نگهداری انواع گل آزالیا در آپارتمان و نماد آن + علت پژمرده شدن

نگهداری انواع گل آزالیا در آپارتمان و نماد آن + علت پژمرده شدن

نگهداری از گل آزالیا در خانه نگهداری انواع گل آزالیا در آپارتمان و نماد آن + علت پژمرده شدن عنوان یکی از مطالب …

نگهداری انواع سانسوریا و تکثیر آن + رشد سریع و بهترین گلدان

نگهداری انواع سانسوریا و تکثیر آن + رشد سریع و بهترین گلدان

نگهداری از انواع گل سانسوریا نگهداری زیباترین گل سانسوریا پاکوتاه و کراواتی سبز و ابلق در منزل + ارتفاع، بیماریها و گل سانسوریا …

نگهداری گل نخل مرداب و نماد آن + خواص و علت رشد نکردن

نگهداری گل نخل مرداب و نماد آن + خواص و علت رشد نکردن

نگهداری گل نخل مرداب نگهداری گل نخل مرداب و نماد آن + خواص و علت رشد نکردن عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

گل برگ بیدی سبز و بنفش

انواع گل برگ بیدی نگهداری گل برگ بیدی علت خشک شدن برگهای گل برگ بیدی تکثیر گل برگ بیدی بنفش گل برگ بیدی صورتی گل برگ بیدی سبز و بنفش برگ بیدی صورتی هلندی

صفر تا صد نگهداری انواع گل برگ بیدی + تکثیر و علت خشک شدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره گل برگ بیدی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل برگ بیدی

برگ بیدی گیاهی رونده و مفید با تنوع رنگی بسیار بالاست و هر رنگ آن سرشار از انرژی مثبت و حس خوب است. این گیاه را می توانید در رنگ های سبز، بنفش، صورتی و سفید مشاهده نمایید. زادگاه این گیاه، آمریکای جنوبی ست و به خانواده Commelinaceae تعلق دارد.

علت محبوبیت

این گل یکی از گیاهانی ست که در خانه افرادی که به گل و گیاه علاقه مندند، به وفور یافت می شود. نگهداری آسان، قیمت ارزان، تنوع بالا در رنگ و فرم برگ ها، تکثیر سریع، تصفیه هوای محیط، رونده بودن و مقاومت بالای گیاه نسبت به شرایط محیطی از مهم ترین دلایل محبوبیت برگ بیدی ست.

مشخصات

برگ بیدی گیاهی علفی و رونده با برگ های بیضی شکل و نوک تیز است. همه گونه های این گیاه، رشد سریعی داشته و در فصل های گرم سال گل می دهند. گل ها کوچک و در میان بالاترین برگ می رویند. رنگ گل ها متنوع است، برای مثال گل برگ بیدی سبز، به رنگ سفید و گل برگ بیدی بنفش به رنگ ارغوانی ست. غنچه های این گیاه در کنار یکدیگر قرار دارند و پشت سر هم طی روزهای متوالی باز شده و شما را با زیبایی شان شگفت زده می کنند.

برگ بیدی سمی یا غیرسمی ؟

برگ بیدی در دسته گیاهان سمی قرار دارد اما مقدار سم آن کم است و نمی تواند مشکل بزرگی برای شما به وجود بیاورد. بلعیده شدن برگ های این گیاه موجب ایجاد حساسیت در دهان و گوارش می شود.

عوض کردن گلدان

هر زمان که ریشه های گیاه از انتهای گلدان خارج شدند، گلدان قبلی را با گلدانی که ۱ تا ۲ سایز بزرگ تر باشد جایگزین کنید. بهترین زمان برای تعویض گلدان برگ بیدی، فصل بهار است. اگر رشد گیاه شما متوقف شده، زیر گلدان را چک کنید زیرا این موضوع یکی از نشانه های کوچک بودن گلدان است و باید نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایید.

دوره گلدهی

این گل در صورت نگهداری صحیح، در بیشتر طول سال گل می دهد. گل های کوچک برگ بیدی را می توانید در فصل بهار و با شروع ماه اردیبهشت مشاهده نمایید. عمر گل ها کوتاه و یک روزه است.

هرس برگ بیدی

این گیاه رشد بسیار بالایی دارد و به شکل رونده می روید، به همین خاطر نیاز دارد تا در فصل های بهار و تابستان به شکل مرتب هرس شده و شاخ و برگ های اضافی اش قطع شود. اگر گیاه را به حال خودش رها کنید، پس از مدتی چهره شلوغ و شلخته ای پیدا می کند. شما می توانید از ساقه های بریده شده برای تکثیر برگ بیدی استفاده نمایید.

پرپشت کردن برگ بیدی

به دلیل سرعت رشد بالای گیاه باید به شکل مداوم هرس شود. ساقه های هرس شده را درون همان گلدان قبلی بکارید تا یک گلدان پرپشت از برگ بیدی داشته باشید. با بلند شدن ساقه ها، ۱/۴ آن ها را حذف نمایید تا گلدانتان همیشه مرتب و پرپشت بماند.

