مطالب پر بازدید
مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل

مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل

مدل مانتو زنانه شیک مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

جدیدترین مدل گردنبند طلا زنانه با طرح های جذاب و خوشگل

جدیدترین مدل گردنبند طلا زنانه با طرح های جذاب و خوشگل

جدیدترین مدل گردنبند طلا جدیدترین مدل گردنبند طلا زنانه با طرح های جذاب و خوشگل موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

تزیین سالاد ماکارونی مجلسی با طرح های قالبی و بدون قالب

تزیین سالاد ماکارونی مجلسی با طرح های قالبی و بدون قالب

تزیین سالاد ماکارونی مجلسی تزیین سالاد ماکارونی مجلسی با طرح های قالبی و بدون قالب موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

با سیب زمینی چی درست کنم

غذای ساده با سیب زمینی و گوجه غذا با سیب زمینی ساده غذا با سیب زمینی و آرد غذای ساده با سیب زمینی پخته غذا با سیب زمینی و پنیر پیتزا با سیب زمینی آب پز چی درست کنم نی نی سایت  غذا با سیب زمینی و برنج انواع غذا با سیب زمینی و مرغ

با سیب زمینی چی درست کنم + غذا با سیب زمینی و آرد و پنیر پیتزا موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

مراحل تهیه سیب زمینی سوخاری

مرحله اول

۲ عدد سیب زمینی بزرگ را با مقداری آب درون قابلمه ریخته و آبپز کنید. بعد از پخته شدن، اجازه دهید سیب زمینی ها کاملا سرد شوند سپس آن ها را پوست گرفته و درون کاسه ای بریزید. سیب زمینی ها را با استفاده از گوشت کوب له کرده و پوره کنید.

مرحله دوم

۲ قاشق غذاخوری جعفری ساطوری شده به همراه مقداری فلفل سیاه، پودر آویشن و نمک به سیب زمینی له شده اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. وقتی همه مواد با هم یکی شده و بافتی منسجم پیدا کردند مایه سیب زمینی سوخاری آماده است.

مرحله سوم

بخشی از مایه سیب زمینی را با دست برداشته و به آن فرمی استوانه ای بدهید. می توانید به دلخواه مقداری پنیر پیتزا درون سیب زمینی بریزید تا فرم جذاب تری پیدا کند. همه مایه سیب زمینی را به شکل استوانه ای و مستطیلی درون دست هایتان فرم داده و برای ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

مرحله چهارم

۳ عدد تخم مرغ را شکسته و درون کاسه ای بریزید. تخم مرغ ها را با استفاده از چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شده و با هم ترکیب شوند. ۱ پیمانه آرد را درون کاسه دیگری ریخته و کنار بگذارید. مقداری هم آرد سوخاری درون ظرف دیگری بریزید تا برای سرخ کردن سیب زمینی ها استفاده کنید.

مرحله پنجم

تابه ای را بر روی حرارت گاز قرار داده و درونش روغن بریزید. اجازه دهید روغن داغ شود سپس سیب زمینی ها را ابتدا درون تخم مرغ، سپس آرد سفید و در پایان آرد سوخاری بزنید. سیب زمینی های آماده شده را درون روغن انداخته و در حدود ۳ تا ۵ دقیقه سرخ کنید. بعد از سرخ شدن، سیب زمینی سوخاری را خارج کرده و بر روی دستمال حوله ای بچینید.

مراحل تهیه کاسه سیب زمینی

مرحله اول

۴ عدد سیب زمینی بزرگ را پوست گرفته سپس با چاقو از وسط به ۲ بخش تقسیم کنید. با استفاده از نوک چاقو داخل سیب زمینی ها را خالی کنید. سیب زمینی ها باید فرمی شبیه به کاسه پیدا کنند پس کف آن ها را خالی نکنید. تابه ای بر روی حرارت گاز قرار دهید و مقداری روغن درونش بریزید.

