مطالب پر بازدید
شیک ترین مدل مانتو بلند برای خانوم های خوش استایل

شیک ترین مدل مانتو بلند برای خانوم های خوش استایل

شیک ترین مدل مانتو بلند شیک ترین مدل مانتو بلند برای خانوم های خوش استایل موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

جدیدترین مدل سرویس طلا عروس با طرح های زیبا و خاص

جدیدترین مدل سرویس طلا عروس با طرح های زیبا و خاص

جدیدترین مدل سرویس طلا عروس جدیدترین مدل سرویس طلا عروس با طرح های زیبا و خاص موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

مدل کنسول چوبی با طرح های خاص + کنسول چوبی کلاسیک

مدل کنسول چوبی با طرح های خاص + کنسول چوبی کلاسیک

مدل کنسول چوبی مدل کنسول چوبی با طرح های خاص + کنسول چوبی کلاسیک موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

نکات تهیه سالاد الویه خوشمزه

"مخلفات

علت تلخ شدن و علت چسبناک شدن سالاد الویه رستورانی + علت شل شدن سالاد الویه عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره سالاد الویه صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن سالاد الویه خوشمزه

مواد لازم برای سالاد الویه

سالاد الویه یک میان وعده خوشمزه است که در مهمانی های مختلف مثل جشن تولد سرو می شود. این غذای خوشمزه را فردی به نام لوسین الیویه در کشور روسیه ابداع کرده و نام این سالاد از این فرد گرفته شده است. سیب زمینی، تخم مرغ، خیارشور، مرغ یا کالباس و سس مایونز از اجزای اصلی سالاد الویه هستند.

نکات طلایی سالاد الویه

مصرف بیش از اندازه سیب زمینی آب پز در الویه طعم آن را خراب می کند و اجازه نمی دهد طعم های دیگر داخل سالاد تشخیص داده شوند. همچنین میزان مصرف سس مایونز را افزایش میدهد. هویج را به مقدار کم استفاده نمایید و از قبل با کمی شکر بخارپز کنید سپس به شکل ریز و نگینی برش داده و به سالاد الویه اضافه کنید. اگر خیارشور شما خیلی شور است آن را درون یک آبکش بریزید و با کمی آب بشویید، زمانی که آب آن گرفته شد به شکل نگینی و ریز برش داده و خرد کنید سپس به سالاد اضافه نمایید.

فینگر فود با سالاد الویه

این سالاد یکی از بهترین گزینه ها برای درست کردن فینگر فود است. تنها به چند نان تست نیاز دارید تا سفره مهمانی خود را شیک و مدرن کنید. بعد از درست شدن سالاد الویه و قرار دادن آن به مدت ۲ ساعت درون یخچال، یک لایه از سالاد را بر روی نان تست بمالید سپس یک نان تست دیگر بر رویش قرار دهید و کمی فشار دهید. به این شکل الویه در میان ۲ نان تست قرار میگیرد. حال نان تست را به شکل سه گوش و مثلث ببرید و درون یک ظرف بچینید. برای تزیین فینگر فود سالاد الویه از زیتون، گوجه گیلاسی، هویج، جعفری و ذرت کمک بگیرید.

تزیین سالاد الویه

تزیین سالاد الویه کار لذت بخش و راحتی ست. این سالاد خوشمزه را می توانید با هویج، دانه های ذرت، گوجه گیلاسی، جعفری، خیارشور، فلفل دلمه ای نگینی، چیپس، خیار، نان تست و نان باگت، ترب خرد شده، نخود فرنگی، زیتون و … تزیین کنید.

علت شل شدن سالاد الویه

شل شدن این سالاد دلایل متنوعی دارد که از میان آن ها می توان به : اضافه کردن مقدار زیادی آب مرغ، کم بودن مقدار سیب زمینی نسبت به مواد دیگر، زیاده روی در ریختن سس مایونز و … اشاره کرد.

راز خوشمزه شدن الویه

یکی از راه های خوشمزه تر شدن الویه، اضافه کردن مقداری خامه صبحانه به سس مایونز است که طعمی فوق العاده به سالاد میدهد اما به خاطر داشته باشید که با این روش کالری سالاد بیشتر می شود. راهکار دیگر خرد کردن مقداری شوید تازه و اضافه کردن به سالاد در هنگام سرو آن است که طعم دلپذیری به سالاد می بخشد و خاصیت آن را بالا می برد.

نکات سالاد الویه مجلسی

اگر می خواهید الویه را برای مجالس و مهمانی ها درست کنید، نخود فرنگی و ذرت را به کار بگیرید. اگر تازه این مواد در دسترس شما نیست و می خواهید از کنسرو استفاده کنید ابتدا آن ها را با کمی کره تفت داده تا بوی خامی شان از بین برود سپس به سالاد اضافه کنید.

