نگهداری گل شاه پسند و علت خشک شدن + خواص و قلمه زدن

نگهداری گل شاه پسند و علت خشک شدن + خواص و قلمه زدن

انواع گل شاه پسند نگهداری گل شاه پسند و علت خشک شدن + خواص و قلمه زدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

نگهداری بگونیا عروس در آپارتمان + قلمه زدن و علت گل ندادن

نگهداری بگونیا عروس در آپارتمان + قلمه زدن و علت گل ندادن

گل بگونیا عروس نگهداری بگونیا عروس در زمستان + قلمه زدن بگونیا عروس در آب + تکثیر گل عروس موضوع یکی از مطالب …

نگهداری گل ادریسی یا هورتانسیا و تکثیر آن + نماد و فصل گلدهی

نگهداری گل ادریسی یا هورتانسیا و تکثیر آن + نماد و فصل گلدهی

نگهداری انواع گل ادریسی نگهداری گل ادریسی یا هورتانسیا و تکثیر آن + نماد و فصل گلدهی عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

نگهداری گل قهر و آشتی

فیلم قلمه زدن گل قهر و آشتی خواص گل قهر و آشتی عکس بذر گل قهر و آشتی نگهداری گل قهر و آشتی همه چیز در مورد گل قهر و آشتی درخت قهر و آشتی علت زرد شدن گل قهر و آشتی

نگهداری گل قهر و آشتی و خواص آن + قلمه زدن و علت زرد شدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره گل قهر و آشتی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز در مورد گل قهر و آشتی

گل قهر و آشتی درختی متعلق به خانواده Fabaceae و تکه ای ارزشمند از پوشش گیاهی آمریکای جنوبی و مرکزی ست. برگ های این گیاه به وزش باد، تماس دست، گرما و … واکنش نشان داده و جمع می شوند. عمر گل قهر و آشتی کوتاه است و بیشتر به عنوان گیاه یک ساله نگهداری می شود.

اسامی

این گیاه زیبا را با نام های گل قهر و آشتی، میموسا، گل خجالتی، گیاه حساس، گل ناز حساس و گل قهری می شناسند. Sensitive plant نام انگلیسی و Mimosa pudica نام علمی این گیاه است.

مشخصات گل قهر و آشتی

برگ ها کوچک، خوشه ای و به گیاه سرخس شباهت دارند. این گیاه تا زمانی که سنش کم است به سمت بالا رشد کرده و قد می کشد اما زمانی که جاافتاده و میانسال شد به شکل رونده و خزنده به رشد خود ادامه میدهد. برگ ها در هنگام شب و تاریکی بسته و با شناسایی نور و هنگام صبح باز می شوند. قهر و آشتی که با نام گل ناز هم شناخته می شود گیاهی بسیار حساس بوده و به خاطر واکنش سریع برگ هایش به شهرت بالایی رسیده است. زمانی که شما به برگ های این گیاه دست می زنید، برگ هایش را جمع کرده و قهر می کند اما بعد از گذشت چند دقیقه برگ هایش به حالت اولیه باز می گردد و دوباره با شما آشتی می کند.

علت محبوبیت

مهم ترین عامل در محبوبیت گل قهر و آشتی، تکان خوردن و جمع شدن برگ ها با تماس دست است که منظره ای جالب و زیبا ایجاد می کند. نگهداری آسان، قیمت ارزان و گلدهی طولانی از دلایل دیگر محبوبیت این گیاه به شمار می روند.

خواص گل قهر و آشتی

این گیاه خاصیت تصفیه کننده دارد و می تواند آلودگی های فضای خانه ی شما را کاهش دهد. همچنین دارای خاصیت آنتی باکتریال و آنتی‌ اکسیدانی ست و سال ها مورد تحقیق گیاه‌ شناسان مختلف قرار گرفته.

گلدهی

فصل گلدهی از تابستان شروع شده و تا زمستان ادامه دارد. رنگ گل ها صورتی متمایل به بنفش است و ظاهر بسیار زیبایی دارند. گل ها به منگوله‌ هایی پف دار شباهت داشته و از کنار شاخه ها می رویند. هر چه سن گیاه بالاتر برود، تعداد گل ها هم افزایش پیدا می کند.

گل قهر و آشتی سمی یا غیرسمی ؟

گل قهر و آشتی درصد سم پایینی دارد و تقریبا بی خطر است. فرم برگ های گیاه توجه بچه ها را جلب کرده و موجب آسیب دیدن گیاه می شود به همین خاطر بهتر است دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

غبارپاشی گل قهر و آشتی

این گیاه برگ های ظریف و حساسی دارد و نباید به هیچ عنوان غبارپاشی شود. با غبارپاشی کردن این گل، به آن آسیب زده و آن را از بین می برید.

علت زرد شدن گل قهر و آشتی

زرد شدن برگ ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مهم ترین عامل در زرد شدن گیاه، آبیاری بیش از اندازه و نور زیاد است.

