مطالب پر بازدید
تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل آینه قدی و دیواری برای پذیرایی + مدل آینه دکوراتیو

مدل آینه قدی و دیواری برای پذیرایی + مدل آینه دکوراتیو

مدل آینه مدل آینه قدی و دیواری برای پذیرایی + مدل آینه دکوراتیو موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید …

طراحی خاص ناخن + طراحی لاکچری و شیک برای روی ناخن

طراحی خاص ناخن + طراحی لاکچری و شیک برای روی ناخن

طراحی خاص ناخن طراحی خاص ناخن + طراحی لاکچری و شیک برای روی ناخن موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

نکات باقالی پلو

تزیین باقالی پلو با مرغ باقالی پلو ساده با شوید خشک باقالی پلو ساده بدون گوشت ادویه مخصوص باقالی پلو با مرغ باقالی پلو با گوشت گوسفندی باقالی پلو با شوید تازه باقالی پلو با گوشت  ادویه باقالی پلو باقالی پلو با ماهیچه برادران کریم فوت و فن باقالی پلو با مرغ باقالی پلو با چی سرو میشه نی نی سایت با باقالی پلو چه سالادی بخوریم

نکات باقالی پلو با ماهیچه + خوشمزه و خوش عطر شدن باقالی پلو موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن باقالی پلو

مواد لازم برای باقالی پلو

باقالی پلو یکی از پلوهای مجلسی ست و در بسیاری از مهمانی ها به همراه ماهیچه یا مرغ سرو می شود. برای درست کردن باقالی پلو به پیاز، سیر، برنج، باقلا، شوید تازه یا خشک، ماهیچه یا مرغ، ادویه، آب قلم، زعفران دم کرده و رب گوجه فرنگی نیاز دارید.

ادویه باقالی پلو

زردچوبه، زعفران، پاپریکا، فلفل سیاه و … از ادویه های استفاده شده در باقالی پلو هستند. ترکیب پودر زیره به همراه پودر دارچین و پودر گل سرخ یکی از ترکیبات عالی برای باقالی پلوست و باید در هنگام دم کشیدن آن اضافه شود.

باقالی پلو با شوید خشک

مرحله اول

۲ پیمانه لپه باقلا سبز را شسته و آبکشی کنید. ۴ پیمانه برنج را بخیسانید. قابلمه ای متوسط انتخاب کرده و تا نیمه پر از آب کنید. قابلمه را بر روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش بیفتد. بعد از جوشیدن آب، برنج خیسانده شده را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه کنید.

مرحله دوم

با افزودن برنج به قابلمه، آب از غل زدن می افتد پس باید کمی صبر کنید تا آب دوباره شروع به جوشیدن کند. بعد از جوشیدن مجدد آب، باقلا سبز شسته شده را هم به قابلمه اضافه می کنیم. اجازه دهید برنج نیم پز شده و اطراف دانه های برنج نرم شوند اما وسط آن ها کمی گیر داشته باشد. زمانی که برنج به این مرحله رسید، برنج و باقلا را آبکش کنید.

مرحله سوم

قابلمه دیگری برای دم کشیدن برنج انتخاب کنید و کف آن را با سیب زمینی یا نان لواش پوشش دهید. برای این مقدار برنج به ۱ پیمانه شوید خشک، ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین و ۱ قاشق چای خوری پودر هل نیاز دارید.

مرحله چهارم

در این مرحله یک لایه ترکیب برنج و باقالی سبز و یک لایه شوید خشک و کمی پودر هل و پودر دارچین بریزید. لایه ها را آنقدر ادامه بدهید که موادتان تمام شود. با ته چنگال چند سوراخ در بین دانه های برنج ایجاد کنید تا بخار از انتهای قابلمه به سمت بالا بیاید و باقالی پلو سریع تر پخته شود.

مرحله پنجم

در انتها ۵۰ گرم کره را خرد کرده و بر روی برنج بریزید. نصف لیوان آب هم بر روی برنج ریخته و درب قابلمه را بگذارید. زمانی که بخار فضای داخلی قابلمه را فرا گرفت، شعله گاز را ملایم کرده و درب قابلمه را با دمکنی پوشش دهید. بعد از حدود ۱ ساعت باقالی پلو شما آماده است.

خوشمزه و خوش عطر شدن باقالی پلو

برای خوش عطر و بو شدن باقالی پلو، در حین دم کشیدن برنج یک شاخه سیر تازه درون آن بگذارید. یکی از رازهای خوشمزه شدن باقالی پلو، استفاده از مواد تازه برای پخت غذاست. به جای شوید خشک و باقالی فریز شده از شوید و باقالی تازه  استفاده کنید تا یک غذای خوشمزه و خوش عطر داشته باشید. زمانی که باقالی ها درون آب میجوشند، کفی تیره رنگ بر روی آب تشکیل می شود که باید تمام آن را با قاشق برداشته و دور بریزید.

نسبت باقالی به برنج

مقدار باقالی باید حدودا نصف مقدار برنج باشد. یعنی اگر ۶ پیمانه برنج دارید از ۲ تا ۲/۵ پیمانه باقالی استفاده کنید.

بهترین گوشت برای باقالی پلو

باقالی پلو اصیل را با گوشت ماهیچه، سردست و گردن سرو می کنند اما شما می توانید این پلوی خوشمزه را با گوشت چرخ کرده قلقلی، گوشت مرغ ریش ریش شده یا ران و سینه کامل مرغ هم درست کنید. انتخاب گوشت به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

راز سبز شدن باقالی پلو

راز سبز شدن باقالی پلو استفاده از زردچوبه است، در ادامه با سایت الانت همراه باشید. برای خوشرنگ شدن باقالی پلو، درون آبی که برنج را می جوشانید، زردچوبه اضافه کنید. با این روش برنج کرم رنگ شده و با ترکیب شوید و باقالی خوشرنگ و سبز می شود.

نرم شدن باقالی در باقالی پلو

سفت شدن باقالی به جنس و نوع آن بستگی دارد. یکی دیگر از دلایل سفت شدن باقالی، ماندن بیش از حد آن در آب جوش است.

باقالی پلو با چی سرو میشه

باقالی پلو را می توانید به همراه سالاد شیرازی، سالاد فصل و سالاد اندونزی سرو کنید. علاوه بر انواع سالادها شما می توانید باقالی پلو را با سیب زمینی سرخ شده، خیارشور برش خورده، انواع ترشی ها، ماست، ماست و خیار، سبزی خوردن، زیتون و زیتون پرورده مصرف کنید.

علت تلخ شدن باقالی پلو

تلخ شدن باقالی پلو مشکلی ست که در بیشتر موارد به باقالی های استفاده شده در غذا ارتباط پیدا می کند.

تزیین باقالی پلو با مرغ باقالی پلو ساده با شوید خشک باقالی پلو ساده بدون گوشت ادویه مخصوص باقالی پلو با مرغ باقالی پلو با گوشت گوسفندی باقالی پلو با شوید تازه باقالی پلو با گوشت  ادویه باقالی پلو باقالی پلو با ماهیچه برادران کریم فوت و فن باقالی پلو با مرغ باقالی پلو با چی سرو میشه نی نی سایت با باقالی پلو چه سالادی بخوریم

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.