نکات سالاد الویه با مرغ

بهتر است برای الویه از سینه یا فیله بدون استخوان مرغ استفاده کنید. برای از بین بردن بوی زهم و خوش طعم شدن مرغ آن را با مقداری آب که درونش پیاز، هویج و فلفل دلمه ای داشته باشد بپزید سپس ریش ریش و ریز کرده و داخل سالاد بریزید. اگر می خواهید الویه را با مرغ درست کنید، از مقدار کمتری تخم مرغ آب پز استفاده کنید تا طعم سالاد بهتر و خوشمزه تر شود.

سبزی معطر سالاد الویه

اضافه کردن سبزیجات معطر موجب خوش عطر و طعم شدن سالاد الویه می شود. می توانید برای این سالاد خوشمزه از جعفری و پیازچه خرد شده استفاده کنید.

قالبی کردن سالاد

یکی از راه های تزیین سالاد الویه، قالبی کردن آن است. برای این منظور قالب را با کمی آب مرطوب و نمدار کنید سپس درون آن را با یک پلاستیک فریزر پوشش دهید. سالاد را درون قالب بریزید و با استفاده از پشت قاشق آن را صاف و فشرده کنید تا همه بخش های قالب را در بر بگیرد و فرم خوبی پیدا کند. بعد از انجام این مراحل، سالاد را ۲ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا منسجم شده و در حین خارج شدن از هم نپاشد. یک ظرف مناسب انتخاب کنید و روی قالب قرار دهید سپس آن را برگردانید و تزیین کنید. اگر قالب شما سیلیکونی ست ابتدا آن را کمی چرب نموده سپس الویه را که هنوز گرم است درونش بریزید و با پشت قاشق صاف کنید. با سرد شدن الویه در قالب سیلیکونی، آسان تر خارج می شود.

علت چسبناک شدن سالاد الویه

برای جلوگیری از این اتفاق، اجازه دهید سیب زمینی بعد از آبپز شدن کاملا سرد شود سپس آن را رنده کنید. رنده کردن سیب زمینی و تخم مرغ در زمانی که گرم هستند و ریختن مواد الویه درون میکسر از دلایل اصلی چسبناک شدن این سالاد هستند.

فوت کوزه گری سالاد الویه

مقدار اضافه کردن نمک در الویه مهم است زیرا ترکیبات پرنمکی مثل خیارشور دارد و اگر نسبت به این موضوع بی توجه باشید سالادتان شور می شود و طعم اصلی اش را از دست میدهد. توصیه می شود به جای خرد کردن مواد سالاد از رنده درشت استفاده کنید تا در زمان صرفه جویی شده و کار شما راحت تر شود. فقط خیارشور و هویج را به شکل نگینی و کوچک خرد کنید زیرا با رنده شدن شل شده و آب می اندازند.

علت تلخ شدن

تلخ شدن الویه یکی از مشکلاتی ست که در هنگام پخت این سالاد اتفاق می افتد و دلیلش مشخص نیست. علت این اتفاق ممکن است به دلیل مشکلی در سیب زمینی یا کیفیت پایین زردچوبه و مواد غذایی موجود در الویه باشد.

برای سالاد الویه از چه سسی استفاده کنیم

سس اصلی سالاد الویه، سس مایونز است که می توانید آن را به راحتی در خانه درست کنید یا از سس های کارخانه ای استفاده نمایید.

سس رژیمی برای سالاد الویه

الویه به دلیل وجود مقدار زیاد سس مایونز، یک سالاد پرکالری ست اما شما می توانید با استفاده از این روش مقدار کالری اش را کاهش دهید. برای درست کردن سس الویه از نیمی سس مایونز و نیمی ماست چکیده استفاده کنید تا کم کالری تر شود. اگر ماست چکیده ندارید از ماست خامه‌ای کمک بگیرید. بعد از پخت مرغ، آبی که در آن پخته شده را نگه دارید. آب مرغ را با سیب زمینی رنده شده مخلوط و به خوبی ترکیب کنید سپس آن را یک شب تا صبح درون یخچال قرار دهید و از آن استفاده کنید. با این کار الویه شما خوشمزه تر شده و به سس مایونز کمتری نیاز خواهد داشت. اگر سیب زمینی رنده شده شما به اندازه یک کاسه متوسط است به نصف لیوان آب مرغ نیاز دارید.

چاشنی سالاد الویه

برای چاشنی این سالاد خوشمزه از فلفل سیاه و مقدار بسیار کمی آب لیمو ترش استفاده می شود تا بوی تخم مرغ را رفع کند. در مقدار اضافه کردن آب لیمو دقت کنید تا طعم سالاد ترش نشود.

"مخلفات

آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 اسفند 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.