نکات خوشمزه شدن کلم پلو شیرازی + سبزی و ادویه مخصوص

نکات خوشمزه شدن کلم پلو شیرازی + سبزی و ادویه مخصوص

نکات پخت کلم پلو نکات پخت کلم پلو شیرازی + سبزی و ادویه مخصوص کلم پلو موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

غذای ساده و فوری برای کنار برنج + کنار برنج چی درست کنم ؟

غذای ساده و فوری برای کنار برنج + کنار برنج چی درست کنم ؟

غذا برای کنار برنج غذای ساده برای کنار برنج + کنار برنج چی درست کنم ؟ موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

نکات و راز خوشمزه شدن سالاد الویه + سبزی معطر و بهترین سس

نکات و راز خوشمزه شدن سالاد الویه + سبزی معطر و بهترین سس

نکات تهیه سالاد الویه خوشمزه علت تلخ شدن و علت چسبناک شدن سالاد الویه رستورانی + علت شل شدن سالاد الویه عنوان یکی …

دسر با نشاسته ذرت و موز

دسر با نشاسته ذرت و ژلاتین با نشاسته ذرت چی درست کنم دسر با نشاسته ذرت و بیسکویت طرز تهیه دسر با نشاسته ذرت و شیر دسر با شیر و نشاسته و گلاب دسر با نشاسته ذرت و پودر کاکائو طرز تهیه دسر با نشاسته ذرت بدون شیر

دسر با نشاسته ذرت و ژلاتین + دسر با نشاسته ذرت و بیسکویت موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

دسر موزی با نشاسته ذرت

مرحله اول

۱ بسته ژله موز را با ۱ لیوان و نیم آب جوش مخلوط کرده و بر روی حرارت بخار کتری (به روش بن ماری) حل کنید. کف قالبی که برای دسر در نظر گرفته اید را خیلی کم چرب نمایید و ۱/۴ ژله را درون قالب بریزید.

مرحله دوم

قالب را درون یخچال قرار دهید تا ژله ببندد. بعد از سفت شدن ژله قالب را خارج کنید. ۱ تا ۲ عدد موز را پوست گرفته و به شکل حلقه ای برش دهید. موز حلقه شده را بر روی ژله قرار دهید سپس ۳/۴ باقی مانده ژله را هم درون قالب ریخته و مجددا در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم

۳ لیوان شیر سرد را با ۲ قاشق غذاخوری ژلاتین، ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، ۲ قاشق غذاخوری آرد سفید و نصف لیوان شکر درون یک قابلمه متوسط بریزید. شیر را با بقیه مواد مخلوط کنید تا گلوله های آرد و نشاسته باز شده و در شیر حل شوند.

مرحله چهارم

قابلمه را بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید و به شکل مرتب با قاشق سیلیکونی هم بزنید. زمانی که غلظت دسر از غلظت فرنی کمی بیشتر و سفت تر شد می توانید قابلمه را از روی شعله گاز بردارید و کنار بگذارید.

مرحله پنجم

۱ بسته بیسکوئیت پتی بور را خرد کنید و به همراه ۱۰۰ گرم خامه و کمی وانیل به مایه دسر بیافزایید. در مرحله بعد به دلخواه مقداری موز خرد شده، مغز پسته و مغز گردو خرد شده هم به دسر اضافه کنید. همه مواد دسر را با هم ترکیب کنید تا فرمی یکدست پیدا کند.

مرحله ششم

زمانی که مایه دسر موزی کمی خنک شد و از حرارت افتاد، قالب ژله را از یخچال خارج کنید. مایه دسر را به شکل یک لایه بر روی ژله ریخته و صاف نمایید سپس به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال بگذارید تا دسر منسجم شده و بافتی یکدست پیدا کند.

مرحله هفتم

بعد از سپری شدن ۵ ساعت قالب را از یخچال خارج کنید. اطراف دسر را با استفاده از نوک چاقو باز کرده و آزاد کنید. کاسه ای را پر از آب جوش کرده و قالب را برای حدود ۱۰ ثانیه درون آن قرار دهید سپس درون ظرف مورد نظر معکوس کرده و برگردانید. دسر خوشمزه شما آماده سرو شدن است.

مسقطی شیر با نشاسته ذرت

مرحله اول

۵ پیمانه شیر را به همراه ۱ پیمانه نشاسته ذرت و ۱ پیمانه شکر درون قابلمه ای بریزید سپس قابلمه را بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید. شیر را به شکل مرتب هم بزنید تا نشاسته ذرت کاملا حل و یکدست شود. مخلوط شیر و نشاسته را حدود ۳۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم گاز هم بزنید تا به غلظت موردنظر برسد.

