مطالب پر بازدید
مدل کفش های دخترانه با جدیدترین طرح های اسپرت و پاشنه دار

مدل کفش های دخترانه با جدیدترین طرح های اسپرت و پاشنه دار

مدل کفش های دخترانه مدل کفش های دخترانه با جدیدترین طرح های اسپرت و پاشنه دار موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

مدل مانتو جلوبسته دخترانه + مدل مانتو شیک و باکلاس جلو بسته

مدل مانتو جلوبسته دخترانه + مدل مانتو شیک و باکلاس جلو بسته

مدل مانتو جلوبسته دخترانه مدل مانتو جلوبسته دخترانه + مدل مانتو شیک و باکلاس جلو بسته موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

تزیین سالاد الویه کودکانه + تزیین سالاد الویه ساده برای مدرسه

تزیین سالاد الویه کودکانه + تزیین سالاد الویه ساده برای مدرسه

تزیین سالاد الویه کودکانه تزیین سالاد الویه کودکانه + تزیین سالاد الویه ساده برای مدرسه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

کاشت هسته هلو

فصل کاشت هسته هلو  چگونه هسته هلو را بشکنیم روش کاشت هسته هلو و شلیل نحوه کاشت درخت هلو انجیری

کاشت هسته هلو در گلدان با ۳ روش + چگونه هسته هلو را بشکنیم عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره کاشت هسته هلو صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره کاشت هسته هلو

هلو با نام علمی Prunus Persica میوه ای گوشتی و آبدار با تنوع بالا و پوستی مخملی ست. هلو، این میوه کرک دار و شیرین تابستانی به کشور چین تعلق دارد و بومی این منطقه است. جالب است بدانید که هلو بر اساس چسبیدن میوه به هسته، به ۲ دسته هسته جدا و هسته چسب دسته بندی می شود. هلو هسته ی سخت و بزرگی دارد که به راحتی سبز شده و به یک درخت زیبا تبدیل می شود.

انتخاب هسته برای کاشت هلو

بعضی از هسته های هلو نابارور هستند و سبز نمی شوند پس برای کاشت از چند هسته استفاده کنید تا شانس موفقیت شما افزایش پیدا کند.

مدت زمان جوانه زنی

مدت زمان جوانه زنی متغیر است اما حدود ۲۰ تا ۳۰ روز طول می کشد تا جوانه ها شکل گرفته و مشاهده شوند.

باردهی

در صورت نگهداری صحیح بعد از سبز شدن دانه هلو، حدود ۵ تا ۷ سال طول می کشد تا نهال کوچک شما به باردهی و میوه دهی برسد.

چگونه هسته هلو را بشکنیم

شکستن هسته هلو کمی سخت است اما می توانید با کمی دقت آن را با استفاده از چکش بشکنید. بهتر است ضربه را به بخش میانی هسته وارد کنید فقط دقت داشته باشید که دانه درون هسته ضربه نبیند و سالم بماند. می توانید هسته را با انبر فشار دهید تا بخش چوبی هسته آسیب ببنید و بشکند.

کاشت هسته هلو در باغ

هسته هلو یکی از هسته هایی ست که به شکل خودکار سبز می شود کافی ست تا هسته ای که به بزاق دهان آلوده نشده را در فصل پاییز درون خاک قرار دهید تا در فصل بهار سبز شده و جوانه بزند.

روش کاشت هسته هلو و شلیل

در ادامه ۳ روش برای کاشت هسته هلو و شلیل آموزش داده ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید. احتمال موفقیت و جوانه زنی در روش اول بیشتر است پس توصیه ما به شما استفاده از این روش است.

فصل کاشت هسته هلو  چگونه هسته هلو را بشکنیم روش کاشت هسته هلو و شلیل نحوه کاشت درخت هلو انجیری

روش اول برای کاشت هسته هلو در گلدان

مرحله اول

در این روش باید برای هسته تیمار سرمایی انجام دهید تا به جوانه دهی تشویق و تحریک شود. برای شروع گوشت میوه را با چاقو جدا کنید و هسته را بشویید. سپس آن را به مدت چند روز در مکانی قرار دهید تا به خوبی خشک شده و شکستن پوستش آسان تر شود.

مرحله دوم

پوسته چوبی را با کمک انبر و چکش شکسته و دانه داخلی را بدون آسیب دیدن خارج نمایید. یک کاسه را پر از آب کنید و دانه را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بخیسانید.