نگهداری در حمام

اگر حمام شما پنجره دارد و نورش مناسب است، می توانید برگ بیدی را در آن نگهداری کنید زیرا این گیاه همانند گل بابا آدم عاشق رطوبت است و حمام مکانی ایده آل برای نگهداری از آن محسوب می شود.

بی رنگ شدن برگ ها

اگر این گیاه را در محیطی کم نور و تاریک نگهداری نمایید، زیبایی و درخشش برگ هایش از دست می رود و پس از مدتی متوجه بی رنگ شدن آن ها می شوید. یکی دیگر از شرایطی که موجب بی رنگ شدن برگ های این گیاه می شود، دمای پایین هوا و سرماست.

انواع گل برگ بیدی

برگ بیدی با نام های علمی Tradescantia albiflora و Tradescantia Fluminensis Quadricolour شناخته شده و گونه های متنوعی دارد. جالب است بدانید که این گیاه هوای خانه شما را از آلودگی ها پاک می کند و یکی از بهترین گزینه ها برای گلدان آویز است. در ادامه چند گونه معروف آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

گل برگ بیدی سبز

این گونه یکی از متداول ترین و قدیمی ترین گونه های برگ بیدی ست که سالیان سال در ایران مورد استفاده قرار گرفته و نگهداری می شود. برگ ها بیضی شکل و رنگشان سبز روشن و درخشان است. این گونه گل های سفیدرنگ و زیبایی می دهد.

گل برگ بیدی بنفش

در زبان انگلیسی با نام purple heart plant شناخته می شود که به معنای قلب ارغوان است. برگ های این گونه بنفش رنگ و کمی ضخیم تر از گونه های دیگر است. گل هایش ارغوانی رنگ و بسیار زیبا هستند.  برگ بیدی بنفش مقاومت بسیار بالایی نسبت به شرایط محیطی دارد.

گل برگ بیدی چشم آهویی

این گیاه با نام Zebrina pendula یکی از معروف ترین گونه های برگ بیدی ست و در کشور ایران با نام چشم آهویی شناخته می شود. برگ ها ترکیبی از سبز و بنفش هستند و با نوارهای نقره ای رنگ تزیین شده اند. این گونه ساقه های ضخیم و گل های صورتی رنگ دارد.

گل برگ بیدی کالیسیا

این برگ بیدی با نام انگلیسی callisia یکی از گونه های مینیاتوری در بین گیاهان است و تنوع رنگی متنوعی دارد. با نام برگ بیدی مینیاتوری هم شناخته می شود و برگ های کوچک و زیبایی دارد. این گیاه را می توانید از رنگ برگ های کوچکش که ترکیبی از سبز، سفید و صورتی ست شناسایی کنید.

گل برگ بیدی مخملی

این گونه با نام انگلیسی Tradescantia velutina در ایران با نام برگ بیدی مخملی شناخته می شود. برگ های این گیاه به رنگ سبز کمرنگ هستند و فرمی مخملی دارند. رنگ گل های این گونه صورتی رنگ است.

گل موسی در گهواره

جالب است بدانید که زیپلین یا موسی در گهواره عضوی از خانواده ی بزرگ برگ بیدی ست و با نام انگلیسی Tradescantia spathacea شناخته می شود. زیر برگ های این گیاه به رنگ ارغوانی و روی برگ ها ترکیبی از سبز و سفید است. گل های این گونه هم سفید رنگ هستند.

شرایط نگهداری گل برگ بیدی

در زبان انگلیسی با نام های Spiderwort و inch plant شناخته می شود و یکی از زیباترین گل هایی ست که می توانید در خانه نگهداری کنید. این گیاه برای افراد مبتدی و تازه کار در زمینه گل و گیاه مناسب است. در ادامه می توانید شرایط نگهداری از برگ بیدی را در سایت الانت مشاهده نمایید.

آبیاری مورد نیاز

برگ بیدی خاک مرطوب را می پسندد پس اجازه ندهید که خاک گلدان به طور کامل خشک شود، البته به این نکته دقت داشته باشید که آبیاری روزانه و باتلاقی کردن خاک هم موجب از بین رفتن گیاه می شود. برای آبیاری از آب جوشیده سرد شده یا آبی که ۲۴ ساعت در فضای اتاق مانده استفاده کنید. از آبیاری گیاه با آب خیلی سرد یا آب خیلی گرم به شدت خودداری نمایید تا گیاه دچار شوک نشود. اگر گلدان برگ بیدی را در نقطه بلندی از خانه تان آویزان کرده اید، به آب بیشتری نیاز دارد.

