نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله

نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله

نکات ژله بستنی نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

غذای ساده و فوری برای کنار برنج + کنار برنج چی درست کنم ؟

غذای ساده و فوری برای کنار برنج + کنار برنج چی درست کنم ؟

غذا برای کنار برنج غذای ساده برای کنار برنج + کنار برنج چی درست کنم ؟ موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

نکات خوشمزه شدن لازانیا و علت خشک شدن + طریقه برش لازانیا

نکات خوشمزه شدن لازانیا و علت خشک شدن + طریقه برش لازانیا

نکات مهم در پخت لازانیا نکات پخت لازانیا در توستر و قابلمه و راز خوشمزه شدن + چرا لایه های لازانیا از هم …

با اسفناج چی درست کنم

با اسفناج چی درست کنم نی نی سایت غذای محلی با اسفناج غذاهای شمالی با اسفناج خورشت با اسفناج غذایی با اسفناج در جدول طرز تهیه خوراک اسفناج ساده انواع غذا با اسفناج و سیب زمینی غذا با اسفناج و بادمجان

با اسفناج چی درست کنم + انواع غذا با اسفناج و سیب زمینی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

سیب زمینی تنوری با دیپ اسفناج

سیب زمینی تنوری به همراه دیپ اسفناج را می توانید به عنوان پیش غذا یا عصرانه و میان وعده میل کنید. برای درست کردن این پیش غذا خوشمزه به سیب زمینی، ماست، اسفناج، سبزی خشک معطر، سیر و پودر سیر، پنیر پارمیزان، پاپریکا و ادویه های دیگر نیاز دارید.

مرحله اول

برای درست کردن دیپ، ۱ پیمانه اسفناج را خرد کنید، تابه ای بر روی شعله گاز قرار داده و مقدار کمی روغن درون آن بریزید. زمانی که تابه گرم شد، اسفناج خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا سرخ و نیم پز شود سپس آن را کنار بگذارید تا از دما بیفتد و خنک شود.

مرحله دوم

۲ پیمانه ماست را درون کاسه ای ریخته سپس اسفناج نیم پز شده را به آن اضافه کنید. ۲ حبه سیر را له کرده و به ماست بیافزایید. در نهایت نوبت به اضافه کردن ادویه هایی مثل فلفل سیاه و نمک میرسد. دیپ شما آماده است فقط باید آن را درون یخچال قرار دهید تا مزه هایش به خورد هم برود.

مرحله سوم

۳ تا ۴ عدد سیب زمینی را شسته و به همراه مقداری آب داخل قابلمه بریزید. قابلمه را بر روی شعله زیاد گاز قرار دهید تا آب سریع تر جوش شود سپس شعله را کم کنید. بعد از سپری شدن ۱۰ دقیقه شعله گاز را خاموش کرده و سیب زمینی ها را به شکل طولی برش دهید.

مرحله چهارم

هر سیب زمینی متوسط را به ۳ تا ۴ قسمت تقسیم کنید. سیب زمینی های برش خورده را به همراه ۵ قاشق غذا خوری روغن زیتون یا روغن مایع درون کاسه ای بریزید. ۲ قاشق چای خوری سبزی معطر مثل آویشن را به همراه ۲ قاشق چای خوری پودر سیر، ۱ قاشق چای خوری پاپریکا و کمی پنیر پارمیزان به محتویات کاسه اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم

سیب زمینی ها را زیر و رو کنید تا به ادویه و روغن آغشته شوند. درون سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش دهید سپس سیب زمینی های مزه دار شده را بر روی آن ریخته و درون فر ۲۰۰ درجه از قبل گرم شده قرار دهید.

مرحله ششم

۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا یک طرف سیب زمینی ها برشته شود سپس سینی فر را خارج کرده و سیب زمینی ها را برعکس کنید. مجددا سینی را درون فر قرار داده و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر بماند. بعد از آماده شدن سیب زمینی های تنوری آن ها را در کنار دیپ قرار داده و از طعم عالی آن لذت ببرید.

پلو با اسفناج و گوشت چرخ کرده

قطعا تا به حال بارها بارها در خانه سبزی پلو، زرشک پلو، آلبالو پلو، استانبولی پلو، هویج پلو، عدس پلو، کلم پلو، لوبیا پلو و … درست کرده اید اما حالا زمان درست کردن یک پلوی جدید فرا رسیده است. برای درست کردن اسفناج پلو به برنج، پیاز، اسفناج، شوید خشک، گوشت چرخ کرده، زعفران دم کرده، ادویه و کره نیاز دارید.

مرحله اول

۳ تا ۴ پیمانه برنج را با کمی نمک بخیسانید. ۱ عدد پیاز درشت را به شکل نگینی خرد کرده و به همراه روغن درون تابه تفت بدهید. زمانی که پیاز کمی سرخ شد، ۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

گوشت را با پیاز تفت بدهید تا رنگ آن تغییر کنید سپس پودر فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه، دارچین و کمی نمک به آن بیافزایید و ادویه ها را با گوشت مخلوط کنید. ۲ حبه سیر را پوست گرفته و له کنید سپس به همراه ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به گوشت اضافه نمایید.

مرحله سوم

سیر له شده را با بقیه مواد مخلوط کرده و تفت بدهید. ۵۰۰ گرم اسفناج را به شکل ریز برش داده و خرد نمایید سپس به محتویات تابه اضافه کنید. بعد از ترکیب شدن همه مواد تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

یک قابلمه متوسط را تا نیمه پر از آب کنید و بر روی شعله بالای گاز قرار دهید. بعد از جوش آمدن آب، برنج خیسانده شده را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن و نمک به قابلمه اضافه کنید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دانه های برنج نیم پز شوند.

