مطالب پر بازدید
مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل

مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل

مدل مانتو زنانه شیک مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

تزیین سالاد الویه کودکانه + تزیین سالاد الویه ساده برای مدرسه

تزیین سالاد الویه کودکانه + تزیین سالاد الویه ساده برای مدرسه

تزیین سالاد الویه کودکانه تزیین سالاد الویه کودکانه + تزیین سالاد الویه ساده برای مدرسه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

جدیدترین مدل گردنبند طلا زنانه با طرح های جذاب و خوشگل

جدیدترین مدل گردنبند طلا زنانه با طرح های جذاب و خوشگل

جدیدترین مدل گردنبند طلا جدیدترین مدل گردنبند طلا زنانه با طرح های جذاب و خوشگل موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

نکات عدسی خوشمزه

علت تیره شدن رنگ عدسی تو عدسی چی بریزم فوت و فن عدسی نکات مهم در پخت عدسی راز خوشمزه شدن عدسی نی نی سایت نکات پخت عدسی طرز تهیه عدسی بدون رب عدسی ساده زمان پخت عدسی

نکات خوشمزه شدن عدسی و زمان پخت + تو عدسی چی بریزم عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره عدسی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن عدسی خوشمزه

مواد لازم برای عدسی

عدسی که با نام آش عدس هم شناخته می شود یکی از خوراک های اصیل ایرانی ست و در دسته غذاهای کم هزینه و پرفایده قرار دارد. از عدسی برای وعده صبحانه هم استفاده می شود. برای درست کردن عدسی به عدس، پیاز، آب، رب گوجه فرنگی، آرد یا سیب زمینی، ادویه هایی مثل زردچوبه، فلفل سیاه، آویشن و نمک نیاز دارید.

فوت و فن عدسی

می توانید بنا بر سلیقه و ذائقه خود از رب گوجه فرنگی و ورقه های خرد شده قارچ استفاده کنید. قارچ را می توانید به شکل ورقه ای یا نگینی برش دهید سپس همراه سیب زمینی به عدسی اضافه نمایید تا مجلسی و پرملات شود.

برای عدسی چقدر اب بریزیم

حجم آب به مقدار عدس استفاده شده بستگی دارد و تقریبا ۲ برابر مقدار عدس است. برای مثال اگر عدس ۲/۵ پیمانه است به حدود ۶ لیوان آب نیاز دارید.

انتخاب قابلمه

عدس یکی از حبوباتی ست که حجم آن بعد از پخته شدن، ۲ تا ۳ برابر می شود به همین خاطر باید یک قابلمه بزرگ و مناسب انتخاب نمایید.

عدسی به شیوه جدید

می توانید عدسی را به شیوه دیگری هم درست کنید. برای این منظور عدس و سیب زمینی را بپزید سپس مقداری پیاز داغ به آن افزوده و با استفاده از گوشت کوب همه مواد را مخلوط کرده و بکوبید. عدسی لعاب دار و خوشمزه شما آماده است.

عدسی برای دو نفر

مرحله اول

اگر می خواهید برای ۲ نفر عدسی درست کنید به ۱ پیمانه عدس، ۱ عدد پیاز، ۱ عدد سیب زمینی متوسط، ۲ لیوان آب، ادویه، ۱۵ گرم کره و نصف قاشق غذاخوری رب گوجه نیاز دارید.

مرحله دوم

عدس را ۳ تا ۴ ساعت بخیسانید سپس آبکش کرده و کنار بگذارید. پیاز را ریز کرده و به همراه روغن درون قابلمه ای بریزید. بعد از شیشه ای شدن پیاز، ادویه های لازم مثل زردچوبه و فلفل سیاه را هم اضافه کنید.

مرحله سوم

پیاز را با ادویه ها تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی را بیافزایید. رب را کمی سرخ کنید و در مرحله بعدی عدس خیسانده شده را به همراه ۴ لیوان آب به محتویات قابلمه اضافه کرده و به سراغ سیب زمینی بروید.

