نحوه کاشت هسته گیلاس در گلدان و باغچه + زمان کاشت

نحوه کاشت هسته گیلاس در گلدان و باغچه + زمان کاشت

کاشت هسته گیلاس نحوه کاشت هسته گیلاس در گلدان و باغچه + زمان کاشت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این …

مراحل کاشت فلفل قرمز تند در گلدان و خانه + زمان و فصل کاشت

مراحل کاشت فلفل قرمز تند در گلدان و خانه + زمان و فصل کاشت

کاشت فلفل قرمز مراحل کاشت فلفل قرمز تند در گلدان و خانه + زمان و فصل کاشت عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

طریقه کاشت بادام درختی در خانه و یخچال + زمان کاشت

طریقه کاشت بادام درختی در خانه و یخچال + زمان کاشت

کاشت بادام درختی طریقه کاشت بادام درختی در خانه و یخچال + زمان کاشت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این …

کاشت هسته انار و لیمو

کاشت گل انار بهترین زمان برای کاشت انار کاشت دانه انار در باغچه کاشت قلمه انار در گلدان کاشت بذر بونسای انار کاشت انار در زمین شور فیلم کاشت دانه انار در گلدان کاشت انار در گلدان نی نی سایت

چگونه هسته انار را بکاریم + کاشت هسته انار برای سبزه عید + کاشت قلمه انار در گلدان موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره کاشتن هسته انار صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره کاشت هسته انار

به دست آوردن بذر

برای کاشت انار نیازی به خرید بذر نیست زیرا انار صدها بذر در درون خود دارد که هر کدام از آن ها قابلیت سبز شدن را دارند. بذر انار، بخش سفید رنگ وسط دانه هاست. برای به دست آوردن بذر باید قسمت گوشتی دانه را فشار  بدهید سپس آن را بشویید تا هیچ اثری از قسمت گوشتی باقی نماند. حالا بذری دارید که می تواند یک درخت بزرگ و زیبا را به وجود بیاورد.

بهترین زمان برای کاشت انار

اگر گلدان را درون خانه تان نگهداری می کنید، می توانید کاشت هسته انار را در تمام طول سال انجام بدهید. بهترین زمان برای کاشت هسته انار، اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار است.

خاک مناسب

برای کاشت انار از ترکیب شن، خاک برگ و خاک باغچه یا خاک های آماده گلخانه ای و سبک استفاده نمایید. گیاه انار خاک های قلیایی را می پسندد، به همین خاطر می توانید مقدار کمی پوست تخم مرغ پودر شده به خاک آن اضافه کنید.

کاشت هسته انار برای سبزه عید

انار نماد وفور نعمت و برکت است، سبزه هسته انار یکی از زیباترین سبزه هایی ست که می توانید برای سفره هفت سین تان آماده کنید. هسته های سبز شده انار را می توانید بعد از پایان جشن نوروز درون باغچه یا گلدان بکارید. برای پرپشت شدن سبزه تان از هسته های زیادی استفاده کنید. هسته های انار را فشار دهید تا از غلاف گوشتی شان جدا شوند سپس آن ها را شسته و اجازه دهید خشک شوند. برای آماده شدن سبزه انار تا جشن نوروز دانه ها را در اواسط فصل زمستان درون ترکیب خاک برگ، پیت ماس و ماسه بکارید تا سبزه تا نوروز آماده شود. هسته های انار نباید خیلی عمیق کاشته شوند و همین که لایه نازکی از خاک روی آن ها را بپوشاند کفایت می کند. پس از کاشت رطوبت خاک را حفظ کنید و آن را در مکانی روشن نگهداری نمایید.

کاشت قلمه انار در گلدان

برای قلمه زدن از درخت انار، شاخه های بالایی و آفتاب خورده را انتخاب نمایید. طول قلمه باید حدود ۴۰ سانتی متر باشد و بهترین زمان برای قلمه زدن، ماه اسفند و فروردین است.

کاشت گل انار بهترین زمان برای کاشت انار کاشت دانه انار در باغچه کاشت قلمه انار در گلدان کاشت بذر بونسای انار کاشت انار در زمین شور فیلم کاشت دانه انار در گلدان کاشت انار در گلدان نی نی سایت

کاشت دانه انار در گلدان

مرحله اول

یک انار درشت انتخاب کرده و آن را برش بدهید. دانه های انار را خارج نموده و درون یک پلاستیک بریزید سپس با دست فشارشان دهید تا قسمت گوشتی شان جدا شود. می توانید این کار را با یک جسم سخت مثل وردنه انجام بدهید و آن را روی دانه های انار بکوبید تا سریع تر آماده شوند.

مرحله دوم

پس از این مرحله درب پلاستیک را باز نموده و همه هسته ها را درون یک صافی بریزید سپس زیر آب گرفته و کمی هسته ها را بشویید تا به بذرهای کوچکی برای پرورش انار تبدیل شوند.

مرحله سوم

گلدانی را از پرلیت و کوکوپیت یا خاک برگ و ماسه پر کنید سپس هسته های انار را در عمق ۲ تا ۳ سانتی خاک قرار داده و بکارید. دقت داشته باشید که هسته های انار نباید در اعماق زیادی دفن شوند و باید لایه نازکی از خاک روی آن ها قرار بگیرد.

مرحله چهارم

بعد از کاشت دانه های انار روی گلدان را کاور کنید تا محیطی مرطوب برای افزایش سرعت جوانه زنی هسته ها ایجاد شود. برای این منظور ۲ عدد چوب نازک یا سیخ چوبی را دقیقا روبروی هم در دو طرف گلدان فرو کنید سپس یک پلاستیک که حاوی چند سوراخ کوچک باشد را بر روی آن ها مستقر کرده و قرار دهید.

مرحله پنجم

گلدان را آبیاری نمایید و در مکانی گرم با نور غیرمستقیم نگهداری کنید. حدود ۱۰ تا ۱۵ روز زمان می برد تا دانه های انار کاشته شده سبز شوند. پس از سپری شدن ۱ تا ۲ هفته جوانه ها بزرگ شده و چند برگی می شوند.

مرحله ششم

زمانی که گیاه جوان شما چند برگی شد دیگر به کاور پلاستیکی نیازی نیست و می توانید آن را از روی گلدان بردارید. نور گیاه انار را باید آرام آرام زیاد کنید تا آسیب نبیند. نور صبحگاهی تابش ملایمی دارد و برای این گیاه مناسب است.

مرحله هفتم

اگر گیاه را تشنه نگه دارید برگ هایش فر می خورد و دچار ریزش می شود پس با خشکی سطح خاک آبیاری مجدد را انجام بدهید. پس از بزرگ شدن گیاه می توانید آن را در فصل بهار به باغچه خانه تان منتقل کنید تا درختی زیبا و پربار شود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 6 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.