نکات و راز خوشمزگی خورش فسنجان + جایگزین رب انار و گردو

نکات و راز خوشمزگی خورش فسنجان + جایگزین رب انار و گردو

نکات مهم در تهیه خورش فسنجان جایگزین رب انار و گردو در فسنجان + راز خوشمزگی فسنجان + غلیظ و تیره شدن فسنجون …

نکات پخت شیر برنج با خامه و زعفران + چرا شیر برنج ترک میخورد

نکات پخت شیر برنج با خامه و زعفران + چرا شیر برنج ترک میخورد

خوشمزه شدن شیر برنج نکات پخت شیر برنج با خامه و زعفران + چرا شیر برنج ترک میخورد موضوع یکی از مطالب سایت …

نکات دونات پفکی و تزیین آن +‌ علت ترک خوردن و سفت شدن

نکات دونات پفکی و تزیین آن +‌ علت ترک خوردن و سفت شدن

نکات پخت دونات جایگزین خمیر مایه و شیر در دونات + طرز تهیه دونات در فر + علت پف نکردن دونات در روغن …

نکات پخت آش رشته

خوشمزه شدن آش رشته راز خوشمزگی اش رشته نی نی سایت روغن در آش رشته راز خوشمزگی آش رشته آش رشته نذری آش رشته مجلسی دونفره راز خوشمزگی آش رشته تفت دادن سبزی آش رشته فوت و فن آش رشته نذری روغن در آش رشته فوت کوزه گری آش رشته عطر آش رشته

صفر تا صد نکات آش رشته مجلسی و نذری + راز خوشمزگی عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره نکات آش رشته صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن آش رشته

مواد لازم برای آش رشته

آش رشته یکی از محبوب ترین آش های سنتی ایران است که طرفداران بسیاری دارد. برای درست کردن این آش خوشمزه به رشته آشی، نخود، لوبیا چیتی، عدس، لوبیا سفید، سبزی آش، نعنا داغ، کشک، ادویه و آب نیاز دارید.

سبزی آش رشته

سبزی آش رشته یکی از بخش های مهم در این غذاست و از ترکیب اسفناج، تره، جعفری، گشنیز و شوید تشکیل شده است. به جای برگ اسفناج می توانید از برگ چغندر هم استفاده نمایید. بهتر است سبزی آش رشته را بدون ساقه و کمی درشت خرد کنید تا شکل بهتری پیدا کند و زیباتر شود. همچنین توصیه می شود بعد از اضافه کردن سبزی به آش، درب قابلمه را نیمه باز بگذارید تا خوشرنگ شود. درست کردن آش رشته با سبزی تازه، طعم بهتری به آن میدهد اما اگر سبزی تازه در دسترس شما نبود می توانید از سبزی خشک استفاده کنید. سبزی خشک را حداقل نیم ساعت درون آب گرم قرار دهید تا خیس خورده و آماده شود.

نکات مهم آش رشته

بریدن کشک یکی از مشکلات رایجی ست که در هنگام پخت آش اتفاق می افتد. برای جلوگیری از این اتفاق، کشک را به همراه آش نجوشانید و زمانی کشک و آش را با هم مخلوط کنید که حرارت یکسانی داشته باشند. اجازه دهید روغن کاملا داغ شود سپس نعناع خشک شده را به آن افزوده و با شعله ملایم تفت بدهید. به خاطر داشته باشید که تفت دادن بیش از اندازه نعنا داغ را تلخ و سیاه می کند.

علت تلخ شدن آش رشته

تلخ شدن آش رشته دلایل متعددی دارد که در ادامه این مطلب از سایت الانت می توانید آن ها را مشاهده نمایید. بی دقتی در ترکیب سبزی آش رشته یکی از مهم ترین دلایل تلخ شدن این غذای خوشمزه است. نکته دیگر تفت دادن بیش از اندازه نعنا داغ است که در نهایت موجب تلخی آش می شود. استفاده از کشک بی کیفیت، سوزاندن پیاز داغ و مصرف بیش از اندازه زردچوبه از دلایل دیگری هستند که موجب تلخی آش رشته می شوند.

راز خوشمزگی آش رشته

اگر دوست دارید آش رشته را به غذای خوشمزه تر و مقوی تری تبدیل کنید، از آب قلم و عصاره گوشت استفاده کنید. یکی از نشانه های آش رشته اصیل و مجلسی، غلظت و جا افتادگی آن است. برای این منظور کمی بلغور گندم و ماش را به لیست حبوبات آش رشته اضافه کنید تا غلیظ تر شود.

حبوبات لازم برای آش رشته

عدس، نخود، لوبیا قرمز و لوبیا چیتی از حبوبات آش رشته به شمار می روند. توصیه می شود حبوبات را یک شب بخیسانید تا نفخ آن ها گرفته شود سپس به آش اضافه کنید. بهتر است از آب گرم استفاده نمایید.

علت تیره شدن آش رشته

توصیه می شود تا حبوبات آش را به شکل جداگانه پخته و آماده کنید زیرا پخت همه حبوبات با هم در یک قابلمه، آش تیره رنگی را تحویل شما می دهد.

فوت کوزه گری آش رشته

رشته را آرام آرام اضافه کنید زیرا بعد از پخت و سرد شدن سفت می شود و اگر مقدار رشته درون آش زیاد باشد، فرم آن را خراب می کند.اگر آش شما لعاب کمی دارد با آرد مشکل آن را برطرف کنید. ۱ قاشق غذاخوری آرد را با آب مخلوط و حل کنید سپس به درون آش داغ اضافه کنید و اجازه دهید کمی با آش بپزد. یکی از راه های جلوگیری از آش خمیر و له شده، استفاده از قابلمه ای بزرگ تر از حجم آش است تا رشته ها فضایی کافی برای پخت داشته باشند پس قابلمه ی بزرگ فراموش نشه. نعنا داغ یکی از اجزای جدا نشدنی آش رشته است که برای تزیین و خوش طعم شدن آن مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در اضافه کردن نعنا داغ زیاده روی کنید، طعم تلخی به آش رشته می دهد.

شور شدن اش رشته

یکی از نکات مهم در پخت آش رشته، مقدار اضافه کردن نمک است که باید به آن دقت کنید تا آش تان شور نشود. قبل از ریختن نمک درون آش، نمک بالای رشته آشی و کشک را در نظر بگیرید. اگر آش رشته شما شور شده است نگران نباشید، با الانت همراه باشید تا روش هایی برای رفع شوری این غذا به شما آموزش دهیم. روش اول این است که سیب زمینی را پوست کنده و از وسط نصف کنید سپس آن را درون آش بیاندازید تا نمک را به خود جذب کند. بعد از چند دقیقه می توانید سیب زمینی را خارج کنید. اضافه کردن مواد ترش مزه مثل سرکه، آبغوره یا آب لیمو ترش به آش رشته هم می تواند از طعم شوری آن بکاهد.

خوشمزه شدن آش رشته راز خوشمزگی اش رشته نی نی سایت روغن در آش رشته راز خوشمزگی آش رشته آش رشته نذری آش رشته مجلسی دونفره

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 30 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.