مطالب پر بازدید
مدل بافت مو دخترانه شیک + بافت مو ساده و شیک جلوی سر

مدل بافت مو دخترانه شیک + بافت مو ساده و شیک جلوی سر

مدل بافت مو دخترانه شیک مدل بافت مو دخترانه شیک + بافت مو ساده و شیک جلوی سر موضوع یکی از مطالب سایت …

مدل یقه مانتو دکمه دار + مدل مانتو یقه انگلیسی دکمه دار

مدل یقه مانتو دکمه دار + مدل مانتو یقه انگلیسی دکمه دار

مدل یقه مانتو دکمه دار مدل یقه مانتو دکمه دار + مدل مانتو یقه انگلیسی دکمه دار موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

مدل ناخن پروانه ای ساده و شیک + طرح ناخن پروانه صورتی

مدل ناخن پروانه ای ساده و شیک + طرح ناخن پروانه صورتی

مدل ناخن پروانه ای مدل ناخن پروانه ای ساده و شیک + طرح ناخن پروانه صورتی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

بهترین رژیم لاغری دنیا

بهترین رژیم لاغری دنیا نی نی سایت بهترین رژیم لاغری سریع نی نی سایت بهترین رژیم لاغری شکم بهترین رژیم لاغری دنیا ۲۰۲۰ بهترین رژیم لاغری خارجی بهترین رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم لاغری ۸ کیلو در یک ماه + بهترین رژیم لاغری دو هفته ای دکتر کرمانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره رژیم لاغری صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین رژیم لاغری سریع در دنیا

شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین رژیم لاغری در سطح دنیا کدام رژیم است. در ادامه رژیم غارنشینی، رژیم فستینگ، رژیم کم کربوهیدرات و رژیم مدیترانه‌ای که بهترین رژیم های لاغری در دنیا هستند را برای شما معرفی کرده ایم.

لاغری با رژیم غارنشینی

شاید تا به حال نام این رژیم را نشنیده باشید اما رژیم پالئو یا غارنشینی یکی از بهترین رژیم های لاغری در دنیاست. از نام های دیگر این رژیم میتوان به رژیم عصر سنگی، رژیم شکارچی و رژیم پارینه سنگی اشاره کرد. با این رژیم هم کاهش وزن خواهید داشت و هم سلامت عمومی بدن تان افزایش پیدا می کند. هدف و مرکزیت این رژیم مصرف غذا‌های فرآوری نشده است.

مواد غذایی مجاز

در این رژیم شما باید از میوه ها، سبزیجات، گوشت های بدون چربی، ماهی های دارای امگا ۳، آجیل ها، روغن های طبیعی مثل روغن زیتون و روغن گردو استفاده نمایید.

مواد غذایی ممنوع

ممنوعات این رژیم شامل حبوباتی مثل لوبیا، نخود، عدس و غلاتی مثل بلغور، گندم و جو است. غذاهای فرآوری شده، محصولات لبنی مثل شیر، ماست و پنیر، قند تصفیه شده، سیب زمینی، نخود فرنگی و نمک از دیگر ممنوعات رژیم غارنشینی هستند.

لاغری با رژیم فستینگ

رژیم فستینگ یکی از محبوب ترین رژیم های لاغری ست که به رژیم روزه داری هم معروف است. در این رژیم باید در مدت تعیین شده ای غذا میل کنید و بعد از سپری شدن این مدت دیگر هیچ غذایی نخورید مثل روزه گرفتن خودمان در ماه رمضان. رژیم فستینگ انواع بسیاری دارد و قواعد هر کدام از انواع آن با یکدیگر متفاوت است. در ادامه رژیم فستینگ ۱۶ و ۸ ، رژیم فستینگ ۲ و ۵ را برای شما توضیح خواهیم داد تا بیشتر با این رژیم جالب آشنا شوید.

