مطالب پر بازدید
ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل مانتو بلند بدون دکمه با طرح های فوق العاده شیک و جدید

مدل مانتو بلند بدون دکمه با طرح های فوق العاده شیک و جدید

مدل مانتو بلند بدون دکمه مدل مانتو بلند بدون دکمه با طرح های فوق العاده شیک و جدید موضوع یکی از مطالب سایت …

رژیم شیر و خرما

مضرات رژیم شیر و خرما رژیم شیر و خرما سه روزه نی نی سایت رژیم شیر و خرما دکتر کرمانی رژیم شیر و خرما 7 روزه نی نی سایت رژیم شیر و خرما نی نی سایت رژیم شیر و خرما ۳روزه رژیم شیر و خرما در ماه رمضان نتایج رژیم شیر و خرما

همه چیز درباره مزایا و مضرات رژیم شیر و خرما + برنامه هفتگی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره رژیم شیر و خرما

رژیم شیر و خرما به عنوان یکی از رژیم هایی که باعث لاغری سریع بدن شده شناخته می شود. همانطور که از نام این رژیم مشخص است باید در آن فقط از شیر و خرما استفاده کنید. مصرف خرما به همراه شیر یک ترکیب عالی برای سلامت استخوان و عضلات است. شیوه انجام این رژیم به شکلی ست که باید در ۳ وعده روزانه یک لیوان شیر کم چرب و ۷ عدد خرما مصرف کنید به همین خاطر برای افرادی که قند خون شان بالاست اصلا مناسب نیست و توصیه نمی شود. انجام این رژیم برای بیشتر از یک هفته مناسب نیست و می تواند به بدن شما صدمات جبران ناپذیری بزند. این رژیم برای کودکان، در صورت بارداری و شیردهی، داشتن بیماری خاص و برای افراد لاغر باید با احتیاط و اطلاع پزشک انجام شود. اگر در هنگام انجام رژیم شیر و خرما، دچار ضعف و بی حالی شدید به رژیم غذایی عادی خود برگردید. این رژیم مزایا و مضراتی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

فواید رژیم شیر و خرما

با این رژیم می توانید در طول یک هفته ۲ تا ۳ کیلو کاهش وزن داشته و بدن تان را از سموم مختلف پاک کنید. شیر و خرما هر کدام فواید بی نظیری دارند و موجب افزایش سلامتی بدن می شوند.

فواید خرما

خرما خاصیت فراونی دارد اما به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نشود. فیبر بالایی که در خرما وجود دارد موجب احساس سیری طولانی مدت، کاهش اشتها، سلامت دستگاه گوارش، تنظیم حرکات روده و پیشگیری از یبوست می شود، جالب اینجاست که همه موارد ذکر شده به یک کاهش وزن اصولی کمک می کنند. با مصرف خرما انرژی بالایی دریافت می کنید و عملکرد مغزتان تقویت خواهد شد. همچنین خرما یک قند طبیعی ست و بهترین جایگزین برای قندهای مصنوعی به شمار می رود. از مواد مغذی موجود در خرما میتوان به کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم و … اشاره کرد.

فواید شیر

شیر سرشار از پروتئین است و به دلیل وجود ۹ اسید آمینه ضروری یکی از بهترین نوشیدنی هایی ست که می توانید در طول روز مصرف کنید. از مواد غذایی حاوی پروتئین به عنوان یکی از ارکان اصلی کاهش وزن نام می برند زیرا موجب کاهش اشتها، احساس سیری طولانی مدت و کاهش گرسنگی می شوند. ۲۲ ماده صروری برای بدن انسان وجود دارد که ۱۸ تای آن در شیر وجود دارد به همین خاطر است که به شیر لقب غذای کامل داده شده است.

مضرات رژیم شیر و خرما

یکی از معایب بزرگ این رژیم استفاده از تنها دو ماده غذایی شیر و خرماست که می تواند در طولانی مدت مشکل ساز شده و به بدن شما آسیب بزند. بدن به همه گروه های غذایی نیاز دارد و نباید هیچ کدام را برای کاهش وزن سریع حتی در مدت کوتاه حذف کنید.

