مطالب پر بازدید
مدل مو عروس بسته بالا + مدل مو عروس بسته پایین با تاج

مدل مو عروس بسته بالا + مدل مو عروس بسته پایین با تاج

مدل مو عروس بسته مدل مو عروس بسته بالا + مدل مو عروس بسته پایین با تاج موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

مدل مانتو با پارچه طرح دار و ساده برای امسال

مدل مانتو با پارچه طرح دار و ساده برای امسال

مدل مانتو با پارچه طرح دار مدل مانتو با پارچه طرح دار و ساده برای امسال موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

مدل نیم ست طلا شیک و باکلاس + مدل های شیک نیم ست طلا

مدل نیم ست طلا شیک و باکلاس + مدل های شیک نیم ست طلا

مدل نیم ست طلا شیک مدل نیم ست طلا شیک و باکلاس + مدل های شیک نیم ست طلا موضوع یکی از مطالب …

نکات پخت نخود فرنگی

روش پخت نخود فرنگی فریز شده زمان پخت نخود فرنگی پخت نخود فرنگی برای الویه طرز پخت نخود فرنگی با پوست روش پخت نخود فرنگی نی نی سایت علت دیر پختن نخود فرنگی طرز پخت نخود سبز خشک طرز پخت نخود فرنگی پلو

نکات پخت نخود فرنگی + چگونه نخود فرنگی را بپزیم که سبز بماند عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره پخت نخود فرنگی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

نخود فرنگی یکی از سبزیجات خوش طعم و خوش قیافه است که خواص فراوانی برای بدن دارد. از نخود فرنگی در تهیه بسیاری از غذاها و پیش غذاها مثل انواع سالادها به خصوص سالاد ماکارونی، پیتزا سبزیجات، کوکو، سوپ … استفاده می شود.

نکات مهم در پخت نخود فرنگی

فصل نخود فرنگی

نخود فرنگی محصول فصل های سرد سال است. این نخود سبز رنگ را در فصل های بهار و پاییز به فروش می رسانند و می توانید آن را تهیه و فریز کنید تا در تمام طول سال در دسترستان باشد.

بلانچ نخود سبز

بلانچ یک تکنیک آشپزی ست که بیشتر برای سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد و از راه وارد کردن شوک به حفظ رنگ، مزه و تازگی مواد غذایی کمک می کند. توصیه می شود قبل از فریزر کردن نخود فرنگی آن را بلانچ کنید.

نحوه بلانچ کردن نخود سبز

برای این کار نخود فرنگی هایی با غلاف های تازه و بدون لک انتخاب کنید. باید در هنگام خارج کردن نخودها از غلافشان سرعت عمل خوبی داشته باشید و این کار را سریع انجام دهید تا نخود فرنگی ها نرم بمانند و تازگی شان حفظ شود. پس اگر مقدار نخود فرنگی زیاد است از فرد دیگری هم کمک بگیرید زیرا  بعد خارج شدن از غلاف به مرور زمان سفت می شوند. قابلمه ای را پر از آب کرده و بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیفتد سپس ۱ قاشق چای خوری نمک اضافه کنید. یک کاسه ی بزرگ آب که حاوی یخ باشد آماده کنید. نخود فرنگی ها را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه درون آب جوش قرار دهید سپس خارج کرده و بلافاصله درون آب یخ بریزید و اجازه بدهید ۵ دقیقه بمانند. سپس نخود فرنگی ها را درون یک آبکش بریزید و در کیسه های پلاستیکی بسته بندی کنید. بهتر است نخود فرنگی ها را در بسته های کوچک و به مقدار کم بسته بندی کنید.

علت دیر پختن نخود فرنگی

یکی از علل دیر پختن نخود فرنگی، فریزر کردن آن به شکل خام است. قبل از فریز کردن آن را کمی بپزید تا نیم پز شود سپس بسته بندی کرده و درون فریزر قرار دهید تا از این مشکل جلوگیری شود.

پخت نخود فرنگی برای الویه

برای درست کردن سالاد الویه می توانید از کنسروهای نخود فرنگی که به شکل آماده شده به فروش میرسند استفاده کنید. اگر نخود فرنگی تازه دارید، باید آن ها را آبپز کنید سپس به الویه بیافزایید.

زمان پخت نخود فرنگی

نخود فرنگی جز سبزیجاتی ست که خیلی سریع پخته می شود و حدود ۳ تا ۵ دقیقه برای پخت کامل نخود فرنگی تازه و فریزر شده کافی ست. اگر نخود فرنگی خشک است و در آب خیسانده شده به زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد و ۵ تا ۱۰ دقیقه مناسب است.

چگونه نخود فرنگی را بپزیم که سبز بماند

اگر می خواهید نخود فرنگی در هنگام پخت سبز بماند، ۱ قاشق چای خوری شکر و ۱ قاشق چای خوری نمک را ترکیب کنید و در حین پخت درون قابلمه بریزید تا نخود فرنگی تغییر رنگ ندهد.

طرز پخت نخود سبز خشک

فراموش نکنید قبل از پخت، نخود فرنگی خشک را حدود ۳ تا ۶ ساعت درون آب قرار دهید تا به خوبی خیس بخورد. بعد از سپری شدن این زمان، آن را از راه جوشاندن یا بخارپز کردن بپزید.

چروکیده شدن نخود فرنگی

نخود فرنگی جز آن دسته از سبزیجاتی ست که پوستش در هنگام پختن چروکیده می شود برای جلوگیری از این اتفاق، در حین پخت کمی آبلیمو به آن بیافزایید.

کنسرو نخود فرنگی

درست کردن کنسرو نخود فرنگی یکی از بهترین روش های نگهداری از این ماده غذایی خوشمزه است. برای این کار دانه های نخود فرنگی را به خوبی شسته و تمیز کنید. تعدادی شیشه تهیه کنید و آن ها را با دانه های نخود فرنگی پر کنید. درون قابلمه ای را از آب پر کرده و مقداری نمک اضافه کنید، به شکلی که طعم نمک حس شود. بعد از جوشیدن محلول آب و نمک اجازه دهید خنک شود سپس این محلول را درون شیشه ها بریزید. بعد از این مرحله، قابلمه ی بزرگی را انتخاب و از آب پر نمایید. شیشه ها را بدون در، داخل قابلمه چیده و روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب درون قابلمه به جوش افتاد، محلول آب و نمک داخل شیشه ها هم شروع به جوشیدن می کند. زمانی که نخود فرنگی ها ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بجوشند پخته و نرم می شوند، اگر از آب و نمک درون شیشه ها کم شد، دوباره پُرشان کنید. بعد از سپری شدن این زمان نخود فرنگی ها را چک کنید و اگر نرم شده بودند درب شیشه ها را ببندید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه هم به این شکل بجوشند. زمانی که شیشه نخود فرنگی ها سرد شد می توانید درون یخچال قرار دهید و به مرور از آن استفاده کنید.

نکات پخت نخود فرنگی در مایکروویو

علاوه بر بخارپز کردن، سرخ کردن و جوشاندن نخود فرنگی ها می توانید با روش دیگری هم آن ها را پخته و آماده کنید. برای این منظور نخود ها را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید تا به خوبی بپزند.

روش پخت نخود فرنگی فریز شده زمان پخت نخود فرنگی پخت نخود فرنگی برای الویه طرز پخت نخود فرنگی با پوست روش پخت نخود فرنگی نی نی سایت علت دیر پختن نخود فرنگی طرز پخت نخود سبز خشک طرز پخت نخود فرنگی پلو

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 19 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.