نگهداری گل لیلیوم در آب و باغچه + نماد و علت خشک شدن لیلیوم

نگهداری گل لیلیوم در آب و باغچه + نماد و علت خشک شدن لیلیوم

گل لیلیوم نگهداری گل لیلیوم در آب و باغچه + نماد و خشک شدن گل لیلیوم عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. …

مراحل کاشت بادمجان در گلدان و باغچه + فصل و روش تهیه بذر

مراحل کاشت بادمجان در گلدان و باغچه + فصل و روش تهیه بذر

کاشت بادمجان مراحل کاشت بادمجان در گلدان و باغچه + فصل و روش تهیه بذر عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در …

نگهداری انواع گل زاموفیلیا در آپارتمان و فواید آن + تکثیر و گلدهی

نگهداری انواع گل زاموفیلیا در آپارتمان و فواید آن + تکثیر و گلدهی

گل زاموفیلیا نگهداری گل زاموفیلیا در منزل و علت گل دادن زاموفیلیا + شکل گل زاموفیلیا بزرگ و ابلق + آفت زاموفیلیا موضوع …

نگهداری انواع گل یاس

گل یاس رازقی قیمت گل یاس انواع گل یاس فصل گل یاس گل یاس زرد معطرترین گل یاس علت خشک شدن گل یاس چیست گل یاس زمستانی نگهداری انواع گل یاس رونده نگهداری گل یاس رازقی در آپارتمان 'g dhs

نگهداری انواع گل یاس رازقی در آپارتمان +‌ فصل و علت خشک شدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره انواع گل یاس صحبت کرده ایم . امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل یاس

یاس با نام انگلیسی Jasminum یکی از درختچه های گل دار است که به عطر خوش و مدهوش کننده ی گل هایش معروف است. این گیاه ۲۰۰ گونه متنوع دارد و انواع آن را می توانید از بازار گل و گیاه یا گلخانه ها تهیه کنید. این درختچه اسامی زیادی دارد و به نام های یاس، یاسمین، گل لیلی، سمن، یاسمون و … شناخته می شود.

مشخصات

گل یاس از تیرهٔ زیتونیان و درختچه ای زینتی ست که به دو گونه ی بالارونده و برافراشته تقسیم می شود. بیشتر گونه های آن مناسب نگهداری در فضای باز و باغچه هستند. ارتفاع این درختچه در شرایط مناسب به ۲ تا ۳ متر می رسد. گل ها معطر و در بیشتر گونه ها به رنگ سفید هستند اما در گونه های دیگر به رنگ زرد، صورتی، نارنجی، قرمز، بنفش و آبی هم دیده می شوند.

انواع گل یاس

بسیاری از افراد فکر می کنند که یاس فقط دو نوع است یکی یاس امین الدوله که در بیشتر خیابان های ایران با گل های سفید و زردش دلبری می کند یکی هم یاس رازقی که گلی آپارتمانی ست و بسیار خوش عطر است اما گل یاس علاوه بر موارد ذکر شده انواع بسیاری دارد. یاس خوشه ای، درختچه ای زیباست که در اوایل فصل بهار شروع به گلدهی کرده و شما را با عطر دل انگیز گل های بنفش رنگش جادو می کند. یاس هلندی گونه ای کمیاب و گران قیمت است و به کشور ژاپن تعلق دارد. یاس نارنجی یکی دیگر از اعضای خانواده یاس است و گلدهی اش به بارش باران بستگی دارد. یاسمن با نام انگلیسی Jasmine به کشور استرالیا تعلق دارد و در منطقه بومی خود به شکل خودرو می روید.

زادگاه گل یاس

پیچ امین الدوله متعلق به نیمکره شمالی، یاس رازقی متعلق به هندوستان، یاس خوشه ای متعلق به شبه جزیره بالکان، یاس هلندی متعلق به شرق آسیا، گل یاسمن متعلق به اقانوسیه، یاس نارنجی متعلق به جنوب و جنوب شرق آسیا، یاس چمپا متعلق به جنوب آسیا، یاس زمستانه متعلق به کشور چین است.

علت محبوبیت

یاس گیاهی چند ساله و مقاوم است و یکی از خوش عطر ترین گل هایی ست که خداوند خلق کرده، که همین موضوع به تنهایی علت اصلی محبوبیت این گیاه است.

