مطالب پر بازدید
ایده چیدن کمد دیواری اتاق خواب + چیدن کمد دیواری بدون قفسه

ایده چیدن کمد دیواری اتاق خواب + چیدن کمد دیواری بدون قفسه

ایده چیدن کمد دیواری ایده چیدن کمد دیواری اتاق خواب + چیدمان کمد دیواری بدون قفسه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

مدل آینه قدی و دیواری برای پذیرایی + مدل آینه دکوراتیو

مدل آینه قدی و دیواری برای پذیرایی + مدل آینه دکوراتیو

مدل آینه مدل آینه قدی و دیواری برای پذیرایی + مدل آینه دکوراتیو موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید …

مدل مو شینیون جدید 1403 با طرح های اروپایی و ایرانی

مدل مو شینیون جدید 1403 با طرح های اروپایی و ایرانی

مدل مو شینیون جدید مدل مو شینیون جدید ۱۴۰۳ با طرح های اروپایی و ایرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

گل سانسوریا مهتابی

علت چروک شدن برگ سانسوریا مهتابی بیماری سانسوریا مهتابی سانسوریا مهتابی نگهداری انواع سانسوریا مهتابی سانسوریا مهتابی ابلق پاجوش سانسوریا مهتابی سانسوریا مهتابی سیلور

نگهداری انواع گل سانسوریا مهتابی +‌ پاجوش و علت چروک شدن برگ عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره گل سانسوریا مهتابی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل سانسوریا مهتابی

این گیاه زیبا که به آنگولا تعلق دارد را به دلیل رنگ زیبای برگ هایش سانسوریا مهتابی یا سانسوریا نقره ای می نامند. Sansevieria Moonshine نام انگلیسی و سانسوریا سیلور یکی دیگر از نام های این گیاه محبوب است.

علت محبوبیت گل سانسوریا مهتابی

مهم ترین عامل در محبوبیت سانسوریا مهتابی، رنگ برگ هایش است که جلوه خاصی به خانه شما می بخشد. قیمت مناسب و مقاوم بودن این گیاه به شرایط محیطی مانند کم آبی و نور کم از دلایل دیگر محبوبیت آن به شمار می رود.

رشد گل سانسوریا مهتابی

سانسوریا مهتابی مانند بقیه اعضای خانواده اش رشد پایینی دارد و برای افرادی که زمان چندانی برای رسیدگی به گیاهان ندارند مناسب است.

خواص گل سانسوریا مهتابی

با نگهداری چند گلدان از اعضای خانواده سانسوریاها یک سد دفاعی در برابر دی اکسید کربن و آلودگی موجود در هوا بسازید. این گیاه زیبا اکسیژن هوا را افزایش می دهد و یک انتخاب عالی برای نگهداری در خانه است.

قلمه زدن گل سانسوریا مهتابی

بهترین زمان برای تهیه ی قلمه برگ از سانسوریا مهتابی، اواخر فصل زمستان یا اوایل فصل بهار است.

سبز شدن گل سانسوریا مهتابی

برگ های سانسوریا مهتابی روشن است و رنگ به خصوصی دارد که به خاکستری شبیه است. این گیاه برای حفظ رنگ برگ هایش به محیطی روشن با نور غیرمستقیم نیاز دارد در غیر این صورت برگ ها سبز شده و رنگ خاص خود را از دست می دهند.

زخم های قهوه ای

گرمای هوا و کمبود رطوبت در محیط از دلایل ایجاد زخم و بریدگی های قهوه ای رنگ بر روی برگ های سانسوریا مهتابی ست.

پاجوش گل سانسوریا مهتابی

سانسوریا مهتابی همانند بقیه ی سانسوریاها، به محیطی روشن و گلدانی کوچک برای پاجوش زدن نیاز دارد.

غبار پاشی

توصیه نمی شود برای تامین رطوبت از روش غبار پاشی استفاده کنید زیرا با پاشیدن قطرات آب و خیس شدن برگ ها، احتمال مبتلا شدن گیاه به بیماری های قارچی افزایش پیدا می کند.

علت چروک شدن برگ سانسوریا

زمانی که آب درون بافت گیاه از بین برود، برگ هایش چروک می شود. این مشکل ممکن است به دلیل آبیاری زیاد یا کم، نور مستقیم آفتاب و هوای گرم پیش بیاید.