عدم تحمل لاکتوز

انسان های بسیاری وجود دارند که بدن شان نمی تواند شیر را هضم کند و این مشکل نسبتا شایع است. اگر بعد از هر بار مصرف شیر اسهال می شوید، این یکی از نشانه های مهم در هضم نشدن شیر است و باید دور این رژیم یک خط قرمز بکشید. نشانه های عدم تحمل لاکتوز بعد از ۲ تا ۳۰ ساعت بروز کرده و شامل نفخ، اسهال، پیچ خوردن شکم و دل درد، حالت تهوع و در موارد شدید استفراغ می شود.

بالا رفتن قند خون

این حقیقت وجود دارد که خرما یک قند طبیعی و فوق العاده است اما زیاده روی در قندهای طبیعی هم می تواند مشکل ساز شده و قند خون شما را بالا ببرد. همانطور که می دانید خرما بخش بزرگی از این رژیم را در بر گرفته و شما باید در طول روز ۲۱ عدد خرما بخورید که بسیار زیاد است. مصرف متعادل خرما بسته به اندازه آن نباید در طول روز بیشتر از ۳ تا ۷ عدد باشد پس حالا می توانیم بگوییم که یکی از مضرات اصلی این رژیم، بالا بودن قند آن است.

خستگی در طول روز

شما باید در طول روز برای تامین نیازهای اساسی بدن تان از گروه های مختلف غذایی مثل میوه ها، سبزیجات، لبنیات، گوشت و … استفاده کنید در غیر این صورت بدن با احساس خستگی همیشگی و مداوم، از دست دادن تمرکز، کاهش انرژی و … اعتراض خود را نسبت به این کمبود نشان می دهد یعنی کارایی شما نصف شده و خیلی پایین می آید.

رژیم کم پروتئین

درست است که شیر از پروتئین نسبتا خوبی برخوردار است اما در این رژیم گوشت، آجیل ها، تخم مرغ، ماهی و … که همه از منابع مهم پروتئین هستند، وجود ندارند. کمبود پروتئین در رژیم غذایی روزانه می تواند تاثیرات بسیار بدی بر روی عضلات بدن شما بگذارد که شاید نتوان به راحتی جبرانش کرد.

برگشتن وزن

از آنجایی که در رژیم های لاغری نامناسب مثل همین رژیم شیر و خرما شاهد کاهش وزن های چند کیلویی در یک هفته هستیم باید مسئله ای مهم را برای شما بازگو کنیم. آب شدن چند کیلو چربی با چند روز غذا نخوردن غیر ممکن است و شما تنها آب بدن خود را از دست می دهید به همین خاطر وزن تان بعد از پایان رژیم به همان عدد قبلی باز می گردد. هر انسان باید در طول روز حدود ۲۰۰۰ کالری مصرف کند حالا اگر شما حسابی به خودتان سختی بدهید و به شکل روزانه ۵۰۰ کالری کمتر مصرف کنید، در طول یک هفته نیم کیلو چربی خواهید سوزاند بله نیم کیلو ! هر دانه خرما حدود ۲۰ تا ۳۰ کالری دارد پس ۲۱ عدد آن حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری خرج برمیدارد. هر لیوان شیر کم چرب هم حدود ۸۰ تا ۹۰ کالری دارد پس ۳ لیوان شیر هم ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری خواهد داشت یعنی شما جمعا حدود ۱۰۰۰ کالری مصرف خواهید کرد و در طول یک هفته با یک رژیم غذایی نامناسب نهایتا ۱ کیلو وزن واقعی کم خواهید کرد.

توجه :

مطالب بخش سلامت الانت از منابع اینترنتی مختلف تهیه شده و تنها جنبه آن اطلاع رسانی ست پس نباید به عنوان توصیه پزشکی برداشت شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 4 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.