مرحله چهارم

سیب زمینی را به شکل نگینی خرد کرده و با آب سرد بشویید سپس با نمک، ۱ قاشق چایخوری پودر آویشن و ۱ قاشق چایخوری پودر پیاز به قابلمه اضافه نمایید. بعد از اضافه کردن سیب زمینی، صبر کنید تا آب عدسی به جوش بیفتد سپس درب قابلمه را بگذارید.

مرحله پنجم

عدسی خوشمزه شما بعد از حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه پخت با شعله ملایم گاز آماده است. در نهایت ۱۵ گرم کره و ۱ قاشق چایخوری گلپر به عدسی پخته شده اضافه کنید و آن را درون ظرف موردنظر سرو نمایید.

اضافه کردن آرد

شما می توانید با استفاده از آرد، لعاب بیشتری به عدسی بدهید. برای این منظور یک قاشق آرد را درون تابه تفت دهید سپس به خوراک عدسی اضافه نمایید.

ادویه عدسی مجلسی

برای عدسی می توانید از ادویه های متنوعی مثل پودر کاری، زردچوبه و فلفل سیاه استفاده نمایید تا طعمی اصیل و خوشمزه پیدا کند. زیره و گلپر گزینه های مناسب دیگری برای طعم دار کردن این خوراک خوشمزه هستند.

سیب زمینی برای عدسی

با استفاده از سیب زمینی، عدسی شما غلیظ تر و پر ملات تر می شود. سیب زمینی را به ۲ شکل می توانید استفاده کنید یا آن را به شکل نگینی خرد کرده و به مواد عدسی اضافه کنید تا با آن بپزد یا به شکل جداگانه بپزید و له کنید سپس به مواد عدسی اضافه نمایید.

غلیظ شدن عدسی

اگر دوست ندارید عدسی غلیظ و سفت شود، از مقدار بیشتری آب استفاده کرده و عدس ها را با حجم بالاتری از آب بپزید. اگر آب عدسی در حین پخت تمام شد، مقداری آب جوش را به همراه عصاره سبزیجات یا عصاره مرغ اضافه کنید.

راز خوشمزه شدن عدسی

یکی از راه های خوشمزه تر شدن و سریع تر پخته شدن عدسی، تفت دادن پیاز و عدس است. پیاز را رنده یا خرد کنید سپس در روغن داغ سرخ و طلایی کنید.  عدس را به پیاز اضافه و کمی تفت دهید سپس آب را اضافه نمایید.

جایگزین آب

می توانید به جای استفاده از آب معمولی، آب مرغ یا آب گوشت را جایگزین کنید. با این روش عدسی شما خوشمزه تر شده و به غذای مقوی تری تبدیل می شود.

خیساندن عدس

برای گرفتن نفخ عدس و بهتر پخته شدن آن، مرحله خیساندن را انجام دهید. برای این منظور، عدس ها را درون آب ریخته و به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت بخیسانید. اگر عدس ها به مدت بیشتری درون آب باقی بمانند در حین پخت، له شده و پوستشان جدا می شود.

شور شدن عدسی

شور شدن یکی از مشکلات رایجی ست که در حین پخت غذا رخ می دهد. اگر مقدار نمک را زیاد ریختید و عدسی تان شور شد نگران نباشید، کافی ست تا مقداری سیب زمینی به آن اضافه کنید تا شوری غذا را کاهش دهد.

زمان اضافه کردن ادویه

ادویه ی عدسی را به ۲ دلیل در پایان پخت آن اضافه کنید. دلیل اول این است که با افزودن ادویه ها در اوایل پخت، عطر و بویشان از بین می رود. دلیل دوم دیر پخته شدن عدس است.

علت تیره شدن رنگ عدسی تو عدسی چی بریزم فوت و فن عدسی نکات مهم در پخت عدسی راز خوشمزه شدن عدسی نی نی سایت نکات پخت عدسی طرز تهیه عدسی بدون رب عدسی ساده زمان پخت عدسی

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.