انواع گل لاله وحشی و نماد آن + زمان رویش و فصل گل لاله

انواع گل لاله وحشی و نماد آن + زمان رویش و فصل گل لاله

انواع گل لاله انواع گل لاله وحشی و نماد آن + زمان رویش و فصل گل لاله عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

نگهداری سانسوریا ابلق شمشیری و پاکوتاه + بهترین گلدان

نگهداری سانسوریا ابلق شمشیری و پاکوتاه + بهترین گلدان

نگهداری سانسوریا ابلق در منزل گل دادن سانسوریا ابلق + چرا پاجوش سانسوریا ابلق سبز میشود + تکثیر و قلمه زدن سانسوریا ابلق …

نگهداری گل شاه پسند و علت خشک شدن + خواص و قلمه زدن

نگهداری گل شاه پسند و علت خشک شدن + خواص و قلمه زدن

انواع گل شاه پسند نگهداری گل شاه پسند و علت خشک شدن + خواص و قلمه زدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

انواع سانسوریا کراواتی

سانسوریا کراواتی پاکوتاه ارتفاع سانسوریا کراواتی سانسوریا کراواتی مهتابی پاجوش سانسوریا کراواتی عکس گل سانسوریا کراواتی تکثیر سانسوریا کراواتی سانسوریا کراواتی ابلق پاجوش سانسوریا کراواتی انواع سانسوریا کراواتی نگهداری سانسوریا پاکوتاه بهترین گلدان برای گل سانسوریا

نگهداری انواع سانسوریا کراواتی و تکثیر آن + پاجوش و بهترین گلدان عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره سانسوریا کراواتی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره سانسوریا کراواتی

سانسوریا کراواتی یکی از اعضای خانواده ی بزرگ سانسوریا هاست که به ۲ گونه تقسیم می شود: کراواتی سبز که برگ های یکدست دارد و کراواتی ابلق که لبه ی برگ هایش به رنگ زرد است.

مشخصات سانسوریا کراواتی

این گونه از سانسوریا گیاهی همیشه سبز با اصالت آفریقایی ست و برگ های پهن تری نسبت به گونه ی معمولی سانسوریا دارد و قدش هم نسبتا متوسط است. این گیاه مقاومت بسیار بالایی نسبت به شرایط محیطی دارد و برای افراد تازه کار مناسب است.

ارتفاع سانسوریا کراواتی

سانسوریا کراواتی ارتفاع زیادی ندارد. ارتفاع این گیاه از ۴۵ تا ۷۰ سانتی متر متغیر است. این گونه از سانسوریا، از راه پاجوش هایش رشد کرده و گلدان را پر می کند.

تصفیه هوا با سانسوریا کراواتی

این گیاه قدرت تصفیه کنندگی بالایی دارد و می تواند بسیاری از سموم موجود در هوای خانه شما مثل فرمالدهید، زایلن، اکسیدهای نیتروژن و تولوئن را از بین ببرد. همه گونه های سانسوریا را می توانید در اتاق خواب خود نگهداری کنید زیرا در هنگام شب هم اکسیژن تولید کرده و موجب بهبود کیفیت خواب شما می شوند.

بهترین گلدان برای گل سانسوریا

گلدان را مناسب با اندازه و جثه ی گیاه انتخاب کنید. از کاشتن سانسوریا در گلدان های بزرگ و حجیم خودداری نمایید زیرا رشد گیاه را متوقف کرده و موجب عدم پاجوش دهی در آن می شود. بهترین انتخاب، گلدان های کوچک و متوسط هستند تا ریشه های گیاه در محیطی تنگ قرار داشته باشد و به پاجوش دهی تحریک شود.

لوله ای شدن برگ

این مشکل می تواند دلایل متعددی داشته باشد. مهم ترین عامل در لوله ای شدن برگ های سانسوریا بالا و پایین شدن دمای محیط است. تابش شدید نور خورشید، آبیاری اشتباه و بیمار شدن گیاه از دلایل دیگری ست که موجب رخ دادن این اتفاق می شود.

نکته مهم

در هنگام آبیاری، روی برگ های سانسوریا آب نریزید و آن ها را خیس نکنید زیرا موجب بروز بیماری های قارچی شده و برای این گیاه مضر است، پس به هیچ عنوان آن را غبارپاشی نکنید. وجود لکه های قهوه ای رنگ بر روی برگ ها یکی از نشانه های مبتلا شدن گیاه به بیماری قارچی ست.

