مطالب پر بازدید
بهترین مدل مانتو امسال با طرح های بلند و کوتاه در اینستاگرام

بهترین مدل مانتو امسال با طرح های بلند و کوتاه در اینستاگرام

بهترین مدل مانتو امسال بهترین مدل مانتو امسال با طرح های بلند و کوتاه در اینستاگرام موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

مدل مانتو بلند بدون دکمه با طرح های فوق العاده شیک و جدید

مدل مانتو بلند بدون دکمه با طرح های فوق العاده شیک و جدید

مدل مانتو بلند بدون دکمه مدل مانتو بلند بدون دکمه با طرح های فوق العاده شیک و جدید موضوع یکی از مطالب سایت …

تشخیص هندوانه شیرین پوست نازک

عکس هندوانه نرسیده هندوانه قرمز تشخیص هندوانه نر و ماده تشخیص هندوانه خوب نی نی سایت تشخیص هندوانه رسیده روی بوته تشخیص هندوانه تقلبی تشخیص هندوانه خوب آپارات

راه های تشخیص هندوانه شیرین و قرمز با ترفند های ساده موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

نحوه تشخیص هندوانه

هندوانه یکی از محبوب ترین میوه های جالیزی و تابستانی ست و به آبدار بودن و طعم شیرینیش شهرت دارد. شیرینی و قرمز بودن هندوانه آنقدر مهم است که بسیاری از هندوانه فروش ها، این میوه را به شرط چاقو می فروشند. تشخیص یک هندوانه ایده آل از روی ظاهر آن کار سختی نیست، کافی ست تا با ما همراه شده و ترفند های ذکر شده در این مطلب را به کار ببرید.

لکه بزرگ کرمی رنگ در هندوانه

یکی از روش های تشخیص هندوانه خوب، دقت به لکه بزرگی ست که بر روی پوست هندوانه مشاهده می شود. این لکه دقیقا بر روی بخشی از هندوانه که بر روی زمین قرار داشته ایجاد می شود. هندوانه شیرین و رسیده لکه ای کرمی و زرد رنگ دارد، حتی گاهی این زردی به نارنجی هم میزند اما لکه هندوانه نارس به سفیدی میزند و شما می توانید از طریق این نشانه رسیده بودن هندوانه مورد نظر را بررسی کنید. هندوانه ای که لکه زرد رنگ دارد، مدت طولانی تری به بوته اش وصل بوده و حسابی رسیده و شیرین شده است.

هندوانه مات یا براق ؟

دقت به مات یا براق بودن پوست هندوانه یکی دیگر از روش های تشخیص رسیده بودن این میوه است. هنداونه ای که پوست براقی دارد هنوز کاملا نرسیده و دوره رشد خود را کامل نکرده است. رنگ پوست هندوانه بعد از پایان دوره رشد و رسیده شدن، مات می شود.

دقت به ساقه متصل کننده هندوانه

بعد از چیده شدن میوه بخش کوچکی از ساقه گیاه به همراه هندوانه جدا شده که اصطلاحا آن را دم هندوانه می گویند. دقت به فرم و شکل دم میوه یکی دیگر از راه های تشخیص هنداونه رسیده است. اگر دم هندوانه سبز است و خشک نشده، احتمالا زودتر از موعد چیده شده و گزینه مناسبی برای خرید نیست اما اگر دم هندوانه کاملا خشک شده، یک هندوانه رسیده در انتظار شماست. در برخی از موارد دم بعد از خشک شدن از هندوانه جدا می شود و شما نمی توانید آن را مشاهده کنید. در این مواقع، به جایی که هندوانه از طریق آن به بوته اش متصل بوده نگاه کنید، اگر در این بخش فرورفتگی و ترک های ریز وجود دارد هنداونه رسیده است.

تشخیص هندوانه نر و ماده

برای تشخیص هندوانه نر و ماده به ظاهر آن دقت کنید. هندوانه های ماده فرمی گرد و کوچک تر و هندوانه های نر فرمی بزرگ و بیضی تر دارند. هنداونه های ماده طعم شیرین تری و هنداونه های نر آب بیشتری دارند پس به شما توصیه می کنیم در هنگام خرید این میوه، هندوانه های گرد و کوچک تر را انتخاب نمایید.

تکنیک قدیمی ها

یکی از ترفندهایی که از قدیم در میان مردم جا افتاده و بسیاری عقیده دارند میتوان هندوانه خوب و رسیده را با آن شناسایی کرد، ضربه زدن به این میوه است. باید هندوانه را نزدیک گوش خود بگیرید سپس چند ضربه به وسط آن بزنید، اگر صدای ایجاد شده بم و تو خالی ست، هندوانه رسیده است اما اگر صدای محکم و توپری دارد احتمالا نارس یودن میوه زیاد است.

تشخیص هندوانه سالم

در هنگام خرید هندوانه ظاهر آن را بررسی کنید، لکه های تیره رنگ بر روی پوست هندوانه نشان دهنده وجود قارچ و باکتری ست و نشانی از گوشت درونی شل و بی کیفیت می دهد. هنداونه ای را انتخاب کنید که پوستی سالم، بدون ضربه خوردگی و بدون خراش داشته باشد تا میوه ایده آل تری نصیبتان شود. هندوانه مانند طالبی و دیگر میوه های جالیزی دارای عطری شیرین و دل انگیز است و شما می توانید با همین نشانه هندوانه ای رسیده پیدا کنید. برای این منظور هنداونه را از کنار میوه های دیگر مثل طالبی بردارید و جلوی بینی بگیرید. اگر بوی شیرینی دارد می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

عکس هندوانه نرسیده هندوانه قرمز تشخیص هندوانه نر و ماده تشخیص هندوانه خوب نی نی سایت تشخیص هندوانه رسیده روی بوته تشخیص هندوانه تقلبی تشخیص هندوانه خوب آپارات

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.