نکات پخت نون خامه ای + علت پف نکردن و خمیری نون خامه ای

نکات پخت نون خامه ای + علت پف نکردن و خمیری نون خامه ای

نکات نون خامه ای نکات پخت نون خامه ای + علت پف نکردن و خمیر شدن نون خامه ای عنوان یکی از مطالب …

با سیب زمینی چی درست کنم + غذا با سیب زمینی و آرد و پنیر پیتزا

با سیب زمینی چی درست کنم + غذا با سیب زمینی و آرد و پنیر پیتزا

با سیب زمینی چی درست کنم با سیب زمینی چی درست کنم + غذا با سیب زمینی و آرد و پنیر پیتزا موضوع …

نکات و تزیین حلوا زعفرانی + بهترین آرد و نکات ماسوره زدن حلوا

نکات و تزیین حلوا زعفرانی + بهترین آرد و نکات ماسوره زدن حلوا

نکات مهم در پخت حلوا نکات و تزیین حلوا زعفرانی + بهترین آرد و نکات ماسوره زدن حلوا عنوان یکی از مطالب سایت …

نکات ذرت مکزیکی

نکات طرز تهیه ذرت مکزیکی نکات کلیدی ذرت مکزیکی نکات ذرت مکزیکی خوشمزه  طرز تهیه ذرت مکزیکی تصویری طرز تهیه ذرت مکزیکی با ذرت خام طرز تهیه ذرت مکزیکی ساده طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و کالباس ذرت مکزیکی اصل مکزیک طرز تهیه سس ذرت مکزیکی در منزل

نکات مهم در تهیه ذرت مکزیکی خوشمزه با قارچ و کالباس عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی اصل مکزیک

ذرت مکزیکی یکی از خوراک های خوشمزه خیابانی ست که متعلق به کشور مکزیک است اما در سراسر جهان طرفدار دارد. ذرت مکزیکی اصل مکزیک را با ذرت های آب پز شده، سس مایونز، نمک و ادویه های معطر، برشی از لیمو ترش و پنیر رنده شده سرو می کنند. نحوه پخت ذرت مکزیکی در ایران کمی متفاوت است و از آویشن، کالباس و قارچ هم استفاده می شود.

کالری ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی به دلیل استفاده از سس مایونز، کالباس و پنیر پیتزا یک میان وعده پرکالری محسوب می شود و باید در مقدار مصرف آن احتیاط کنید. در هر ۱۰۰ گرم از این میان وعده خوشمزه، حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کالری وجود دارد.

طعم دار کردن ذرت مکزیکی رژیمی

اگر از مواد پر کالری ذرت مکزیکی مثل سس مایونز و پنیر پیتزا استفاده نکنید تبدیل به یک غذای رژیمی و کم کالری می شود اما کمی از طعم اصلی اش فاصله می گیرد. شما می توانید با افزودن سبزیجات معطر، ادویه های خوش طعم و چکاندن آب لیمو ترش طعم بهتری به آن بدهید و خواصش را افزایش دهید.

روش های تزئین

ذرت مکزیکی را با شیوه های مختلفی می توانید تزئین نمایید. چیپس‌ های خلالی یکی از گزینه های مناسب برای تزئین به شمار می روند و طعم بهتری به این خوراک میدهد. همچنین می توانید ذرت مکزیکی را با چیدن چند پر جعفری، پاشیدن آویشن، برش های لیمو ترش و گوجه گیلاسی تزئین کنید.

بلال با ذرت مکزیکی

شما می توانید ذرت مکزیکی را به شیوه ای جدید درست کنید. برای درست کردن این مدل، نیاز به ذرت درسته یا همان بلال دارید. ابتدا بلال را به شکل آب پز و در آب جوش طبخ کنید سپس با استفاده از کره و ادویه هایی که در آشپزخانه دارید سسی آماده کرده و بر روی بلال ها بریزید. در کشور مکزیک برای این خوراک از پنیر پیتزا استفاده نمی شود اما اگر شما دوست دارید می توانید اضافه کنید.

