مطالب پر بازدید
مدل پلاک طلا دخترانه جدید + مدل پلاک زنجیر طلا دخترانه

مدل پلاک طلا دخترانه جدید + مدل پلاک زنجیر طلا دخترانه

مدل پلاک طلا دخترانه مدل پلاک طلا دخترانه جدید + عکس پلاک زنجیر طلا دخترانه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل آستین مانتو مجلسی و مزونی با طرح های خاص در اینستاگرام

مدل آستین مانتو مجلسی و مزونی با طرح های خاص در اینستاگرام

مدل آستین مانتو مجلسی مدل آستین مانتو مجلسی و مزونی با طرح های خاص در اینستاگرام موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

سس مرغ سوخاری با قارچ + سس سیر برای مرغ سوخاری

سس مرغ سوخاری با قارچ + سس سیر برای مرغ سوخاری

سس مرغ سوخاری سس مرغ سوخاری با قارچ + سس سیر برای مرغ سوخاری موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

نگهداری انواع گل ادریسی

گل ادریسی چیست گل ادریسی نماد چیست گل ادریسی در اسید انواع گل ادریسی فصل گل ادریسی گل هورتانسیا نماد چیست تکثیر گل هورتانسیا فصل گل هورتانسیا نگهداری گل هورتانسیا در زمستان هورتانسیا سفید

نگهداری گل ادریسی یا هورتانسیا و تکثیر آن + نماد و فصل گلدهی عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره نگهداری گل ادریسی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل هورتانسیا

ادریسی به چین و ژاپن تعلق دارد و عضوی از خانواده Hydrangeaceae است. این گیاه نور ملایم صبحگاهی را دوست دارد پس آن را در بخش های شرقی خانه قرار دهید، در هنگام ظهر و عصر ترجیح می دهد در سایه قرار بگیرد. خاک هایی که سبک هستند و زهکشی خوبی دارند برای کاشت ادریسی مناسب هستند.

اسامی گل ادریسی

در زبان فارسی ، هورتانسیا یا ادریسی نامیده می شود. گل دم دمی مزاج نام دیگر این گیاه است که به دلیل تغییر رنگ گل ها بر روی آن گذاشته شده است. نام انگلیسی اش Hydrangea و نام علمی اش Hydrangea macrophylla است. نام انگلیسی اش را از زبان یونانی وام گرفته، hydor به معنای آب و angeion به معنای کوزه یا ظرف است. علت این نامگذاری شباهت غلاف بذرهای این گیاه با کوزه آب است. گل هفت رنگ نام دیگر ادریسی ست که علت آن تنوع رنگی بالای گیاه است.

گل ادریسی نماد چیست

ادریسی را نمادی از تاکید و اهمیت به عشق می دانند. اگر می خواهید به معشوق خود اهمیت بدهید و ارزش عشقی که به او دارید را در قالب یک گل به او نشان دهید ، گل ادریسی انتخاب مناسبی ست.

علت محبوبیت

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت و پرطرفدار بودن هورتانسیا، تنوع رنگی بالا و فرم بوته ای گل است. در هر بوته صدها گل وجود دارد که منظره ای چشم نواز را برای شما خلق می کند و از دیدن آن سیر نمی شوید.

نگهداری گل هورتانسیا در زمستان

برگ های این گیاه به شکل طبیعی و ذاتی در فصل زمستان خزان کرده و می ریزند. برای جلوگیری از یخ زدن گیاه بهتر است در فصل زمستان و با شروع سرما روی بوته گیاه را با استفاده از یک پوشش یا پلاستیک ضخیم بپوشانید و با تمام شدن زمستان پوشش را از روی گلدان بردارید. با شروع فصل بهار برگ ها به شکل مجدد بر روی شاخه های گیاه می رویند.

تغییر رنگ گل ادریسی

یکی از نکات جالبی که درباره گل ادریسی وجود دارد این است که بسته به اسیدی یا قلیایی بودن خاک، تغییر رنگ می دهند. اگر خاک قلیایی باشد رنگ گل ها به صورتی و قرمز متمایل می شود اما اگر خاک اسیدی باشد رنگ گل ها به آبی و بنفش تغییر می کند. برای قلیایی کردن خاک، ۱ قاشق چای خوری از آهک هیدراته را در ۱/۵ لیتر آب بریزید و اجازه دهید حل شود. سپس ادریسی را در فصل بهار با این محلول آبیاری کنید تا گل های صورتی بدهد.