مرحله پنجم

برای تست نیم پز شدن برنج، یک دانه برنج را با نوک انگشت فشار دهید اگر مغز برنج سفت بود اما اطرافش له شد، برنج آماده آبکش شدن است. قابلمه ای برای پخت اسفناج پلو انتخاب کنید. کف قابلمه روغن ریخته و به دلخواه نان یا سیب زمینی بگذارید.

مرحله ششم

روی ته دیگ، برنج آبکش شده سپس کمی شوید خشک به همراه مخلوط اسفناج و گوشت بریزید. برای این مقدار برنج به ۲ قاشق غذاخوری شوید خشک نیاز دارید. لایه ها را به همین شکل ادامه بدهید تا موادتان تمام شود. در پایان ۱۰۰ گرم کره را خرد کرده و بر روی برنج بریزید.

مرحله هفتم

قابلمه را بر روی شعله نسبتا بالای گاز قرار دهید تا برنج سریع تر بخار کند. زمانی که بخار داخل قابلمه را فرا گرفت، شعله را کم کرده و اجازه دهید اسفناج پلو به مدت ۱ ساعت دم کشیده و پخته شود. بعد از سپری شدن این زمان اسفناج پلو را در دیس کشیده و همراه عزیزتان میل کنید.

با اسفناج چی درست کنم نی نی سایت غذای محلی با اسفناج غذاهای شمالی با اسفناج خورشت با اسفناج غذایی با اسفناج در جدول طرز تهیه خوراک اسفناج ساده انواع غذا با اسفناج و سیب زمینی غذا با اسفناج و بادمجان

نرگسی اسفناج

نرگسی اسفناج یکی دیگر از پیشنهادات خوشمزه و سنتی الانت است. برای درست کردن نرگسی به پیاز، سیر، اسفناج، تخم مرغ و ادویه نیاز دارید.

مرحله اول

۵۰۰ گرم اسفناج را شسته و درون قابلمه ای بریزید. قابلمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید، به خاطر داشته باشید که نیازی به اضافه کردن آب نیست. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید اسفناج حدود ۱۵ دقیقه پخته شود.

مرحله دوم

بعد از سپری شدن این زمان، قابلمه را از روی شعله گاز بردارید. ۲ عدد پیاز را پوست گرفته و به شکل نگینی خرد کنید. پیاز خرد شده را با کمی روغن تفت داده و سرخ کنید. ۴ حبه سیر را رنده کرده و به پیاز اضافه کنید. در نهایت اسفناج پخته شده را هم به تابه بیافزایید.

مرحله سوم

محتویات تابه را با هم مخلوط و سرخ کنید. در این مرحله مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و نمک هم به نرگسی اضافه نمایید. بعد از سرخ شدن اسفناج، وسط تابه را باز کنید و ۴ عدد تخم مرغ بشکنید. در نهایت می توانید تخم مرغ را با اسفناج ترکیب کنید یا اجازه بدهید وسط تابه به شکل دست نخورده پخته شود.

پیراشکی با اسفناج و قارچ

پیشنهاد آخر ما، پیراشکی قارچ و اسفناج است. برای درست کردن این پیراشکی خوشمزه به پیاز، سیر، قارچ، اسفناج، خمیر آماده پیراشکی و ادویه نیاز دارید.

مرحله اول

۲۵۰ گرم قارچ را شسته و به شکل نگینی خرد کنید. ۱ عدد پیاز را پوست گرفته سپس به صورت ریز خرد نمایید. در نهایت ۵۰۰ گرم اسفناج را هم شسته و ریز کنید. تابه ای بر روی شعله ملایم گاز قرار داده و کمی روغن درونش بریزید.

مرحله دوم

پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده و با روغن تفت بدهید. زمانی که پیاز سرخ شد مقداری زردچوبه به آن بیافزایید و مخلوط کنید. ۳ حبه سیر را له کرده و به پیاز اضافه نمایید. بعد از آزاد شدن عطر سیر کمی پودر آویشن و فلفل سیاه و نمک هم بیافزایید.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ خرد شده را به تابه اضافه نمایید و حرارت گاز را زیاد کنید تا آب میان بافتی قارچ سریع تر بخار شود. در نهایت اسفناج را هم به تابه بیافزایید و آنقدر تفت بدهید تا تغییر رنگ بدهد. تابه را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید مواد پیراشکی کمی خنک شود.

مرحله چهارم

فر را بر روی ۱۸۰ درجه تنظیم و روشن کنید تا درونش گرم شود. خمیر پیراشکی را باز کرده و در مرکز آن از ترکیب اسفناج و قارچ بریزید، لبه ی خمیر پیراشکی را با چنگال فیکس نموده و بهم بچسبانید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش دهید.

مرحله پنجم

پیراشکی های آماده شده را درون سینی فر چیده و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید. زمانی که پیراشکی ها پخته و طلایی رنگ شدند می توانید آن ها را از فر خارج کنید. اگر فر ندارید پیراشکی ها را درون روغن روی گاز سرخ کنید. شما می توانید در صورت تمایل مقداری پنیر پیتزا هم به مواد درون پیراشکی اضافه کنید.

با اسفناج چی درست کنم نی نی سایت غذای محلی با اسفناج غذاهای شمالی با اسفناج خورشت با اسفناج غذایی با اسفناج در جدول طرز تهیه خوراک اسفناج ساده انواع غذا با اسفناج و سیب زمینی غذا با اسفناج و بادمجان

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.