مرحله دوم

بعد از جوش زدن دسر، باید نصف پیمانه روغن مایع هم به قابلمه اضافه کنید و مجددا دسر را هم بزنید تا کاملا یکدست و مخلوط شود. در مرحله بعد، نوک قاشق مرباخوری پودر هل، مقداری مغز پسته و بادام به همراه ۱ پیمانه گلاب را به مسقطی شیر اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید تا عطر هل آزاد شود و مغزها به شکل یکدست در تمام دسر پخش شوند.

مرحله سوم

دسر را هم بزنید تا فرمی یکدست پیدا کند سپس برای مجلسی تر و زیباتر شدن مسقطی آن را به ۲ بخش تقسیم کنید. یک بخش را سفید نگه دارید و به بخش دیگر مقداری زعفران دم کرده اضافه کنید تا زرد رنگ شود. یک ظرف متناسب با اندازه دسر انتخاب کنید.

مرحله چهارم

کف ظرف را با کمی روغن مایع چرب کنید سپس مسقطی سفید را به شکل داغ درون ظرف بریزید. مسقطی زعفرانی را هم به شکل داغ بر روی مسقطی شیری بریزید تا با هم یکی شده و به هم بچسبند. روی مسقطی را با پودر نارگیل، پودر پسته، مغز گردو و مغز بادام دیزاین کنید. مسقطی را به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال قرار دهید تا منسجم شده و فرم بگیرد.

فالوده کرمانی با نشاسته

مرحله اول

برای تهیه شربت فالوده کرمانی، ۲ پیمانه شکر را با ۱ پیمانه آب مخلوط کرده و بر روی شعله گاز قرار دهید تا کم کم جوش بیاید و قوام پیدا کند. بعد از قوام آمدن شربت نصف پیمانه گلاب به شربت اضافه کرده و آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم

۱ پیمانه نشاسته را با ۱ پیمانه آب سرد مخلوط می کنیم تا نشاسته کاملا در آب حل شود سپس آن را کنار بگذارید. ۴ پیمانه آب درون قابلمه ای ریخته و آن را بر روی حرارت گاز قرار دهید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، مخلوط نشاسته را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

اجازه دهید نشاسته به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم بر روی شعله گاز بماند. در طول این بیست دقیقه، نشاسته را به شکل مداوم هم بزنید زیرا امکان دارد به کف قابلمه بچسبد و ته بگیرد. یک کاسه را از آب سرد و کمی یخ پر کنید.

مرحله چهارم

بعد از پختن نشاسته، به یک سبد با سوراخ های ریز نیاز دارید. سبد را با فاصله ۵۰ سانتی از کاسه آب و یخ نگه دارید سپس نشاسته را درون آن ریخته و با استفاده از لیسک نشاسته را از سوراخ های سبد رد کنید تا درون کاسه آب بریزد.

مرحله پنجم

بعد از انجام مرحله بالا، آب درون کاسه را خالی کنید. نشاسته های خرد و ریز شده را درون شربتی که در ابتدا آماده کردیم می ریزیم و مقداری تخم شربتی خیسانده شده هم به آن اضافه می کنیم. اجازه دهید فالوده کرمانی ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال بماند سپس آن را سرو کنید. در هنگام سرو مقداری فالوده به همراه شهد درون کاسه ای ریخته و به آن کمی آب سرد و یخ هم اضافه کنید.

مرحله ششم

به جز روش سبد، روش دیگری هم برای برش زدن و خرد کردن نشاسته وجود دارد، در ادامه با سایت الانت همراه باشید. در این روش بعد از پختن نشاسته، آن را درون یک سینی یا ظرف بزرگ به قطر متوسط بریزید. اجازه دهید نشاسته کمی خودش را بگیرد سپس روی سطح آن را با مقداری آب خنک اسپری کنید و سینی را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید.

مرحله هفتم

بعد از سپری شدن ۲ ساعت سینی نشاسته را خارج کنید. نشاسته را با کشیدن چاقو به شکل مربع های درشت یا ریز خرد کنید. نشاسته های خرد شده را با کمی شهد و آب و یخ ترکیب کرده و برای مهمان سرو کنید.

دسر با نشاسته ذرت و ژلاتین با نشاسته ذرت چی درست کنم دسر با نشاسته ذرت و بیسکویت طرز تهیه دسر با نشاسته ذرت و شیر دسر با شیر و نشاسته و گلاب دسر با نشاسته ذرت و پودر کاکائو طرز تهیه دسر با نشاسته ذرت بدون شیر

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.