گل ادریسی در اسید

برای اسیدی کردن خاک، ۱ قاشق چای خوری از سولفات آلومینیوم که با نام اسیدی کننده ی خاک هم شناخته می شود در حدود ۱/۵ نیم لیتر آب بریزید و اجازه دهید حل شود. با این محلول، ادریسی را آبیاری کنید تا گل های آبی بدهد. زمان آبیاری با این محلول فصل بهار است.

گل ادریسی سمی یا غیرسمی ؟

این گیاه مقدار کمی سیانوژنیک گلیکوساید دارد که یک نوع سم است پس این گیاه را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید تا دچار اختلالات گوارشی نشوند.

فصل گل ادریسی

ادریسی را در زمانی که دمای هوا معتدل است بکارید. فصل تابستان زمان مناسبی برای کاشت ادریسی نیست و بهتر است آن را در فصل بهار و پاییز که هوا نه گرم است و نه سرد بکارید. برای کاشت ادریسی در تابستان، سایه ایجاد کرده و آبیاری را افزایش دهید.

نحوه هرس کردن

هورتانسیا جز آن دسته از گیاهانی ست که به هرس نیاز ندارد، کافی ست شاخه های گل و ساقه های خشک شده را از انتها قطع کنید و برگ های زرد شده را جدا کنید تا از هدر رفتن انرژی گیاه جلوگیری شود. اگر گیاهتان نامرتب شده و ظاهر شلوغی پیدا کرده، شاخه های اضافی را ببرید اما این کار را دقیقا بعد از تمام شدن دوره گلدهی انجام دهید تا مشکلی در روند گلدهی گیاه ایجاد نشود.

بهترین گلدان

گل هورتانسیا به گلدان های بزرگ نیاز دارد و حتی بهتر است قلمه های ریشه دار شده اش را هم در گلدان بزرگ بکارید زیرا رشد بالایی دارد و خیلی سریع گلدان را پر می کند.

تکثیر گل ادریسی

گل ادریسی یا هورتانسیا را به ۴ شیوه کاشت بذر، قلمه زدن، خوابانیدن و تقسیم بوته تکثیر می کنند. برای قلمه زدن ادریسی از شاخه های یک ساله استفاده نمایید. قلمه باید حداقل ۳ برگ داشته باشد. برای افزایش احتمال ریشه دار شدن قلمه، انتهای شاخه را به هورمون ریشه زایی آغشته نمایید. پیت ماس یا ماسه بستر مناسبی برای کاشت قلمه این گیاه است.

گل ادریسی چیست گل ادریسی نماد چیست گل ادریسی در اسید انواع گل ادریسی فصل گل ادریسی گل هورتانسیا نماد چیست تکثیر گل هورتانسیا فصل گل هورتانسیا نگهداری گل هورتانسیا در زمستان هورتانسیا سفید

انواع گل ادریسی

ادریسی یا هورتانسیا دارای گونه های متنوع و زیبایی ست که ۴ گونه مشهور آن را می توانید در ادامه مطلب مشاهده کنید.

گل ادریسی از نوع ماکروفیلا

یکی از متداول ترین و معروف ترین گونه ها که در ایران به فروش میرسد و با نام های ادریسی ماکروفیلا و ادریسی برگ درشت شناخته می شود. گل ها در این گونه بر روی جوانه هایی که در سال قبل به وجود آمده اند، تشکیل می شوند.

گل ادریسی از نوع پانیکل

ادریسی پانیکل یکی از گونه های ادریسی که به شکل درختچه است و به نور مستقیم خورشید علاقه دارد. نام انگلیسی اش Hydrangea panicle است و یکی از مقاوم ترین و زیباترین گونه های این گیاه است.

گل ادریسی از نوع لطیف

یکی از اعضای خانواده ادریسی که به آمریکای شمالی تعلق دارد و رنگ گل هایش سفید و صورتی روشن است. نام انگلیسی اش Hydrangea smooth و دارای ساقه های قوی و محکم است. بوته ی گل های سفید و زیبای آن در کنار هم، به یک گلوله برفی شباهت دارند.

