مطالب پر بازدید
جدیدترین مدل گردنبند طلا زنانه با طرح های جذاب و خوشگل

جدیدترین مدل گردنبند طلا زنانه با طرح های جذاب و خوشگل

جدیدترین مدل گردنبند طلا جدیدترین مدل گردنبند طلا زنانه با طرح های جذاب و خوشگل موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

چیدمان آشپزخانه مدرن عروس + چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی

چیدمان آشپزخانه مدرن عروس + چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی

چیدمان آشپزخانه چیدمان آشپزخانه مدرن عروس + چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده …

مدل کفش های دخترانه با جدیدترین طرح های اسپرت و پاشنه دار

مدل کفش های دخترانه با جدیدترین طرح های اسپرت و پاشنه دار

مدل کفش های دخترانه مدل کفش های دخترانه با جدیدترین طرح های اسپرت و پاشنه دار موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

نکات کشک بادمجان

کشک بادمجان ساده بدون گردو راز خوشمزه شدن کشک بادمجان نی نی سایت کشک بادمجان فوق العاده خوشمزه کشک بادمجان رستورانی کشک بادمجان تبریزی کشک بادمجان با گردو کشک بادمجان برای دو نفر

نکات کشک بادمجان مجلسی + تارت برای کشک بادمجان + برای شوری کشک بادمجان چه کنیم + کشک بادمجان در فر موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن کشک بادمجان

مواد لازم برای کشک بادمجان

کشک بادمجان یکی از خوراک های اصیل و خوشمزه ایرانی ست که در بسیاری از مهمانی ها به عنوان کنار غذا استفاده می شود. کشک بادمجان به همراه نان سرو می شود. برای درست کردن این غذای خوشمزه به سیر و پیاز، بادمجان، کشک، نعناع خشک، مغز گردو و ادویه نیاز دارید.

انواع کشک بادمجان

کشک بادمجان به شیوه های مختلفی طبخ و پخته می شود. از انواع کشک بادمجان میتوان به کشک بادمجان با بادمجان سرخ شده، کشک بادمجان کبابی، کیک کشک بادمجان، کشک بادمجان با عدس، کشک بادمجان لقمه‌ای، تارت کشک بادمجان و … اشاره کرد.

ادویه کشک بادمجان

برای کشک بادمجان از ادویه به خصوصی استفاده نمی شود و به طور کلی ادویه این غذا نمک و زردچوبه و نعنا خشک است. زردچوبه را باید در حین سرخ کردن نعنا خشک به آن اضافه کنید تا خوشرنگ تر و زیباتر شود.

کشک بادمجان در فر

مرحله اول

برای شروع فر را بر روی ۱۸۰ درجه روشن کنید. ۷ عدد بادمجان را پوست گرفته و از وسط نصف کنید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش دهید سپس بادمجان ها را بر روی سینی قرار دهید. روی بادمجان ها را با فرچه روغنی کنید و کمی نمک رویشان بپاشید.

مرحله دوم

سینی را در طبقه میانی فر قرار دهید. در هنگام پخت بادمجان ها باید حرارت بالا و پایین فر به صورت همزمان روشن باشد. صبر کنید بادمجان ها کاملا نرم شوند سپس آن ها را از فر خارج کنید. ۲ عدد پیاز را به شکل ریز خرد کرده و به همراه روغن مایع داخل تابه بریزید.

مرحله سوم

پیاز را با کمی زردچوبه تفت داده و سرخ کنید. کمی از پیاز داغ را برای تزیین بردارید و اجازه دهید مابقی بماند. بادمجان های نرم شده را درون تابه بچینید و نصف لیوان آب به آن ها اضافه کنید. درب تابه را بگذارید و اجازه دهید بادمجان ها به طور کامل پخته شوند.

مرحله چهارم

بعد از پخته شدن بادمجان، آن ها را با گوشت کوب له کنید. در نهایت مقداری نمک و فلفل سیاه هم به بادمجان ها بیافزایید. تابه را مجدد بر روی حرارت قرار داده و کمی تفت بدهید تا آب درون بادمجان کاملا تبخیر شود.

مرحله پنجم

در نهایت ۳ قاشق غذاخوری کشک و مقداری سیر داغ به بادمجان اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. گردو خرد شده را می توانید در ۱۰ دقیقه پایانی پخت کشک بادمجان به آن اضافه کنید.

