نگهداری گل لیلیوم در آب و باغچه + نماد و علت خشک شدن لیلیوم

نگهداری گل لیلیوم در آب و باغچه + نماد و علت خشک شدن لیلیوم

گل لیلیوم نگهداری گل لیلیوم در آب و باغچه + نماد و خشک شدن گل لیلیوم عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. …

نحوه کاشت هسته ازگیل ژاپنی در گلدان با 3 روش + زمان کاشت

نحوه کاشت هسته ازگیل ژاپنی در گلدان با 3 روش + زمان کاشت

طرز کاشت هسته ازگیل در خانه نحوه کاشت هسته ازگیل ژاپنی در گلدان با ۳ روش + زمان کاشت عنوان یکی از مطالب …

نگهداری انواع گل یاس در آپارتمان +‌ فصل و علت خشک شدن

نگهداری انواع گل یاس در آپارتمان +‌ فصل و علت خشک شدن

نگهداری انواع گل یاس نگهداری انواع گل یاس رازقی در آپارتمان +‌ فصل و علت خشک شدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

نگهداری انواع گل برگ انجیری

عکس گل برگ انجیری علت زرد شدن گل برگ انجیری گل شبیه برگ انجیری تکثیر گل برگ انجیری گل برگ انجیری بزرگ رشد سریع برگ انجیری پاجوش برگ انجیری بریدن ریشه های هوایی برگ انجیری نگهداری برگ انجیری در آب

نگهداری گل برگ انجیری + تکثیر ، رشد سریع و علت زرد شدن برگ عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره گل برگ انجیری صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل برگ انجیری

برگ انجیری گیاهی از خانواده Araceae است و به جنگل های پر باران مکزیک تعلق دارد. برش و شکاف های روی برگ از گیاه در مقابل بارش شدید باران مراقبت می کند و جلوه ای زیبا به گیاه داده است. این گیاه دارای گونه های متنوعی ست و نگهداری نسبتا آسانی دارد.

اسامی

برگ انجیری را در زبان فارسی اصیل، اژبن می نامند، اژ به معنای مار و بن به معنای ریشه است و به دلیل فرم ریشه های مار شکل برگ انجیری بر روی آن گذاشته شده. Swiss cheese plant نام انگلیسی و Monstra Deliciosa نام علمی این گیاه است.

مشخصات گل برگ انجیری

در اکثر گونه ها دارای برگ های بزرگ و سبز رنگ است. در معروف ترین گونه برگ انجیری، برگ ها بریدگی و شکاف های عمیقی دارند که زیبایی خاصی به گیاه داده است. برگ انجیری یکی از اعضای خانواده فیلدرندون هاست و مانند آن ها دارای ریشه هوایی ست. این گیاه ساقه های نازکی دارد و به هوای گرم و مرطوب علاقه مند است پس باید در خانه چنین شرایطی را برایش فراهم کنید.

نگهداری برگ انجیری در آب

ساقه بریده شده از برگ انجیری را می توانید تا مدتی درون آب نگهداری کنید اما این گیاه نمی تواند برای مدت زمان طولانی درون آب زنده بماند زیرا برای رشد بهتر به مواد مغذی درون خاک نیاز دارد.

گل برگ انجیری سمی یا غیرسمی ؟

برگ انجیری در دسته گیاهان سمی خطرناک قرار ندارد اما دارای مقادیری سم است و باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شود زیرا می تواند موجب التهاب معده و دهان و مشکلات دیگر برای بدن شود.

بریدن ریشه های هوایی گل برگ انجیری

برگ انجیری به مرور زمان بر روی ساقه اش ریشه های هوایی ایجاد می کند که باید به طریقی تغذیه شوند. یک قیم با خزه درست کنید و در کنار ساقه مستقر کنید تا ریشه های هوایی به درون خزه نفوذ کرده و گیاه شما شاداب تر شود و برگ های بهتری بدهد. ریشه های هوایی را به هیچ عنوان قطع نکنید.

