نکات کوکو سیب زمینی پفکی + علت وا رفتن و چسبندگی کوکو

نکات کوکو سیب زمینی پفکی + علت وا رفتن و چسبندگی کوکو

نکات کوکو سیب زمینی خام فوت کوزه گری و خوشرنگ شدن کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت چرخ کرده و سوسیس + …

نکات ماست خانگی با شیر و نشاسته + فوت کوزه گری ماست زدن

نکات ماست خانگی با شیر و نشاسته + فوت کوزه گری ماست زدن

نکات تهیه ماست خانگی نکات ماست خانگی با شیر و نشاسته + فوت کوزه گری ماست زدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

نکات پخت مرغ در فر با فویل + مرغ در فر با سبزیجات و سیب زمینی

نکات پخت مرغ در فر با فویل + مرغ در فر با سبزیجات و سیب زمینی

نکات پخت مرغ در فر زمان پخت مرغ در فر + خوشمزه ترین مرغ در فر + جلوگیری از خشک شدن مرغ در …

نکات مهم در تهیه پنکیک

نکات مهم پخت پنکیک نکات تهیه پنکیک نکات پخت پنکیک تزیین پنکیک با میوه غلظت مایع پنکیک داخل پنکیک چی بزاریم مدت زمان پخت پنکیک پنکیک موز چرا پنکیک خمیر میشود

چرا پنکیک خمیر میشود + چرا پنکیک میچسبه + مدت زمان پخت پنکیک عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره نکات پنکیک صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

پنکیک با نام انگلیسی Pancake نوعی کیک نازک و تخت است که در ماهیتابه پخته می شود و در سرتاسر جهان با نام کیک تابه ای شناخته می شود. این کیک از ترکیب آرد به همراه شیر، تخم مرغ، بیکینگ پودر و وانیل درست شده و با روش های مختلفی تزیین می شود. پنکیک یک کیک شیرین است که برای صبحانه سرو می شود.

فوت و فن پنکیک

غلظت مایع پنکیک

غلظت مایع پنکیک بعد از اینکه آرد را اضافه و همه مواد را ترکیب کردید باید به شکل ماست رقیق شده باشد.

چگونه پنکیک را سرخ کنیم

برای درست کردن یک پنکیک ایده آل و پفکی با لبه های ترد، ماهیتابه را به مدت چند دقیقه بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و زمانی که به طور کامل داغ شد مایه پنکیک را درونش بریزید. زمانی که پنکیک در حال سرخ شدن است حباب های ریزی می زند که یکی از نشانه های پخته شدن است و می توانید زمان برگرداندن آن را از روی همین حباب ها متوجه شوید.حدود ۱ تا ۲ دقیقه زمان می برد تا هر طرف پنکیک پخته شود. اگر دوست دارید پنکیک شما برشته شود باید مدت زمان بیشتری را به پخت آن اختصاص بدهید. این نکته را بخاطر داشته باشید که هر طرف پنکیک را فقط یک مرتبه برگردانید، اگر چند بار این کار را انجام دهید نرمی بافتش را از دست می دهد. پنکیک ها را با حوصله و شعله کم تا متوسط گاز بپزید تا مغزپخت شده و به طور کامل بپزند، حرارت بالای گاز موجب پخته شدن سطح رویی و خام ماندن وسط پنکیک ها می شود.

نکات تهیه پنکیک

نکات کوچکی وجود دارد که با رعایت آن ها یک پنکیک نرم و ایده آل خواهید داشت. یکی از نکات مهم همزدن مایه پنکیک است که نباید در آن زیاده‌ روی شود زیرا نرمی و لطافت پنکیک را از بین میبرد و در آخر کار یک پنکیک سفت و بی کیفیت خواهید داشت.

چگونه پنکیک گرد شود

تابه ای ها وجود دارند که مخصوص پخت پنکیک هستند و فرمی گرد دارند. اگر تابه ندارید می توانید از قالب های سیلیکونی استفاده نمایید تا پنکیک هایتان یک اندازه و گرد شوند.

