نگهداری انواع گل بابا آدم در خانه + سرعت رشد گیاه و شیوه تکثیر

نگهداری انواع گل بابا آدم در خانه + سرعت رشد گیاه و شیوه تکثیر

نگهداری گل بابا آدم گل بابا آدم سمی است + علت کوچک شدن برگ بابا آدم + علت شل شدن ساقه عنوان یکی از …

نگهداری ساکولنت های زیبا و مقاوم + تکثیر و نگهداری در تراریوم

نگهداری ساکولنت های زیبا و مقاوم + تکثیر و نگهداری در تراریوم

ساکولنت چیست نگهداری انواع ساکولنت های زیبا و مقاوم + تکثیر و نگهداری در تراریوم عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در …

نگهداری گل بنجامین در منزل و حیاط + خواص و احیای گل بنجامین

نگهداری گل بنجامین در منزل و حیاط + خواص و احیای گل بنجامین

نگهداری انواع گل بنجامین همه چیز درباره گل بنجامین از اصول نگهداری تا خواص و شیوه تکثیر عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

گل ساکولنت غوره ای

گل ساکولنت غوره ای علت خشک شدن گل غوره ای انواع گل غوره ای گل غوره ای مصنوعی گل غوره ای باغ شیشه ای بذر گل غوره ای گل غوره ای نی نی سایت مشکلات گل غوره ای نگهداری انواع گل غوره ای در آب

نگهداری گل غوره ای در خانه + علت خشک شدن و مشکلات موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره گل غوره ای صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل غوره ای

اسامی

این گیاه از خانواده ساکولنت هاست و به دلیل فرم غوره ای برگ هایش، ساکولنت غوره ای نامیده می شود. از نام های دیگر این گیاه می توان به گل مرواریدی، گل تسبیح، کاکتوس رشته مرواریدی و کاکتوس دانه تسبیحی اشاره کرد. گل غوره ای به جنوب آفریقا تعلق دارد و با نام علمی Senecio rowleyanus شناخته می شود.

گلدهی

گل های ساکولنت غوره ای کوچک و حدود ۲ سانتی متر هستند. گل های این گیاه به رنگ صورتی و سفید است. ساکولنت غوره ای در فصل تابستان به گل می نشیند و پرچم صورتی گل هایش عطری شبیه به عطر دارچین دارد. برای تحریک کردن این ساکولنت به گلدهی، گیاه را در فصل زمستان با دمای ۱۵ درجه نگهداری نمایید تا به خواب زمستانی برود.

مشخصات گل غوره ای

از مشخصات این گیاه می توان به برگ های بیضی و کروی، آب دار و نوک تیز آن اشاره کرد که فرمی شبیه به دانه های تسبیح دارند. ساقه های این گیاه بسیار نازک هستند و می توانند تا حدود ۱/۵ تا ۲ متر رشد نمایند. می توانید بر روی برگ های این گیاه، خطی پررنگ را مشاهده کنید که به عمل فتوسنتز گل غوره ای کمک می کند.

بهترین مکان

اگر گل غوره ای را خریداری نمودید، آن را بر روی مکانی بلند قرار دهید تا بتواند فرم آویز خود را حفظ نماید.

علت خشک شدن گل غوره ای

وقتی سن گیاه شما بالا می رود، ساقه هایش خشک شده و گیاه در معرض از بین رفتن و خشک شدن قرار می گیرد. در صورت مشاهده این وضعیت ساقه های سالم را برش داده و تکثیر کنید تا گیاه نجات پیدا کند.

عامل موفقیت

مهم ترین عامل موفقیت در نگهداری از ساکولنت غوره ای استفاده از خاک سبک با زهکشی بالاست. تعادل در آبیاری و نگهداری گیاه در محیط روشن از عوامل دیگر برای موفقیت در نگهداری از گل غوره ای ست.

سمی یا غیرسمی ؟

گل غوره ای در دسته گیاهان سمی قرار دارد و باید دور از دسترس کودکان و حیوانات نگهداری شود. بلعیدن برگ و ساقه غوره ای موجب مشکلات گوارشی همچون استفراغ و اسهال می شود. همچنین شیره گل غوره ای می تواند موجب حساسیت و آلرژی های پوستی شود.

تراریوم

ساکولنت غوره ای یکی از گیاهان مناسب برای استفاده در تراریوم یا باغ شیشه‌ ای است. می توانید این گیاه را برای اطراف تراریوم به کار ببرید.

عوض کردن گلدان

اگر ریشه های غوره ای از انتهای گلدان خارج شده، باید به فکر تعویض گلدان گیاه تان باشید. تعویض گلدان را ۱ روز بعد از آبیاری کردن گیاه انجام بدهید تا خاک اطراف ریشه منسجم شده و در حین عوض کردن گلدان، ریشه ها در معرض هوا دیدگی قرار نگیرند. بهترین زمان برای تعویض گلدان، فصل بهار است.