سانسوریا کراواتی سمی یا غیرسمی

این گونه از سانسوریا کمی سمی ست و بهتر است دور از دسترس حیوانات خانگی و کودکان نگهداری شود تا مشکلی به وجود نیاید.

سانسوریا کراواتی پاکوتاه ارتفاع سانسوریا کراواتی سانسوریا کراواتی مهتابی پاجوش سانسوریا کراواتی عکس گل سانسوریا کراواتی تکثیر سانسوریا کراواتی سانسوریا کراواتی ابلق پاجوش سانسوریا کراواتی انواع سانسوریا کراواتی نگهداری سانسوریا پاکوتاه بهترین گلدان برای گل سانسوریا

شرایط نگهداری سانسوریا کراواتی

آبیاری مورد نیاز

آبیاری را با آب جوشیده سرد شده یا آبی که ۲۴ ساعت در فضای اتاق مانده انجام دهید تا املاح موجود در آب لوله کشی به گیاه صدمه نزند. این گیاه مقاومت خوبی به کم آبی دارد و خاک خشک را به خاک خیس ترجیح می دهد. آبیاری را با خشک شدن کامل سطح خاک انجام دهید زیرا این گیاه به شدت نسبت به پوسیدگی ریشه حساس است.

نور مورد نیاز

این گیاه به محیطی روشن با نور غیرمستقیم نیاز دارد. بهترین پنجره برای نگهداری از سانسوریا، پنجره شمالی ست زیرا نور ملایمی دارد و مناسب گیاهان سایه دوست است. این گیاه می تواند در محیط های تاریک و کم نور هم زنده بماند اما برگ هایش باریک شده و زیبایی خود را از دست می دهند. گونه ابلق به دلیل وجود رگه های زرد رنگ به نور بیشتری نیاز دارد.

رطوبت مورد نیاز

این گیاه به کمبود رطوبت و خشکی محیط مقاوم است پس نیازی به درست کردن جزیره و غبارپاشی کردن آن نیست. اگر دوست دارید شادابی و رشد گیاه خود را افزایش دهید از روش جزیره استفاده کنید. برای این منظور یک سینی انتخاب کنید. سینی را پر از سنگریزه کرده و مقداری آب درونش بریزید. گلدان را در مرکز سینی قرار دهید تا از تبخیر آب درون سینی استفاده کند ، دقت داشته باشید که انتهای گلدان نباید با آب در تماس باشد. غبارپاشی به دلیل ایجاد بیماری های قارچی توصیه نمی شود و بهتر است انجام نشود.

تغذیه مورد نیاز

بهتر است به جای تقویت گیاه با کودهای شیمیایی، از خاکی مقوی و با کیفیت استفاده کنید. با این روش، گیاه می تواند عناصر و مواد مغذی لازم را از طریق ریشه هایش دریافت کند. می توانید این گیاه را هر ۲ هفته یک بار در فصل بهار و تابستان با کودهای مخصوص گل های آپارتمانی تغذیه و تقویت کنید.

دمای مورد نیاز

این گیاه هوای گرم را به هوای سرد ترجیح می دهد. بهترین گستره ی دمایی برای نگهداری از سانسوریا کراواتی، ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد است. از قرار دادن گیاه در کنار بخاری و شوفاژ خودداری کنید. با گرما و افزایش دما، تعداد دفعات آبیاری و رطوبت محیط را افزایش دهید. تغییرات ناگهانی دما موجب لوله ای شدن فرم برگ های سانسوریا می شود.

خاک مورد نیاز

خاک کاکتوس به دلیل خاصیت زهکشی بالا گزینه ی مناسبی برای کاشت سانسوریا کراواتی ست. همچنین می توانید از ترکیب شن و ماسه به همراه مواد آلی، خاک رس و کود دامی پوسیده شده استفاده کنید. اگر خاک معمولی در دسترس تان هست مقداری پرلیت به آن بیافزایید تا سبک شود. به جای پرلیت می توانید از ماسه هم استفاده کنید. استفاده از خاک نامرغوب موجب خفگی و پوسیده شدن ریشه های گیاه می شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.