صفر تا صد نکات پخت رب انار خانگی و ملس + زمان پخت رب انار

صفر تا صد نکات پخت رب انار خانگی و ملس + زمان پخت رب انار

نکات تهیه رب انار صفر تا صد نکات پخت رب انار خانگی و ملس + زمان پخت رب انار عنوان یکی از مطالب …

نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله

نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله

نکات ژله بستنی نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

نکات کشک بادمجان مجلسی و کبابی خوشمزه + علت تلخ شدن

نکات کشک بادمجان مجلسی و کبابی خوشمزه + علت تلخ شدن

نکات کشک بادمجان نکات کشک بادمجان مجلسی + تارت برای کشک بادمجان + برای شوری کشک بادمجان چه کنیم + کشک بادمجان در …

نکات زولبیا بامیه

طرز تهیه زولبیا بامیه قنادی فیلم طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی آسان طرز تهیه زولبیا بامیه قنادی فیلم کانال زولبیا بامیه طرز تهیه بامیه زولبیا در خانه برمیگردیم  طرز تهیه زولبیا با آرد گندم

زولبیا بامیه چجوری درست میشه + زولبیا فوری + ترکیبات زولبیا بامیه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن زولبیا بامیه

مواد لازم برای زولبیا بامیه

زولبیا بامیه یکی از شیرینی های خوشمزه ماه رمضان است که پیشینه ای هندی دارد. برای درست کردن بامیه به تخم مرغ، آرد شیرینی پزی، کره، شکر، روغن مایع، بکینگ پودر و آب نیاز دارید. برای درست کردن زولبیا به گلاب، آرد گندم، نشاسته، جوش شیرین، ماست، اسانس هل، کره و روغن مایع نیاز دارید.

کالری زولبیا بامیه

این شیرینی شهد دار از کالری نسبتا بالایی برخوردار است، به شکلی که هر دانه بامیه حدود ۸۰ کالری دارد همچنین هر ۱۰۰ گرم زولبیا حاوی ۴۵۰ کالری است پس بهتر است در مصرف این شیرینی زیاده روی نکنید.

نکات شربت بار برای زولبیا بامیه

۱/۵ لیوان آب را درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. ۲ لیوان شکر را به آرامی به آب اضافه نموده و با قاشق هم بزنید تا درون آب حل شود. به خاطر داشته باشید که نیازی به همزدن زیاد نیست. همچنین همزدن آب و شکر باید به آرامی صورت بگیرد تا با بخش بالایی دیواره قابلمه برخوردی نداشته باشد. برای خوشرنگ شدن شربت بار، ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به آب بیافزایید. بعد از افزودن زعفران نوبت به گلاب و آبلیمو میرسد. نصف قاشق چای خوری آب لیمو ترش و ۱/۴ لیوان گلاب را به محلول در حال جوش بیافزایید و صبر کنید تا شربت قوام پیدا کند و غلیظ شود. بعد از اینکه شربت کمی غلیظ شد می توانید آن را از روی حرارت بردارید. شربت بعد از خنک شدن غلیظ تر خواهد شد پس نباید بیش از اندازه روی حرارت باقی بماند. شربت بار آماده شده را کنار بگذارید و بعد از سرخ کردن شیرینی از آن استفاده کنید.

شل شدن خمیر بامیه

اگر مراحل را به درستی انجام ندهید و مقدار آرد کمتر از میزان مورد نیاز باشد، خمیر شما شل خواهد شد. این مشکل نگرانی ندارد، اگر خمیرتان شل شده است کمی آرد به آن اضافه کنید تا به غلظت مناسب برسد.