گل ادریسی از نوع برگ بلوطی

ادریسی برگ بلوطی برعکس پانیکل، به سایه و محیط های بدون نور علاقه مند است. این گیاه به جنوب شرقی آسیا تعلق دارد و گلبرگ هایی با فرم مخروطی دارد. نکته جالب درباره این گیاه این است که با شروع فصل پاییز، رنگ گلبرگ هایش به بنفش و قرمز تغییر می کند.

گل ادریسی چیست گل ادریسی نماد چیست گل ادریسی در اسید انواع گل ادریسی فصل گل ادریسی گل هورتانسیا نماد چیست تکثیر گل هورتانسیا فصل گل هورتانسیا نگهداری گل هورتانسیا در زمستان هورتانسیا سفید

شرایط نگهداری گل هورتانسیا

ادریسی یکی از زیباترین گل هایی ست که می توانید برای کنج دنج خانه یا تراس خود انتخاب کنید. این گیاه هم مانند گل پامچال و گل سینره در فصل بهار عرضه شده و به فروش میرسد. در ادامه می توانید شرایط نگهداری از این گیاه را مشاهده کنید.

آبیاری مورد نیاز

هورتانسیا را به موقع و به شکل منظم آبیاری کنید زیرا خشکی خاک را دوست ندارد و اگر زمان آبیاری را فراموش کنید، دچار شوک شده و اثراتی منفی بر روند رشد آن ایجاد می شود. خاک ادریسی را به شکلی آبیاری کنید که همیشه کمی رطوبت داشته باشد و هیچ وقت به طور کامل خشک نشود. خیسی بیش از حد خاک و آبیاری زیاد موجب پوسیده شدن ریشه های گیاه می شود پس آبیاری را به شکل متعادل انجام دهید.

نور مورد نیاز

سایه آفتاب بهترین شرایط نوری برای ادریسی به شمار می رود. در فصل پاییز و زمستان که نور خورشید ملایم تر است، ادریسی را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید. در فصل تابستان که نور خورشید سوزان و شدید است آن را از نور مستقیم خورشید حفظ کنید. نور صبحگاهی برای این گیاه مناسب است و نیاز نوری اش را برطرف می کند.

رطوبت مورد نیاز

این گیاه نسبت به رطوبت محیط سخت گیر نیست و می تواند در رطوبت کم تا متوسط زندگی کند. در فصل تابستان برای گیاه جزیره درست کنید تا شاداب تر شده و بهتر رشد کند. روش دیگر برای افزایش رطوبت، غبارپاشی گیاه در سایه است.

تغذیه مورد نیاز

برای تقویت گیاه مقداری کود پوسیده حیوانی یا کمپوست به ترکیب خاکش اضافه کنید. روش دیگر برای تقویت گیاه استفاده از کود ۱۰ ۱۰ ۱۰ یک بار در اواخر فروردین ماه و یک بار در اوایل مرداد ماه است. استفاده زیاد از کودهایی که حاوی نیتروژن بالایی هستند منجر به رشد بیشتر برگ ها و کاهش گلدهی می شود.

دمای مورد نیاز

این گیاه را می توانید در بازه ی دمایی ۱۵ تا ۲۰ درجه نگهداری کنید. ادریسی به سرما حساس است و در هنگام زمستان باید رویش را بپوشانید تا دچار یخ زدگی و سرمازدگی نشود. دما نقش مهمی در افزایش و کاهش گلدهی این گیاه دارد. در آذر ماه و اواخر فصل پاییز در گلخانه ها برای کامل شدن جوانه های گل، آن ها را در هنگام شب در دمای ۱۵ درجه و در روز در دمای ۵ درجه نگهداری می کنند.

خاک مورد نیاز

خاک گلدان را بر اساس رنگ گلبرگ ها قلیایی یا اسیدی انتخاب کنید، گل های قرمز و صورتی به خاک قلیایی و گل های آبی و بنفش به خاک اسیدی نیاز دارند تا رنگ گلبرگ هایشان را حفظ کنند. این گیاه خاک سبک با زه کشی بالا را دوست دارد و بهترین رشد را در این نوع خاک از خود نشان می دهد.

گل ادریسی چیست گل ادریسی نماد چیست گل ادریسی در اسید انواع گل ادریسی فصل گل ادریسی گل هورتانسیا نماد چیست تکثیر گل هورتانسیا فصل گل هورتانسیا نگهداری گل هورتانسیا در زمستان هورتانسیا سفید

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.