نکات ته چین مرغ خوشمزه + میزان ماست و علت خشک شدن

نکات ته چین مرغ خوشمزه + میزان ماست و علت خشک شدن

نکات ته چین گوشت فوت و فن ته چین مرغ و راز خوشمزگی آن + زمان دم کشیدن و منسجم شدن ته چین …

نکات خوشمزه شدن جوجه کباب + مرینیت و سس مخصوص جوجه

نکات خوشمزه شدن جوجه کباب + مرینیت و سس مخصوص جوجه

نکات تهیه جوجه کباب علت سفت شدن جوجه کباب + جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم + چگونه جوجه کباب را ترد …

نکات آلبالو پلو مجلسی و حرفه ای + راز خوشمزه شدن و میزان شکر

نکات آلبالو پلو مجلسی و حرفه ای + راز خوشمزه شدن و میزان شکر

نکات مهم پخت آلبالو پلو نکات آلبالو پلو مجلسی و حرفه ای + راز خوشمزه شدن و میزان شکر موضوع یکی از مطالب …

نکات تهیه کوفته تبریزی

فوت و فن کوفته تبریزی نی نی سایت علت وا رفتن کوفته فوت و فن وا نرفتن کوفته علت سفت شدن کوفته نی نی سایت راز خوشمزگی کوفته چیکار کنیم کوفته ترک نخوره برای سفت شدن مواد کوفته چه باید کرد طرز تهیه کوفته تبریزی ساده برای ۱۰ نفر طرزتهیه کوفته تبریزی برای چهارنفر طرز تهیه کوفته تبریزی برای ۶نفر طرز تهیه کوفته تبریزی برای ۵ نفر

نسبت لپه و برنج در کوفته تبریزی + نکات کوفته تبریزی خوشمزه + فوت کوزه گری، مدت زمان پخت و چاشنی کوفته تبریزی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره کوفته تبریزی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن کوفته تبریزی خوشمزه

انواع کوفته

کوفته ها انواع بسیار متنوعی دارند که از میان آن ها می توان به کوفته تبریزی، کوفته اردبیلی، کوفته ازمیری، کوفته کرمانشاهی، کوفته شیرازی، کوفته ریزه، کوفته لپه یزدی، کوفته تره فرنگی، کوفته مرغ، کوفته کباب یونانی، کوفته عدس، کوفته برنجی و کوفته سبزی اشاره کرد.

مواد لازم برای کوفته تبریزی اصل

برای یک کوفته تبریزی اصیل به برنج، لپه، تخم مرغ، پیاز، گوشت چرخ کرده، سبزی کوفته تبریزی، آلو، گردو، زرشک، رب گوجه فرنگی، زعفران، تره، مرزه، پیاز داغ و آرد نخودچی نیاز دارید.

نکات سبزی کوفته تبریزی

کوفته تبریزی را با سبزی های متنوعی طبخ می کنند. برای پخت کوفته تبریزی از تره، ریحان، نعناع، جعفری و پیازچه استفاده می شود، در بعضی از شهرها این غذا را با سبزی های کوهی هم می پزند. این نکته را به خاطر داشته باشید که کوفته تبریزی اصیل را تنها با ۲ سبزی مرزه و تره درست می کنند. سبزی کوفته تبریزی را به شکل ساطوری ریز نمایید و اجازه بدهید تا آب آن گرفته شده و خشک شود زیرا سبزی خیس کوفته شما را خراب می کند. به جای سبزی تازه می توانید از سبزی خشک هم استفاده نمایید.

گوشت مناسب برای کوفته تبریزی

برای کوفته تبریزی از مخلوط گوشت گوساله و گوشت گوسفند استفاده نمایید تا گوشت نه خیلی چرب و نه خیلی خشک باشد. در این صورت کوفته های شما ایده آل خواهند بود و نه سفت شده و نه وا می روند.

راز خوشمزگی کوفته تبریزی

بسیاری از افراد کوفته تبریزی را با سبزی خشک درست می کنند اما برای خوش عطر و خوشمزه تر شدن کوفته تبریزی باید از سبزی های تازه استفاده نمایید. برای خوشمزه شدن کوفته حتما از مواد میانی استفاده کنید و وسط آن را با تخم مرغ آب پز، گردو، پیاز داغ و آلو پر کنید.

