مطالب پر بازدید
جدیدترین مدل بافت مو زنانه با طرح های خوشگل برای امسال

جدیدترین مدل بافت مو زنانه با طرح های خوشگل برای امسال

جدیدترین مدل بافت مو زنانه جدیدترین مدل بافت مو زنانه با طرح های خوشگل برای امسال موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

مدل کفش های دخترانه با جدیدترین طرح های اسپرت و پاشنه دار

مدل کفش های دخترانه با جدیدترین طرح های اسپرت و پاشنه دار

مدل کفش های دخترانه مدل کفش های دخترانه با جدیدترین طرح های اسپرت و پاشنه دار موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

تزیین سالاد الویه کودکانه + تزیین سالاد الویه ساده برای مدرسه

تزیین سالاد الویه کودکانه + تزیین سالاد الویه ساده برای مدرسه

تزیین سالاد الویه کودکانه تزیین سالاد الویه کودکانه + تزیین سالاد الویه ساده برای مدرسه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

کاشت ذرت در خانه

کاشت ذرت در تابستان فصل کاشت ذرت در خوزستان عمق کاشت ذرت کاشت ذرت در آب کاشت ذرت برای عید خیساندن ذرت برای کاشت کاشت ذرت در مازندران کاشت ذرت در گلخانه کاشت ذرت در باغچه

صفر تا صد کاشت ذرت در خانه با ۲ روش + فصل و عمق کاشت ذرت عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره کاشت ذرت صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز در مورد کاشت ذرت

ذرت یا بلال یکی از محبوب ترین غلات است و با لقب پادشاه غلات شناخته می شود. ذرت انواع متنوعی دارد که می توان از میان آن ها به ذرت دندان اسبی، ذرت آردی، ذرت بلوری، ذرت شیرین، … اشاره کرد.

مشخصات ذرت

ذرت از مواد مغذی و فیبر نسبتا بالایی برخوردار بوده و یکی از مهم ترین اعضای خانواده غلات است. جالب است بدانید که ذرت بعد از گندم، اکثریت اراضی کشاورزی در جهان را به خود اختصاص داده است. پیشینه ذرت به سالیان سال قبل باز می گردد و اولین کسانی که این ماده ارزشمند را کشت می کردند، سرخ پوست های قاره آمریکا بودند. ساقه های گیاه ذرت شباهت زیادی به ساقه بامبو دارند، برگ ها فرمی شمشیری داشته و وسیع هستند.

خیساندن ذرت برای کاشت

می توانید ذرت را به مدت ۲ روز درون آب بخیسانید. بعد از سپری شدن ۲ روز، از آب خارج کرده و اجازه دهید خشک شود. سپس ذرت را به شکلی که سر آن به سمت بالا باشد درون خاکی مناسب قرار دهید. بعد از حدود ۱ هفته ذرت سبز شده و جوانه از خاک خارج می شود.

فصل کاشت ذرت

ذرت برای رشد و باردهی به هوای گرم نیاز دارد پس آن را در فصل بهار و تابستان بکارید. اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید، می توانید در طول سال نسبت به کاشت ذرت اقدام کنید.

باردهی بعد از کاشت ذرت

از زمانی که ذرت را جوانه دار کرده و در بستر خاک قرار می دهید تا باردهی اش، حدود ۳ تا ۴ ماه زمان می برد.

انتخاب گلدان برای کاشت ذرت

ذرت یکی از غلاتی ست که می تواند درون گلدان رشد کرده و به باردهی برسد. گلدانی را انتخاب کنید که حداقل ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر عمق داشته باشد و قطر آن حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر باشد. می توانید از سطل یا بشکه کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که گلدان باید چند سوراخ برای زهکشی و خارج شدن آب اضافی داشته باشد.

عمق کاشت ذرت

بذر ذرت را با توجه به نوع خاک و شرایط آب و هوایی در عمق ۳ تا ۱۰ سانتی متری خاک قرار داده و می کارند.

کاشت ذرت برای عید

ذرت به دلیل جوانه زیبا و درشتش یکی از گزینه های مناسب برای سبزه عید است. این سبزه را می توانید در حدود ۲ تا ۳ هفته آماده کرده و برای سفره هفت سین استفاده کنید.

تقویت جوانه ذرت

گیاه ذرت علاقه زیادی به نیتروژن دارد به همین خاطر می توانید هر ۲۵ تا ۳۰ روز یک بار آن را با کودهای حاوی این عنصر تغذیه و تقویت کنید.

کاشت ذرت در آب یا خاک ؟

بسیاری از افراد ترجیح می دهند ذرت را درون آب جوانه دار کرده سپس درون خاک بکارند اما توصیه می شود ذرت را از ابتدا درون خاک قرار دهید زیرا به راحتی سبز شده و نیازی به جابجایی ندارد.

هرس گیاه ذرت

برای کمک به رشد گیاه و افزایش انرژی آن، گیاه ۵۰ تا ۶۰ روزه خود را هرس کنید. این کار بسیار آسان است کافی ست تا ۲ شاخه از بخش پایینی گیاه را قطع کنید تا تنه اصلی رشد بهتری داشته باشد.

