غذای ساده و فوری برای کنار برنج + کنار برنج چی درست کنم ؟

غذای ساده و فوری برای کنار برنج + کنار برنج چی درست کنم ؟

غذا برای کنار برنج غذای ساده برای کنار برنج + کنار برنج چی درست کنم ؟ موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

نکات دلمه برگ مو و علت سفت شدن + سبزی و سس دلمه برگ مو

نکات دلمه برگ مو و علت سفت شدن + سبزی و سس دلمه برگ مو

نکات پخت دلمه برگ مو نکات دلمه برگ مو مجلسی با سرکه و شکر + ادویه و سس دلمه برگ مو + علت …

نکات پخت پیتزا + ترتیب لایه ها و جلوگیری از خشک شدن خمیر

نکات پخت پیتزا + ترتیب لایه ها و جلوگیری از خشک شدن خمیر

نکات و راز پیتزا رستورانی فوت و فن و نکات تهیه پیتزا کش دار رستورانی با خمیر آماده در فر عنوان یکی از …

فوت و فن مربای توت فرنگی

میزان شکر برای مربای توت فرنگی طرز تهیه سریع مربای توت فرنگی مربای توت فرنگی رزا منتظمی طرز تهیه مربای توت فرنگی خانم اردستانی طرز تهیه مربای توت فرنگی در سرآشپز پاپیون عکس مربای توت فرنگی مربای توت فرنگی معصومه رسولی مربای توت فرنگی خانم گلاور بیتوته مربای توت فرنگی

میزان شکر برای مربای توت فرنگی + کیک و شیرینی با مربای توت فرنگی + زمان پخت و  ژلاتین در مربای توت فرنگی عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره مربای توت فرنگی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

نکات مربای توت فرنگی

مواد لازم برای مربای توت فرنگی

برای درست کردن مربای توت فرنگی به ۳ ماده اصلی نیاز دارید : شکر، توت فرنگی و آب لیمو ترش. اضافه کردن موادی مثل وانیل، پودر ژلاتین یا گلوکز به شکل دلخواه است.

برای جلوگیری از کپک زدن مربای توت فرنگی

مربای توت فرنگی را با قاشق استیل هم نزنید زیرا موجب آب انداختن و در ادامه کپک زدگی مربا می شود. بهتر است مربا را با قاشق پلاستیکی یا قاشق چوبی هم بزنید تا از این مشکل جلوگیری شود. برای جلوگیری از کپک زدن مربا، از داخل کردن قاشق خیس به درون آن خودداری نمایید. همچنین شیشه ی مربا باید خشک و بدون رطوبت باشد.

کف روی مربا

در هنگام پخت مربای توت فرنگی روی آن با کف پوشیده می شود که باید در هنگام پخت با استفاده از قاشق جدا و دور ریخته شود. دقت داشته باشید که جدا کردن کف روی مربا را باید در یک مرتبه انجام دهید.

فوت و فن مربای توت فرنگی

برای درست کردن مربا، از توت فرنگی های سالم که لک نداشته باشند و بیش از حد رسیده نباشند استفاده نمایید. بعد از درست شدن مربا اجازه دهید خنک شود سپس آن را درون شیشه ریخته و درش را ببندید. هر کیلو توت فرنگی را به شکل جداگانه درست کنید تا مدت زمان حرارت دیدن و قوام آمدن مربا موجب لهیدگی میوه و خراب شدن فرم آن نشود.

قوام امدن مربای توت فرنگی

مربا را باید به اندازه ای بجوشانید که به خوبی قوام پیدا کند. برای این منظور کمی از مربا را درون یک ظرف بریزید و با نوک قاشق در وسطش خط بیاندازید اگر ۲ بخش جدا به وجود آمد قوام مربا به اندازه و مناسب است. یکی دیگر از راه هایی که می توانید با آن متوجه به قوام رسیدن مربای توت فرنگی شوید، قرار دادن کمی از مربا در بین دو انگشت است. اگر حالت کشسانی و چسبندگی داشت یعنی به قوام رسیده. در هنگام پخت درب قابلمه را نبندید و اجازه دهید مربا با درب باز به قوام لازم برسد.

زمان پخت مربای توت فرنگی

برای قوام آمدن و پخت مربای توت فرنگی به حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید و نباید مربا را بیش از اندازه بجوشانید زیرا بافت و رنگ آن تغییر کرده و تیره می شود.

