مطالب پر بازدید
مدل آستین مانتو مجلسی و مزونی با طرح های خاص در اینستاگرام

مدل آستین مانتو مجلسی و مزونی با طرح های خاص در اینستاگرام

مدل آستین مانتو مجلسی مدل آستین مانتو مجلسی و مزونی با طرح های خاص در اینستاگرام موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

انواع تزیین دیس برنج با ایده های ساده + تزیین برنج بدون قالب

انواع تزیین دیس برنج با ایده های ساده + تزیین برنج بدون قالب

انواع تزیین دیس برنج انواع تزیین دیس برنج با ایده های ساده + تزیین برنج بدون قالب موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

چیدمان داخل کابینت آشپزخانه برای ایده + چیدن داخل کابینت

چیدمان داخل کابینت آشپزخانه برای ایده + چیدن داخل کابینت

چیدمان داخل کابینت آشپزخانه چیدمان داخل کابینت آشپزخانه برای ایده + چیدن داخل کابینت موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

بهترین روش پخت برنج

طرز پخت برنج رستورانی علت خشک شدن برنج بعد از پخت برای نرم شدن برنج چه باید کرد فوت و فن پخت برنج کته نی نی سایت مضرات کف روی برنج بهترین روش پخت برنج طرز تهیه آب روغن برای برنج علت ترک خوردن برنج هنگام پخت

نکات پخت برنج ایرانی رستورانی + چگونه برنج دون درست کنیم عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره نکات پخت برنج صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن پخت برنج

علت خشک شدن برنج بعد از پخت

خشکی و سفت شدن برنج یکی از مشکلاتی ست که به دلایل مختلفی مانند کم ریختن آب در برنج کته، روغن کم، حرارت زیاد، کم جوشاندن برنج قبل از آبکشی و برداشتن زیاد درب قابلمه حین پخت اتفاق می افتد.

قد کشیدن برنج

درست کردن برنج کشیده و قد بلند به چند نکته کوچک بستگی دارد. نکته اول، اضافه کردن یک لیوان آب سرد به برنج در اوج جوش است. نکته دوم استفاده از قابلمه جادار و بزرگ است تا دانه های برنج به خوبی قد بکشند. نکته سوم اضافه کردن ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع در زمان جوشیدن برنج است. نکته چهارم استفاده کردن از آب ولرم برای آبکش کردن برنج است.

نکات مهم در پخت برنج و ته گرفتن

اگر برنج تان ته گرفت و بوی سوختگی اش بلند شد، از نان و پیاز کمک بگیرید. کافی ست تا چند قطعه نان را بر روی برنج قرار دهید تا بوی سوختگی را به خود جذب کنند. روش استفاده از پیاز به این شکل است باید آن را حلقه حلقه کنید سپس چند حلقه را در بین دانه های برنج قرار دهید تا بوی سوختگی را از بین ببرند.

اضافه کردن زرشک به پلو

برای درست کردن زرشک پلو، زرشک ها را در مقداری کره یا روغن با حرارت ملایم تفت دهید و سرخ کنید سپس برای تزیین روی برنج استفاده نمایید. همچنین می توانید در حین تفت دادن مقداری شکر اضافه کنید تا طعم ملس و بهتری پیدا کند.

نکات مهم در پخت برنج کته

اگر می خواهید برای برنج کته، ته دیگ درست کنید در ادامه با الانت همراه باشید. زمانی که آب برنج تمام شد، آن را درون ظرفی دیگر بریزید. اگر انتخاب شما ته دیگ سیب زمینی ست، یک سیب زمینی بزرگ را پوست گرفته و برش دهید. کمی روغن ته قابلمه ریخته و اجازه دهید کمی داغ شود سپس از روی حرارت برداشته و مقدار کمی زردچوبه به همراه کنجد درون آن بریزید. سیب زمینی ها را بچینید و برنج را روی آن ها بریزید. برای ته دیگ نان هم مطابق بالا عمل کنید.