با کوفته تبریزی چی بخوریم

در کنار کوفته تبریزی می توانید مواد مختلفی را بر روی سفره بچینید و همراه با این غذا میل کنید. سبزی خوردن، ترشی های مختلف مثل ترشی کلم، ترشی لیته و ترشی بادمجان، پیاز برش خورده، فلفل شیرین و تازه، سالاد، دوغ، خیارشور و سیر ترشی همه گزینه هایی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

مدت زمان پخت کوفته تبریزی

زمان دقیق پخت این غذا به اندازه کوفته ها و حرارت شعله گاز بستگی دارد. کوفته تبریزی حدود ۱/۵ تا ۲ ساعت زمان نیاز دارد تا به طور کامل پخته و آماده سرو شدن شود.

نکات و علت وا رفتن کوفته

باید نسبت مواد کوفته را رعایت کنید و هیچ یک از مواد را سرخود کم یا زیاد نکنید. زیاد بودن میزان لپه و برنج نسبت به مواد دیگر باعث وا رفتن کوفته می شود. پیاز را به شکل درشت رنده نمایید تا آب نیندازد، در صورت آب انداختن پیاز، حتما آبش را جدا نمایید تا کوفته وا نرود. بعد از قرار دادن کوفته ها درون سس، قابلمه را به هیچ عنوان تکان ندهید زیرا این کار باعث وا رفتن غذا می شود. نکته بعدی قرار دادن کوفته ها در سس داغ است، اگر سس سرد شده باشد سپس کوفته ها را درون آن قرار دهید حتما از هم وا می روند. گذاشتن درب قابلمه هم موجب از هم پاشیده شدن کوفته می شود. نوع گوشت و استفاده از گوشت خیلی چرب یکی دیگر از دلایل وا رفتن کوفته تبریزی ست. در آخر کم ورز دادن مواد اولیه کوفته تبریزی، یکی دیگر از مهم ترین علت های این مشکل است که باید به آن دقت کنید. ورز دادن را حداقل ۱۰ دقیقه ادامه بدهید تا همه مواد به طور کامل بهم چسبیده و کوفته در حین پخت از هم نپاشد. کوفته ها را بعد از آماده شدن و فرم دهی به مدت ۱ ساعت درون فریزر بگذارید، اگر زمان دارید کوفته ها را به مدت بیشتری درون فریزر قرار دهید.

فوت و فن کوفته تبریزی نی نی سایت علت وا رفتن کوفته فوت و فن وا نرفتن کوفته علت سفت شدن کوفته نی نی سایت راز خوشمزگی کوفته چیکار کنیم کوفته ترک نخوره برای سفت شدن مواد کوفته چه باید کرد طرز تهیه کوفته تبریزی ساده برای ۱۰ نفر طرزتهیه کوفته تبریزی برای چهارنفر طرز تهیه کوفته تبریزی برای ۶نفر طرز تهیه کوفته تبریزی برای ۵ نفر

نسبت لپه و برنج در کوفته تبریزی

هر مقدار برنج استفاده کنید، باید به همان مقدار لپه هم درون کوفته بریزید پس نسبت لپه و برنج در کوفته تبریزی یکسان و مساوی ست.

سس کوفته تبریزی

برای سس، پیازی را رنده یا به شکل نگینی خرد نمایید سپس به همراه روغن درون قابلمه بریزید. اجازه دهید پیازها سرخ و طلایی رنگ شوند سپس کمی زردچوبه به آن ها بیافزایید. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه و به تفت دادن مواد ادامه بدهید. وقتی رب گوجه فرنگی را به خوبی سرخ کردید و بوی خامی اش رفع شد، نمک و فلفل سیاه را هم اضافه کنید. حال آب جوش را درون قابلمه بریزید. در مرحله بعد می توانید کوفته های فرم داده شده را درون قابلمه بچینید. مقدار سس باید به اندازه ای باشد که نیمی از کوفته را پوشش بدهد.

