مطالب پر بازدید
شیک ترین مدل مانتو بلند برای خانوم های خوش استایل

شیک ترین مدل مانتو بلند برای خانوم های خوش استایل

شیک ترین مدل مانتو بلند شیک ترین مدل مانتو بلند برای خانوم های خوش استایل موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل های مانتو سال ۱۴۰۳ برای خانوم های خوش سلیقه ایرانی

مدل های مانتو سال ۱۴۰۳ برای خانوم های خوش سلیقه ایرانی

مدل های مانتو سال ۱۴۰۳ مدل های مانتو سال ۱۴۰۳ برای خانوم های خوش سلیقه ایرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

تزیین سالاد شیرازی ساده + تزیین ساده سالاد شیرازی با کاهو

تزیین سالاد شیرازی ساده + تزیین ساده سالاد شیرازی با کاهو

تزیین سالاد شیرازی ساده تزیین سالاد شیرازی ساده + تزیین ساده سالاد شیرازی با کاهو موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

نکات مهم پخت آلبالو پلو

کنار آلبالو پلو چی بخوریم طرز تهیه البالو پلو رستورانی ساده با آلبالوی فریزری با مرغ برای ۴ نفر آلبالو پلو اصفهانی طرز تهیه آلبالو پلو برای دو نفر آلبالو پلو با مربای آلبالو مقدار آلبالو و شکر برای آلبالو پلو مواد لازم و ادویه آلبالو پلو راز خوشمزه شدن آلبالو پلو

نکات آلبالو پلو مجلسی و حرفه ای + راز خوشمزه شدن و میزان شکر موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن آلبالو پلو

مواد لازم برای آلبالو پلو

آلبالو پلو یکی از پلوهای ترکیبی و خوشمزه ایرانی ست که رنگ بسیار جذابی دارد و یکی از بهترین گزینه هایی ست که می توانید برای مهمانی تهیه کنید. برای درست کردن این پلوی خوشمزه به پیاز، برنج، آلبالو بدون هسته، شکر، مرغ، زعفران دم کرده، ادویه و خلال پسته و بادام نیاز دارید. به جای مرغ می توانید از گوشت هم استفاده کنید.

مقدار آلبالو برای آلبالو پلو

به ازای هر ۵ پیمانه برنج، از ۳ پیمانه آلبالو که هسته شان هم جدا شده باشد استفاده کنید. می توانید این مقدار را بنا بر ذائقه و سلیقه خودتان کم یا زیاد کنید.

هسته‌ گیری آلبالو

خارج کردن هسته ی آلبالو به شکلی که ظاهر آن خراب نشود، یکی از نکات مهم برای حفظ زیبایی آلبالو پلوست. برای اینکه بتوانید هسته ی آلبالو را راحت تر خارج نمایید، با سایت الانت همراه باشید. برای این منظور درون ظرفی آب و یخ بریزید، آلبالو ها را برای چند دقیقه داخل آب و یخ ریخته سپس خارج نمایید. با قرار گیری آلبالو درون آب یخ، گوشت آن سفت تر شده و هسته اش راحت تر خارج می شود.

راز خوشمزه شدن آلبالو پلو

یکی از رازهای خوشمزه شدن این پلو، استفاده از آلبالوی تازه به جای آلبالوی فریز شده است. استفاده از ادویه های خوش عطر و طعم مثل هل و دارچین یکی دیگر از راه های پخت آلبالو پلو حرفه ای و خوشمزه است. همچنین می توانید از ادویه پلویی که مخصوص پخت پلوهای مختلف است و از ترکیب چند ادویه تهیه شده، استفاده کنید.

آلبالو پلو با مربای آلبالو

اگر آلبالو تازه یا آلبالو فریز شده ندارید، از مربای آلبالو کمک بگیرید. برای این روش باید ابتدا برنج را آبکش کنید سپس کف قابلمه روغن ریخته و ته دیگ بچینید. حالا یک لایه برنج آبکش شده و مقداری مربای آلبالو بر روی آن بریزید. بر روی مربا دوباره برنج و بر روی برنج دوباره مربا بریزید تا موادتان تمام شود. در پایان مقداری از شهد مربا آلبالو را با روغن ترکیب کرده و بر روی برنج بریزید. حالا مرغ پلو را به شکل جداگانه آماده نمایید. پیاز را خرد کرده و سرخ کنید سپس فیله مرغ را به پیاز اضافه کرده و تفت بدهید. ادویه های لازم را به آن افزوده و در پایان پخت در کنار برنج سرو کنید. می توانید به جای مرغ از کوفته ریزه هم استفاده کنید.

فوت کوزه گری آلبالو پلو

یکی از نکات مهم در حین پخت این پلوی خوشمزه، حرارت شعله گاز است. شما باید غذا را بر روی شعله پخش‌ کن قرار داده و آماده کنید تا آرام آرام پخته شود. اگر شعله گاز زیاد باشد، شربت آلبالویی که درون این پلو قرار دارد میسوزد و نتیجه کار شما ایده آل نخواهد بود.

میزان شکر برای آلبالو پلو

مقدار شکر به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید آلبالو پلوی ملس تری داشته باشید شکر را کمتر و اگر دوست دارید طعم شیرینی اش بیشتر باشد شکر را بیشتر استفاده کنید. به طور کلی به ازای ۷۰۰ گرم آلبالو از ۲۵۰ گرم شکر استفاده می شود.

کنار آلبالو پلو چی بخوریم

آلبالو پلو را می توانید به همراه ماست ساده، ماست و خیار، ترشی آلبالو، ترشی گل کلم، ترشی بادمجان، ترشی لیته، زیتون، زیتون پرورده، سبزی خوردن، سالاد شیرازی، سالاد فصل، سالاد اندونزیایی، خیارشور و … سرو کنید.

آلبالو پلو برای دو نفر

برای پخت آلبالو پلو ۲ نفره خوشمزه به ۲۵۰ گرم آلبالو هسته گرفته شده، ۱۰۰ گرم شکر، ۲ پیمانه برنج، ۱/۲ پیاز، ۲ تکه مرغ، مقداری زعفران دم کرده و ادویه نیاز دارید. شیوه پخت هم به این شکل است که پیاز را خرد کرده و به همراه مرغ درون تابه سرخ می کنیم سپس زعفران دم کرده را اضافه و اجازه می دهیم مرغ پخته شود. آلبالو را با شکر و آب پخته سپس آبکش نمایید. برنج را شسته و به همراه ۲ لیوان آب و آب آلبالو درون قابلمه بریزید. بعد از نیم پز شدن برنج آن را آبکش نموده و با آلبالو ترکیب کنید سپس دم گذاشته و بپزید. بعد از پخت مرغ را در کنار آلبالو پلو قرار داده و با خلال پسته تزیین کنید.

ادویه آلبالو پلو

زعفران یکی از اصلی ترین ادویه های آلبالو پلو ست و موجب خوش عطر شدن آن می شود. زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه و نمک ادویه های دیگری هستند که در این پلو استفاده می شوند.

کنار آلبالو پلو چی بخوریم طرز تهیه البالو پلو رستورانی ساده با آلبالوی فریزری با مرغ برای ۴ نفر آلبالو پلو اصفهانی طرز تهیه آلبالو پلو برای دو نفر آلبالو پلو با مربای آلبالو مقدار آلبالو و شکر برای آلبالو پلو مواد لازم و ادویه آلبالو پلو راز خوشمزه شدن آلبالو پلو

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 30 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.