فیلم قلمه زدن گل قهر و آشتی خواص گل قهر و آشتی عکس بذر گل قهر و آشتی نگهداری گل قهر و آشتی همه چیز در مورد گل قهر و آشتی درخت قهر و آشتی علت زرد شدن گل قهر و آشتی

نگهداری گل قهر و آشتی

گل قهر و آشتی، گیاهی یک ساله است که با شروع فصل تابستان در گلخانه ها و گلفروشی ها عرضه می شود و می توانید آن را تهیه کنید. جمع شدن برگ ها و قهر گیاه یکی از بخش های جذاب نگهداری از این گیاه است اما به خاطر داشته باشید که نباید بیش از حد آن را دستکاری کنید وگرنه خیلی سریع خراب می شود.

آبیاری مورد نیاز

یکی از دلایل زرد یا سیاه شدن برگ های قهر و آشتی، آبیاری بیش از اندازه است. گیاه را با خشکی لایه بالایی خاک آبیاری نمایید تا تشنه نماند و نیاز آبی اش برطرف شود. اگر برگ های گیاه روی هم جمع شده اند و فرم قهر کرده ی دائمی دارند تشنه است و نیاز دارد تا آبیاری شود. این گیاه آبیاری عمیق را دوست دارد پس آن را به شکلی آبیاری کنید تا خاکش به طور کامل خیس شود. برای آبیاری از آب ولرم استفاده نمایید تا گیاه دچار شوک نشده و ضعیف نشود.

نور مورد نیاز

این گیاه برای انجام فرآیند قهر و آشتی و بسته شدن برگ ها به انرژی نیاز دارد و انرژی اش را با دریافت نور تامین می کند. قرار دادن گیاه پشت پنجره جنوبی که پرنورترین بخش خانه است بهترین نقطه برای نگهداری از این گل است. همچنین می توانید آن را پشت پنجره شرقی که نور خوبی دارد قرار دهید تا گیاه از نور ملایم و لطیف صبحگاهی استفاده کند. تابش مستقیم آفتاب برگ ها را می سوزاند و به آن ها صدمه می زند. اگر گیاه را در بخش سایه و کم نور خانه نگهداری کنید به مرور زمان توان باز و بسته شدن برگ هایش را از دست می دهد. نور مستقیم و بیش از اندازه موجب زرد شدن برگ ها می شود.

رطوبت مورد نیاز

رطوبت ۵۰ درصدی و متوسط خانه برای این گیاه مناسب است. بهترین روش برای تامین رطوبت، درست کردن جزیره است. برای این منظور یک سینی را پر از سنگریزه کرده و مقداری آب درونش بریزید. گلدان را بر روی سنگریزه ها قرار دهید تا از تبخیر آب درون سینی و رطوبت آن استفاده کند. برای تامین رطوبت به هیچ عنوان از غبارپاشی و آبپاشی استفاده نکنید. این گیاه را در نزدیکی کولر و بخاری قرار ندهید زیرا برگ هایش خشک شده و می ریزد.

تغذیه مورد نیاز

برای کمک به فرآیند قهر و آشتی گیاه آن را با کودهای گلدهی تغذیه و تقویت کنید. کودهای گلدهی حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم هستند و نیاز این گل را به طور کامل برطرف می کند. بهتر است از کودهای گلدهی باکیفیت مثل گرین گروس ایتالیا، گل پرور اسپانیا و اورال سوییس استفاده نمایید. همچنین می توانید گیاه را با کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ تقویت کنید. کوددهی این گیاه را در فصل بهار و تابستان انجام داده و در فصل پاییز و زمستان متوقف کنید. کوددهی را بعد از آبیاری انجام دهید تا ریشه های گیاه صدمه نبیند و نسوزد.

دمای مورد نیاز

این گل نسبت به سرما آسیب پذیر است و نباید در معرض هوای سرد قرار بگیرد. گل قهر و آشتی گرمادوست است به همین خاطر باید در فصل پاییز و زمستان به داخل خانه منتقل شود. جمع شدن و سیاهی برگ ها یکی از نشانه های هوای سرد و یخ زدگی گیاه است. بهترین بازه ی دمایی برای نگهداری، ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است. با گرم شدن هوا، رطوبت و آبیاری را افزایش دهید. این گیاه را در دمای کمتر از ۱۸ درجه نگهداری نکنید.

خاک مورد نیاز

به خاک های بی کیفیت و ضعیف حساس است و علاقه ی خاصی به پیت ماس و پرلیت دارد پس از این ۲ ترکیب در خاک گلدان استفاده کنید تا بستر مناسبی برای کاشت و رشد گیاه فراهم شود. برای این گل از خاک های سبک با زهکشی بالا استفاده نمایید. لایه اول و کف گلدان را با سنگریزه یا پوکه بپوشانید تا آب اضافی به راحتی از خاک گلدان خارج شود.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 20 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.