پخت برنج در پلوپز

اگر می خواهید برنج را در پلوپز درست کنید، باید برای هر پیمانه برنج، یک و یک چهارم پیمانه آب استفاده نمایید. همچنین باید کمی نمک اضافه نمایید تا برنجتان وا نرود.

برای نرم شدن برنج چه باید کرد

اگر می خواهید برنج را به شکل آبکش تهیه کنید باید حواستان به زمان جوشیدن دانه های برنج باشد. اگر زمان جوشیدن کم باشد، دانه های برنج سفت و خشک می شوند. اگر می خواهید برنج را به شکل کته تهیه کنید باید حواستان به مقدار آبی که به برنج اضافه می کنید باشد. اگر مقدار آب کم باشد و دانه های برنج به قدر کافی نجوشند، در نهایت یک برنج خشک خواهید داشت.

طرز پخت برنج رستورانی علت خشک شدن برنج بعد از پخت برای نرم شدن برنج چه باید کرد فوت و فن پخت برنج کته نی نی سایت مضرات کف روی برنج بهترین روش پخت برنج طرز تهیه آب روغن برای برنج علت ترک خوردن برنج هنگام پخت

سفید شدن برنج هنگام پخت

برای سفیدتر شدن رنگ برنج، ۲ قاشق غذاخوری ماست یا دوغ را به برنج در حال جوش اضافه نمایید تا برای مجالس و مهمانی ها در کنار رنگ زعفرانی روی برنج جلوه بیشتری پیدا کند. به جای ماست می توانید از ۲ قاشق آب لیمو یا آب نارنج هم استفاده کنید.

نکات پخت برنج و تزیین آن

برای تزیین و ساختن ظاهری زیبا برای برنج، از خلال پسته استفاده کنید و با ترکیب رنگ سبز آن با رنگ قرمز زرشک یک ترکیب زیبا و اشتها برانگیز بسازید.

دم گذاشتن برنج

بعد از ریختن برنج در قابلمه با استفاده از دسته چنگال یا کفگیر چند سوراخ در توده برنج درست کنید تا بخار از انتهای قابلمه به سطح آن بیاید و برنج بهتر دم می کشد.

نکات مهم در پخت برنج و شور شدن

اگر مقدار نمک را زیاد ریختید و برنج تان شور شد، یک سیب زمینی را پوست بگیرید و چند تکه کنید. سپس تکه های سیب زمینی را درون آب برنج بریزید تا شوری را به خود جذب نمایند. همچنین می توانید در زمان آبکش کردن برنج، به خوبی آن را شسته و آبکش نمایید تا شوری اش کمتر شود. اگر بعد از پخت متوجه شوری برنج شدید، خورشت را کم نمک تر درست کنید.

نکات مهم در پخت برنج و انتخاب نوع

به خاطر داشته باشید که برای درست کردن برنجی ایده آل و درجه یک باید به نوع آن دقت کنید و یک برنج مرغوب خریداری کنید. برای خرید یک برنج ایده آل، کمی از آن را در کف دستتان ریخته و به هم بمالید، اگر توانستید عطر آن را حس کنید یعنی مرغوب و مناسب است.

شفته شدن برنج

اگر برنج را بیش از اندازه بجوشانید، شفته و لهیده می شود. در صورت شفته شدن برنج، بلافاصله آبکش کرده و از آب سرد برای آبکش کردن استفاده نمایید. همچنین می توانید یک تکه نان را بر روی برنج قرار دهید تا با آن پخته و دم بکشد.

نکات مهم در پخت برنج و کم نمکی

کم نمک شدن برنج مشکل کوچکی ست که می توانید از ۳ طریق آن را حل کنید. راه اول پاشیدن نمک بر روی غذاست، راه دوم پختن خورشت خوش نمک است تا کم نمک بودن برنج را جبران کند. راه سوم حل کردن نمک در آب جوش و ریختن آن بر روی برنج است.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 15 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.