مرحله سوم

هسته را به همراه کمی خاک درون زیپ کیپ بریزید و دربش را به خوبی فشرده کنید. زیپ کیپ را در یخچال با دمای ۱ تا ۶ درجه نگهداری کنید تا تیمار سرمایی هسته انجام شده و نیاز سرمایی اش برطرف شود.

مرحله چهارم

مدت زمان جوانه زدن هسته از چند روز تا چند هفته متغیر است و شما باید هر چند روز یکبار آن را چک کنید تا متوجه جوانه دهی هسته شوید. بعد از سبز شدن هسته آن را خارج کرده و در بستر خاک مناسب بکارید.

فصل کاشت هسته هلو  چگونه هسته هلو را بشکنیم روش کاشت هسته هلو و شلیل نحوه کاشت درخت هلو انجیری

روش دوم برای کاشت هسته هلو در گلدان

مرحله اول برای کاشت هسته هلو

بخش گوشتی هلو را از هسته ی آن جدا کنید و هسته را به خوبی شسته و خشک کنید، سپس هسته را به آرامی بشکنید، به شکلی که دانه درون آن صدمه نبیند و به طور سالم خارج شود.

مرحله دوم برای کاشت هسته هلو

پوست قهوه ای و سطحی دانه را جدا کنید تا همه چیز برای فرآیند ریشه دهی فراهم شود. دانه ها را درون یک دستمال نخی یا دستمال کاغذی ضخیم نمدار قرار دهید.

مرحله سوم برای کاشت هسته هلو

دستمال مرطوب را درون یک زیپ کیپ یا پلاستیک فریزر باد شده قرار دهید و درش را محکم ببندید، به شکلی که هوایی رد و بدل نشود و رطوبت دستمال درون پلاستیک حفظ شود. بهتر است دستمال را برای مدتی درون یخچال نگهداری کنید.

مرحله چهارم برای کاشت هسته هلو

بعد از سبز شدن و جوانه زدن دانه ها، آن ها را از دستمال خارج کنید. یک گلدان متوسط انتخاب کنید و آن را با خاکی مرغوب و سبک پر کنید. ترکیب شن به همراه خاک برگ مناسب است.

مرحله پنجم برای کاشت هسته هلو

دانه ها را در عمق ۲ تا ۳ سانتی خاک قرار دهید و رویشان را با خاک پوشش دهید. به مرور زمان جوانه بزرگ شده و به یک گیاه و در ادامه به یک نهال بزرگ تبدیل می شود. دمای ۲۳ درجه برای نگهداری از گیاه هلو ایده آل است.

فصل کاشت هسته هلو  چگونه هسته هلو را بشکنیم روش کاشت هسته هلو و شلیل نحوه کاشت درخت هلو انجیری

روش سوم برای کاشت هسته هلو در گلدان

مرحله اول

در این روش نیازی به شکستن هلو نیست به همین خاطر مدت زمان جوانه زنی هسته ۲ تا ۳ برابر زمانبر تر است زیرا دانه باید به شکل ذاتی و درونی شکافته شده و بشکند.

مرحله دوم

برای کاشت هسته از یک لیوان پلاستیکی شفاف استفاده کنید. نیمی از لیوان را با خاکی سبک با زهکشی بالا پر کنید. سپس هسته هلو را بر روی سطح خاک قرار داده و نیم دیگر لیوان را هم پر از خاک کنید. خاک را به مقدار کمی آبیاری کنید تا مرطوب شود.

مرحله سوم

روی لیوان را با پلاستیک بپوشانید و حدود ۳ ماه درون یخچال قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان جوانه باید قابل مشاهده باشد و اگر هسته شما جوانه نزده مشکل دارد و نابارور است.

مرحله چهارم

بعد از مشاهده جوانه، لیوان را از یخچال خارج کرده و در محیطی روشن و پرنور نگهداری کنید. در کف لیوان چند سوراخ ریز ایجاد کنید و با خشکی سطح خاک جوانه را آبیاری کنید. بعد از حدود ۲ ماه جوانه قد کشیده و به یک گیاه کوچک تبدیل می شود.

مرحله پنجم

بعد از ۲ تا ۳ ماه می توانید گیاه را به باغچه منتقل کنید تا فضایی مناسب برای رشد و چوبی شدن ساقه فراهم شود. فصل بهار بهترین زمان برای انتقال گیاه به باغچه است.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.