گل ساکولنت غوره ای علت خشک شدن گل غوره ای انواع گل غوره ای گل غوره ای مصنوعی گل غوره ای باغ شیشه ای بذر گل غوره ای گل غوره ای نی نی سایت مشکلات گل غوره ای نگهداری انواع گل غوره ای در آب

شرایط نگهداری گل غوره ای

آبیاری مورد نیاز

خیسی مداوم خاک و آبیاری بیش از اندازه گل غوره ای موجب پوسیدگی ریشه و ساقه های گیاه می شود پس تعادل را در آبیاری حفظ کنید. این گیاه همانند بقیه اعضای خانواده اش، آب را درون برگ هایش نگه می دارد به همین خاطر نسبت به خشکی خاک مقاوم است. اگر برگ های گیاه تان فرم کروی خود را از دست داده و فرمی پهن پیدا کردند باید دفعات آبیاری را افزایش بدهید. آبیاری بیش از اندازه موحب پوسیدگی و نابودی کامل این گیاه می شود.

نور مورد نیاز

ساکولنت غوره ای را از اشعه نور مستقیم خورشید به خصوص در هنگام ظهر حفظ کنید. این گیاه به نور غیرمستقیم نیاز دارد پس آن را با مقداری فاصله از پنجره های پرنور خانه نگهداری نمایید یا پشت پنجره شمالی یا غربی خانه قرار دهید. این گیاه در مکان های سایه روشن و در زیر نور لامپ های فلورسنت هم عملکرد خوبی دارد و می تواند به زندگی خود ادامه بدهد. کمبود نور موجب زیاد شدن فاصله بین برگ ها، رشد علفی، از بین رفتن طراوت و شادابی گیاه شده و نور شدید خورشید موجب صدمات جبران ناپذیر و سوختگی در بافت برگ های گیاه می شود.

رطوبت مورد نیاز

این گیاه به دلیل برگ های گوشتی اش می تواند در محیط خشک و بدون رطوبت هم دوام بیاورد اما نگهداری از آن در محیط مرطوب موجب افزایش طراوت و شادابی گیاه می شود. برای افزایش رطوبت محیط از دستگاه رطوبت ساز و روش جزیره استفاده نمایید. استفاده از روش غبارپاشی توصیه نمی شود و بهتر است آبی بر روی برگ های این گیاه ریخته نشود تا دچار بیماری قارچی نشود.

تغذیه مورد نیاز

این گیاه زیبا را می توانید هر ۲ هفته یک بار در فصل های بهار و تابستان به وسیله کودهای مخصوص گل های آپارتمانی تقویت کنید. از کوددهی در فصل های پاییز و زمستان خودداری نمایید زیرا گیاه در خواب زمستانی فرو رفته و نیازی به تغذیه ندارد. بهتر است کوددهی را بعد از آبیاری گیاه انجام بدهید تا خاک خیس شده و ریشه ها صدمه نبینند. روش دیگر برای تغذیه گیاه استفاده از خاک های مغذی و باکیفیت است تا گیاه عناصر لازم برای رشد را از خاک دریافت کند.

دمای مورد نیاز

این گیاه گرمادوست است، به همین دلیل بهتر است غوره ای را در فصل های سرد سال به داخل خانه منتقل کنید. بهترین دما برای نگهداری از این ساکولنت، ۲۱ تا ۳۰ درجه است. پایین ترین دمایی که می تواند در فصل زمستان تحمل کند ۱۰ درجه و بالاترین دمایی که می تواند در فصل تابستان تحمل کند ۳۵ درجه است. اگر این گیاه را در یک محیط سرد نگهداری کنید، تمام برگ هایش ریخته و کچل می شود. از قرار دادن ساکولنت غوره ای در مقابل باد کولر و بخاری خودداری نمایید.

خاک مورد نیاز

استفاده از خاکی مناسب و قلیایی با زهکشی بالا یکی از نکات بسیار مهم در نگهداری از ساکولنت غوره ای ست. برای این گیاه می توانید از خاک هایی که درصد شن بالایی دارند استفاده نمایید. برای پر کردن گلدان از ۳ قسمت خاک کاکتوس و ۱ قسمت خاک باغچه استفاده کنید. می توانید از خاک آماده گلخانه ای هم استفاده کنید و مقداری شن یا پرلیت به آن اضافه نمایید تا خاصیت زهکشی اش بالاتر برود. اگر پس از آبیاری، آبی از گلدان خارج نمی شود یعنی زهکشی گلدان مشکل دارد و گیاه شما در این شرایط آسیب خواهد دید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.