کشک بادمجان کبابی

روش پخت کشک بادمجان کبابی ساده است. برای این منظور باید از بادمجان های باریک و قلمی استفاده کنید. بعد از کباب کردن بادمجان ها، پوست آن ها را جدا کنید. حالا بادمجان های پوست گرفته شده را ساطوری و له کرده و برای کشک بادمجان استفاده کنید.

برای شوری کشک بادمجان چه کنیم

بهترین روش، اضافه کردن مواد به کشک بادمجان است. از آنجایی که بادمجان ماده اصلی این غذاست شما باید به شکل جداگانه بادمجان بدون نمک درست کنید و مجدد به این غذا اضافه کنید تا طعم شوری اش کاهش پیدا کند.

فرق میرزا قاسمی با کشک بادمجان

بادمجان ماده اصلی میرزا قاسمی و کشک بادمجان است اما این دو غذای خوشمزه در مواد اولیه شان با هم متفاوت هستند. کشک بادمجان از ترکیب بادمجان و کشک به همراه پیاز داغ و نعنا داغ درست می شود اما میرزا قاسمی را با گوجه فرنگی و بادمجان و تخم مرغ تهیه می کنند.

چرا کشک بادمجان تلخ میشود

تلخ شدن کشک بادمجان دلایل متنوعی دارد که از میان آن ها می توان به سرخ کردن بیش از حد نعنا داغی که برای کشک بادمجان استفاده کرده اید یا تلخ بودن خود بادمجان اشاره کرد.

تارت برای کشک بادمجان

مرحله اول

تارت کشک بادمجان یکی از فینگرفود های جدید و جذاب است که در بسیاری از مهمانی ها و عصرانه ها سرو می شود. برای درست کردن تارت با سایت الانت همراه باشید. ۱۰۰ گرم کره را از یخچال خارج کرده و با استفاده از چاقو به قطعات کوچک خرد نمایید.

مرحله دوم

۲ لیوان آرد شیرینی پزی به کره اضافه کنید. حالا آرد و کره را با استفاده از دستتان مخلوط کرده و ترکیب نمایید. نتیجه به دست آمده باید به شکل خرده نان باشد. ترکیب آرد و کره را به همراه ۴ قاشق غذاخوری شیر، ۱ عدد تخم مرغ و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع درون مخلوط کن بریزید. در پایان ۱ قاشق غذاخوری پودر سیر و کمی نمک و فلفل هم اضافه کنید.

مرحله سوم

مخلوط کن را روشن کنید و اجازه دهید همه مواد به طور کامل با یکدیگر مخلوط شوند تا خمیری یکدست به وجود بیاید. خمیر به دست آمده را درون کاسه ای قرار داده و رویش سلفون بکشید. کاسه را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم

فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا درونش گرم شود. قالب های کوچک تارت را با استفاده از فرچه چرب کنید. بعد از سپری شدن ۱۵ دقیقه خمیر را از یخچال خارج کرده و به بخش های کوچک تقسیم نمایید.

مرحله پنجم

هر بخش خمیر را درون یک قالب تارت قرار داده و باز کنید، خمیر را باید به شکلی باز کنید که کاملا درون قالب را پوشانده و فرمی کاسه ای شکل پیدا کند. بعد از آماده شدن همه تارت ها، آن ها را درون سینی فر چیده و در طبقه میانی فر قرار دهید.

مرحله ششم

بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تارت ها را چک کرده و در صورت طلایی شدن خارج کنید. اجازه دهید تارت ها کاملا سرد شوند سپس آن ها را به آرامی از قالب شان خارج کنید. تارت های شما آماده هستند و می توانید درونشان را با کشک بادمجان پر کنید.

با کشک بادمجان چی بخوریم

سبزی خوردن و نان سنگک بهترین گزینه ها برای کنار کشک بادمجان هستند و طعم خوبی به این غذا می دهند. علاوه بر سبزی خوردن و نان سنگک شما میتوانید کشک بادمجان را با ماست، فلفل سبز شیرین، سیر ترشی، ترشی لیته، ترشی گل کلم، زیتون، زیتون پرورده و … سرو کنید.

تزیین کشک بادمجان

شما می توانید برای تزیین کشک بادمجان از پیاز داغ، کشک، نعنا داغ، سیر داغ، نان تست برش خورده، مغز گردو، برگ های نعناع و گشنیز، غنچه گل محمدی و … استفاده کنید.

کشک بادمجان ساده بدون گردو راز خوشمزه شدن کشک بادمجان نی نی سایت کشک بادمجان فوق العاده خوشمزه کشک بادمجان رستورانی کشک بادمجان تبریزی کشک بادمجان با گردو کشک بادمجان برای دو نفر

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.