خواص گل یاس

اگر ذهنی به هم ریخته دارید و به سرعت عصبانی می شوید توصیه ی ما به شما نگهداری از یک گلدان یاس است زیرا تسکین دهنده ای طبیعی ست و به اندازه قرص دیازپام موثر است. طبق تحقیقات صورت گرفته استشمام عطر گل های این گیاه موجب احساس آسودگی و آرامش شده و اضطراب شما را از بین می برد. شما می توانید با نگهداری یکی از گونه های این گیاه به خصوص یاس رازقی که هم عطر بی نظیری دارد و هم دوره گلدهی طولانی آرامش ذهن را به خوبی تجربه کنید.

قیمت گل یاس

قیمت انواع یاس در خرداد ۱۴۰۱ ، قیمت یاس امین الدوله بسته به ارتفاع و اندازه ی بوته از ۳۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان است. قیمت یاس زارقی از ۸۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان است. یاس هلندی از گونه های دیگر کمیاب تر و گران تر است و قیمت های متفاوتی دارد. قیمت این گونه از ۳۵۰ هزار تومان شروع شده و تا ۱ میلیون تومان هم میرسد. با مراجعه به گلخانه و بازار گل و گیاه گلدان های یاس را با قیمت مناسب تری از اینترنت تهیه کنید.

علت خشک شدن گل یاس چیست

اگر این مشکل بلافاصله بعد از تعویض گلدان به وجود آمد، احتمالا ریشه گیاه هوا دیده و دچار آسیب شده است. آبیاری بیش از اندازه یا تشنه نگه داشتن گیاه، استفاده از خاک های نامرغوب و سنگین و شرایط نوری نامناسب از علل دیگر خشک شدن گل یاس به شمار می روند.

گل یاس رونده

بسیاری از گونه های گل یاس مانند پیچ امین الدوله به شکل رونده رشد می کنند و به هدایت شدن نیاز دارند. بسیاری از افراد یاس رونده را در کنار نرده و دیوار کاشته و با استفاده از یک نخ یا بند آن را به سمتی که دوست دارند هدایت می کنند.

کاربرد گل یاس

یکی از کاربرد های اصلی یاس، استفاده از آن در صنعت عطرسازی است که اصلا جای تعجب ندارد. همچنین از شاخه های مسن آن که دارای مغزی سخت هستند برای منبت و از شاخه های جوان آن که مغزی نرم دارند برای ساخت فلوت و پیپ استفاده می شود.

گل یاس

نگهداری از پیچ امین الدوله

این گونه مشهورترین نوع یاس در ایران است و در بسیاری از باغچه ها و بلوار و خیابان ها کاشته می شود. Honeysuckle نام انگلیسی و Lonicera sp نام علمی این گیاه است. قدیمی ها از پیچ امین الدوله برای پوشش آلاچیق و داربست های چوبی استفاده می کردند.

معرفی

پیچ امین الدوله متعلق به خانواده Caprifoliaceae است. فصل گلدهی این گیاه بیشتر در بهار اتفاق می افتد و گاهی تا اوایل فصل تابستان هم ادامه دارد. یاس امین الدوله بهترین گزینه برای عطرآگین کردن فضای حیاط و باغ است.

چرا پیچ امین الدوله

علی‌ خان امین‌ الدوله وزیر اعظم مظفرالدین شاه بوده، حالا چرا اسم این گل پیچ امین الدوله است؟ چون برای اولین بار این درختچه را وارد ایران کرده و در باغ و خونه ی خودش کاشته، این گل با این نام معروف شده.

هرس کردن

برای هرس و فرم دادن به گیاه بعد از تمام شدن دوره گلدهی، شاخه های مزاحم را قطع کرده و باقی را به یک تکیه گاه یا قیم وصل کنید. شاخه های داخلی که خشک شده یا پیر هستند را هم جدا کنید. اگر می خواهید گیاه به شکل طولی رشد کند شاخه های جانبی و عرضی را قطع کنید.

آبیاری و میزان نور

این گیاه مناسب مناطق خنک تا گرم است و برای بهترین عملکرد و گلدهی به نور آفتاب مستقیم نیاز دارد. بسیار مقاوم است و در خاک های فقیر و سنگین به خوبی رشد می کند. بوته های قدیمی و سن دار خشکی خاک را تا حدودی تحمل می کنند اما بوته های جوان به آبیاری مرتب نیاز دارند. آبیاری را به شکل عمیق و منظم انجام دهید تا گلدهی گیاه بیشتر شود.