نور مورد نیاز

میزان نور به رنگ برگ های این گیاه بستگی دارد برای مثال گونه های ابلق و بنفش رنگ به نور بیشتر و گونه های سبز رنگ به نور کمتری نیاز دارند. بهترین مکان برای نگهداری از برگ بیدی پشت پنجره پرنوری ست که با پرده نازک پوشش داده شده باشد، همچنین می توانید آن را با حدود نیم تا ۱ متر فاصله از پنجره های جنوبی و شرقی خانه هم نگهداری کنید. این گیاه به نور زیاد و غیرمستقیم نیاز دارد تا بتواند طرح و رنگ زیبای برگ هایش را حفظ کند. تابش شدید نور خورشید به خصوص در هنگام ظهر موجب سوختگی در بافت برگ های گیاه می شود. نگهداری از گیاه در مکان های تاریک موجب رشد علفی، توقف گلدهی، افزایش فاصله میان برگ ها و از بین رفتن درخشش آن ها می شود.

رطوبت مورد نیاز

این گیاه رطوبت را دوست دارد و در محیط های مرطوب برگ های پهن و بزرگتری پرورش می دهد اما می تواند کمبود رطوبت را هم تحمل کند و مشکلی برایش پیش نمی آید. برای شادابی گیاه رطوبت محیط را با ۳ بار غبارپاشی در هفته افزایش دهید. همچنین می توانید برای گیاه جزیره درست کنید یا از دستگاه های رطوبت ساز استفاده نمایید. از غبارپاشی کردن برگ بیدی در هنگام ظهر و در مقابل نور خورشید خودداری کنید.

تغذیه مورد نیاز

برگ بیدی رشد بسیار خوبی دارد و نیاز چندانی به تغذیه و کوددهی ندارد اما می توانید برای رشد بهتر و پرورش برگ های زیباتر، آن را ماهی یک بار با کود مخصوص گل های آپارتمانی تقویت نمایید. کوددهی را در فصل های بهار و تابستان که زمان رشد گیاه است انجام دهید. روش دیگر، استفاده از خاکی باکیفیت و مغذی ست تا گیاه عناصر لازم برای رشد و گلدهی را از طریق خاک دریافت کند.

دمای مورد نیاز

بهترین گستره دمایی برای نگهداری از برگ بیدی، ۱۸ تا ۲۳ درجه است اما می تواند تا دمای ۳۰ درجه را تحمل کند و مشکلی برایش ایجاد نمی شود. این گیاه نسبت به سرما حساس است و نمی تواند زیر ۱۰ درجه را تحمل کند پس باید در فصل پاییز و زمستان به داخل خانه انتقال داده شود تا از بین نرود. از قرار دادن این گیاه در کنار بخاری و کولر خودداری نمایید.

خاک مورد نیاز

ترکیب ماسه به همراه خاک باغچه و خاک برگ برای نگهداری و کاشت این گیاه مناسب است. همچنین می توانید از بسته های آماده خاک که در گلخانه ها و گلفروشی ها عرضه می شوند استفاده نمایید. توصیه می شود ابتدا کف گلدان را تا حدود چند سانت با پوکه یا سنگ ریزه پوشش دهید سپس خاک موردنظر را بر روی آن بریزید تا زهکشی گلدان افزایش پیدا کند و آب اضافی سریع تر خارج شود. اگر برگ بیدی را در خاک های سنگین و رسی بکارید، ریشه هایش دچار مشکل شده و ساقه هایش می پوسد.

عکس گل برگ بیدی

انواع گل برگ بیدی نگهداری گل برگ بیدی علت خشک شدن برگهای گل برگ بیدی تکثیر گل برگ بیدی بنفش گل برگ بیدی صورتی گل برگ بیدی سبز و بنفش برگ بیدی صورتی هلندی

برگ بیدی سبز

انواع گل برگ بیدی نگهداری گل برگ بیدی علت خشک شدن برگهای گل برگ بیدی تکثیر گل برگ بیدی بنفش گل برگ بیدی صورتی گل برگ بیدی سبز و بنفش برگ بیدی صورتی هلندی

برگ بیدی صورتی

انواع گل برگ بیدی نگهداری گل برگ بیدی علت خشک شدن برگهای گل برگ بیدی تکثیر گل برگ بیدی بنفش گل برگ بیدی صورتی گل برگ بیدی سبز و بنفش برگ بیدی صورتی هلندی

برگ بیدی هلندی

انواع گل برگ بیدی نگهداری گل برگ بیدی علت خشک شدن برگهای گل برگ بیدی تکثیر گل برگ بیدی بنفش گل برگ بیدی صورتی گل برگ بیدی سبز و بنفش برگ بیدی صورتی هلندی

گل چشم آهویی

انواع گل برگ بیدی نگهداری گل برگ بیدی علت خشک شدن برگهای گل برگ بیدی تکثیر گل برگ بیدی بنفش گل برگ بیدی صورتی گل برگ بیدی سبز و بنفش برگ بیدی صورتی هلندی

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.