مطالب پر بازدید
ایده چیدن کمد دیواری اتاق خواب + چیدن کمد دیواری بدون قفسه

ایده چیدن کمد دیواری اتاق خواب + چیدن کمد دیواری بدون قفسه

ایده چیدن کمد دیواری ایده چیدن کمد دیواری اتاق خواب + چیدمان کمد دیواری بدون قفسه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

مدل میز کنار تخت مدرن و ساده + مدل میز عسلی کنار تخت

مدل میز کنار تخت مدرن و ساده + مدل میز عسلی کنار تخت

مدل میز کنار تخت مدل میز کنار تخت مدرن و ساده + مدل میز عسلی کنار تخت موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

مدل آینه قدی و دیواری برای پذیرایی + مدل آینه دکوراتیو

مدل آینه قدی و دیواری برای پذیرایی + مدل آینه دکوراتیو

مدل آینه مدل آینه قدی و دیواری برای پذیرایی + مدل آینه دکوراتیو موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید …

نکات تهیه خوراک لوبیا چیتی

راز خوشمزه شدن خوراک لوبیا برای غلیظ شدن خوراک لوبیا نی نی سایت فوت و فن خوراک لوبیا چیتی نی نی سایت ادویه خوراک لوبیا چیتی با قارچ طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی مثل کنسرو برای لعاب انداختن خوراک لوبیا چیتی ادویه خوراک لوبیا برای جا افتادن با خوراک لوبیا چی بخوریم

شور شدن خوراک لوبیا + لوبیای مناسب برای خوراک لوبیا + املت با خوراک لوبیا موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن خوراک لوبیا

مواد لازم برای خوراک لوبیا

خوراک لوبیا یکی از خوراک های خوشمزه و پرطرفدار است که به عنوان صبحانه هم سرو می شود. برای درست کردن این خوراک محبوب به لوبیا چیتی، پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی، ادویه و روغن نیاز دارید. اضافه کردن موادی مثل قارچ، سیب زمینی و … اختیاری ست و به سلیقه شما بستگی دارد.

برای غلیظ شدن و لعاب انداختن خوراک لوبیا چیتی

بسیاری از افراد سیب زمینی را به عنوان گزینه ای مناسب برای لعاب اندازی خوراک لوبیا انتخاب می کنند. پخت طولانی خوراک با شعله ملایم یکی دیگر از راه های لعاب انداختن آن است. بلغور یا گندم پوست کنده گزینه دیگری ست که می تواند خوراک شما را لعاب دارتر کند اما نباید در مقدار آن زیاده روی کنید. اضافه کردن آرد سرخ شده یکی دیگر از روش های غلیظ شدن خوراک لوبیاست. جو پرک آخرین پیشنهاد الانت برای افزایش دادن لعاب این خوراک است.

ادویه خوراک لوبیا

یکی از اصلی ترین مشخصه های خوراک لوبیا چیتی، طعم تند آن است پس فلفل سیاه فراموش نشود. انتخاب ادویه به ذائقه شما بستگی دارد اما به طور کلی برای پخت این خوراک از فلفل سیاه، گلپر، زردچوبه، تخم گشنیز، پودر سیر، ادویه کاری و … استفاده می شود.

املت با خوراک لوبیا

این املت بسیار مشهور است و با نام املت شاپوری شناخته می شود. برای این املت یک تابه بر روی حرارت قرار داده و درونش روغن بریزید. بعد از چند ثانیه ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه نموده و آن را سرخ کنید تا بوی خامی اش برطرف شود. به رب سرخ شده نمک و ادویه اضافه کنید. ۳ عدد تخم مرغ به رب اضافه کرده و خوب تفت بدهید. زمانی که سفیده تخم مرغ خودش را گرفت، می توانید نیمی از قوطی کنسرو لوبیا را به املت اضافه نمایید. به خاطر داشته باشید که باید قبل از اضافه کردن خوراک لوبیا به املت، آب آن را بگیرید. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آب نارنج بر روی املت ریخته و به تفت دادن ادامه بدهید. زمانی که تخم مرغ کاملا پخته شد می توانید املت را از روی حرارت برداشته و سرو کنید.

شور شدن خوراک لوبیا

برای همه ما پیش آمده که گاهی در هنگام اضافه کردن نمک زیاده روی می کنیم و غذای مان شور می شود. خوراک لوبیا یک غذای آبکی ست به همین خاطر شما می توانید به راحتی شوری این غذا را کم کنید. چگونه ؟ با سایت الانت همراه باشید. رفع شوری خوراک لوبیا آسان است کافی ست تا سیب زمینی را پوست گرفته و ۲ تکه کنید. حالا تکه های سیب زمینی را داخل خوراک بیاندازید تا نمک غذا را به خود جذب کنند. قبل از پخته شدن کامل سیب زمینی ها آن ها را خارج کرده و غذایتان را دوباره بچشید.

راز خوشمزه شدن خوراک لوبیا

استفاده از ادویه های متنوع و خوش عطر، اضافه کردن سیر، پخت طولانی برای جا افتادن خوراک لوبیا، استفاده از پیاز داغ، قارچ و آرد سرخ شده همه از راز های خوشمزه شدن خوراک لوبیا هستند.

لوبیای مناسب برای خوراک لوبیا

بهترین لوبیا برای پخت این خوراک، لوبیا چیتی ست اما شما می توانید از لوبیا های دیگر هم استفاده کنید.

علت تلخ شدن خوراک لوبیا

یکی از مشکلاتی که در حین پخت خوراک لوبیا به وجود می آید، تلخ شدن طعم آن است. برای جلوگیری از این اتفاق لوبیا را بخیسانید و در حین خیساندن چند مرتبه آبش را عوض کنید، همچنین در مقدار آرد زیاده روی نکنید و قبل از اضافه کردن آرد را سرخ کنید.

قارچ در خوراک لوبیا چیتی

اضافه کردن قارچ امری سلیقه ای ست و به ذائقه شما بستگی دارد. قارچ را باید خرد کنید و به همراه پیاز داغ در اواخر پخت خوراک لوبیا حدودا بعد از گذشت ۲ ساعت اضافه کنید. اجازه دهید خوراک ۱ ساعت دیگر به پخت خود ادامه بدهد سپس آن را سرو کنید.

با خوراک لوبیا چی بخوریم

پیاز یکی از بهترین چاشنی هایی ست که می توانید با خوراک لوبیا بخورید. علاوه بر پیاز می توانید این غذا را به همراه سبزی خوردن، زیتون، برش های لیمو ترش، انواع ترشی، فلفل سبز شیرین و … میل کنید.

آرد در خوراک لوبیا

آرد برای لعاب انداختن و غلیظ شدن خوراک لوبیا استفاده می شود. اگر آرد ندارید، سیب زمینی را جایگزین کنید تا خوراک تان لعاب دار و جا افتاده شود.

راز خوشمزه شدن خوراک لوبیا برای غلیظ شدن خوراک لوبیا نی نی سایت فوت و فن خوراک لوبیا چیتی نی نی سایت ادویه خوراک لوبیا چیتی با قارچ طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی مثل کنسرو برای لعاب انداختن خوراک لوبیا چیتی ادویه خوراک لوبیا برای جا افتادن با خوراک لوبیا چی بخوریم

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 اسفند 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.