نگهداری گل داوودی در آب و طول عمر آن + گل داوودی نماد چیست

نگهداری گل داوودی در آب و طول عمر آن + گل داوودی نماد چیست

انواع گل داوودی روش نگهداری گل داوودی در آب + گل داوودی نماد چیست موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

نگهداری انواع گل یوکا در آپارتمان + علت زردی و خراب شدن یوکا

نگهداری انواع گل یوکا در آپارتمان + علت زردی و خراب شدن یوکا

نگهداری گل یوکا در منزل قلمه زدن یوکا + نگهداری یوکا در زمستان + گل یوکا نماد چیست موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

نگهداری انواع گل شمعدانی در آپارتمان و حیاط + علت رشد نکردن

نگهداری انواع گل شمعدانی در آپارتمان و حیاط + علت رشد نکردن

نگهداری گل شمعدانی در زمستان صفر تا صد نگهداری گل شمعدانی قرمز و هلندی در آپارتمان و آب + گلهای خشک شده شمعدانی …

شرایط نگهداری گل پتوس ارتشی

نگهداری گل پتوس یخی تکثیر پتوس یخی مشکلات پتوس ارتشی عکس گل پتوس ارتشی تقویت گل پتوس گل پتوس یخی نگهداری گل پتوس در آب انواع گل پتوس

نگهداری گل پتوس ارتشی یا یخی در خانه + شیوه تکثیر و مشکلات عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره نگهداری گل پتوس صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره پتوس ارتشی

پتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی ست که انواع زیادی دارد. پتوس ابلق، نقره ای، حصیری، مرمری، نئون، سبز … همه از انواع این گیاه زیبا هستند که هر کدام مشخصات منحصر به فردی دارند. این مطلب به یکی از دوست داشتنی ترین گونه های پتوس، یعنی پتوس ارتشی تعلق دارد.

مشخصات پتوس ارتشی

برگ ها در پتوس ارتشی با گونه های دیگر متفاوت است و فرم چرمی و براق ندارند. برگ ها در ابتدا بسیار کوچک هستند اما به مرور زمان با بالا رفتن سنشان درشت تر می شوند. فرم چروکیده و لبه های موج دار برگ ها و لکه های سفید رنگ بر زمینه ی سبز آن ها یکی دیگر از مشخصات پتوس ارتشی ست.

اسامی

pothos n joy نام انگلیسی این گیاه است و در زبان فارسی به دلیل رنگ برگ ها که ترکیبی از سبز و سفید است و لباس ارتشی ها را یادآوری میکند، پتوس ارتشی نامیده می شود. پتوس یخی، پتوس سفید، پتوس شاد و ملکه برفی از نام های دیگر این گونه هستند.

بهترین مکان برای پتوس ارتشی

این گیاه مانند گونه های دیگر پتوس رونده است پس بهترین مکان برای نگهداری از آن طاقچه ها و بخش های بالایی خانه هستند تا گیاه به مرور زمان به سمت پایین رشد کرده و آویزان شود.

پتوس مرمری

گل پتوس ارتشی گونه ای جهش یافته از پتوس مرمری ست و از این گونه به وجود آمده است اما شباهت زیادی با آن ندارد.

پتوس ارتشی سمی یا غیرسمی ؟

پتوس ارتشی گیاهی سمی ست و باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار بگیرد. جویده شدن برگ های پتوس ارتشی موجب تحریک معده و ایجاد مشکلات دیگر برای بدن می شود.

هرس پتوس ارتشی

برگ ها و ساقه های زرد شده پتوس ارتشی را جدا کنید تا انرژی گیاه برای رشد بیشتر آن حفظ شود. اگر گیاه تان بیش از حد پرپشت شده و ظاهری شلوغ پیدا کرده، تعدادی از شاخ و برگ آن را قطع کرده و قلمه بزنید تا هم گیاه ظاهر زیباتری پیدا کند و هم تعداد گلدان هایتان بیشتر شود. بهتر است در هنگام هرس شاخه های اصلی گیاه را قطع نکنید.

خواص پتوس ارتشی

پتوس ارتشی مانند اعضای دیگر خانواده اش یک گیاه مفید برای تصفیه هوای خانه است و می تواند اکسیژن فضای خانه شما را افزایش داده و حال شما را بهتر کند.

بهترین شرایط

پتوس به مناطق گرمسیری و جزایر سلیمان تعلق دارد، به همین خاطر عاشق هوای گرم و مرطوب است و نباید در محیط های سرد نگهداری شود.

