مطالب پر بازدید
اینستاگرام مانتو + جدیدترین مدل مانتوهای مزونی در اینستاگرام

اینستاگرام مانتو + جدیدترین مدل مانتوهای مزونی در اینستاگرام

اینستاگرام مانتو اینستاگرام مانتو + جدیدترین مدل مانتوهای مزونی در اینستاگرام موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده …

طراحی خاص ناخن + طراحی لاکچری و شیک برای روی ناخن

طراحی خاص ناخن + طراحی لاکچری و شیک برای روی ناخن

طراحی خاص ناخن طراحی خاص ناخن + طراحی لاکچری و شیک برای روی ناخن موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

مدل میز کنار تخت مدرن و ساده + مدل میز عسلی کنار تخت

مدل میز کنار تخت مدرن و ساده + مدل میز عسلی کنار تخت

مدل میز کنار تخت مدل میز کنار تخت مدرن و ساده + مدل میز عسلی کنار تخت موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

نکات کیک یزدی

گنبدی شدن کیک یزدی نی نی سایت کیک یزدی با پف عالی کیک یزدی قنادی علت پف نکردن کیک یزدی نی نی سایت براق شدن روی کیک یزدی علت خشک شدن کیک یزدی طرز تهیه کیک یزدی با شیر کیک یزدی با ماست کیک یزدی با ارد بادام کیک یزدی با آرد برنج

برای نرم شدن کیک یزدی چه کنیم + چرا کیک یزدی گنبدی نمیشه + براق شدن روی کیک یزدی + علت خشک شدن کیک یزدی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن کیک یزدی

مواد لازم برای کیک یزدی

کیک یزدی یکی از شیرینی های بومی ایران است و به شهر یزد تعلق دارد. از این شیرینی به شکل گسترده در مراسم های مذهبی و نذری استفاده می شود. برای درست کردن این شیرینی به آرد شیرینی پزی، شکر، تخم مرغ، جوش شیرین، عسل، بیکینگ پودر، روغن جامد یا کره، ماست یا شیر، کنجد، پودر هل و گلاب نیاز دارید.

فوت کوزه گری کیک یزدی

برای پخت هر کیکی به خصوص کیک یزدی بین مراحل آماده سازی و پخت کیک فاصله نیاندازید. شما باید بلافاصله بعد از آماده شدن مایه کیک، آن را درون فر قرار دهید. رها کردن مایه کیک در فضای آشپزخانه موجب تغییرانی در بافت آن شده و کیفیت آن را پایین می آورد. نکته مهم دیگر درباره کیک یزدی، چرب نکردن قالب آن است زیرا این چربی جذب کیک شده و پف آن را از بین میبرد.

دمای فر برای کیک یزدی

دمای فر بسته به رسپی استفاده شده شما متفاوت است. به طور کلی می توانید کیک یزدی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد پخته و آماده کنید.

براق شدن روی کیک یزدی

برای براق شدن کیک یزدی یک فوت کوزه گری کوچک وجود دارد. شما می توانید مقداری عسل را درون کاسه ای بریزید سپس کمی آب به آن اضافه کنید. عسل و آب را خوب با هم مخلوط کنید سپس با فرچه بر روی کیک یزدی بمالید تا ظاهری براق و زیبا پیدا کند.

گنبدی شدن کیک یزدی

یکی از نشانه های کیک یزدی ایده آل و اصیل، گنبدی شدن سطح آن است. برای این منظور حتما تخم مرغ را برای چند دقیقه با شکر و وانیل هم بزنید تا در نهایت یک کیک پف دار و گنبدی داشته باشید. یکی دیگر از نکاتی که باید برای گنبدی شدن کیک یزدی رعایت کنید، روشن کردن فر از ۱۵ دقیقه قبل است. با قرار گیری کیک یزدی در فر کاملا گرم شده، مراحل پف کردن و گنبدی شدن آن بدون هیچ مشکلی انجام می شود. علت آخر گنبدی نشدن کیک یزدی، دمای پایین فر است.

برای گنبدی شدن کیک یزدی چه کنیم ؟

شیوه ی پخت متفاوتی وجود دارد که در آن کیک یزدی شما حتما پف خواهد کرد. در این روش فر را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا درونش کاملا گرم شود سپس زمانی که سینی کیک را درون فر قرار دادید، گریل را هم روشن نمایید. ۵ تا ۸ دقیقه صبر کنید تا رنگ سطح کیک کمی تغییر کرده و ترک بخورد سپس گریل را خاموش کنید. اجازه دهید کیک به پخت خود ادامه دهد تا کاملا مغزپخت شود.