تکثیر گل سانسوریا مهتابی

این گیاه را با ۲ روش پاجوش و تقسیم برگ تکثیر می کنند. اگر گیاه تان پاجوش زده و اندازه پاجوش هایش بزرگ است دست به کار شده و آن ها را از گیاه اصلی جدا کنید. بهترین زمان برای جدا کردن پاجوش ها فصل بهار است، گیاه را به طور کامل از گلدان خارج نمایید سپس پاجوش ها را با استفاده از یک چاقوی تیز به طور کامل به همراه ریشه شان از گیاه اصلی جدا نمایید. هر یک از پاجوش ها را درون گلدان کوچکی کاشته و نگهداری کنید.

علت چروک شدن برگ سانسوریا مهتابی بیماری سانسوریا مهتابی سانسوریا مهتابی نگهداری انواع سانسوریا مهتابی سانسوریا مهتابی ابلق پاجوش سانسوریا مهتابی سانسوریا مهتابی سیلور

نگهداری گل سانسوریا مهتابی

سانسوریا مهتابی یکی از زیباترین اعضای خانواده سانسوریاهاست و همانند آن ها نگهداری آسانی دارد. این گیاه برای افراد تازه کار که در زمینه گل و گیاه بی تجربه هستند مناسب است.

آبیاری مورد نیاز

سانسوریا مهتابی آب را در برگ هایش ذخیره می کند و نیاز آبی پایینی دارد. مهم ترین عامل در مرگ سانسوریا مهتابی، آبیاری بیش از اندازه است و موجب پوسیدگی و گندیدگی ریشه و برگ ها می شود. اگر می خواهید سانسوریای سالم و شادابی پرورش دهید آبیاری را با خشکی نیمی از خاک گلدان انجام دهید. آبیاری را به شکل متعادل و به اندازه انجام دهید نه گیاه را تشنه نگه دارید و نه بیش از حد سیراب کنید.

نور مورد نیاز

سانسوریا مهتابی در محیط های کم نور هم زنده می ماند اما جلوه و رنگ زیبای برگ هایش را از دست میدهد. برای شادابی و خوشرنگ ماندن گیاه، آن را در مکانی روشن با نور غیرمستقیم مثل کنار پنجره نگهداری کنید. نور مستقیم خورشید بافت برگ را میسوزاند و به آن صدمه میزند. نور کم و محیط تاریک برگ ها را باریک کرده و موجب تیره شدن رنگ آن ها می شود.

رطوبت مورد نیاز

سانسوریا مهتابی نسبت به خشکی هوای محیط مقاوم است اما در محیط مرطوب رشد بهتری خواهد داشت و شاداب تر است. جمع شدن و فرم لوله ای برگ ها به دلیل کمبود شدید رطوبت اتفاق می افتد، با مشاهده چنین وضعیتی برای گیاه جزیره درست کنید. درست کردن جزیره آسان است، یک سینی را پر از سنگریزه و آب کنید، گلدان سانسوریا را بر روی سنگریزه ها قرار دهید تا انتهای آن با آب در ارتباط نباشد. با بخار شدن آب درون سینی محیط اطراف گیاه مرطوب می شود.

تغذیه مورد نیاز

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سانسوریا مهتابی رشد آرامی دارد و شما می توانید با استفاده از کودهای مخصوص گل های آپارتمانی تقویت و به رشد بیشتر تشویقش کنید. کود را بر اساس دستور عمل و ماهی یک بار استفاده کنید. کوددهی را در فصل های پاییز و زمستان متوقف کنید. استفاده از ورمی کمپوست در ترکیب خاک گیاه یکی دیگر از راه های تقویت و تامین مواد مغذی آن است.

دمای مورد نیاز

جمع شدن و لوله ای شدن برگ های سانسوریا واکنش آن نسبت به شرایط دمایی نامناسب را نشان می دهد. بهترین بازه ی دمایی برای نگهداری از این گیاه، ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتی گراد است. این گیاه نمی تواند هوای خیلی گرم یا خیلی سرد را تحمل کند و دچار صدمه های جبران ناپذیری می شود.

خاک مورد نیاز

انتخاب خاک مناسب یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری سانسوریا مهتابی ست. خاکی را انتخاب نمایید که زهکشی خوبی داشته باشد زیرا این گیاه به پوسیدگی ریشه حساس است. ترکیب ماسه و خاک برگ یکی از گزینه های مناسب برای سانسوریا مهتابی ست، همچنین می توانید از خاک های آماده گلخانه ها استفاده کنید اما مقداری پرلیت هم خریداری کنید و به اندازه ۱/۴ حجم خاک آماده با آن مخلوط کنید تا سبک تر شده و خاصیت زهکشی بالاتری پیدا کند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.