میزان شکر برای مربای توت فرنگی

در ریختن مقدار شکر دقت کنید و آن را طبق دستور اضافه نمایید زیرا اگر مقدار شکر زیاد باشد مربا شکرک و اگر کم باشد، مربا کپک می زند. بهتر است ۸۰۰ گرم شکر را برای ۱ کیلو توت فرنگی استفاده نمایید.

ژلاتین در مربای توت فرنگی

استفاده از پودر یا ورقه های ژلاتین به شکل دلخواه است و قابل حذف می باشد. اگر در مربا از ژلاتین استفاده کنید، فرم ژله ای تری پیدا می کند.

نگهداری مربای توت فرنگی در فریزر

برای جلوگیری از ترش شدن مربای توت فرنگی، آن را در فریزر نگهداری نمایید زیرا اگر همه مراحل را هم به خوبی انجام دهید و مربا قوام خوبی داشته باشد باز هم احتمال ترش شدن آن زیاد است. همچنین به خاطر داشته باشید که اگر آب درون مربا به طور کامل تبخیر نشود، داخل فریزر یخ میزند.

وانیل در مربای توت فرنگی

برای درست کردن مربای توت فرنگی نیازی به استفاده از گلاب، وانیل، هل و … نیست زیرا این میوه به طور ذاتی خوش عطر است و به طعم دهنده نیازی ندارد.

فوت و فن کیک با مربای توت فرنگی

مواد کیک را داخل محیط آشپزخانه قرار داده و آماده کنید. ۲/۵ پیمانه آرد و ۲ قاشق چای خوری بکینگ پودر را الک کنید و کنار بگذارید. فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید. ۵ تخم مرغ کوچک را شکسته و زرده و سفیده آن ها را جدا کنید. برای این کیک به ۱/۵ پیمانه شکر نیاز دارید. سفیده ها را هم بزنید سپس نیمی از شکر را به آن ها بیافزایید. زمانی که سفیده پفکی و سفت شد آن را درون یخچال گذاشته و زرده ها را به همراه بقیه شکر و ۱/۲ قاشق چای خوری وانیل هم بزنید تا کشدار و روشن شوند. حالا می توانید ۱/۳ پیمانه از شربت مربا را به همراه ۱ پیمانه سرخالی روغن مایع به زرده ها بیافزایید و به همزدن ادامه بدهید. در این مرحله ۱ پیمانه پوره مربا را هم اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید. آردی که الک کرده بودید را به مایه کیک اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید. در پایان مایه زرده را به سفیده اضافه کنید و به آرامی با لیسک ترکیب کنید تا مایه ای یکدست به وجود بیاید. مایه کیک را درون قالب ریخته و به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه درون فر ۱۸۰ درجه بپزید.

شکرک زدن مربای توت فرنگی

یکی از راه های پیشگیری از شکرک زدن مربای توت فرنگی، استفاده از کمی آب لیمو ترش ست. آب لیمو را در اواخر پخت و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از خاموش کردن حرارت اضافه نمایید.

قابلمه مناسب برای مربای توت فرنگی

برای خوشرنگ تر شدن مربای توت فرنگی از قابلمه های لعابی استفاده نمایید. گنجایش قابلمه باید ۲ تا ۳ برابر مواد مربا باشد زیرا در حین پخت بالا آمده و کف می کند.

برای شفاف شدن مربای توت فرنگی

قبل از جوشیدن مربا، شکر باید به طور کامل حل و آب شده باشد در غیر این صورت مربایتان ظاهر خوبی پیدا نخواهد کرد و بلورهای شکر بر روی آن دیده خواهند شد. یکی از دلایل کدر شدن مربای توت فرنگی، مخلوط شدن کف روی آن با موادست. برای درست کردن یک مربای شفاف و براق تمام کف را جمع کرده و از مربا خارج کنید. همچنین می توانید بعد از پخت مقدار بسیار کمی در حد ۱ قاشق غذاخوری کره پاستوریزه را آب کرده و به مربا اضافه کنید تا کف باقی مانده را از بین ببرد.

میزان شکر برای مربای توت فرنگی طرز تهیه سریع مربای توت فرنگی مربای توت فرنگی رزا منتظمی طرز تهیه مربای توت فرنگی خانم اردستانی طرز تهیه مربای توت فرنگی در سرآشپز پاپیون عکس مربای توت فرنگی مربای توت فرنگی معصومه رسولی مربای توت فرنگی خانم گلاور بیتوته مربای توت فرنگی

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.