نکات ذرت مکزیکی

استفاده از جعفری

جعفری یکی از موادی ست که می تواند طعم بهتری به ذرت مکزیکی بدهد و در بسیاری از دستورهای آن قرار دارد. مقداری جعفری را به شکل ساطوری خرد نموده و در مرحله آخر بر روی ذرت مکزیکی بپاشید تا هم رنگ بگیرد و از سادگی دربیاید هم نیازی به تزیین نداشته باشد.

ذرت مکزیکی با کالری کم

اگر مقدار کالری روزانه برای شما اهمیت دارد و می خواهید این میان وعده را با کالری کمتری مصرف کنید مواد ذرت مکزیکی را به جای کره و روغن مایع، در روغن زیتون تفت بدهید. همچنین پنیر پیتزا را حذف یا به مقدار خیلی کم مصرف کنید. نکته آخر استفاده از سس مایونز کم چرب است که کالری پایین تری نسبت به نوع پرچرب آن دارد.

ادویه ذرت مکزیکی

ادویه ها نقش مهمی در پخت ذرت مکزیکی خیابانی و حرفه ای دارند. اصلی ترین ادویه های ذرت مکزیکی، آویشن پودر شده، پودر پیاز و پودر سیر هستند اما شما می توانید از فلفل سیاه هم استفاده کنید و طعم بهتری به این میان وعده بدهید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی با ذرت خام

اگر ذرت پخته شده ندارید مشکلی نیست، می توانید ذرت خام را به روشی که در ادامه برای شما قرار داده ایم آبپز و مصرف کنید. ذرت ها را با ۲ لیوان آب و مقدار کمی نمک درون ظرفی ریخته و بر روی شعله گاز قرار دهید. تایم آب پز شدن ذرت ها از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه متغیر است و بستگی به حرارت شعله گاز دارد. بعد از پایان پخت به یک آبکش نیاز دارید تا ذرت ها را درونش ریخته و آبکش کنید.

نحوه مصرف پنیر پیتزا

بهتر است پنیر پیتزا را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید همدمای محیط شود سپس به محتویات تابه اضافه کنید. پنیر پیتزا را باید بعد از اضافه کردن همه مواد و در پایان پخت بیافزایید و اجازه دهید ۳ تا ۵ دقیقه با حرارت ملایم پخته و آب شود.

اضافه کردن آب لیمو

می توانید در حین پخت ذرت با برش های قارچ از مقدار کمی آب لیمو ترش استفاده کنید. با استفاده از آب لیمو قارچ ها تغییر رنگ نمی دهند و به همان شکل باقی می مانند.

نحوه پخت قارچ

یکی از اجزای اصلی در ذرت مکزیکی طبخ شده در ایران، قارچ است که می توانید آن را بسته به سلیقه خود حذف کنید. قارچ را می توانید تا اندازه ای که دوست دارید تفت دهید یا با استفاده از آب جوش بپزید سپس به ذرت مکزیکی اضافه نمایید.

ذرت مکزیکی با کالباس

یکی از موادی که ذرت مکزیکی را خوشمزه تر و پرملات تر می کند، کالباس است. شما می توانید بسته به ذائقه خود از کالباس استفاده کنید یا آن را حذف کنید. بعد از اضافه کردن قارچ می توانید کالباس خرد شده را هم اضافه کنید.

نکات طرز تهیه ذرت مکزیکی نکات کلیدی ذرت مکزیکی نکات ذرت مکزیکی خوشمزه  طرز تهیه ذرت مکزیکی تصویری طرز تهیه ذرت مکزیکی با ذرت خام طرز تهیه ذرت مکزیکی ساده طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و کالباس ذرت مکزیکی اصل مکزیک طرز تهیه سس ذرت مکزیکی در منزل

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.