تکثیر و تغذیه

تکثیر آن از طریق قلمه های نیمه چوبی در شهریور و مهر انجام می شود. در فصل بهار با استفاده از کودهای تقویتی این گیاه را تغذیه کنید. این گیاه برای نگهداری در گلدان مناسب نیست زیرا ریشه هایش به فضایی بزرگ نیاز دارند.

گل یاس رازقی قیمت گل یاس انواع گل یاس فصل گل یاس گل یاس زرد معطرترین گل یاس علت خشک شدن گل یاس چیست گل یاس زمستانی نگهداری انواع گل یاس رونده نگهداری گل یاس رازقی در آپارتمان 'g dhs

نگهداری از گل یاس رازقی

یاس رازقی از خانواده Oleaceae و یک گیاه آپارتمانی ست که می توانید آن را به راحتی در گلدان نگهداری کنید و از دوره گلدهی طولانی آن لذت ببرید. این گیاه برای بالکن و راه پله مناسب است و بهتر است که در فضای باز و یا در جایی که تهویه هوا داشته باشد نگه داری شود تا احتمال گلدهی آن افزایش پیدا کند.

معرفی گل یاس رازقی

این گیاه با نام های یاس عربی، یاس معطر و یاس سفید هم شناخته می شود. Arabian jasmine نام انگلیسی آن و Jasminum Sambac نام علمی آن است.این گیاه به سرما حساس است و در فصول سرد سال باید درون خانه نگهداری شود.

نماد کدام کشور‌ ؟

یاس رازقی نماد کشور فیلیپین و متعلق به کشور هندوستان است.

مشخصات

این گیاه درختچه ای ست که دارای برگ هایی دوطرفه با حاشیه موج دار و بدون دمبرگ است. در شرایط مناسب گلدهی را از اوایل فصل بهار شروع کرده و تا فصل پاییز ادامه می دهد. گل ها سفید و با بوی عطر زیاد در انتهای شاخه ها دیده می شوند.

زمان عطر افشانی

گل ها در هنگام شب و اوایل صبح عطرشان را در فضا رها می کنند و این عطر می تواند یک اتاق بزرگ را در بر بگیرد.

آبیاری و میزان نور

آبیاری را با خشکی سطح خاک انجام دهید. اگر گیاه را در فضای باز و هوای گرم نگهداری می کنید باید تعداد دفعات آبیاری را بیشتر کنید. به نور غیرمستقیم و خوب نیاز داره. بالکن شمالی گزینه ی مناسبی برای این گیاه است. همچنین می توانید آن را پشت پنجره ی شرقی هم قرار دهید زیرا آفتاب صبحگاهی را دوست دارد اما از آفتاب مستقیم در هنگام ظهر بیزار است.

تکثیر و تغذیه

یاس رازقی را با کود آهن و اسید هیومیک هر دو هفته یک مرتبه در بهار و تابستان تغذیه و تقویت کنید تا برگ هایش زرد نشوند و پر از گل بماند. می توانید این گیاه را از طریق روش خوابانیدن و قلمه ی ساقه به راحتی تکثیر کنید.

هرس گل یاس رازقی

یکی از نکات مهم در نگهداری از یاس رازقی، هرس به موقع آن است. زمانی که گیاه گلدهی اش تمام شد تمام شاخه هایی که گل داده اند را چند سانت کوتاه کنید تا گیاه به گلدهی مجدد تحریک شود.

گل یاس رازقی قیمت گل یاس انواع گل یاس فصل گل یاس گل یاس زرد معطرترین گل یاس علت خشک شدن گل یاس چیست گل یاس زمستانی نگهداری انواع گل یاس رونده نگهداری گل یاس رازقی در آپارتمان 'g dhs

نگهداری از گل یاس بنفش

گل یاس بنفش که با نام یاس خوشه ای هم شناخته می شود یکی از عوامل جذابیت و زیبایی در فصل بهار است. Lilac نام انگلیسی و Syringa vulgaris نام علمی این گیاه است. این گونه از یاس به خانواده Oleaceae تعلق دارد. این گیاه با نام های یاس بنفش درختی، یاس کبود شیروانی و یاس خوشه ای هم شناخته می شود.