رشد سریع برگ انجیری

یکی از مهم ترین فاکتورها در رشد برگ انجیری، نور زیاد است. باید گیاه را با کمی فاصله در کنار پنجره ای با نور زیاد مثل پنجره جنوبی قرار دهید. خاکی که زه کشی بالایی داشته باشد، هوای گرم و تغذیه مناسب از دلایل دیگر رشد سریع برگ انجیری به شمار می روند.

عوض کردن گلدان

ریشه هایش رشد متوسطی دارد پس هر سال در فصل بهار گلدانش را با یک سایز بزرگ تر تعویض کنید. بعد از چند سال نیازی به تعویض گلدان نیست کافی ست تا خاک رویی گلدان را با خاک جدید جایگزین کنید تا مواد مغذی جدیدی در اختیار گیاه قرار بگیرد.

علت زرد شدن گل برگ انجیری

این گیاه از خیسی مداوم خاک خوشش نمی آید و یکی از مهم ترین دلایلی که موجب زرد شدن برگ هایش می شود نحوه آبیاری آن است یعنی آبیاری بیش از حد بوده یا کمتر از نیاز گیاه.اگر برگ های قدیمی و پایینی گیاه زرد شده، احتمالا آبیاری را دیر انجام داده اید. گیاه را با خشکی سطح خاک گلدان آبیاری کنید تا از زرد شدن برگ هایش پیشگیری شود. اگر نحوه آبیاری شما صحیح است احتمالا گیاه دچار کمبود مواد مغذی ست و برگ هایش به این خاطر زرد می شود.

معرفی انواع گل برگ انجیری

برگ انجیری یکی از گل های آپارتمانی ست که زیبایی خاصی را به فضای خانه شما هدیه میدهد. این گیاه انواع متنوعی دارد که از بین آن ها معروف ترینشان را برای شما گردآوری کردیم.

عکس گل برگ انجیری علت زرد شدن گل برگ انجیری گل شبیه برگ انجیری تکثیر گل برگ انجیری گل برگ انجیری بزرگ رشد سریع برگ انجیری پاجوش برگ انجیری بریدن ریشه های هوایی برگ انجیری نگهداری برگ انجیری در آب

گل برگ انجیری از نوع فر

برگ انجیری فر یا فیلدندرون سیلوم با نام انگلیسی Philodendron bipinnatifidum و Philodendron Selloum یکی از محبوب ترین گونه های برگ انجیری ست که در ایران به شکل گسترده به فروش میرسد. نیاز رطوبتی نسبتا بالایی دارد و رطوبت ۵۰ تا ۷۰ درصدی محیط را می پسندد. در شرایط مناسب به ارتفاع ۲ متر هم میرسد و به خاک سبک با زهکشی بالا نیاز دارد. برگ ها در این گونه به رنگ سبز تیره و با برش های عمیق دیده می شوند. برگ های این گیاه گرد و خاکی که در فضای خانه وجود دارد را جذب می کنند به همین خاطر باید به شکل مستمر تمیز شوند.

عکس گل برگ انجیری علت زرد شدن گل برگ انجیری گل شبیه برگ انجیری تکثیر گل برگ انجیری گل برگ انجیری بزرگ رشد سریع برگ انجیری پاجوش برگ انجیری بریدن ریشه های هوایی برگ انجیری نگهداری برگ انجیری در آب

گل برگ انجیری از نوع مونسترا

گل برگ انجیری مونسترا با نام انگلیسی Swiss cheese plant اصلی ترین نوع از گیاه برگ انجیری ست و برش های زیبایی در برگ هایش دارد. به دلیل فرم عجیب برگ هایش بسیار محبوب است و در مقابل تغییر ناگهانی دما مقاوم است. این گیاه دوره گلدهی دارد اما تنها در شرایط بومی خود به گلدهی میرسد. نور زیاد را دوست دارد اما به شرطی که به شکل فیلتر شده به آن بتاید. از راه های مختلفی تکثیر می شود و یکی از زیباترین گیاهان برای نگهداری در خانه است.

