مطالب پر بازدید
مدل بافت مو دخترانه شیک + بافت مو ساده و شیک جلوی سر

مدل بافت مو دخترانه شیک + بافت مو ساده و شیک جلوی سر

مدل بافت مو دخترانه شیک مدل بافت مو دخترانه شیک + بافت مو ساده و شیک جلوی سر موضوع یکی از مطالب سایت …

مدل ناخن پروانه ای ساده و شیک + طرح ناخن پروانه صورتی

مدل ناخن پروانه ای ساده و شیک + طرح ناخن پروانه صورتی

مدل ناخن پروانه ای مدل ناخن پروانه ای ساده و شیک + طرح ناخن پروانه صورتی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

مدل مو عروس بسته بالا + مدل مو عروس بسته پایین با تاج

مدل مو عروس بسته بالا + مدل مو عروس بسته پایین با تاج

مدل مو عروس بسته مدل مو عروس بسته بالا + مدل مو عروس بسته پایین با تاج موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

دسر کدو حلوایی با شیر و بیسکویت

دسر کدو حلوایی با شیر و بیسکویت دسر کدو حلوایی با نشاسته ذرت دسر با کدو حلوایی سرخ شده طرز تهیه غذا و دسر با کدو حلوایی دسر کدو حلوایی با ژله دسر کدو حلوایی ترکیه با ارده دسر با کدو حلوایی و لبو دسر کدو حلوایی و دارچین

دسر با کدو حلوایی پخته + دسر کدو حلوایی با شیر و بیسکویت موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

کدو حلوایی که با نام کدو تنبل و کدو گردویی هم شناخته می شود یکی از محصولات فصل پاییز و زمستان است. پوست کدو حلوایی صیقلی و گوشت آن به رنگ زرد و نارنجی ست. دسرهای فراوانی وجود دارد که یکی از ترکیبات اصلی آن ها کدو حلوایی ست. در ادامه می توانید تعدادی از خوشمزه ترین دسرهای کدو حلوایی را مشاهده نمایید.

دسر کدو حلوایی با شیر

یکی از دسر های خوشمزه ای که می توانید با استفاده از کدو حلوایی درست کنید، دسر شیر است. برای درست کردن این دسر به شیر، کدو حلوایی، نشاسته ذرت، گلاب، شکر و دارچین نیاز دارید. مقدار شکر را می توانید بنا بر سلیقه خودتان کمتر یا بیشتر کنید.

مرحله اول

برای این دسر به ۱ کیلو کدو حلوایی نیاز دارید. ابتدا پوست کدو حلوایی را بگیرید و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. کدو حلوایی خرد شده را با مقدار کمی آب در حد چند قاشق درون قابلمه ریخته و اجازه دهید پخته شوند.

مرحله دوم

حالا به سراغ نشاسته و شیر بروید. ۳ قاشق غذاخوری سر خالی نشاسته ذرت را درون یک لیوان شیر بریزید و هم بزنید تا به طور کامل حل شود. دقت داشته باشید که شیر باید کاملا سرد باشد. بعد از پخته شدن کدو حلوایی آن را از روی شعله گاز برندارید و اجازه دهید روی حرارت بماند.

مرحله سوم

کدو حلوایی های پخته شده را به طور کامل له کرده و پوره کنید سپس شیر و نشاسته حل شده را به آن بیافزایید. کمی مخلوط کدو حلوایی را بر روی شعله ملایم گاز هم بزنید سپس ۲ لیوان شیر دیگر هم به آن بیافزایید. در ادامه مقداری شکر هم به دلخواه خودتان به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

مخلوط کدو حلوایی را به طور کامل هم بزنید تا فرمی یکدست پیدا کند و به غلظت مناسبی برسد. در پایان ۱/۳ پیمانه گلاب هم به دسرتان بیافزایید و اجازه دهید کمی قل بخورد. دسر خوشمزه شما آماده است. می توانید بعد از ریختن دسر داخل ظرف رویش را با دارچین دیزاین کنید.

دسر کدو حلوایی با ژله

اگر دوست دارید یک دسر پاییزی و خوشمزه برای عزیزتان تهیه کنید، این دسر مناسب شماست زیرا هم کدو حلوایی دارد و هم انار. دسر کدو حلوایی و انار یکی از گزینه های مناسب برای شب یلدا و مهمانی های شماست و رسپی بسیار آسانی هم دارد. برای درست کردن این دسر به کدو حلوایی، انار، شیر، پودر ژلاتین، پودر ژله انار و آب سرد نیاز دارید.

مرحله اول

برای شروع کدو حلوایی را پوست گرفته و درون قابلمه با مقداری آب بپزید. ۳ قاشق مربا خوری پودر ژلاتین را بر روی ۱/۲ پیمانه آب بپاشید سپس بر روی حرارت غیرمستقیم مثل حرارت بخار کتری بن ماری کنید تا یکدست و شفاف شود.

مرحله دوم

کدو حلوایی را بعد از پخته شدن از قابلمه خارج کرده و با استفاده از چنگال یا میکسر پوره کنید. ۱ پیمانه شیر سرد به کدو حلوایی اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. در ادامه ژلاتین شفاف شده را هم به این ترکیب بیافزایید. دقت داشته باشید که همه مواد باید با یکدیگر نسبتا همدما باشند.