کاشت ذرت در تابستان فصل کاشت ذرت در خوزستان عمق کاشت ذرت کاشت ذرت در آب کاشت ذرت برای عید خیساندن ذرت برای کاشت کاشت ذرت در مازندران کاشت ذرت در گلخانه کاشت ذرت در باغچه

روش اول برای کاشت ذرت در گلدان

مرحله اول

برای کاشت از ذرت های تازه استفاده کنید تا احتمال موفقیت در جوانه زنی افزایش پیدا کند. دانه های ذرت را به مدت ۱۲ تا ۱۵ ساعت درون آب قرار دهید تا خیس بخورند و به جوانه زنی تحریک شوند.

مرحله دوم

همانطور که در بالا اشاره کردیم، یک گلدان بزرگ انتخاب کنید تا در رشد گیاه اختلالی ایجاد نشود. گلدان را با ۶۰ درصد خاک باغچه و ۴۰ درصد کمپوست پر کنید تا یک خاک حاصلخیز برای تامین نیازهای گیاه ایجاد شود.

مرحله سوم

دانه های ذرت را با فاصله ۱۵ تا ۲۰ سانت از یکدیگر درون حفره های ۲ سانتی بکارید. بعد از کاشت دانه ها را آبیاری کنید و گلدان را در بخشی پرنور با ۶ تا ۸ ساعت نور خورشید نگهداری کنید.

مرحله چهارم

ذرت خیلی سریع سبز می شود و شما می توانید بعد از ۵ تا ۷ روز جوانه آن را مشاهده کنید. خاک نباید خشک شود و باید آبیاری را به شکل روزانه یا یک روز در میان انجام دهید تا جوانه ها در محیطی مرطوب قرار داشته باشند.

مرحله پنجم

به خاطر داشته باشید که در هر گلدان با قطر ۶۰ سانت، تنها باید ۳ تا ۴ جوانه وجود داشته باشد زیرا تراکم بالای جوانه ها در کنار هم، رشد و باردهی آن ها را مختل و متوقف می کند.

مرحله ششم

جوانه ذرت رشد بالایی دارد و بعد از یک ماه حسابی قد کشیده و بلند می شود. این گیاه خاک مرطوب را دوست دارد پس خاک گلدان را به شکل منظم آبیاری کنید. همچنین علف هرز ها را به طور کامل حذف کنید.

مرحله هفتم

برای تقویت گیاه بعد از حدود ۴۵ روز، مقداری کمپوست بر روی خاک گلدان پخش کنید و آن را با خاک سطحی گلدان ترکیب کنید. بعد از حدود ۳ ماه هر جوانه به گیاهی بزرگ تبدیل شده و برای شما ذرت میدهد.

کاشت ذرت در تابستان فصل کاشت ذرت در خوزستان عمق کاشت ذرت کاشت ذرت در آب کاشت ذرت برای عید خیساندن ذرت برای کاشت کاشت ذرت در مازندران کاشت ذرت در گلخانه کاشت ذرت در باغچه

روش دوم برای کاشت ذرت در گلدان

مرحله اول

برای شروع نیاز به یک شونه تخم مرغ دارید. بهتر است از شونه تخم مرغ هایی که جنس پلاستیکی دارند استفاده نمایید. درون شونه تخم مرغ را پر از پنبه کنید. پنبه ها را با اسپری کردن آب خیس و مرطوب کنید.

مرحله دوم

پنبه ها را کمی فشار داده و بهم فشرده کنید تا رطوبت را بهتر حفظ کنند. در این مرحله بهتر است از ذرت تازه یا ذرتی که حرارت ندیده باشد استفاده کنید. دانه های ذرت را بر روی پنبه ها قرار دهید.

مرحله سوم

یک دستمال نخی بر روی ذرت ها قرار داده و با اسپری کردن آب، آن را خیس و مرطوب کنید. دستمال را هر روز نمدار کنید تا رطوبت لازم برای جوانه دار شدن دانه های ذرت تامین شود.

مرحله چهارم

بعد از حدود یک هفته ذرت ها جوانه زده و دیگر نیازی به قرار دادن دستمال نخی نیست اما باید اسپری کردن روزانه را به شکل مستمر و روزانه انجام دهید. بعد از حدود ۲ تا ۳ هفته جوانه بلند شده و آمادگی کاشت در بستر مناسب را دارد.

مرحله پنجم

با مخلوط کردن پیت ماس و خاک باغچه یک ترکیب مناسب برای کاشت جوانه های ذرت آماده کنید. از بسته های خاک آماده هم می توانید استفاده نمایید. جوانه ها را در باغچه یا در گلدان های بزرگ بکارید.

مرحله ششم

گیاه ذرت گرما و رطوبت بالای محیط را دوست دارد و باید به شکل منظم آبیاری شود. به خاطر داشته باشید که هر ۳ تا ۴ جوانه باید در یک گلدان بزرگ کاشته شوند تا در فرآیند گرده افشانی اختلالی ایجاد نشود و گیاه باردهی داشته باشد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 15 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.