عوض کردن گلدان پتوس ارتشی

این گیاه ریشه های کوچکی دارد و نباید برای تعویض گلدان آن عجله کنید. پتوس ارتشی را در گلدان های متوسط و کوچک نگهداری کنید و در هنگام تعویض از گلدانی با یک سایز بزرگ تر استفاده کنید. بهترین تایم برای تعویض گلدان، زمانی ست که ریشه ها از سوراخ های انتهایی گلدان بیرون آمده اند.

روش تکثیر

این گیاه را می توانید از ۳ شیوه تکثیر کنید. قلمه زدن در آب، قلمه زدن در خاک و تقسیم بوته. فصل بهار، بهترین زمان برای تکثیر این گیاه است. یکی از ساقه های گیاه را انتخاب و قطع نمایید سپس هر برگ را با بخشی از ساقه که دارای ریشه هوایی باشد جدا نموده و درون خاک یا آب قرار دهید. برای روش تقسیم بوته، گیاه را از گلدانش خارج نمایید و بوته اش را به چند قسمت تقسیم کرده و ببرید. هر بخش را درون یک گلدان مجزا بکارید.

نگهداری گل پتوس یخی تکثیر پتوس یخی مشکلات پتوس ارتشی عکس گل پتوس ارتشی تقویت گل پتوس گل پتوس یخی نگهداری گل پتوس در آب انواع گل پتوس

نگهداری گل پتوس یخی

پتوس ارتشی گیاهی زیبا و چند ساله از خانواده Araceae است. ساقه های این گیاه بر اثر تماس با خاک ریشه دار شده و می توانید از این ساقه ها برای تکثیر گیاه استفاده کنید. پتوس ارتشی با برگ های نامنظم و کوچک خود گیاهی زیبا و بی دردسر است که در هر خانه ای دوام می آورد اما باید نیازهای گیاه خود را بشناسید.

آبیاری مورد نیاز

نسبت به آبیاری زیاد و خیسی مداوم خاک حساس است. اگر گیاه را بیش از حد آبیاری کنید با زرد شدن ساقه و برگ های کوچک خود به این موضوع واکنش نشان میدهد. به وجود آمدن لکه های قهوه ای رنگ بر روی برگ های گیاه یکی دیگر از نشانه های آبیاری زیاد است. آبیاری را با خشک شدن ۵ سانت از سطح خاک انجام دهید تا گیاه خوشحال تری داشته باشید.

نور مورد نیاز

این گیاه نور متوسط و محیطی روشن را دوست دارد و بهترین مکان برای نگهداری از آن در کنار پنجره با نور فیلتر شده و غیرمستقیم است. نور زیاد موجب زرد شدن و سوختگی بافت برگ ها می شود. نور کم موجب رشد کم و محو شدن طرح های روی برگ می شود. این گیاه را می توانید پشت پنجره شمالی یا پشت پنجره های پرنور که با پرده توری یا روشن پوشانده شده اند نگهداری کنید.

رطوبت مورد نیاز

پتوس رطوبت را دوست دارد و در محیط های مرطوب برگ های پهن تر و درشت تری میدهد اما اگر آن را در محیطی با رطوبت کم هم نگهداری کنید دچار مشکل نشده و به زندگی خود ادامه میدهد. برای افزایش رطوبت محیط از روش جزیره استفاده کنید یا ۲ بار در هفته با اسپری های کوچکی که قطرات آب را مثل مه خارج می کنند غبارپاشی کنید.

تغذیه مورد نیاز

اگر برای کاشت پتوس ارتشی از یک خاک مرغوب که مواد مغذی خوبی داشته باشد استفاده کنید نیاز چندانی به کوددهی و تغذیه ماهانه ندارد. برای رشد بهتر گیاه، آن را با کودهای مخصوص گل های آپارتمانی به شکل ماهانه تقویت کنید. کوددهی را در فصل پاییز و زمستان متوقف کنید.

دمای مورد نیاز

بهترین بازه ی دمایی برای نگهداری از پتوس، ۱۶ تا ۲۲ درجه سانتی گراد است. با گرما و افزایش دما آبیاری را افزایش دهید. این گیاه را در قسمت های نزدیک به سقف و خیلی بالا نگهداری نکنید زیرا ممکن است به دلیل تجمع گرما صدمه ببیند. از نگهداری گیاه در کنار بخاری و کولر خودداری کنید.

خاک مورد نیاز

برای گل پتوس ارتشی می توانید از خاک های آماده که در گلخانه ها عرضه می شود استفاده کنید. همچنین ترکیب ماسه، خاک برگ و خاک باغچه یا استفاده از کمپوست برای خاک گلدان این گیاه مناسب و مفید است.

 

نگهداری گل پتوس یخی تکثیر پتوس یخی مشکلات پتوس ارتشی عکس گل پتوس ارتشی تقویت گل پتوس گل پتوس یخی نگهداری گل پتوس در آب انواع گل پتوس

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.