نگهداری انواع گل سینگونیوم سبز و صورتی در آب + علت زرد شدن

نگهداری انواع گل سینگونیوم سبز و صورتی در آب + علت زرد شدن

نگهداری گل سینگونیوم نگهداری انواع گل سینگونیوم سبز و صورتی در آب + علت زرد شدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. …

نحوه تازه نگه داشتن گل طبیعی در خانه + تازه نگه داشتن گل رز

نحوه تازه نگه داشتن گل طبیعی در خانه + تازه نگه داشتن گل رز

تازه نگه داشتن گل طبیعی نحوه تازه نگه داشتن گل طبیعی در خانه + تازه نگه داشتن گل رز موضوع یکی از مطالب …

نگهداری انواع گل بنفشه آفریقایی در منزل + تغذیه و علت پژمردگی

نگهداری انواع گل بنفشه آفریقایی در منزل + تغذیه و علت پژمردگی

گل بنفشه آفریقایی نگهداری انواع گل بنفشه آفریقایی در منزل + تکثیر و دلیل پژمرده شدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. …

نگهداری گل پتوس حصیری

گل پتوس حصیری ابلق عکس گل پتوس حصیری شرایط نگهداری برگ انجیری حصیری تفاوت پتوس حصیری هلندی و ایرانی مشکلات پتوس حصیری پتوس حصیری نی نی سایت تکثیر پتوس حصیری علت زرد شدن برگ پتوس حصیری تکثیر پتوس حصیری در آب

نگهداری گل پتوس حصیری ابلق و برگ انجیری حصیری + تکثیر پتوس حصیری در آب موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره پتوس حصیری صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره پتوس حصیری

پتوس حصیری یکی از گونه های رونده و محبوب از گل های آپارتمانی ست که عده ای آن را از خانواده برگ انجیری‌ و عده ای دیگر از خانواده پتوس می دانند. این گیاه جذاب را می توانید از حفره و سوراخ های درون برگ هایش شناسایی کنید.

اسامی

در زبان انگلیسی با نام Monstera adansonii و Swiss cheese vine یا پنیر سوئیسی شناخته می شود که علت این نام گذاری به دلیل حفره میان برگ های این گیاه است. این گیاه را در ایران با نام های بسیاری می شناسند که از میان آن ها میتوان به پتوس حصیری، مانسترا حصیری، پتوس پنجره ای، برگ انجیری حصیری و مونسترا آدانونی اشاره کرد.

گیاهی بالارونده

پتوس حصیری گیاهی بالارونده است، به همین خاطر به شما توصیه می کنیم برای حمایت و ایجاد تکیه گاه برای گیاه تان از قیم خزه ای استفاده نمایید. استفاده از قیم خزه ای به رشد بهتر و استحکام گیاه تان کمک می کند. اگر می خواهید برگ های این گیاه به شکل آویز باشند، نیازی به قیم نیست.

مشخصات

پتوس حصیری به شمال آمریکا تعلق دارد و عضوی زیبا از خانواده ی بزرگ برگ انجیری هاست. برگ های این گیاه بیضی شکل و نوک تیز و دارای ساقه ای کوتاه است. پتوس حصیری گیاهی سازگار و مقاوم است و زیبایی به خصوصی دارد، علاوه بر این هوای فضای خانه شما را از سموم و آلاینده ها پاک می کند پس یکی از بهترین گیاهانی ست که می توانید انتخاب و نگهداری کنید.

پتوس حصیری ابلق

گونه ابلق شرایط نگهداری مشابه ای نسبت به گونه سبز دارد اما به دلیل لکه های روشن روی برگ هایش به نور بیشتری نیاز دارد. از مشخصات گل حصیری ابلق می توان به لکه های کرمی رنگ بر روی برگ های سبز آن اشاره کرد.

گلدان مناسب

از کاشت پتوس حصیری در گلدان خیلی بزرگ یا خیلی کوچک خودداری نمایید. گلدانی متناسب با اندازه و جثه گیاه انتخاب نمایید تا در رشد آن اختلال ایجاد نشود. زمانی که ریشه های گیاه از انتهای گلدان خارج شدند، گلدان قبلی را با ۱ سایز بزرگ تر تعویض نمایید تا ریشه های گیاه فضای کافی برای رشد و گسترش داشته باشند.

تفاوت پتوس حصیری هلندی و ایرانی

تفاوت پتوس حصیری هلندی و ایرانی در اندازه برگ هایشان است. گونه هلندی برگ هایی درشت تر و گونه ایرانی برگ های بادامی و ریز تر دارد.

تکثیر پتوس حصیری در آب

این گیاه را می توانید هم در خاک و هم در آب تکثیر نمایید. برای تکثیر پتوس حصیری در آب به قلمه ای ۸ تا ۱۰ سانتی نیاز دارید که ۱ تا ۲ برگ داشته باشد. قلمه ها را درون ظرف آب قرار داده و در محیط سایه نگهداری نمایید. بعد از سپری شدن ۷ تا ۱۴ روز می توانید ریشه زایی قلمه ها را به شکل واضح مشاهده نمایید.

غبارپاشی

می توانید برای شادابی پتوس حصیری، از روش غبارپاشی کمک بگیرید. برای غبارپاشی از اسپری های کوچک استفاده نمایید تا قطرات آب مثل مه از اسپری خارج شده و برگ های گیاه را خیس نکند، به این شکل گیاه دچار بیماری های قارچی نمی شود.

