مطالب پر بازدید
ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

مدل مانتو سنتی زنانه اینستاگرام + جدیدترین مانتو سنتی زنانه

مدل مانتو سنتی زنانه اینستاگرام + جدیدترین مانتو سنتی زنانه

مدل مانتو سنتی زنانه مدل مانتو سنتی زنانه اینستاگرام + جدیدترین مانتو سنتی زنانه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

غذا با قارچ خالی

با قارچ چی درست کنم نی نی سایت غذا با قارچ و سیب زمینی غذا با قارچ خالی انواع غذا با قارچ و مرغ غذای نونی با قارچ و سیب زمینی غذا با قارچ و فلفل دلمه ای و سیب زمینی انواع غذا با قارچ و برنج غذا با قارچ و پیاز

با قارچ چی درست کنم + انواع غذا با قارچ و سیب زمینی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

مراحل تهیه املت قارچ

مرحله اول

۴ عدد قارچ بزرگ را به شکل ورقه ای برش دهید. تابه ای بر روی شعله گاز قرار داده و کمی روغن درونش بریزید. ورقه های قارچ را درون تابه ریخته و تفت بدهید. کمی نمک روی قارچ ها پاشیده و آن ها را به شکل مرتب تفت بدهید تا پخته شوند.

مرحله دوم

۳ عدد تخم مرغ را درون کاسه ای شکسته و کمی با همزن دستی هم بزنید تا هم از فرم لختگی خارج شود و هم بوی زهم تخم مرغ از بین برود. ۳ ساقه پیازچه را به شکل ریز خرد کنید سپس به تخم مرغ اضافه کنید. پیازچه و تخم مرغ را با هم ترکیب سپس به قارچ بیافزایید.

مرحله سوم

همه مواد را با هم تفت بدهید سپس اجازه دهید املت شکل بگیرد و پخته شود. به دلخواه می توانید ۱ عدد فلفل سبز تند یا شیرین را روی حرارت گاز کبابی کنید سپس انتهای آن را به شکل ریز خرد کرده و بر روی املت قارچ بریزید. بعد از سرخ شدن املت، آن را درون ظرف مورد نظر قرار داده و با برش های گوجه گیلاسی تزیین کنید.

مراحل تهیه قارچ کبابی

مرحله اول

۴۰۰ گرم قارچ را بشویید سپس درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی اش برود. ۱ عدد پیاز درشت را به شکل حلقه ای خرد کرده و درون کاسه ای بریزید. ۳ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به همراه ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز و کمی فلفل سیاه و نمک به پیاز اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

قارچ ها را به مواد سس اضافه کرده و با دست زیر و رو کنید تا به خوبی آغشته و مزه دار شوند. شما می توانید از مواد دیگری مثل آب لیمو ترش و پودر زنجبیل هم استفاده کنید. روی کاسه را با سلفون پوشش دهید سپس آن را برای ۲ ساعت درون یخچال بگذارید.

مرحله سوم

بعد از مزه دار شدن قارچ ها، آن ها را از یخچال خارج کرده و به سیخ بکشید. ۵۰ گرم کره را بر روی بخار کتری قرار داده و ذوب کنید سپس به آن کمی زعفران دم کرده اضافه نمایید. ترکیب کره و زعفران را در حین کباب کردن، با استفاده از فرچه بر روی قارچ ها بمالید، این کار طعم قارچ ها را لذیذتر می کند.

مراحل تهیه پیراشکی قارچ و اسفناج

مرحله اول

۲۵۰ گرم قارچ را شسته و پوستش را جدا کنید سپس به همراه ۱ عدد پیاز به شکل نگینی خرد کنید. ۵۰۰ گرم اسفناج را بشویید سپس درون آبکش بریزید تا آب اضافی اش خارج شود. اسفناج را به شکل ساطوری خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

تابه ای را بر روی شعله ملایم گاز قرار داده و کمی روغن درونش بریزید. ابتدا پیاز را درون تابه ریخته و خوب تفت بدهید تا سبک شود سپس کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. در مرحله بعد ۳ حبه سیر را له کرده و به پیاز بیافزایید. سیر را تفت بدهید تا عطرش بلند شود.