عکس گل برگ انجیری علت زرد شدن گل برگ انجیری گل شبیه برگ انجیری تکثیر گل برگ انجیری گل برگ انجیری بزرگ رشد سریع برگ انجیری پاجوش برگ انجیری بریدن ریشه های هوایی برگ انجیری نگهداری برگ انجیری در آب

گل برگ انجیری از نوع حصیری

برگ انجیری حصیری که با نام های پتوس پنجره ای، پتوس حصیری، مانسترا حصیری هم شناخته می شود یکی از گونه های زیبای برگ انجیری ست. این گیاه را می توانید از سوراخ ها و حفره هایی که درون برگ هایش دارد شناسایی کنید. این گونه به نور زیاد و فیلتر شده نیاز دارد و در ۲ نوع سبز ساده و ابلق دیده می شود. بازه ی دمایی ۱۸ تا ۲۴ درجه برای این گیاه مناسب است.

عکس گل برگ انجیری علت زرد شدن گل برگ انجیری گل شبیه برگ انجیری تکثیر گل برگ انجیری گل برگ انجیری بزرگ رشد سریع برگ انجیری پاجوش برگ انجیری بریدن ریشه های هوایی برگ انجیری نگهداری برگ انجیری در آب

گل برگ انجیری از نوع کنتیایی

برگ انجیری کنتیایی با لقب کوه نورد استوایی یکی از انواع بالارونده از خانواده برگ انجیری ست که به خاطر وجود ریشه های هوایی به دور تنه درخت می پیچید و از آن بالا میرود. Rhaphidophora decursiva نام علمی این گیاه است و برگ هایش با رسیدن به سن بلوغ تغییر شکل میدهند. حداقل دما برای نگهداری از این گیاه، ۱۸ درجه است و به رطوبت نسبتا خوبی برای نگهداری نیاز دارد.

تکثیر برگ انجیری

برگ انجیری را می توانید به راحتی از طریق قلمه زدن در آب و خاک یا خوابانیدن تکثیر کنید. در ادامه به شما آموزش می دهیم که چطور برگ انجیری را قلمه بزنید.

مرحله اول

برای شروع یک شاخه مناسب که ۲ تا ۳ برگ داشته باشد انتخاب کرده سپس آن را از زیر بخش گره با استفاده از یک جسم تیز مثل قیچی یا چاقو برش دهید. علت برش دادن قلمه از پایین گره مربوط به ریشه زایی بهتر آن است.

مرحله دوم

حالا انتخاب با شماست که قلمه را درون آب یا بستر خاک قرار دهید البته ما به شما توصیه می کنیم قلمه برگ انجیری را ابتدا درون آب قرار داده و ریشه دار کنید سپس به خاک انتقال دهید تا احتمال موفقیت تان افزایش پیدا کند.

مرحله سوم

برای این منظور شیشه ای متناسب با اندازه قلمه تان انتخاب کنید. شیشه را از آب لوله پر نکنید زیرا املاح دارد و بهتر است از آن استفاده نشود. شیشه را با آب جوشیده سرد شده پر کنید، مقدار آب باید به اندازه ای باشد که گره پایینی در آن قرار بگیرد.

مرحله چهارم

آب شیشه را هر ۳ تا ۴ روز یک بار عوض کنید تا فرآیند ریشه دهی بهتر انجام شود. بعد از حدود ۱ تا ۲ ماه ریشه ها تشکیل شده و شما می توانید آن ها را مشاهده کنید. بعد از ریشه دادن قلمه باید آن را به بستر خاک انتقال دهید.

مرحله پنجم

گلدانی با قطر ۲۰ تا ۲۵ سانت انتخاب کرده و آن را با ترکیب خاک باغچه و خاک کمپوست پر کنید. قلمه جوان را به آرامی بدون صدمه دیدن ریشه هایش درون بستر کاشت قرار دهید و فیکس نمایید. همچنین می توانید از یک چوب بلند برای تکیه گاه قلمه استفاده کنید.