ارغوان

یاس بنفش ایرانی که ارغوان نامیده می شود و بسیار زیباست یکی از زیرگونه های یاس خوشه ای ست.

معرفی گل یاس بنفش

این گونه بسیار خوشبوست و رایحه ی عجیبی دارد. چرا عجیب؟ زیرا اگر عطر این گیاه را استشمام کنید دیگر نمی توانید از آن دل بکنید. علاوه بر عطر بی نظیر بسیار خوش منظر است و رنگ بنفش غنچه هایش دل هر کسی را می برد، خلاصه که یکی از بهترین گونه های یاس محسوب میشود اما فقط در مناطق خنک و در اوایل بهار گل میدهد.

مشخصات

این گونه از یاس خزان کننده است و برای کاشت در بخش های خنک مناسب و سازگار است. این گونه گل هایی با رنگ صورتی، بنفش، جگری و سفید دارد و می تواند تا ارتفاع ۳ متر هم رشد کند. یاس بنفش درختچه ای مقاوم است و سن بلوغ آن در ۵ تا ۱۰ سالگی اش اتفاق می افتد.

آبیاری و میزان نور

یاس بنفش سازگاری مناسبی با مناطق خنک و مرطوب دارد زیرا برای گلدهی در فصل بهار، باید سرمای شدیدی را در فصل زمستان احساس کند. به نور کامل خورشید نیاز دارد و باید از وزش باد محافظت شود. به آبیاری عمیق و مرتب نیاز دارد. گیاه را در فواصل رشد به شکل روزانه آبیاری کنید. برای بهترین عملکرد به خاکی سبک و سرشار از مواد مغذی نیاز دارد.

گل یاس رازقی قیمت گل یاس انواع گل یاس فصل گل یاس گل یاس زرد معطرترین گل یاس علت خشک شدن گل یاس چیست گل یاس زمستانی نگهداری انواع گل یاس رونده نگهداری گل یاس رازقی در آپارتمان 'g dhs

تکثیر و تغذیه

برای تکثیر یاس بنفش از روش قلمه ی ساقه استفاده می شود. قلمه ها را در خرداد و تیر ماه از سر شاخه ها انتخاب کرده و قلمه می زنند اما این قلمه ها به راحتی ریشه نمی دهند. برای تقویت گیاه آن را در فصل بهار و تابستان با مواد مغذی کامل گیاهی تقویت کنید. بعد از خشک شدن گل ها دنباله ها را جدا نموده و گیاه را هرس کنید.

عدم گلدهی

اگر درختچه ی شما گل نمی دهد دو دلیل دارد. یا مقدار نور آن کم بوده یا بستر کاشت او حاوی نیتروژن بالایی ست که موجب عدم گلدهی در یاس بنفش می شود.

گل یاس رازقی قیمت گل یاس انواع گل یاس فصل گل یاس گل یاس زرد معطرترین گل یاس علت خشک شدن گل یاس چیست گل یاس زمستانی نگهداری انواع گل یاس رونده نگهداری گل یاس رازقی در آپارتمان 'g dhs

نگهداری از گل یاس هلندی

یاس هلندی یکی دیگر از گونه های کمیاب تر گل یاس است و به کشور ژاپن تعلق دارد. Ivory Silk Tree Lilac نام انگلیسی و ligustrum texanum نام علمی این گیاه است. یاس هلندی متعلق به خانواده Oleaceae و درختچه ای گران قیمت و همیشه سبز است.

مشخصات

یاس هلندی به دو دسته گل قرمز و گل سفید رده بندی می شود. از یاس هلندی سفید برای دیوارکشی استفاده می شود زیرا برگ هایش تراکم بالایی دارند. یاس هلندی به کم آبی مقاوم است و گزینه ی مناسبی برای حیاط خلوت به شمار می رود.

معرفی

این گونه برگ هایی ضخیم و براق و واکسی شکل دارد و رشدش متوسط است. این درختچه دارای گل های ریزی ست که در کنار هم یک خوشه ی سفید و دلپذیر را تشکیل می دهند. گل ها در خرداد ماه دلربایی را آغاز می کنند و باز می شوند.

