نکات مهم در پخت پاستا + سس مخصوص و مدل ماکارونی پاستا

نکات مهم در پخت پاستا + سس مخصوص و مدل ماکارونی پاستا

نکات پاستا آلفردو نکات مهم در پخت پاستا + سس مخصوص و مدل ماکارونی پاستا عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در …

نکات ذرت مکزیکی خوشمزه با قارچ و کالباس + ذرت مکزیکی رژیمی

نکات ذرت مکزیکی خوشمزه با قارچ و کالباس + ذرت مکزیکی رژیمی

نکات ذرت مکزیکی نکات مهم در تهیه ذرت مکزیکی خوشمزه با قارچ و کالباس عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید …

نکات قورمه سبزی مجلسی و نذری + انداختن یخ در قورمه سبزی

نکات قورمه سبزی مجلسی و نذری + انداختن یخ در قورمه سبزی

نکات قورمه سبزی خوشمزه فوت کوزه گری قورمه سبزی جا افتاده و بهترین ترشی برای آن + بهترین طعم دهنده و راز خوشمزه …

خوشمزه شدن شیر برنج

فوت و فن شیر برنج طرز تهیه شیر برنج ساده طرز تهیه شیر برنج برای دو نفر چرا شیر برنج ترک میخورد شیربرنج فوری طرز تهیه شیر برنج برای ۶ نفر طرز تهیه شیر برنج زعفرانی طرز تهیه شیر برنج ماه رمضان برای خوشمزه شدن شیر برنج

نکات پخت شیر برنج با خامه و زعفران + چرا شیر برنج ترک میخورد موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن شیر برنج

مواد لازم برای شیر برنج

شیر برنج که با نام شیربا یا آش شیر هم شناخته می شود یکی از دسرهای خوشمزه ایرانی ست که بیشتر در مناسبت های مذهبی مثل ماه رمضان پخته و سرو می شود. شیر برنج هم به عنوان غذا و هم به عنوان دسر شناخته می شود. برای این دسر خوشمزه به برنج نیم دانه، شیر، خامه صبحانه، گلاب، کره، آب، شکر و پودر هل نیاز دارید.

نکات مهم در پخت شیر برنج

برای خوش طعم شدن و پخت یک شیر برنج ایده آل چند نکته کوچک وجود دارد که در ادامه می توانید مشاهده کنید. برای پخت شیر برنج از برنج نیم دانه و خوش عطر استفاده کنید. نسبت آب به برنج باید حدودا ۴ یا ۵ برابر باشد تا برنج به خوبی له شده و کاملا شکفته شود. شیر برنج باید با قابلمه ای که درب آن باز باشد پخته شود در غیر این صورت و با گذاشتن درب قابلمه احتمال سر رفتن غذا وجود دارد. یکی دیگر از رازهای خوشمزه شدن شیر برنج استفاده از کمی عرق هل به جای پودر هل است. عرق هل را در پایان پخت به دسر اضافه کنید. نکته دیگر این است که بعد از اضافه کردن شیر، شعله گاز را زیاد کنید و زمانی که به غل افتاد گاز را مجددا روی حرارت متوسط تنظیم کنید.

فرق دیگچه با شیر برنج

دیگچه مشهدی شباهت بسیار زیادی به شیر برنج دارد و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، از نحوه پخت تا مواد اولیه این ۲ غذا بسیار شبیه هم هستند. از تفاوت های این ۲ غذا با یکدیگر میتوان به وجود زعفران در دیگچه و استفاده از آب کمتر در دیگچه اشاره کرد.

غلظت شیر برنج

غلظت اصلی شیر برنج را زمانی متوجه می شوید که خنک شده باشد پس قبل از اتمام کار مقداری از آن را کشیده و کنار بگذارید. زمانی که خنک شد غلظت آن را بررسی کنید. دقت داشته باشید که شیر برنج بعد از خنک شدن سفت تر می شود.

علت تلخ شدن شیر برنج

شیر برنج به عنوان یک غذای شیرین شناخته می شود به همین خاطر هیچ کس انتظار تلخ شدن این غذا را ندارد. تلخ شدن شیر برنج در بیشتر موارد به لبنیات استفاده شده در آن مثل شیر و خامه ارتباط دارد.