زولبیا خانگی آسان

۱/۴ لیوان ماست را درون کاسه ای ریخته و ۵۰ گرم نشاسته به آن اضافه کنید. مخلوط ماست و نشاسته را با همزن دستی ترکیب کنید و ۵ دقیقه کنار بگذارید. ۱ قاشق غذاخوری آرد سفید را الک کرده و به همراه نصف قاشق چای خوری کره به مخلوط بیافزایید. ۱/۴ قاشق چای خوری جوش شیرین را به همراه ۱ قاشق غذاخوری گلاب و ۲ قطره اسانس هل را در مرحله بعدی اضافه کنید. همه مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید تا مایه زولبیا درست شود، مایه را درون قیف بریزید، تابه ای بر روی حرارت قرار داده و درون آن روغن بریزید. قیف را بالای تابه گرفته و فشار میدهیم. دست تان را به شکل دایره وار تکان بدهید تا زولبیا شکل بگیرد. بعد از سرخ شدن زولبیا، آن را از تابه خارج کرده و درون شربت سرد شده قرار می دهیم.

فوت کوزه گری

برای براق شدن شیرینی هایتان باید در اواخر پخت شربت بار از ۱ قاشق غذاخوری گلوکز استفاده کنید. اگر گلاب ندارید، از هل یا عصاره ی آن و اگر جوهر لیمو ندارید از آب لیمو استفاده نمایید.

علت خمیر شدن بامیه

اگر شعله گاز زیاد باشد، بیرون بامیه ها به سرعت می سوزد و درونش خام و خمیر می ماند پس اصلی ترین علت این مشکل، به نحوه سرخ کردن شما برمیگردد. کم بودن مقدار روغن و حجم بالای بامیه ها در تابه از دلایل دیگر این مشکل هستند.

علت چسبیدن زولبیا به ماهیتابه

این مشکل دلایل متنوعی دارد که از میان آن ها میتوان به خیلی داغ بودن روغن و شعله بالای گاز اشاره کرد. اگر شعله گاز بالا باشد زولبیا به سرعت متلاشی شده و خودش را نمی گیرد. همچنین باید در هنگام ریختن رولبیا درون روغن از سرعت عمل بالایی برخوردار باشید.

نکات زولبیا با آرد گندم

زولبیا را با نشاسته و ماست درست می کنند اما شما می توانید این شیرینی خوشمزه را با آرد شیرینی پزی هم درست کنید. برای شروع ۱/۲ لیوان آب را با ۱ قاشق مرباخوری شکر و نصف قاشق مرباخوری مایه خمیر ترکیب کرده و به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید. میزان آرد مورد نیاز ۱/۵ پیمانه است که باید ۱ قاشق غذاخوری سرپر از آن را با نشاسته ذرت جایگزین نمایید. آرد و نشاسته را یک مرتبه الک کرده سپس با ۱ قاشق مرباخوری روغن مایع، مخلوط مایه خمیر، ۱ و ۱/۴ پیمانه آب ولرم و ۱ قاشق چای خوری بکینگ پودر ترکیب کنید. غلظت مایه به دست آمده باید شبیه ماست همزده باشد. روی ظرف را با پلاستیک یا پارچه بپوشانید و اجازه دهید ۱ ساعت استراحت کند. بعد از یک ساعت به آن سر بزنید و مایه را بررسی کنید. اگر رویش حباب های ریزی ایجاد شده بود، ۲۰ دقیقه دیگر در یخچال به آن استراحت دهید. می توانید در حین استراحت دوم، شربت بار را آماده کنید. بعد از سپری شدن این زمان مایه شما آماده است. مایه زولبیا را مخلوط کرده سپس درون جای سس بریزید. تابه کوچکی انتخاب کنید سپس به اندازه ۲ بند انگشت درونش روغن بریزید. تابه را بر روی حرارت قرار داده و اجازه دهید روغن کمی داغ شود سپس زولبیا را درون آن سرخ کنید. بعد از سرخ کردن زولبیا آن ها را برای چند لحظه درون شربت بار بیاندازید.

طرز ریختن زولبیا در روغن

ابتدا مایه زولبیا را درون یک جا سسی بریزید. جا سسی را بالای تابه گرفته و دست تان را به شکل دورانی حرکت دهید. می توانید به تعداد کف تابه کاترهای فلزی گرد یا رینگ های کوچک بچینید سپس مایه زولبیا را به شکل توری درون آن ها بریزید. به این ترتیب زولبیاها کاملا گرد و بدون نقص درمیایند. بعد از اینکه زولبیا خودش را گرفت رینک را به آرامی به وسیله انبر بردارید. بعد از سرخ شدن کامل زولبیا آن ها را از تابه خارج کنید سپس دوباره رینگ ها را بچینید و زولبیاهای جدید درست کنید.