ادویه کوفته تبریزی

دارچین، زنجبیل، پودر گل سرخ، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و زعفران ادویه های مورد استفاده در کوفته تبریزی هستند و طعمی بی نظیر به این غذا می بخشند.

نکات ورز دادن کوفته تبریزی

گوشت و پیاز را به همراه یکدیگر ورز بدهید سپس نیمی از ترکیب لپه و سیب زمینی چرخ شده، برنج و سبزی را اضافه و همه مواد را با مقداری زردچوبه ورز بدهید به شکلی که به خوبی با هم ترکیب شوند سپس مابقی مواد کوفته را اضافه نمایید و حدود ۱۰ دقیقه به ورز دادن ادامه بدهید. دقت داشته باشید که مواد را باید از یک طرف ورز بدهید و نباید بیش از حد آن ها را چنگ بزنید. پس از تمام شدن مرحله ورز دادن، مایه کوفته را به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار بدهید.

با کوفته وا رفته چی درست کنم

می توانید آن را به شکل سوپ و به همراه تیلیت نان میل کنید یا اجازه دهید آبش کمتر شود سپس آن را به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو نمایید و با نان مصرف کنید.

اگر مواد کوفته شل شد چیکار کنیم

اگر مواد کوفته تان نرم و شل شده و نمی توانید آن را درون دست هایتان شکل بدهید و گرد کنید با سایت الانت همراه باشید. برای رفع این مشکل می توانید مایه کوفته را درون یخچال قرار دهید تا کمی سفت تر شود یا از روش هایی مثل اضافه کردن سینه مرغ چرخ شده، آرد نخودچی، آرد سفید و تخم مرغ استفاده نمایید.

فوت کوزه گری

برای پخت کوفته تبریزی از قابلمه کوچک استفاده نکنید، شما باید قابلمه ای را انتخاب نمایید که بتوانید از درونش سس را با ملاقه برداشته و بر روی کوفته ها بریزید. قابلمه باید به اندازه ای باشد که کوفته ها به هم نچسبند و کمی با یکدیگر فاصله داشته باشند. می توانید مقداری عدس خام را درون چرخ گوشت بریزید و به شکل چرخ شده به مواد کوفته اضافه کنید تا از هم وا نرود. باید کوفته ها را با دست خیس فرم داده و گرد کنید، دقت داشته باشید که نباید هیچ گونه درزی درون کوفته ها قرار داشته باشد زیرا از آن درز سس وارد کوفته شده و از هم می پاشد. درون کوفته تبریزی را می توانید بسته به سلیقه تان از زرشک، گردو، تخم مرغ آب پز، پیاز داغ و آلو پر نمایید. چرخ کردن مقداری سیب زمینی به همراه لپه موجب انسجام بیشتر مواد کوفته می شود. بعد از پخته شدن کوفته ها درون سس، آن ها را از درون آب سس خارج نمایید زیرا ممکن است از هم بپاشند.

کوفته ترک خورده

کوفته ها نباید در اوایل پخت درون سس تکان بخورند زیرا این امر موجب ترک خوردن و از هم پاشیده شدن آن ها می شود پس تا جایی که می توانید قابلمه را تکان ندهید. در اوایل پخت کوفته تبریزی، با ملاقه از سس بردارید و بر روی کوفته ها بریزید تا خشک نشوند و ترک نخورند.

علت سفت شدن کوفته

اگر نسبت مواد کوفته به هم بریزد و میزان گوشت از لپه و برنج بیشتر شود، کوفته هایتان سفت خواهند شد. استفاده از برنج و لپه خام یکی دیگر از دلایل سفت شدن کوفته است. توصیه می شود لپه و برنج را یا نیم پز کنید یا از قبل درون آب بخیسانید.

در قابلمه کوفته باز باشه یا بسته

یکی از سوالاتی که درباره نحوه پخته شدن کوفته تبریزی پرسیده می شود، بسته بودن یا باز بودن درب قابلمه است. کوفته را باید با درب باز پخته و آماده کنید به خصوص در اوایل پخت و ۲۰ دقیقه اول درب قابلمه باید حتما باز باشد تا کوفته ها از هم نپاشند.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.