مطالب پر بازدید
مدل مانتو با پارچه طرح دار و ساده برای امسال

مدل مانتو با پارچه طرح دار و ساده برای امسال

مدل مانتو با پارچه طرح دار مدل مانتو با پارچه طرح دار و ساده برای امسال موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

مدل آینه قدی و دیواری برای پذیرایی + مدل آینه دکوراتیو

مدل آینه قدی و دیواری برای پذیرایی + مدل آینه دکوراتیو

مدل آینه مدل آینه قدی و دیواری برای پذیرایی + مدل آینه دکوراتیو موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید …

مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام برای خانوم های جوان

مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام برای خانوم های جوان

مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام مدل مانتو سوزن دوزی اینستاگرام برای خانوم های جوان موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

چگونه زعفران را خوب دم کنیم

نحوه دم کردن زعفران برای پریود شدن  دم کردن زعفران با آب جوش نحوه دم کردن زعفران برای برنج نی نی سایت نگهداری زعفران دم کرده در یخچال زعفران با یخ یا آب جوش زعفران با یخ نی نی سایت چه مقدار زعفران دم کنیم چگونه زعفران را با یخ دم کنیم

پودر زعفران را چگونه دم کنیم + بهترین روش استفاده از زعفران + بهترین راه برای رنگ دادن زعفران موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره دم کردن زعفران

زعفران با عطر دل انگیز خود یکی از ادویه های اساسی برای پخت بسیاری از شیرینی و غذاهای ایرانی ست. زعفران را قبل از استفاده با روش های مختلفی دم می کنیم تا عطر و رنگ بهتری به غذای ما بدهد. موضوع این مطلب از سایت ما درباره بهترین روش دم کردن زعفران است.

طرز تهیه زعفران دم کرده برای برنج

یکی از کاربردهای اصلی زعفران، رنگ دادن به دانه های سفید برنج است. همه ما برای مهمانی هایمان از زعفران استفاده می کنیم تا سفره زیباتری برای عزیزانمان بچینیم. اگر دوست دارید یک پلو خوش عطر و رنگ داشته باشید با سایت الانت همراه باشید.

نکته اول

برای این روش باید برنج تان را به روش آبکش آماده کنید. برنج را یکی دو مرتبه بشویید سپس آن را به همراه آب، روغن و نمک بر روی شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید مخلوط برنج به غل بیفتد و آبش تمام شود سپس آن را آبکش نمایید.

نکته دوم

ته قابلمه را با ته دیگ مورد نظرتان بپوشانید سپس برنج آبکش شده را درون قابلمه بریزید. بعد از انجام این مرحله، وقت آماده کردن زعفران است. ابتدا زعفران را پودر کرده و بسابید سپس آن را درون یک قوری نشکن کوچک بریزید.

نکته سوم

کمی آب جوش به زعفران اضافه کرده سپس قوری را بر روی برنج آبکش شده درون قابلمه قرار دهید. برای جلوگیری از سقوط کردن قوری، آن را کمی فشار دهید تا به خوبی روی برنج فیکس شده و پایین نیفتد.

نکته چهارم

با بخار درون قابلمه و دم کشیدن برنج، زعفران هم دم می کشد و عطر بی نظیر خود را آزاد می کند. همنشینی برنج با زعفران موجب خوشبو شدن آن می شود. بعد از کشیدن برنج خوش عطرتان درون دیس، می توانید روی آن را با زعفران دم کرده تزیین کنید.

دم کردن زعفران با آب جوش

یکی از اصیل ترین و سریع ترین روش های دم کردن زعفران که قدیمی ها هم از آن استفاده می کردند، بهره بردن از آب جوش است.

نکته اول

برای این منظور باید ابتدا رشته های زعفران را درون هاون سنگی ریخته سپس به طور کامل بسایید. استفاده از هاون فلزی موجب سیاه شدن زعفران شده و در رنگ دهی آن تاثیر می گذارد پس حتما از هاون سنگی استفاده کنید یا زعفران را به همراه قند بسایید.

نکته دوم

بعد از سابیده شدن زعفران مقداری آب جوش بر روی آن ریخته و درب ظرف را بگذارید. اگر ظرف تان در ندارد از یک نعلبکی کمک بگیرید و از آن برای پوشاندن دهانه ظرف استفاده کنید. بعد از بسته شدن دهانه ظرف، زعفران به آرامی دم کشیده و به همین راحتی آماده مصرف می شود.

نکته سوم

به جز روش بالا، می توانید دم کردن زعفران با آب جوش را به شیوه دیگری هم انجام دهید. برای این منظور به یک قوری نشکن نیاز دارید. مقداری زعفران پودر و آماده شده را به همراه آب جوش درون قوری بریزید سپس قوری را بر روی حرارت غیر مستقیم کتری یا سماور قرار دهید. با این روش زعفران سریع تر دم کشیده و حاضر می شود.

چگونه زعفران را با یخ دم کنیم

اگر دوست دارید رشته های زعفران، باکیفیت ترین و بهترین رنگ ممکن را از خود نشان داده و عطر بیشتری آزاد کنند، این روش همان چیزی ست که به دنبالش هستید و در نهایت یک زعفران دم کرده خوش عطر و رنگ خواهید داشت.

نکته اول

به خاطر داشته باشید که دم کردن زعفران با یخ به ۱ تا ۲ ساعت زمان نیاز دارد پس گزینه مناسبی برای هنگامی که تایم کوتاهی تا شروع مهمانی باقی مانده، نیست و بهتر است از ساعات قبل دست به کار شده و زعفران را با یخ دم کنید.

نکته دوم

برای این روش ۲ راه وجود دارد که هر دوی آن را برای شما قرار داده ایم. برای روش اول زعفران را بسایید سپس درون ظرفی دردار بریزید. کمی یخ بر روی زعفران پودر شده بریزید سپس دوباره مقداری زعفران بر روی یخ ها بریزید.

نکته سوم

درب ظرف را ببندید و آن را در دمای اتاق قرار دهید تا یخ ها آرام آرام آب شوند. زمانی که یخ ها کاملا آب شوند کمی آب جوش بر روی زعفران ریخته و مجددا درب ظرف را ببندید. بعد از این مرحله اجازه دهید رنگ زعفران کاملا آزاد شده سپس از آن استفاده کنید.

نکته چهارم

روش دوم به مدت زمان کمتری نیاز دارد زیرا دیگر منتظر آب شدن یخ ها نمی مانید و رشته های زعفران را با شوکه کردن وادار به رنگ دهی خواهید کرد. برای این روش مطابق بالا مقداری زعفران سابیده شده را با یخ درون ظرفی ریخته سپس بعد از چند دقیقه آب جوش را اضافه کنید.

نحوه دم کردن زعفران برای پریود شدن  دم کردن زعفران با آب جوش نحوه دم کردن زعفران برای برنج نی نی سایت نگهداری زعفران دم کرده در یخچال زعفران با یخ یا آب جوش زعفران با یخ نی نی سایت چه مقدار زعفران دم کنیم چگونه زعفران را با یخ دم کنیم

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.