مرحله سوم

یک قالب مناسب برای دسر انتخاب کرده و آن را کمی چرب کنید سپس مایه کدو حلوایی را درون آن ریخته و در یخچال قرار دهید. حالا نوبت درست کردن ژله است. ۱ بسته پودر ژله انار یا هر ژله ای که خودتان دوست دارید را مطابق دستور العمل روی جلدش آماده کرده و با آب جوش حل کنید.

مرحله چهارم

اجازه دهید ژله کاملا خنک شود سپس ظرف دسر را از یخچال بیرون آورده و ژله انار را به همراه دانه های انار بر روی آن بریزید. ظرف را مجدد درون یخچال قرار داده و اجازه دهید حداقل ۳ تا ۴ ساعت بماند تا به خوبی خودش را ببندد و بعد از خارج شدن بافتی منسجم داشته باشد. یک بشقاب بر روی ظرف دسر کدو حلوایی قرار داده و آن را با احتیاط خارج کنید. این دسر بسیار زیباست و نیاز چندانی به تزیین ندارد و می توانید به همان شکل سرو کنید.

دسر کدو حلوایی با خامه

یکی دیگر از دسرهای خوشمزه ای که می توانید با کدو حلوایی درست کنید، دسر خامه ای ست اما نسبت به دسر شیر به مواد بیشتری نیاز دارد و دسر پر هزینه تری خواهد بود. برای درست کردن این دسر به کدو حلوایی، شیر، خامه، پودر ژلاتین، زعفران، عسل یا شکر، گلاب، پودر هل، وانیل و … نیاز دارید.

مرحله اول

نیم کیلو کدو حلوایی را پوست گرفته و به اندازه کف دست برش دهید. کف قابلمه یک لیوان آب ریخته و تکه های برش خورده کدو حلوایی بر روی آن بچینید. روی هر تکه مقداری شکر بپاشید تا کدو حلوایی شیرین تر شود. درب قابلمه را گذاشته واجازه دهید کدوها به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با حرارت متوسط گاز پخته شوند.

مرحله دوم

در مدت پخت از کدوها غافل نشده و آن ها را زیر و رو کنید، همچنین اگر آب درون قابلمه تمام شد، دوباره کمی دیگر آب اضافه کنید. بعد از پخت کدو صبر کنید تا کاملا سرد شود سپس آن را با استفاده از غذاساز، چنگال یا گوشتکوب له و پوره کنید.

مرحله سوم

در این مرحله ژلاتین را با روش بنماری آماده کنید. ۲ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین سرپر را با حدود ۱۵ قاشق غذاخوری آب کاملا سرد درون یک ظرف فلزی بریزید. مخلوط آب و ژلاتین را هم بزنید تا یکدست شده و فرمی اسفنجی پیدا کند. حالا ظرف فلزی را بر روی بخار کتری قرار دهید و صبر کنید تا شفاف و آماده شود سپس آن را برداشته و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنیم. پوره کدو حلوایی را به همراه ۱ پیمانه شیر، ۲ قاشق غذاخوری گلاب، ۲۰۰ گرم خامه، ۱ قاشق چای خوری دارچین، ۱ قاشق چای خوری پودر هل، نصف قاشق چای خوری وانیل، مقداری زعفران دم شده که می توانید آن را حذف کنید، ۱۰۰ گرم عسل یا شکر که اضافه کردن آن هم به سلیقه و ذائقه خودتان بستگی دارد، درون دستگاه مخلوط کن یا غذاساز بریزید.

مرحله پنجم

دکمه مخلوط کن را بزنید و همه مواد را به طور کامل با یکدیگر میکس کنید تا ترکیب یکدستی به وجود بیاید. بعد از میکس شدن مواد، ژلاتین آماده شده را هم درون مخلوط کن ریخته و دوباره کمی با مواد مخلوط کنید. کف ظرف مورد نظرتان را کمی چرب کنید سپس مایه دسر را درون آن ریخته و داخل یخچال قرار دهید.

مرحله ششم

دسر باید به مدت ۴ تا ۸ ساعت درون یخچال بماند تا ژلاتین بتواند بافت دسر را حفظ کند و به آن شکل بدهد. بعد از سپری شدن این زمان می توانید دسر را از یخچال بیرون بیاورید. یک بشقاب بر روی دهانه ظرف قرار دهید سپس آن را با احتیاط برعکس کنید. دسر خوشمزه شما آماده سرو شدن است.

مرحله هفتم

برای تزیین کردن دسر خامه ای بنا بر سلیقه تان می توانید از خلال بادام و پسته، سس شکلاتی، دانه های یاقوتی انار، گردو، پودر نارگیل، سس کارامل و … استفاده نمایید، روش دیگر فرم دادن خامه قنادی و زدن چند شکوفه جذاب بر روی دسر است که ظاهری شیک و خاص به آن می دهد.

دسر کدو حلوایی با شیر و بیسکویت دسر کدو حلوایی با نشاسته ذرت دسر با کدو حلوایی سرخ شده طرز تهیه غذا و دسر با کدو حلوایی دسر کدو حلوایی با ژله دسر کدو حلوایی ترکیه با ارده دسر با کدو حلوایی و لبو دسر کدو حلوایی و دارچین

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 6 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.