نکات ماست خانگی با شیر و نشاسته + فوت کوزه گری ماست زدن

نکات ماست خانگی با شیر و نشاسته + فوت کوزه گری ماست زدن

نکات تهیه ماست خانگی نکات ماست خانگی با شیر و نشاسته + فوت کوزه گری ماست زدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

صفر تا صد نکات آش رشته مجلسی و نذری + راز خوشمزگی

صفر تا صد نکات آش رشته مجلسی و نذری + راز خوشمزگی

نکات پخت آش رشته صفر تا صد نکات آش رشته مجلسی و نذری + راز خوشمزگی عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. …

نکات تهیه مربای هویج خوشرنگ + گلوکز و دارچین در مربای هویج

نکات تهیه مربای هویج خوشرنگ + گلوکز و دارچین در مربای هویج

نکات تهیه مربای هویج زمان پخت مربای هویج چرخ شده و استفاده از گلوکز و خلال بادام در مربای هویج +‌ برای قوام …

بهترین خورش خلال کرمانشاه

خورش خلال بادام با لپه خورش خلال بادام زمینی خورش خلال با زرشک قرمز نی نی سایت  میزان خلال برای خورش خلال بهترین گوشت برای خورش خلال خوشمزه شدن خورش خلال ادویه خورش خلال کرمانشاهی

برای غلیظ شدن خورش خلال + نکات خورش خلال در زودپز + مواد لازم برای خورش خلال موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن خورش خلال

خورش خلال بادام یکی از مشهور ترین و خوشمزه ترین غذاهای کردی ست که در بخش های کردنشین کشور به ویژه کرمانشاه برای مهمانی ها پخته و سرو می شود به همین خاطر است که به این غذا، خورش خلال کرمانشاهی می گویند.

مواد لازم برای خورش خلال

برای پخت خورش خلال به گوشت گوسفندی، پیاز، رب گوجه، زرشک سیاه، گلاب، دارچین، زعفران، لیمو عمانی، خلال بادام و ادویه نیاز دارید. کرمانشاهی ها برای پخت این خورش از روغن اصیل کرمانشاهی استفاده می کنند که یکی از رازهای خوشمزه شدن این غذای لذیذ است.

نکات خورش خلال در زودپز

این خورش خوشمزه را می توانید برای پخت سریع تر درون زودپز ریخته و آماده کنید. ۲ عدد پیاز را خلالی کرده و برش دهید سپس سرخ کنید. ۵۰۰ گرم گوشت گوسفندی که به شکل ریز خرد شده باشد را به پیاز اضافه کنید و تفت بدهید تا تغییر رنگ بدهد. بعد از این مرحله نوبت اضافه کردن ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و ادویه های مورد نیاز مثل فلفل سیاه، زردچوبه، پودر دارچین و ادویه کاری ست. بعد از کمی تفت دادن آب جوش را اضافه کرده و در ادامه ۳ قاشق غذاخوری خلال بادام به ازای هر نفر بیافزایید. خلال بادام ها باید از قبل درون کمی گلاب خیسانده شوند. در این مرحله ۴ عدد هل و ۱ عدد چوب دارچین را اضافه کرده و درب زودپز را ببندید. ۳۵ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید سپس درب زودپز را باز کرده و ۲ عدد لیمو عمانی، نمک و حدود ۱۰۰ زرشک سیاه یا قرمز به خورش بیافزایید. اجازه دهید خورش نیم ساعت دیگر به پخت خود ادامه بدهد سپس ۱ قاشق غذاخوری گلاب و مقداری زعفران دم کرده هم به خورش تان بیافزایید. چند دقیقه بعد زیر خورش را خاموش کرده و آن را سرو نمایید.

میزان خلال برای خورش خلال

گوشت و خلال اصلی ترین اجزای این خورش خوشمزه هستند به همین خاطر باید برای پرملات شدن خورشت تان حسابی هزینه کنید. شما باید به ازای هر نفر حدود ۵۰ تا ۶۰ گرم خلال بادام درشت درون خورشت تان بریزید تا یک خورش اصیل کردی داشته باشید.