رژیم فستینگ ۱۶ و ۸

این رژیم یکی از ساده ترین رژیم های فستینگ است. حالا چرا ساده؟ برای شما توضیح خواهیم داد. روش این رژیم به گونه ای ست که شما باید به مدت ۱۶ ساعت روزه داری کنید و جز نوشیدنی های کم کالری مثل آب، چای و قهوه چیزی نخورید. شاید ۱۶ ساعت روزه داری در ابتدا سخت به نظر بیاید اما این مسئله اینجا تمام نمی شود. از آنجایی که ۱۶ ساعت روزه داری بعد از صرف شام شروع می شود، این یکی از راحت ترین رژیم های فستینگ است زیرا شما حداقل ۷ تا ۸ ساعت از این ۱۶ ساعت را در خواب هستید و به راحتی سپری می کنید. اگر شام را در ساعت ۸ شب می خورید می توانید وعده غذایی بعدی را ساعت ۱۲ ظهر میل کنید. برای نتیجه بهتر غذاهای پرکالری را حذف کنید و از غذاهای کم کالری استفاده کنید تا نتیجه بهتری دریافت نمایید.

رژیم فستینگ ۲ و ۵

این رژیم روش متفاوتی با رژیم بالایی دارد. در این رژیم ۵ روز از هفته را مطابق میل خود سپری می کنید اما ۲ روز آخر هفته را باید مطابق رژیم عمل کنید. در این ۲ روز اگر خانم هستید باید حدود ۵۰۰ کالری و اگر آقا هستید حدود ۶۰۰ کالری مصرف کنید یعنی ۱/۴ کالری مصرفی روزانه تان را مصرف خواهید کرد. شما باید ۵۰۰ کالری را تقسیم بر ۳ وعده کرده و در هر وعده نهایتا ۲۰۰ کالری استفاده کنید، برای این منظور حتما یک صبحانه رژیمی با کالری پایین مثل تخم مرغ آب پز میل کنید. بهتر است در این ۲ روز از غذاهای پروتئین دار مثل مرغ بدون پوست هم استفاده کنید. به شما توصیه می کنیم برای نتیجه گیری بهتر در ۵ روز دیگر هفته هم از غذاهای سالم با کالری متوسط استفاده کنید.

لاغری با رژیم کم کربوهیدرات

مدت زیادی ست که رژیم های کم کربوهیدرات جای خود را در بین رژیم های لاغری پیدا کرده و در بین اقشار مختلف استفاده می شوند. در این رژیم می توانید مقدار کربوهیدرات دریافتی در بدن تان را تنظیم کرده و گامی بلند در راه کاهش وزن بردارید. رژیم کم کربوهیدرات موجب لاغری سریع، کنترل قند خون، کاهش احساس گرسنگی، کم شدن احتمال مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ و … می شود.

مواد غذایی مجاز

در این رژیم می توانید از تخم مرغ، میوه ها، سبزیجات، گوشت و ماهی، آجیل و دانه های خوراکی، حبوبات بدون گلوتن، محصولات لبنی که پرچرب باشند، روغن‌ های سالم و … استفاده کنید.

مواد غذایی ممنوع

همانطور که از نام این رژیم مشخص است مصرف مواد غذایی مثل گندم، شکر، شیرینی ها، روغن دانه‌ها، محصولات غذایی فرآوری شده، چربی‌ های ترانس، گلوکوز فروکتوز و محصولات کم چرب ممنوع است.

لاغری با رژیم مدیترانه‌ای

رژیم مدیترانه ای یک رژیم لاغری معروف است که از رژیم غذایی کشورهای اطراف دریای مدیترانه الهام گرفته. در رژیم مدیترانه ای به شما توصیه می شود از ماهی های پر چرب و روغن زیتون استفاده کنید.

مواد غذایی مجاز

تمرکز این رژیم بیشتر بر روی محصولات گیاهی مثل سبزیجات، حبوبات، غلات و میوه هاست. منبع اصلی چربی در این رژیم روغن زیتون است. در این رژیم نباید از مقدار زیادی مرغ و گوشت قرمز استفاده کنید و همانطور که در بالا برای شما توضیح دادیم باید مقدار زیادی ماهی استفاده کنید. همچنین نباید در مصرف تخم مرغ، ماست و پنیر چرب زیاده روی کنید.

مواد غذایی ممنوع

سوسیس و غذاهای از قبل بسته بندی شده، سس های کارخانه ای، غذاهای بیش از حد فرآوری شده، آب نبات و نوشیدنی های قند دار باید در کمترین میزان ممکن مصرف یا به طور کامل حذف شوند.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.