مطالب پر بازدید
ایده بالکن سنتی چوبی و ایرانی + طراحی و دیزاین تراس سنتی

ایده بالکن سنتی چوبی و ایرانی + طراحی و دیزاین تراس سنتی

ایده بالکن سنتی ایده بالکن سنتی چوبی و ایرانی + طراحی و دیزاین تراس سنتی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل مانتو ساده مجلسی با بهترین طرح های جلوباز و جلوبسته

مدل مانتو ساده مجلسی با بهترین طرح های جلوباز و جلوبسته

مدل مانتو ساده مجلسی مدل مانتو ساده مجلسی با بهترین طرح های جلوباز و جلوبسته موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل میز کنار تخت مدرن و ساده + مدل میز عسلی کنار تخت

مدل میز کنار تخت مدرن و ساده + مدل میز عسلی کنار تخت

مدل میز کنار تخت مدل میز کنار تخت مدرن و ساده + مدل میز عسلی کنار تخت موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

نکات پخت کلم پلو

نسبت سبزی کلم پلو شیرازی عکس کلم پلو شیرازی ادویه کلم پلو نی نی سایت ادویه کلم پلو چی سبزی کلم پلو شیرازی کالری کلم پلو مواد لازم برای کلم پلو شیرازی کلم پلو شیرازی با چه کلمی درست میشه با کلم پلو چی بخوریم گرفتن بوی کلم در کلم پلو از بین بردن بوی کلم

نکات پخت کلم پلو شیرازی + سبزی و ادویه مخصوص کلم پلو موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن کلم پلو شیرازی

مواد لازم برای کلم پلو شیرازی

کلم پلو یکی از پلوهای مخصوص شیراز است و به همراه سالاد شیرازی سرو می شود. برای این پلو خوشمزه به برنج، پیاز، کلم برگ سفید، گوشت چرخ کرده، سبزی پلویی، ادویه و نمک نیاز دارید. به جای گوشت چرخ کرده می توانید از مرغ هم استفاده کنید.

نسبت سبزی کلم پلو شیرازی

کلم پلو به ترکیب خاصی از سبزی ها نیاز دارد تا یک طعم ایده آل و خوشمزه پیدا کند. برای این پلو به تره، شوید، ریحان، جعفری و ترخون نیاز دارید. اگر می خواهید نسبت سبزی کلم پلو را به شکل دقیق متوجه شوید، با سایت الانت همراه باشید. ۳۰۰ گرم ریحان، ۲۰۰ گرم تره، ۲۵۰ گرم شوید، ۱۵۰ گرم ترخون و ۱۰۰ گرم جعفری ترکیب یک کیلو سبزی کلم پلو را تشکیل می دهند. توجه داشته باشید که نباید در مقدار ترخون زیاده روی کنید زیرا طعم کلم پلوی شما را تلخ و بدمزه می کند.

کالری کلم پلو

از آنجایی که برنج بخش عظیمی از کلم پلو را تشکیل می دهد، این غذا در دسته پرکالری ها قرار می گیرد. در هر ۱۰۰ گرم کلم پلو ۱۷۰ تا ۲۰۰ کالری وجود دارد.

کلم پلو شیرازی با چه کلمی درست میشه

کلم پلو به ۲ شیوه طبخ می شود. در روش اول این غذا را با رب و کلم برگ درست می کنند و در روش دوم که برای کلم پلو شیرازی اصل هم استفاده می شود از سبزی و کلم قمری استفاده می شود. انتخاب نوع کلم به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید از کلم برگ یا کلم قمری استفاده کنید.

ادویه کلم پلو

انتخاب اینکه چه ادویه ای درون غذایتان بریزید به خودتان بستگی دارد. می توانید برای کلم پلو از ادویه پلویی استفاده نمایید یا چند ادویه مثل زردچوبه، پودر زنجبیل، زیره سیاه، دارچین، میخک و زعفران را به شکل جداگانه استفاده کنید.

کلم پلو شیرازی با سبزی خشک

علاوه بر سبزی تازه می توانید این غذا را به همراه سبزی خشک هم بپزید. به ازای ۴ پیمانه برنج و ۱ عدد کلم پیچ به ۴ قاشق غذاخوری سبزی خشک و معطر نیاز دارید.

گرفتن بوی کلم در کلم پلو

رفع بوی کلم بسیار آسان است و نیازی نیست کار خاصی انجام بدهید. برای این کار می توانید کلم را آب پز، بخار پز یا سرخ کنید. برای آب پز کردن درون قابلمه ای آب بریزید و آن را بر روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. کمی نمک درون آب ریخته سپس کلم را بیافزایید. درب قابلمه را بگذارید و شعله را کم کنید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس کلم ها را آبکش نموده و به آن ها مقداری آب لیمو و فلفل بیافزایید. با این روش بوی کلم رفع شده و می توانید از آن برای سالاد و غذاهای مختلف استفاده کنید.

با کلم پلو چی بخوریم

همانطور که می دانید این غذای شیرازی یک پایه ثابت و اصلی دارد و آن هم سالاد شیرازی ست. کلم پلو را می توانید بنا به سلیقه تان به همراه زیتون، زیتون پرورده، سالاد فصل، سالاد اندونزی، سبزی خوردن، خیارشور، سیر ترشی، ترشی مخلوط، ترشی بادمجان، ترشی لیته، ماست، ماست و خیار، ترشی آلبالو و دوغ سرو نمایید.

علت وا رفتن کوفته کلم پلو

این مشکل دلایل متعددی دارد ممکن است چربی گوشت خیلی بالا باشد یا مخلوط گوشت را خوب ورز نداده باشید. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید کوفته قلقلی ها را کمی درون آرد بغلطانید اما دقت داشته باشید که خیلی آردی نشوند. با این روش کوفته قلقلی ها وا نمی روند. روش دیگر گرفتن آب پیاز سپس اضافه کردن آن به مخلوط گوشت است.

راز خوشمزه شدن کلم پلو شیرازی

۲ نکته بسیار مهم درباره خوشمزه شدن کلم پلو شیرازی وجود دارد. نکته اول رعایت نسبت سبزی و استفاده از سبزی تازه است که عطری بی نظیر به این پلو می بخشد. نکته دوم استفاده از ادویه های خوش عطر و طعم است.

تزیین کردن کلم پلو

برای تزیین حسابی دست و بالتان باز است و می توانید این پلوی خوشمزه را به راحتی دیزاین کنید. می توانید پلو را درون دیس بکشید سپس گوشت های قلقلی را دور دیس بچینید. وسط دیس هم ته دیگ های سیب زمینی را قرار دهید. همچنین می توانید مقداری برنج را با زعفران دم کرده ترکیب و از این برنج برای دیزاین کردن غذایتان بهره ببرید.

نسبت سبزی کلم پلو شیرازی عکس کلم پلو شیرازی ادویه کلم پلو نی نی سایت ادویه کلم پلو چی سبزی کلم پلو شیرازی کالری کلم پلو مواد لازم برای کلم پلو شیرازی کلم پلو شیرازی با چه کلمی درست میشه با کلم پلو چی بخوریم گرفتن بوی کلم در کلم پلو از بین بردن بوی کلم

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 25 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.