طریقه کاشت بادام درختی در خانه و یخچال + زمان کاشت

طریقه کاشت بادام درختی در خانه و یخچال + زمان کاشت

کاشت بادام درختی طریقه کاشت بادام درختی در خانه و یخچال + زمان کاشت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این …

کاشت هسته سیب در گلدان و باغچه + مدت زمان جوانه زدن

کاشت هسته سیب در گلدان و باغچه + مدت زمان جوانه زدن

کاشت دانه سیب صفر تا صد کاشت سیب در گلدان و باغچه + مدت زمان جوانه زدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

نگهداری انواع گل شمعدانی در آپارتمان و حیاط + علت رشد نکردن

نگهداری انواع گل شمعدانی در آپارتمان و حیاط + علت رشد نکردن

نگهداری گل شمعدانی در زمستان صفر تا صد نگهداری گل شمعدانی قرمز و هلندی در آپارتمان و آب + گلهای خشک شده شمعدانی …

پرورش گل دراسنا کامپکت

انواع دراسنا کامپکت عکس گل دراسنا کامپکت گل کامپکت قرمز قیمت گل دراسنا کامپکت پرورش گل دراسنا کامپکت غبارپاشی دراسنا کامپکت گل کامپکت چیست

پاجوش و احیا دراسنا کامپکت + مشکلات و کاشت دراسنا کامپکت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره گل دراسنا کامپکت صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل دراسنا کامپکت

دراسنا کامپکت با نام انگلیسی Janet Craig dracena و Striped dracena یکی از گیاهان قاره آفریقاست و با نام علمی Dracaena deremensis’ compacta ‘شناخته می شود. این گیاه به خانواده Asparagaceae و مارچوبه‌ ها تعلق دارد.

مشخصات دراسنا کامپکت

برگ ها متراکم و فشرده و پشت سر هم روییده شده و رنگشان سبز تیره و پررنگ است. Compacta در زبان انگلیسی به معنای فشرده است و به دلیل برگ های فشرده این گونه از دراسنا بر روی آن گذاشته شده است. ظرافت و براق بودن برگ ها یکی از دلایل محبوبیت این گیاه به شمار می رود. دراسنا کامپکت رشد آرامی دارد و با صبر و حوصله در کنار شما قد می کشد.

گلدان مناسب دراسنا کامپکت

این گیاه به گلدانی متناسب با بوته اش نیاز دارد و دوست دارد ریشه اش فرمی گرد به خود بگیرد پس برای این گیاه نه به گلدان خیلی بزرگ نیاز دارید و نه به گلدان خیلی کوچک. گیاه را هر ۲ سال یک بار با گلدانی که کمی بزرگ تر باشد تعویض کنید.

تصفیه هوا با دراسنا کامپکت

هوای خانه سرشار از آلودگی ها و آلاینده های مختلفی ست که سلامتی ما را به خطر می اندازند اما می توانید با نگهداری گیاهان تصفیه کننده هوا این آلودگی ها را از بین ببرید. دراسنا کامپکت یکی از گل هایی ست که خاصیت تصفیه کننده دارد و هوای محیط زندگی شما را پاک می کند.

سمی یا غیرسمی ؟

این گیاه در دسته بندی گیاهان سمی قرار دارد و باید آن را در مکانی به دور از دسترس حیوانات خانگی و کودکان نگهداری کنید.

گلدهی دراسنا کامپکت

دراسنا کامپکت در شرایط مناسب به گل می رود. گل ها بر روی شاخه ای که از وسط گیاه بیرون می آید به شکل دسته ای و خوشه ای رشد می کنند. گلدهی، رشد گیاه را متوقف و موجب ضعیف شدن برگ ها می شود پس اگر گیاه شما به گل رفت، ساقه گل را از انتها جدا کرده و به حفظ انرژی گیاه کمک کنید.

نکته مهم

این گیاه به املاح آب لوله کشی حساس است. اگر گیاه را با آب لوله کشی آبیاری کنید نوک برگ هایش سیاه می شود. نکته مهم در نگهداری از دراسنا کامپکت، آبیاری با آب جوشیده سرد شده است.

سیاه شدن نوک برگ

یکی از مهم ترین مشکلات این گیاه، خشکی و سیاه شدن نوک برگ هاست که به دلیل شوری خاک اتفاق می افتد. بخشی از برگ که سیاه شده را با یک قیچی تیز به شکلی ببرید که تنها یک میلی متر از بخش خشک شده باقی بماند سپس کمی آبلیمو به آبی اضافه و گیاه را آبیاری کنید تا شوری و املاح خاک را از بین ببرد و خشکی نوک برگ ها بیشتر نشود. به جای آب لیمو می توانید از اسید هیومیک استفاده نمایید. نور زیاد و هوای گرم از دلایل دیگر سوختن نوک برگ ها محسوب می شوند.