پنکیک موزی بدون شیر

۴ عدد موز را پوست گرفته و با استفاده از چنگال له کنید تا بافتی یکدست پیدا کنند. ۲ عدد تخم مرغ را شکسته و به موز له شده بیافزایید. ۲ پیمانه آرد الک شده هم به مایه موزی تان بیافزایید. در ادامه نصف قاشق چای خوری نمک، ۲ قاشق چای خوری بکینگ پودر و ۲ قاشق غذاخوری شکر به ترکیب مایه پنکیک افزوده و خوب ترکیب کنید تا مایه ای یکدست به وجود بیاید. خمیر به دست آمده باید فرمی شل و آبکی داشته باشد. تابه را بر روی حرارت قرار دهید و با کمی روغن چرب نمایید. از مایه پنکیک درون تابه ریخته و زمانی که یک سمت آن قهوه ای شد برگردانید تا سمت دیگر هم سرخ شود. پنکیک خوشمزه تان را با نوتلا و مربا سرو کنید. این مقدار مواد برای ۴ نفر است پس اگر می خواهید برای تعداد کمتری پنکیک درست کنید مواد را نصف کنید.

داخل پنکیک چی بزاریم

بسته به ذائقه و سلیقه ی خود می توانید از موز، شکلات، عسل … برای وسط پنکیک استفاده نمایید.

نکات مهم پخت پنکیک نکات تهیه پنکیک نکات پخت پنکیک تزیین پنکیک با میوه غلظت مایع پنکیک داخل پنکیک چی بزاریم مدت زمان پخت پنکیک پنکیک موز چرا پنکیک خمیر میشود

نکات پنکیک پف دار

برای درست کردن یک پنکیک حرفه ای و پف دار ۲ نکته مهم وجود دارد. نکته اول استراحت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ای مایه پنکیک است که به نرمی و پف بیشتر آن کمک می کند. نکته دوم استفاده از بیکینگ پودر در ترکیب پنکیک است که این کیک تابه ای تخت را پف دار تر می کند.

نکات پنکیک و جایگزین شیر

جایگزین اصلی شیر در دستور کیک های مختلف، آب است. برای این کیک تخت هم می توانید به جای شیر از آب یا آبمیوه هایی مثل آب پرتقال و آب هلو استفاده کنید و پنکیک را با طعمی جدید سرو کنید.

نکات پنکیک و انتخاب تابه

یکی از نکات مهم در پخت پنکیک، انتخاب تابه است. پنکیک را در تابه ی تفلون درست کنید تا به کف آن نچسبد و ظاهرش خراب نشود.

پنکیک با ماست

اگر در خانه شیر ندارید و می خواهید پنکیک درست کنید، ماست را جایگزین کنید. ۲ عدد تخم مرغ را بشکنید و به همراه نصف قاشق چای خوری وانیل درون کاسه ای بریزید. حالا تخم مرغ را با استفاده از همزن برقی به خوبی مخلوط کنید. ۵ قاشق غذاخوری شکر به تخم مرغ اضافه کرده و دوباره به همزدن ادامه دهید تا مایه ای کرم رنگ که کمی حجیم باشد به وجود بیاید. ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع و ۳/۴ لیوان ماست هم به مایه پنکیک بیافزایید و به ازای هر کدام ۱ دقیقه مایه پنکیک را هم بزنید. ۱ لیوان آرد را به همراه ۱ قاشق مرباخوری بیکینگ پودر و به دلخواه کمی پودر دارچین و هل الک کنید سپس در ۲ مرحله به مایه پنکیک اضافه کنید و این بار با استفاده از همزن دستی، مخلوط کردن را انجام دهید. مایه پنکیک نباید خیلی آبکی یا خیلی سفت و غلیظ باشد. مایه پنکیک شما آماده سرخ شدن است.

چرا پنکیک میچسبه

یکی از مشکلاتی که در حین پخت این کیک تخت با آن روبرو می شویم، چسبیدن پنکیک به تابه است که در ادامه مطلب سایت الانت می توانید علت این موضوع را متوجه شوید. یکی از مهم ترین دلایل استفاده نکردن از روغن است. البته به خاطر داشته باشید که روغن باید خیلی کم استفاده شود. در صورت زیاده روی در مقدار روغن، پنکیک فرم سرخ شدگی به خود می گیرد و از حالت اصلی خود خارج می شود.

تزیین پنکیک با میوه

موز و توت فرنگی میوه هایی هستند که می توانید برای روی پنکیک به شکل اسلایس شده و برش خورده استفاده کنید. خامه، شکلات آب شده، عسل، پودر قهوه، پودر کاکائو، مارمالاد، پودر نارگیل و مربا مواد دیگری هستند که برای تزیین پنکیک به کار گرفته می شوند و همراه آن سرو می شوند.

نکات مهم پخت پنکیک نکات تهیه پنکیک نکات پخت پنکیک تزیین پنکیک با میوه غلظت مایع پنکیک داخل پنکیک چی بزاریم مدت زمان پخت پنکیک پنکیک موز چرا پنکیک خمیر میشود

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 19 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.