علت زرد شدن برگ پتوس حصیری

این اتفاق دلایل متعددی دارد و باید به طور کامل شرایط نگهداری تان را بررسی نمایید تا متوجه مشکل کارتان شوید. نگهداری از گیاه در محیطی تاریک و کم نور، آبیاری بیش از اندازه یا کم، بیماری های قارچی، پوسیدگی ریشه و … همه از دلایل زرد شدن برگ های این گیاه هستند.

گل پتوس حصیری ابلق عکس گل پتوس حصیری شرایط نگهداری برگ انجیری حصیری تفاوت پتوس حصیری هلندی و ایرانی مشکلات پتوس حصیری پتوس حصیری نی نی سایت تکثیر پتوس حصیری علت زرد شدن برگ پتوس حصیری تکثیر پتوس حصیری در آب

نگهداری گل پتوس حصیری

آبیاری مورد نیاز

میزان آبیاری به شرایط نگهداری از گیاه، میزان تابش نور خورشید و دمای هوا بستگی دارد و نمیتوان زمان دقیقی را تعیین کرد. برای آبیاری مجدد، خشکی خاک گلدان را بسنجید. اگر چند سانت رویی خاک خشک شده است گیاه را آبیاری نمایید در غیر این صورت گیاه را آبیاری نکنید. آبیاری بیش از اندازه موجب پوسیدگی ریشه، زرد شدن برگ ها و از بین رفتن کامل گیاه می شود. تشنه نگه داشتن و کم آبی هم موجب قهوه ای شدن و بی حالی برگ ها می شود پس تعادل را در آبیاری پتوس حصیری حفظ کنید.

نور مورد نیاز

بهترین نور برای نگهداری پتوس حصیری، نور غیرمستقیم است. این گیاه به نور کم مقاوم است اما بهتر است آن را در محیطی روشن با نور غیرمستقیم نگهداری کنید تا بتواند زیبایی برگ ها و بریدگی های آن را حفظ نماید. تابش مستقیم آفتاب موجب وارد شدن آسیب جدی به برگ ها و سوختن آن ها می شود. اگر گیاه را در محیطی تاریک و بدون نور نگهداری نمایید رشد علفی پیدا کرده و برگ نمی دهد، همچنین برگ هایش کوچک شده و بریدگی زیبایشان از بین می رود.

رطوبت مورد نیاز

این گیاه به رطوبت پایین محیط مقاوم است و می تواند خشکی و کمبود رطوبت را تحمل کند اما در محیط های مرطوب شاداب تر و برگ های پهن تری می دهد. به همین خاطر توصیه می شود برای پتوس حصیری جزیره درست کنید یا در فصل تابستان آن را غبارپاشی کنید. روش دیگر استفاده از دستگاه های رطوبت ساز برای افزایش رطوبت محیط است. برای درست کردن جزیره، تعدادی سنگ ریزه یا سنگ مرمر درون سینی قرار دهید. سینی را پر از آب کرده و گلدان را بر روی آن قرار دهید. با تبخیر آب درون سینی، محیط پیرامون گیاه مرطوب می شود. توجه داشته باشید که انتهای گلدان نباید با آب در ارتباط باشد.

تغذیه مورد نیاز

برای تغذیه پتوس حصیری از کودهای مخصوص گل های آپارتمانی مثل کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ استفاده نمایید. کوددهی مخصوص فصل بهار و تابستان است پس از تغذیه گیاه در فصل پاییز و زمستان خودداری نمایید. کوددهی بیش از اندازه موجب آسیب دیدن گیاه می شود پس هر ۲ هفته یک بار گیاه را کوددهی نمایید. توصیه می شود کوددهی را پس از آبیاری و زمانی که خاک گلدان خیس است انجام دهید تا ریشه ها آسیب نبینند. روش دیگر برای تغذیه پتوس حصیری، استفاده از خاک های مرغوب و باکیفیت است تا گیاه عناصر مورد نیاز خود را از خاک دریافت کند.

دمای مورد نیاز

بهترین گستره دمایی برای نگهداری از پتوس حصیری، ۱۳ تا ۲۴ درجه است. این گیاه نسبت به سرما حساس است و نمی تواند دمای پایین تر از ۱۰ درجه را تحمل کند پس اگر پتوس حصیری را در بیرون از خانه نگهداری می کنید، در فصل پاییز و زمستان آن را به داخل خانه منتقل نمایید. بالاترین دمایی که پتوس حصیری می تواند تحمل کند، ۳۰ درجه است. زمانی که هوا گرم می شود باید آبیاری و رطوبت محیط را بالا ببرید تا گیاه صدمه نبیند.

خاک مورد نیاز

پتوس حصیری بهترین عملکرد و رشد را در خاک های سبک با زهکشی بالا دارد. اگر گیاه را در خاک های سنگین و رسی بکارید دچار صدمات جبران ناپذیری می شود و ریشه هایش را از دست می دهد. ترکیب پرلیت به همراه پیت ماس و ورمی کمپوست و ترکیب خاک برگ به همراه خاک باغچه و کود برای این گیاه مناسب هستند.

گل پتوس حصیری ابلق عکس گل پتوس حصیری شرایط نگهداری برگ انجیری حصیری تفاوت پتوس حصیری هلندی و ایرانی مشکلات پتوس حصیری پتوس حصیری نی نی سایت تکثیر پتوس حصیری علت زرد شدن برگ پتوس حصیری تکثیر پتوس حصیری در آب

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.