نکات ترشی گل کلم و لیته + راز خوشمزه شدن ترشی بادمجان

نکات ترشی گل کلم و لیته + راز خوشمزه شدن ترشی بادمجان

نکات تهیه ترشی راز خوشمزه شدن ترشی و جوشاندن مواد ترشی + اگر سرکه ترشی کم شد چه کنیم موضوع یکی از مطالب …

نکات خوشمزه شدن عدس پلو رستورانی بدون گوشت چرخ کرده

نکات خوشمزه شدن عدس پلو رستورانی بدون گوشت چرخ کرده

نکات عدس پلو نکات خوشمزه شدن عدس پلو رستورانی بدون گوشت چرخ کرده عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب …

نکات پخت و راز خوشمزه شدن ماکارونی با سویا و گوشت چرخ کرده

نکات پخت و راز خوشمزه شدن ماکارونی با سویا و گوشت چرخ کرده

نکات پخت ماکارونی نکات پخت و راز خوشمزه شدن ماکارونی با سویا و گوشت چرخ کرده عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. …

نکات شیرینی پفکی گردویی

انواع شیرینی پفکی ساناز مینایی معصومه رسولی شیرینی پفکی گردویی تبریز انواع شیرینی پفکی دمای فر چرا شیرینی پفکی گردویی پف نمیکنه مواد لازم برای شیرینی پفکی گردویی شیرینی پفکی گردویی با زرده شیرینی پفکی گردویی در توستر و قابلمه

نکات شیرینی پفکی گردویی با سفیده + علت پف نکردن و دمای فر موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن شیرینی پفکی گردویی

مواد لازم برای شیرینی پفکی گردویی

شیرینی پفکی گردویی یکی از گزینه های مناسب برای عید نوروز است و طرز پخت ساده ای دارد. این شیرینی را هم با زرده و هم با سفیده تخم مرغ درست می کنند. برای تهیه شیرینی پفکی گردویی به زرده یا سفیده تخم مرغ، پودر قند، پودر هل، وانیل، گردو نیم کوب شده و خلال پسته نیاز دارید. اضافه کردن موادی مثل پودر دارچین، آرد سفید و آب لیمو ترش اختیاری ست و در دستور اصلی قرار ندارد.

انواع شیرینی پفکی

شیرینی پفکی ۲ نوع دارد : شیرینی پفکی گردویی و شیرینی پفکی نارگیلی. همانطور که در بالا اشاره کردیم در پخت نوع گردویی از ترکیب پودر هل و گردو استفاده می شود. برای پخت شیرینی پفکی نارگیلی از سفیده تخم مرغ، پودر نارگیل، پودر قند و وانیل استفاده می شود.

شیرینی پفکی گردویی با سفیده

ابتدا فر را روشن کرده و بر روی ۱۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. ۴ عدد تخم مرغ را شکسته و سفیده آن ها را جدا کنید. سفیده ها را با استفاده از همزن برقی هم بزنید. در اواسط هم زدن ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم شکر را به آرامی و در چند مرحله به سفیده اضافه کنید. سفیده را آنقدر هم بزنید که شکل بگیرد و با برگرداندن کاسه بیرون نریزد. نصف قاشق چای خوری وانیل، نصف پیمانه مغز گردو نیم کوب شده و نصف قاشق چای خوری جوهر لیمو به سفیده ها اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید تا مایه ای یکدست به وجود بیاید. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید. مایه شیرینی را درون قیف بریزید و روی سینی فر با فاصله ۵ سانت از یکدیگر قرار دهید. به جای قیف می توانید از قاشق هم کمک بگیرید. شیرینی را درون فر ۱۰۰ درجه که از قبل گرم شده به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قرار دهید سپس خارج کرده و اجازه دهید سرد شود.

چرا شیرینی پفکی گردویی پف نمیکنه

یکی از مهم ترین دلایل پف نکردن این شیرینی، کوتاهی در همزدن تخم مرغ است. تخم مرغ این شیرینی را باید خوب هم بزنید تا در نهایت یک شیرینی پفکی و خوشمزه داشته باشد. دلیل بعدی باز کردن سریع درب فر است که موجب پف نکردن شیرینی می شود.

شیرینی پفکی گردویی با زرده

۳ عدد تخم مرغ را شکسته و زرده و سفیده آن ها را از هم جدا کنید. زرده ها را با ۷۵ گرم پودر قند الک شده و نصف قاشق چای خوری وانیل به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم بزنید تا رنگشان روشن و کرم رنگ شود. نصف لیوان گردو خرد شده و مقداری پودر دارچین به همراه نصف قاشق چای خوری پودر هل را به زرده ها اضافه کنید. همه مواد را با استفاده از لیسک مخلوط و یکدست کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید سپس ۱ قاشق چای خوری از مواد شیرینی را برداشته و بر روی سینی قرار دهید. روش دیگر ریختن مواد شیرینی درون قیف است. بعد از انتقال همه مواد بر روی سینی فر، می توانید روی شیرینی را با استفاده از خلال پسته تزیین کنید. سینی را داخل فر ۱۵۰ درجه که از قبل گرم شده باشد قرار دهید. مدت زمان پخت شیرینی ها حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه است. به خاطر داشته باشید که نیازی به تغییر رنگ شیرینی نیست و زیرش نباید تیره شود. بعد از پخت اجازه دهید شیرینی خنک شود سپس آن را از کاغذ روغنی جدا کنید.

شیرینی پفکی گردویی در قابلمه

مواد شیرینی را آماده کنید. شعله پخش کن را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی شعله متوسط گاز قرار دهید. کف تابه کاغذ روغنی انداخته و مواد شیرینی را با کمی فاصله از یکدیگر بر روی کف تابه بریزید. روی شیرینی را با خلال پسته یا پودر گردو تزیین کنید. درب تابه را با استفاده از دمکنی بپوشانید سپس بر روی تابه قرار دهید. تابه را بر روی شعله پخش کن بزارید و ۱۸ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد از سپری شدن این زمان شیرینی پفکی گردویی خوشمزه شما آماده است. بعد از پخت وسط شیرینی کمی شل است اما بعد از خنک شدن سفت می شود و جای نگرانی نیست.

دمای فر برای شیرینی پفکی گردویی

دمای فر و مدت زمان پخت در هر دستوری متغیر است پس حتما مطابق دستور پخت شیرینی عمل کنید. به طور کلی این شیرینی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای ۱۵۰ تا ۱۶۰ درجه می پزند.

نکات مهم شیرینی پفکی گردویی

بعد از پخت شیرینی، اجازه دهید کاملا سرد شود سپس آن را با استفاده از پالت و بدون فشار دست از کاغذ روغنی جدا کنید. شیرینی ها را بعد از پخت داخل ظرف دربسته و در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید. برای ضخیم تر شدن شیرینی می توانید به آن آرد اضافه کنید. برای رنگی شدن شیرینی می توانید از مقدار کمی زعفران دم شده استفاده کنید. از مقدار مواد شیرینی، کمی داخل سینی فر بریزید زیرا پخش شده و پف می کند.

انواع شیرینی پفکی ساناز مینایی معصومه رسولی شیرینی پفکی گردویی تبریز انواع شیرینی پفکی دمای فر چرا شیرینی پفکی گردویی پف نمیکنه مواد لازم برای شیرینی پفکی گردویی شیرینی پفکی گردویی با زرده شیرینی پفکی گردویی در توستر و قابلمه

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 23 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.