کیک یزدی با ماست

مرحله اول

۲ عدد تخم مرغ را شکسته و درون یک کاسه بریزید. نصف پیمانه شکر را به همراه نصف قاشق چای خوری پودر هل و نوک قاشق چای خوری وانیل به تخم مرغ اضافه کرده و ۵ تا ۶ دقیقه با دور تند همزن مخلوط کنید.

مرحله دوم

نصف پیمانه روغن مایع را به همراه ۳ قاشق غذا خوری گلاب و ۱/۳ پیمانه ماست غلیظ و ۱ قاشق چای خوری عسل به تخم مرغ اضافه کنید. ۱ دقیقه مخلوط تخم مرغ را با دور متوسط همزن هم بزنید تا همه مواد با یکدیگر مخلوط شده و یکدست شوند.

مرحله سوم

۱۴۰ گرم یا ۱ پیمانه و ۱ قاشق غذاخوری آرد قنادی را ۳ مرتبه الک کنید. ۱ قاشق چای خوری بکینگ پودر به آرد اضافه نمایید. آرد الک شده را در چند مرحله به تخم مرغ اضافه کرده و با همزن دستی ترکیب کنید. مایه کیک را درون قالب های کوچک کیک یزدی بریزید.

مرحله چهارم

نوک چاقو را به روغن مایع آغشته نمایید سپس یک به علاوه بر روی کیک ها بکشید تا بعد از پخت سطح کیک ترک بخورد. در پایان روی کیک ها کنجد بپاشید و آن ها را درون فر ۲۰۰ درجه که از قبل گرم شده باشد قرار دهید.

مرحله پنجم

کیک یزدی ها بعد از حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طلایی رنگ شده و می توانید آن ها را از درون فر خارج کنید. قبل از خارج شدن کیک، با استفاده از خلال دندان پختگی آن را تست کنید. اگر کیک خیس باشد و به خلال دندان بچسبد به مدت زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد.

نکات کیک یزدی

شما می توانید مقدار کمی زعفران دم کرده به مواد اضافه کنید تا رنگ کیک تان طلایی تر و زیباتر شود. روی کیک را می توانید با پودر یا خلال پسته تزیین کنید. اگر از طرفداران کیک خیس هستید با سایت الانت همراه باشید. شما می توانید برای کیک یزدی شربت بار درست کنید و طعم این کیک را شیرین تر و خوشمزه تر کنید.

شربت بار برای کیک یزدی

برای درست کردن شربت بار به آب و شکر نیاز دارید. ۲ لیوان شکر را درون قابلمه ای ریخته سپس ۱ لیوان آب اضافه کنید. قابلمه را بر روی شعله ملایم گاز قرار داده و اجازه دهید شکر به طور کامل درون آب حل شود. بعد از حل شدن شکر و قبل از اینکه شربت به جوش بیفتد، شعله گاز را زیاد کنید. زمانی که شربت یکی دو تا جوش زد می توانید آن را از روی حرارت گاز برداشته و برای کیک یزدی استفاده کنید.

علت پف نکردن کیک یزدی

پف نکردن کیک یزدی دلایل متعددی دارد. ممکن است ترتیب اضافه کردن مواد را اشتباه انجام داده باشید یا تخم مرغ را کمتر از میزان مورد نیازش هم زده باشید. استفاده از تخم مرغ و کره سرد که همدمای محیط نشده باشند هم می تواند یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده این مشکل باشد. استفاده از قالب بزرگ تر، بالا بودن حجم روغن نسبت به مواد دیگر در کیک یزدی، ایراد در دمای فر، کهنه بودن بکینگ پودر و … همه از علت های پف نکردن کیک یزدی به شمار میروند.

علت خشک شدن کیک یزدی

سفت شدن مایه کیک یزدی یکی از دلایل خشک شدن آن بعد از پخت است، برای جلوگیری از این مشکل همه مواد را دقیق و مطابق رسپی اندازه گیری کنید و از اضافه کردن آرد بیشتر خودداری نمایید. دلیل دیگر این اتفاق، دمای نامناسب فر است. دمای فر را حتما مطابق رسپی تنظیم کنید، کم بودن یا زیاد بودن دمای فر می تواند کیفیت شیرینی شما را پایین بیاورد.

گنبدی شدن کیک یزدی نی نی سایت کیک یزدی با پف عالی کیک یزدی قنادی علت پف نکردن کیک یزدی نی نی سایت براق شدن روی کیک یزدی علت خشک شدن کیک یزدی طرز تهیه کیک یزدی با شیر کیک یزدی با ماست کیک یزدی با ارد بادام کیک یزدی با آرد برنج

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.