مرحله سوم

قارچ خرد شده را به همراه ادویه هایی مثل فلفل سیاه، پودر آویشن و نمک به تابه اضافه کرده و با بقیه مواد تفت بدهید. بعد از اضافه کردن قارچ باید حرارت گاز را زیاد کنید. اسفناج خرد شده را هم به مواد پیراشکی اضافه نمایید و کمی تفت بدهید تا تغییر رنگ بدهد. تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید مواد پیراشکی خنک شود.

مرحله چهارم

فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. خمیر پیراشکی را باز کرده و مقداری مایه در بخش وسط آن قرار دهید. لبه های خمیر را روی هم قرار داده و با استفاده از چنگال فیکس و تثبیت کنید. بعد از آماده کردن همه پیراشکی ها، آن ها را درون سینی فر بچینید.

مرحله پنجم

حتما سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش دهید تا پیراشکی ها به کف آن نچسبند. پیراشکی ها را به مدت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه در طبقه میانی فر قرار دهید تا کاملا مغزپخت شوند. اگر فر ندارید نگران نباشید زیرا پیراشکی قارچ و اسفناج را می توانید به راحتی درون روعن هم سرخ کنید. روش طبخ به خود شما بستگی دارد.

مرحله ششم

بعد از آماده شدن، پیراشکی ها را درون ظرف مورد نظر چیده و با استفاده از جعفری خرد شده و سس گوجه فرنگی سرو نمایید. شما می توانید به دلخواه مقداری پنیر پیتزا هم به مایه پیراشکی تان اضافه کرده و این غذا را جذاب تر کنید.

مراحل تهیه قارچ سوخاری مخصوص

مرحله اول

۵۰۰ گرم قارچ را شسته و با دستمال خشک کنید. ۴ قاشق غذاخوری ماست پرچرب و چکیده را درون کاسه ای بریزید. ۱ قاشق چای خوری زعفران دم کرده را به همراه ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش، کمی نمک و فلفل سیاه به ماست اضافه کرده و خوب با هم ترکیب کنید.

مرحله دوم

قارچ ها را به کاسه اضافه کرده و خوب با مایه ماست مخلوط کنید تا کاملا به این مایه آغشته شود. روی کاسه را با سلفون پوشش دهید سپس آن را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا قارچ ها خوب مزه دار شوند.

مرحله سوم

۱ عدد تخم مرغ را درون کاسه ای شکسته و به آن ۱ قاشق غذاخوری ماست و آرد سوخاری بیافزایید، این ترکیب را خوب هم بزنید تا فرمی خمیری پیدا کند. قارچ ها را بعد از استراحت یک ساعته از یخچال خارج کنید. درون یک کاسه کمی آرد سفید و درون کاسه دیگری کمی آرد سوخاری بریزید.

مرحله چهارم

تابه ای گود بر روی حرارت گاز قرار دهید و مقداری روغن سرخ کردنی درونش بریزید. قارچ ها را از کاسه خارج کرده و به ترتیب اول درون آرد سفید، بعد تخم مرغ و بعد آرد سوخاری قرار دهید سپس درون روغن داغ شده بیاندازید تا سرخ شوند.

مرحله پنجم

بعد از طلایی شدن قارچ ها، آن ها روی یک توری فلزی بگذارید تا روغن اضافی شان خارج شده و در هنگام طبخ خیلی چرب و روغنی نباشند. مقداری سس کچاپ درون کاسه ای ریخته و به همراه قارچ سوخاری مخصوص سرو نمایید.

با قارچ چی درست کنم نی نی سایت غذا با قارچ و سیب زمینی غذا با قارچ خالی انواع غذا با قارچ و مرغ غذای نونی با قارچ و سیب زمینی غذا با قارچ و فلفل دلمه ای و سیب زمینی انواع غذا با قارچ و برنج غذا با قارچ و پیاز

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.