مرحله دوم

سیب زمینی ها را درون روغن قرار داده و ۲ طرف آن ها را سرخ کنید. ۱ عدد پیاز را پوست گرفته و به شکل نگینی برش دهید، سیب زمینی ها را از تابه خارج کرده و پیاز نگینی شده را به روغن اضافه کنید. ۳ حبه سیر را له کرده و به همراه ۱ عدد فلفل سبز رنده شده به پیاز بیافزایید.

مرحله سوم

در مرحله بعدی، ۲۵۰ گرم گوشت چرخ کرده و ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و آن را کمی سرخ کنید تا بوی خامی اش برطرف شود. ادویه هایی مثل زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را به مخلوط گوشت بیافزایید و با بقیه مواد تفت بدهید.

مرحله چهارم

۱ عدد گوجه فرنگی را رنده کرده سپس آن را درون تابه بریزید و حرارت شعله گاز را کم کنید. در این مرحله درب تابه را بگذارید و اجازه دهید آب درون آن تمام شده و گوشت کاملا پخته شود. فر را بر روی ۱۹۰ درجه تنظیم کنید. سیب زمینی های کاسه ای را درون سینی فر قرار دهید و کمی نمک و ادویه رویشان بپاشید.

مرحله پنجم

ترکیب گوشت چرخ کرده را درون سیب زمینی ها ریخته سپس یک گوجه گیلاسی و تکه ای فلفل سبز بر روی آن ها بگذارید. ۱ لیوان آب را با ۱ قاشق چای خوری رب گوجه فرنگی مخلوط کرده و بر روی کاسه های سیب زمینی بریزید.

مرحله ششم

یک کاغذ روغنی را خیس کرده سپس بر روی سیب زمینی ها قرار دهید. سینی را برای حدود نیم ساعت در طبقه میانی فر از قبل گرم شده قرار دهید. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها، آن ها را از فر خارج کرده و کاغذ روغنی رویشان را بردارید سپس مجددا درون فر قرار داده و گریل را برای طلایی شدن روی سیب زمینی ها روشن کنید.

مراحل تهیه ناگت سیب زمینی

مرحله اول

۱ کیلوگرم سیب زمینی را شسته و درون قابلمه ای بریزید. روی سیب زمینی ها آب ریخته و قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید. بعد از آبپز شدن، سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کرده و پوست بکنید. سیب زمینی ها را با کمک گوشتکوب له کنید تا بافتی یکدست پیدا کنند.

مرحله دوم

نصف لیوان کالباس را با استفاده از رنده درشت، ریز کرده و به همراه ۱ لیوان پنیر پیتزا ، ۲ حبه سیر له شده و ادویه هایی مثل فلفل سیاه، پاپریکا و نمک به پوره سیب زمینی بیافزایید. همه مواد را با هم مخلوط کرده سپس ورز بدهید تا کاملا به خورد هم رفته و منسجم شوند.

مرحله سوم

از خمیر سیب زمینی به اندازه یک گردو بردارید و به دلخواه خود فرم بدهید. همه خمیر سیب زمینی را فرم داده و در یک ظرف بزرگ بچینید سپس برای ۱ ساعت درون یخچال بگذارید. ۱ عدد تخم مرغ را شکسته و درون کاسه ای بریزید، تخم مرغ را هم بزنید تا از فرم لختگی خارج شود. درون کاسه ای ۴ قاشق غذاخوری آرد سفید و درون کاسه ای دیگر مقداری پودر سوخاری بریزید.

مرحله چهارم

تابه ای بر روی حرارت گاز قرار دهید و مقداری روغن درونش بریزید. زمانی که روغن داغ شد، ناگت های فرم داده شده را ابتدا درون آرد سفید سپس در تخم مرغ و در پایان درون پودر سوخاری بغلطانید. ناگت سیب زمینی آماده شده را درون روغن انداخته و با حرارت ملایم سرخ کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.