علت پف نکردن زولبیا

برای پف کردن زولبیا از نشاسته پودری استفاده نکنید. نشاسته اصلی این شیرینی، نشاسته گل است که فرمی درشت تر دارد، همچنین از نشاسته تازه استفاده کنید تا زولبیا حسابی پف کند.

نکات بامیه با ارد برنج

علاوه بر آرد گندم شما می توانید این شیرینی خوشمزه را با آرد برنج هم درست کنید. در ادامه برای مشاهده تهیه بامیه آرد برنج با سایت الانت همراه باشید. ۱ پیمانه آب را به همراه ۵۰ گرم کره و ۱ قاشق غذاخوری شربت بار یا عسل درون تابه ای بریزید. زمانی که کره آب شد و شروع به غل زدن کرد ۱ پیمانه آرد برنج الک شده به آن بیافزایید. در این مرحله باید سرعت العمل بالایی داشته باشید و آرد را به سرعت با محلول کره مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست به وجود بیاید. به خاطر داشته باشید که حرارت شعله گاز باید ملایم باشد. خمیر را خوب مخلوط کنید تا آب اضافه آن کاملا جذب شود. خمیر به دست آمده را درون کاسه ای انداخته و اجازه دهید کمی خنک شود. ۱ عدد تخم مرغ به خمیر اضافه کرده و ۱ دقیقه با همزن هم بزنید سپس مجددا یک تخم مرغ دیگر هم به خمیر اضافه کرده و دوباره چند دقیقه دیگر خمیر را با درجه متوسط همزن مخلوط کنید. در این میان وانیل فراموش نشود، ۱/۳ قاشق چای خوری وانیل هم به خمیر اضافه نمایید. خمیر به دست آمده نباید خیلی شل یا خیلی سفت باشد. خمیر را به کمک ماسوره شکل داده و درون روغن با شعله ملایم سرخ کنید.

سفت شدن خمیر بامیه

اگر در مقدار آرد زیاده روی کنید، خمیر بامیه تان سفت شده و از قیف خارج نمی شود. برای حل این مشکل کافی ست تا نصف یک عدد تخم مرغ را به خمیرتان اضافه کنید تا کمی روان شده و از فرم سفت خود خارج شود.

جایگزین ماست و نشاسته گل در زولبیا

اگر در خانه ماست و نشاسته گل ندارید و می خواهید زولبیا درست کنید، از آرد شیرینی پزی کمک بگیرید و شیرینی تان را با این ماده تهیه نمایید.

نکات ترد شدن زولبیا بامیه

زولبیا بامیه را باید با صبر و حوصله سرخ کنید. بامیه را با شعله ملایم و به مدت زمان طولانی تری سرخ کنید تا بیرون آن حسابی ترد و درونش کاملا پخته شود. برای سرخ کردن این شیرینی، از روغن مایع استفاده کنید زیرا روغن جامد موجب سفت شدن بافت آن می شود. زولبیاهای بازاری به دلیل استفاده از جوش شیرین فرم ترد تری دارند، شما می توانید برای ترد شدن شیرینی تان در خانه به جای جوش شیرین از بکینگ پودر استفاده کنید.

علت شکرک زدن شربت زولبیا بامیه

جوشیده شدن بیش از اندازه شربت بار یکی از دلایل شکرک زدن زولبیا بامیه است. علت دیگر استفاده نکردن از جوهر لیمو در شربت بار است.

طرز تهیه زولبیا بامیه قنادی فیلم طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی آسان طرز تهیه زولبیا بامیه قنادی فیلم کانال زولبیا بامیه طرز تهیه بامیه زولبیا در خانه برمیگردیم  طرز تهیه زولبیا با آرد گندم

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.