برای تزیین روی شیر برنج

برای تزیین این غذای خوشمزه، حسابی دست و بالتان باز است زیرا رنگ شیر برنج سفید است و میتوان روی آن را با مواد مختلفی دیزاین کرد. برای تزیین از بادام، غنچه گل محمدی، خلال پسته، پودر دارچین، پودر پسته، پودر نارگیل رنگارنگ، پرک بادام، خلال بادام و … استفاده کنید.

شیر برنج با زعفران برای دو نفر

۱ پیمانه برنج نیم دانه را از شب قبل بخیسانید. برنج خیسانده شده را به همراه ۲ پیمانه آب و نصف قاشق چای خوری نمک درون قابلمه ای ریخته و بر روی شعله متوسط گاز قرار دهید. اجازه دهید برنج کاملا شکفته و باز شود. زمانی که برنج شکفته شد ۱ لیتر شیر پرچرب به آن اضافه نمایید. بعد از به غل افتادن شیر می توانید ۱/۵ پیمانه شکر را به همراه ۱ قاشق چای خوری پودر هل به قابلمه اضافه کنید. بعد از حل شدن شکر باید شیر برنج را بچشید و اگر کم شیرین بود شکر بیشتری اضافه کنید. اجازه دهید شیر برنج کمی غلیظ شود سپس ۲ قاشق غذاخوری خامه و ۲ قاشق غذاخوری گلاب و ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده هم اضافه نمایید. شیر برنج خوشمزه تان را هم بزنید و هنگامی که جا افتاد و به غلظت مورد نظر رسید سرو کنید. این مقدار شیر برنج برای ۲ نفر است

شیر برنج با شیره انگور

مصرف شیر برنج با شیره انگور برای افرادی که دوست دارند چاق شوند مناسب است و از طرفی دیگر موجب تامین کلسیم بدن شما می شود.

زیره در شیر برنج

زیره یکی از گزینه هایی ست که می توانید برای خوش عطر شدن شیر برنج به کار ببرید. زیره را باید در اواخر پخت بیافزایید تا عطر خود را از دست ندهد. زیره طبع گرمی دارد و موجب متعادل شدن طبع شیر برنج می شود.

آب انداختن شیر برنج

شیر برنج بعد از سرد شدن کمی آب می اندازد به همین خاطر باید بعد از پخت و زمانی که هنوز داغ است در ظرف سرو کشیده شده و کنار گذاشته شود. شیر برنج را باید در ظرف های تک نفره بکشید، دلیلش چیست؟ با الانت همراه باشید. اگر شیر برنج را در کاسه های بزرگ سرو کنید، شکل ظاهری خوبی پیدا نخواهد کرد زیرا به محض برداشتن اولین ملاقه آب می اندازد پس حتما آن را در ظرف های یک نفره سرو نمایید.

شیر برنج با خامه

اضافه کردن خامه سلیقه ای ست و میتوان آن را حذف کرد اما طعم بسیار خوبی به شیر برنج می بخشد و موجب غلیظ تر شدن آن می شود پس تا جای ممکن خامه را حذف نکنید.

چرا شیر برنج ترک میخورد

در هنگام پخت به جای کره از روغن استفاده نکنید زیرا شیر برنج تان ترک می خورد. کره هم طعم بهتری به شیر برنج می بخشد و هم از ترک خوردن آن جلوگیری می کند پس نباید جایگزین شود.

شور شدن شیر برنج

اگر در نمک زیاده روی کرده اید و شیر برنج تان شور شد، در قابلمه ای جداگانه شیر برنج درست کنید سپس به شیر برنج شور اضافه کنید. روش دیگر انداختن سیب زمینی درون شیر برنج است تا شوری را به خود جذب کند سپس سیب زمینی ها را از شیر برنج خارج کنید.

مقدار شکر در شیر برنج

مقدار شکر به ذائقه شما بستگی دارد و میتواند کم یا زیاد شود اما به طور کلی برای ۱ کیلو برنج از ۳ کیلو شکر استفاده می شود.

فوت و فن شیر برنج طرز تهیه شیر برنج ساده طرز تهیه شیر برنج برای دو نفر چرا شیر برنج ترک میخورد شیربرنج فوری طرز تهیه شیر برنج برای ۶ نفر طرز تهیه شیر برنج زعفرانی طرز تهیه شیر برنج ماه رمضان برای خوشمزه شدن شیر برنج

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.