آبیاری و میزان نور

این گیاه را می توانید هفته ای یک بار به طور عمیق آبیاری کنید تا سیراب شده و نیاز آبی اش برطرف شود. به دلیل برگ های براق و واکسی نور خورشید را انعکاس می دهد و به نور مستقیم آفتاب مقاوم است.

تکثیر و تغذیه

این گیاه از طریق قلمه ی شاخه های جوان در فصل بهار و شاخه های یک ساله در فصل تابستان تکثیر می شود. برای کوددهی یاس هلندی بعد از تمام شدن دوره گلدهی در تابستان ۲ بار با کود کریستالون سبز آن را تقویت کنید. در فصل بهار برای عملکرد بهتر در گلدهی آن را ۱ بار با کود کرستالون صورتی تغذیه کنید.

هرس گل یاس هلندی

زمانی که دوره گلدهی گیاه تمام شد یک سوم شاخه ها را قطع کنید تا در دوره ی بعدی گلدهی بیشتری داشته باشد. این گیاه به دلیل تراکم بالای برگ ها به شکل های مختلفی مثل توپی، پیوندی یا پایه‌ ای هرس می شود.

گل یاس رازقی قیمت گل یاس انواع گل یاس فصل گل یاس گل یاس زرد معطرترین گل یاس علت خشک شدن گل یاس چیست گل یاس زمستانی نگهداری انواع گل یاس رونده نگهداری گل یاس رازقی در آپارتمان 'g dhs

نگهداری از گل یاس نارنجی

یاس نارنجی که یاسمن نارنجی هم خوانده می شود یکی از گونه های گل یاس است. ORANGE JESSAMINE نام انگلیسی این گیاه و Murraya paniculata نام علمی آن است. یاس نارنجی به خانواده ی Rutaceae تعلق دارد. رشد این گیاه زیاد است و می تواند تا حدود دیوار خانه ی شما رشد کند.

معرفی گل یاس نارنجی

یاس نارنجی گیاهی مقاوم و همیشه سبز با گل هایی معطر و سفید است و می تواند تا ارتفاع ۳ متر رشد کند. گیاه بعد از ۱۰ سال بالغ شده و برای درست کردن حریم مناسب است.

باران = گلدهی

یکی از نکات جالب درباره یاس نارنجی این است که گلدهی آن به باران بستگی دارد. در اکثر موارد گل های سفید و معطر آن در اواسط بهار و اوایل تابستان دیده می شوند اما امکان گلدهی مجدد در هر تایمی از سال امکان پذیر است زیرا گیاه بعد از بارش باران های شدید شروع به گل افشانی می کند.

آبیاری و میزان نور

این گونه از یاس برای بخش هایی که آب و هوای گرم دارند مناسب است زیرا نمی تواند یخبندان را تحمل کند. نور کامل خورشید نیاز نوری اش را برطرف می کند و بهتر است آن را از وزش باد محافظت کنید. در ماه های گرم سال تعداد دفعات آبیاری را بیشتر کرده و آبیاری را به شکل عمیق انجام دهید.

تکثیر و تغذیه

این گونه از یاس را با قلمه های نیمه چوبی در شهریور یا مهرماه تکثیر می کنند. برای تغذیه و کوددهی گیاه آن را یک بار در فصل بهار و یک بار در فصل تابستان با غذای کامل گیاهی تقویت کنید. خاکی که غنی از مواد آلی باشد و زهکشی خوبی داشته باشد برای این گیاه مناسب است.

هرس گل یاس نارنجی

بعد از هر بار گلدهی نوک شاخه ها را با وسیله ای تیز قطع کنید زیرا موجب پرپشت شدن شاخ و برگ گیاه می شود.

گل یاس رازقی قیمت گل یاس انواع گل یاس فصل گل یاس گل یاس زرد معطرترین گل یاس علت خشک شدن گل یاس چیست گل یاس زمستانی نگهداری انواع گل یاس رونده نگهداری گل یاس رازقی در آپارتمان 'g dhs

نگهداری از گل یاسمن

یاسمن خوشبو ترین گونه از خانواده یاس هاست و در ایران یافت نمی شود. Jasmine نام انگلیسی این گیاه و Jasminum polyanthum نام علمی آن است. این گیاه به خانواده Oleaceae تعلق دارد و بومی استرالیا و نیوزیلند است.

علف هرز ؟

جالب است بدانید که این گیاه در منطقه ی بومی خود یعنی اقیانوسیه به عنوان علف هرز و گیاهی خودرو و رونده رشد می کند.