روش نگهداری گل برگ انجیری

برگ انجیری یکی از گیاهانی ست که به تازگی در دکوراسیون بسیاری از خانه ها استفاده می شود زیرا برگ های بزرگ و زیبایی دارد. این گیاه نگهداری نسبتا آسانی دارد، تنها باید نیازهای آن را شناسایی کنید. برگ انجیری بومی مناطق گرم با هوای مرطوب است پس ایده آل ترین شرایط برای نگهداری از آن را می توانید در خانه برایش فراهم کنید.

آبیاری مورد نیاز

این گیاه به آبیاری بیش از حد حساس است و باید اجازه دهید چند سانت رویی خاک خشک شود سپس آبیاری را انجام دهید. می توانید با استفاده از یک خلال دندان خشکی خاک را بسنجید اگر به خلال دندان خاکی نچسبید زمان آبیاری فرا رسیده است. با گرم شدن هوا دفعات آبیاری را افزایش دهید و به خاطر داشته باشید آبیاری بیش از حد موجب پوسیدگی ریشه ی گیاه می شود.

نور مورد نیاز

نور مستقیم آفتاب را دوست ندارد و باید آن را از اشعه مستقیم آفتاب به خصوص در ظهر محافظت کنید. بهترین شرایط نوری برای این گیاه نیم سایه و نیم آفتاب در نزدیکی یک پنجره است. قرار دادن گیاه پشت پنجره ای که با پرده نازک پوشیده شده باشد هم مناسب است. اگر نور آفتاب زیاد باشد برگ ها دچار سوختگی می شوند و اگر نور کم باشد رنگ پریده شده و بریدگی هایشان کاهش پیدا می کند.

رطوبت مورد نیاز

یکی از بهترین راه های تامین رطوبت برای برگ انجیری، استفاده از روش جزیره است. برای این کار یک سینی را پر از سنگریزه و آب کنید سپس گلدان را در وسط سینی روی سنگریزه ها قرار دهید. با تبخیر آب درون سینی هوای اطراف گیاه مرطوب می شود. انتهای گلدان نباید با آب در ارتباط باشد. یکی دیگر از روش های افزایش رطوبت غبارپاشی ست که باید با آب جوشیده و ولرم انجام شود. در تابستان گیاه را ۲ بار در هفته و در زمستان ۱ بار در هفته غبارپاشی کنید. همچنین می توانید بی دردسر ترین روش را انتخاب کنید و یک دستگاه رطوبت ساز تهیه کنید.

تغذیه مورد نیاز

کوددهی و تقویت به رشد برگ های بزرگ تر برگ انجیری کمک می کند پس در فصل های بهار و تابستان گیاه را به شکل ماهانه با کودهای مخصوص گل های آپارتمانی مثل ۲۰ ۲۰ ۲۰ تقویت و تغذیه کنید. کوددهی بیش از حد به گیاه آسیب می زند و موجب تجمع املاح در بستر خاک برگ انجیری می شود. کوددهی را بعد از آبیاری و خیس شدن خاک انجام دهید تا ریشه هایش دچار سوختگی نشود.

دمای مورد نیاز

بهترین بازه ی دمایی برای نگهداری از برگ انجیری، ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتی گراد است. در دمای بالای ۳۰ درجه به رطوبت بیشتری برای زنده ماندن نیاز دارد و در دمای کمتر از ۱۰ درجه از بین میرود. از قرر دادن گیاه در مقابل کولر و بخاری خودداری کنید.

خاک مورد نیاز

برای برگ انجیری می توانید از ترکیب خاک برگ، خاک باغچه و پرلیت یا به طور کامل از کمپوست استفاده کنید. همچنین خاک های آماده کاشت و سبک گزینه مناسبی برای این گیاه به شمار می روند.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 3 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.