فوت کوزه گری خورش خلال

یک خورش خلال اصیل باید گوشت هایی روشن و شفاف داشته باشد که رمز این کار در نحوه پخت گوشت است. شما باید حوصله به خرج بدهید و گوشت را خام به خورشت اضافه نکنید یعنی قبل از اینکه گوشت را با پیاز تفت بدهید، دقایقی آن را درون مقداری آب جوش بریزید تا کف های تیره رنگی روی آب تشکیل شوند سپس گوشت را آبکش کرده و بشویید. اگر این کار را ۲ مرتبه انجام بدهید گوشت شما خوشرنگ و زیبا می شود. نکته دیگر برای خوشرنگ شدن گوشت، پخت جداگانه خلال بادام است یعنی خلال بادام را با کره و کمی زعفران دم کرده تفت بدهید سپس به آن آب اضافه کنید و اجازه دهید ۲ ساعت پخته شود. بعد از سپری شدن ۲ ساعت، خلال را آبکش کرده و به گوشت نیم پز شده تان بیافزایید. استفاده از پودر دارچین موجب تیره شدن رنگ خورشت می شود پس تا جایی که می توانید از چوب دارچین استفاده کنید.

خیساندن خلال بادام خورش خلال

یکی از بخش های مهم در پخت این خورش، خیساندن خلال های بادام است تا فرم نرمی پیدا کرده و حالت خشک خود را از دست بدهند. بعضی خلال را درون آب می خیسانند و بعضی دیگر آن را درون گلاب قرار می دهند تا خوش عطر و طعم تر شود. می توانید خلال ها را چند ساعت بخیسانید یا این کار را از شب قبل انجام بدهید.

ادویه خورش خلال کرمانشاهی

این خورش عطر و بوی بی نظیری دارد که بخش مهمی از آن را مدیون چوب دارچین و دانه های هل است. برای درست کردن این خورش از زردچوبه، فلفل سیاه، هل، چوب دارچین و … استفاده می شود.

خورش خلال بادام برای دو نفر

اگر دوست دارید این خورش خوشمزه را در مقدار کم درست کنید اما نسبت مواد به یکدیگر را نمی دانید با سایت الانت همراه باشید. برای دو نفر به ۲۰۰ گرم گوشت گوسفندی، ۵۰ گرم زرشک سیاه یا قرمز، ۱۲۰ گرم خلال بادام درشت، ۱ عدد لیمو عمانی، ۱ عدد پیاز، ۲ قاشق غذاخوری گلاب، ادویه به مقدار لازم، ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه و مقداری زعفران دم کرده نیاز دارید.

بهترین گوشت برای خورش خلال

بهترین گوشت برای خورش خلال، گوشت گوسفندی ست. برای این خورش کردی، گوشت را باید به شکل ریز و انگشتی برش داده و خرد نمایید. مقدار گوشت این خورش نسبت به خورش های دیگر بیشتر است به شکلی که برای هر نفر حدود ۱۰۰ گرم گوشت در نظر گرفته می شود یعنی به ازای ۱۰ نفر باید ۱ کیلو گوشت گوسفندی تهیه کنید. به همین خاطر خورش خلال به عنوان یک غذای گران قیمت شناخته می شود.

برای غلیظ شدن خورش خلال

خورش خلال یکی از خورش هایی ست که به شکل کم آب و غلیظ سرو می شود. راز غلیظ شدن و جا افتادن این خورش پخت طولانی با شعله ملایم گاز است.

خورش خلال بادام با لپه خورش خلال بادام زمینی خورش خلال با زرشک قرمز نی نی سایت  میزان خلال برای خورش خلال بهترین گوشت برای خورش خلال خوشمزه شدن خورش خلال ادویه خورش خلال کرمانشاهی

آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.