معرفی

دارای برگ های سبز رنگ و شاخه های بلند است. گل هایش ۵ گلبرگ ظریف داشته و به رنگ سفید هستند. این گیاه بسیار خوش عطرست و به دلیل رشد بالای شاخه ها به قیم نیاز دارد. این گیاه به جریان ملایم هوا علاقه دارد. کمپوست یکی از بهترین گزینه ها برای خاک گل یاسمن است.

آبیاری و میزان نور

در زمان گلدهی گیاه آبیاری را کمتر کنید زیرا آبیاری بیش از حد موجب ریزش گل های گیاه می شود.بهتر است که با خشکی سطح خاک گیاه را آبیاری کنید. به نور کامل و زیاد نیاز دارد اما در فصل تابستان آن را از تابش مستقیم خورشید به خصوص در ظهر محافظت کنید زیرا به گل هایش آسیب می زند.

تکثیر و دما

برای تکثیر از شاخه های نیمه سخت گیاه استفاده کنید و آن ها را در شهریور ماه قلمه بزنید. همچنین می توانید پاجوش ها گیاه را در فصل بهار جدا کرده یا گیاه را از طریق روش خوابانیدن زیاد کنید. بهترین دما برای گل یاسمن در تابستان ۱۸ درجه و در زمستان ۱۳ درجه است.

زمان تعویض گلدان

بهترین زمان برای تعویض گلدان، اوایل بهار است. زمانی که گلدهی گیاه تمام شد شاخه هایش را هرس کرده و گلدان آن را تعویض نمایید. همچنین می توانید به جای تعویض گلدان خاک سطحی گلدان را بیرون ریخته و خاک جدید جایگزین کنید.

هرس گل یاسمن

به دلیل رشد زیاد شاخه ها به هرس نیازمند است. برای هرس کردن بعد از پایان دوره گلدهی، یک سوم شاخه ها را قطع کنید. همچنین بریدن ماهانه سر شاخه ها به رشد جوانه های جانبی و پرپشت شدن گیاه کمک می کند.

گل یاس رازقی قیمت گل یاس انواع گل یاس فصل گل یاس گل یاس زرد معطرترین گل یاس علت خشک شدن گل یاس چیست گل یاس زمستانی نگهداری انواع گل یاس رونده نگهداری گل یاس رازقی در آپارتمان 'g dhs

نگهداری از گل یاس زمستانی

یاس زمستانی با نام های Jasminum sieboldianum، Winter flowered jasmine و JASMINUM NUDIFLORUM شناخته می شود. این گونه از یاس متعلق به کشور چین است و در بسیاری از استان های آن یافت می شود. یاس زمستانه از خانواده OLEACEAE یا زیتون است و از آن در سطح های شیب دار، باغ ها و برای مرز بندی استفاده می شود.

معرفی

یاس زمستانه یکی از گیاهانی ست که به وفور در کشور فرانسه مشاهده می شود. همانطور که از نام این درختچه مشخص است در فصل زمستان پر از گل های زرد رنگ و زیبا می شود. این درختچه تا ۳ متر هم رشد می کند و برگ هایش پر مانند و سبز تیره هستند. ۳ مستطیل به شکل بیضی فرم برگ را تشکیل می دهد.

مثل درخت انگور

نکته ی جالبی که وجود دارد این است که این گیاه مانند درخت انگور رونده است و اگر در کنار دیواری کاشته شود عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. زمان هرس این گیاه اوایل فصل بهار و بعد از پایان گلدهی گیاه است.

گلدهی

گل های این گیاه در فصل پاییز و زمستان مشاهده می شوند. دوره گلدهی از اواخر آبان شروع شده و تا اسفند ادامه دارد. گل ها بر روی ساقه های بدون برگ گیاه خودنمایی می کنند و منظره ی زیبایی را خلق می کنند.

شرایط نگهداری

این گیاه درختچه ای مقاوم است و نیاز به شرایط نگهداری سختی ندارد. به مکانی آفتابی و نیم سایه و آبیاری متوسط نیاز دارد. دمای ۵ تا ۲۸ درجه برای این گیاه مناسب است. تکثیر آن از طریق قلمه ی ساقه در فصل پاییز و آبان ماه انجام می شود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 4 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.