غبارپاشی دراسنا کامپکت

می توانید با استفاده از غبارپاشی و مه پاشی رطوبت گیاه را تامین کنید اما به خاطر داشته باشید که برگ های دراسنا کامپکت، فاصله ی بسیار کمی با هم دارند و اگر قطره های آب بین آن ها باقی بماند دچار پوسیدگی می شوند. پس غبارپاشی را با فاصله و با استفاده از یک اسپری کوچک انجام دهید تا قطرات آب به شکل مه خارج شود.

تکثیر دراسنا کامپکت

یکی از متداول ترین روش ها برای تکثیر دراسنا، بریدن و خوابانیدن ساقه در بستر خاک است که تنها در شرایطی قابلیت عملی شدن را دارد که گل شما قد کشیده باشد و ساقه داشته باشد. ساقه را به چند بخش تقسیم کرده و هر بخش را به شکل افقی روی خاک قرار می دهید و می خوابانید. ساقه ها را در مکانی مرطوب نگهداری کنید تا جوانه ها تشکیل شوند.

پوسیدگی ریشه کامپکت

۲ عامل مهم در پوسیدگی ریشه گل دراسنا کامپکت، عدم تعادل در آبیاری و استفاده از خاک رسی، بی کیفیت و سنگین است. اگر آبیاری را با خشکی کامل خاک انجام بدهید و برای این گیاه از خاک های سبک و مرغوب استفاده نمایید دچار مشکلاتی مثل پوسیدگی ریشه نخواهد شد.

انواع دراسنا کامپکت عکس گل دراسنا کامپکت گل کامپکت قرمز قیمت گل دراسنا کامپکت پرورش گل دراسنا کامپکت غبارپاشی دراسنا کامپکت گل کامپکت چیست

شرایط نگهداری دراسنا کامپکت

دراسنا کامپکت گیاهی کم توقع با رشد پایین است که به توجه و رسیدگی کمی نیاز دارد و اگر به خوبی از آن نگهداری کنید چند سالی را در کنار شما سپری می کند. این گیاه جز دسته گیاهان سایه دوست است و اگر خانه ای کم نور دارید بهترین گزینه برای شماست. در ادامه شرایط نگهداری این گیاه را به طور کامل مطالعه نمایید.

آبیاری مورد نیاز

جز گیاهانی ست که خشکی خاک را به خیس بودن آن ترجیح می دهد پس آبیاری را با خشکی کامل سطح خاک انجام دهید. آبیاری را با آب جوشیده سرد شده انجام دهید تا شوری خاک موجب آسیب دیدن برگ ها نشود. همچنین می توانید از آبی که ۲ تا ۳ روز در فضای اتاق مانده استفاده کنید زیرا بخش زیادی از املاح آن از بین می رود. تشنه نگه داشتن گیاه یا آبیاری بیش از حد موجب زرد شدن برگ های دراسنا کامپکت می شود. با گرم شدن هوا مقدار آبیاری را افزایش دهید.

نور مورد نیاز

برعکس گیاهان دیگر که برای رشد و زنده ماندن به نور زیاد نیاز دارند این گیاه به سایه و نور کم نیازمند است. اگر گیاه را در مکانی با نور شدید و زیاد قرار دهید برگ هایش می سوزد و نوک برگ ها خشک می شود. ایده آل ترین شرایط نوری برای این گیاه، نوری فیلتر شده است که از پرده ای نازک عبور کرده باشد. نور مهتابی را دوست دارد و می تواند با این نور رشد کند.

رطوبت مورد نیاز

دراسنا به خانواده ای تعلق دارد که رطوبت ۵۰ درصدی هوا را می پسندند، یعنی رطوبت محیط خانه برای این گیاه مناسب و کافی ست. در فصل تابستان با درست کردن جزیره رطوبت گیاه را تامین کنید. غبارپاشی را با احتیاط و در تعداد دفعات کم انجام دهید. کمبود رطوبت و خشکی محیط، موجب خشکی و سیاه شدن نوک برگ ها می شود.

تغذیه مورد نیاز

بهترین کود برای این گیاه، کود گرین آپارتمانی ست که به دلیل مایع بودن برای دراسنا کامپکت مناسب است زیرا این گیاه نسبت به کودهای جامد و پودری حساس است. اسید هیومیک هم گزینه مناسبی برای این گل است. از کودهای کریستالون برای این گیاه استفاده نکنید. کوددهی را بعد از آبیاری گیاه و در هنگامی که هوا خنک است انجام دهید.

دمای مورد نیاز

دمای اتاق برای این گیاه ایده آل است. بازه ی دمایی ۱۵ تا ۲۲ درجه سانتی گراد برای گل دراسنا مناسب است. گرمای هوا موجب خشکی نوک برگ هایش می شود پس با بالا رفتن دمای هوا رطوبت بیشتری برایش فراهم کنید.

خاک مورد نیاز

خاک بنفشه آفریقایی برای این گل مناسب است. به هیچ عنوان از خاک های مغذی یا خاک برگ استفاده نکنید زیرا موجب زرد شدن برگ ها و سوختگی نوک آن ها می شود. استفاده از ترکیب شن و ماسه در خاک گلدان این گیاه به سبک شدن و زهکشی بالای آن کمک می کند.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.