نکات خوراک لوبیا و راز خوشمزه شدن + آرد و قارچ در خوراک لوبیا

نکات خوراک لوبیا و راز خوشمزه شدن + آرد و قارچ در خوراک لوبیا

نکات تهیه خوراک لوبیا چیتی شور شدن خوراک لوبیا + لوبیای مناسب برای خوراک لوبیا + املت با خوراک لوبیا موضوع یکی از …

نکات پخت شلغم در قابلمه و فر + شلغم با چی خوشمزه میشه

نکات پخت شلغم در قابلمه و فر + شلغم با چی خوشمزه میشه

نکات پخت شلغم چگونه شلغم بپزیم که سفید باشد و علت تلخ شدن شلغم + طریقه پخت شلغم و لبو +‌ پختن شلغم …

نکات کیک یزدی اصیل با پف عالی + علت گنبدی شدن و پف نکردن

نکات کیک یزدی اصیل با پف عالی + علت گنبدی شدن و پف نکردن

نکات کیک یزدی برای نرم شدن کیک یزدی چه کنیم + چرا کیک یزدی گنبدی نمیشه + براق شدن روی کیک یزدی + …

نکات مهم شیرینی نارگیلی

چگونه شیرینی نارگیلی خشک را نرم کنیم نی نی سایت طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن طرز تهیه شیرینی نارگیلی با آرد سفید شیرینی نارگیلی بازاری مواد لازم برای شیرینی نارگیلی دمای فر برای شیرینی نارگیلی دلیل سفت شدن شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی بدون فر در ماهیتابه و توستر + رفع خشکی و علت پهن شدن و چسبیدن شیرینی نارگیلی به کاغذ + کیک با رویه شیرینی نارگیلی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن شیرینی نارگیلی

مواد لازم برای شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی یکی از شیرینی های معروف ایرانی ست که به دلیل تردی و بافت خاص خود طرفداران بسیاری دارد. برای درست کردن این شیرینی به سفیده تخم مرغ، پودر نارگیل چرب، شکر، آب لیمو ترش، وانیل و روغن مایع نیاز دارید. این شیرینی را می توانید با پودر نارگیل معمولی هم درست کنید اما پودر نارگیل چرب مناسب تر است.

انواع شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی با روش های متفاوتی پخته می شود. به طور کلی ۲ نوع شیرینی نارگیلی وجود دارد. نوع اول که معروف ترین آن هم به شمار می رود همان شیرینی نارگیلی بازاری ست که فرمی نرم و ترد دارد. نوع دوم شیرینی نارگیلی آردی ست که از ترکیب پودر نارگیل، آرد شیرینی پزی، روغن قنادی و پودر قند تهیه می شود و طعمی جذاب دارد.

شیرینی نارگیلی در ماهیتابه

این شیرینی خوشمزه را می توانید در تابه هم آماده کرده و بپزید. برای این منظور یک قابلمه بزرگ تر از قالبی که شیرینی ها را درونش قرار داده و قیف زده اید، انتخاب کنید. کف قابلمه یک پایه استیل قرار دهید، درب قابلمه را با دم کنی پوشش دهید. شعله گاز را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و زیر قابلمه شعله پخش کن بگذارید. اجازه دهید قابلمه به مدت ۳۰ دقیقه بر روی شعله پخش کن قرار بگیرد تا درونش کاملا گرم شود. بعد از سپری شدن این زمان قالب حاوی شیرینی را درون قابلمه گذاشته و درب آن را بگذارید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان برای پخته شدن شیرینی نارگیلی درون قابلمه کافی ست. بعد از سپری شدن این زمان شیرینی ها را چک کنید و در صورت طلایی بودن زیرشان، آن ها را از قابلمه خارج کنید. می توانید برای برشته شدن روی شیرینی، آن را برگردانید و اجازه دهید چند دقیقه هم به همین شکل داخل قابلمه بماند.

دمای فر برای شیرینی نارگیلی

دمای فر را مطابق با دستور پخت مورد نظرتان تنظیم کنید. می توانید شیرینی را درون فر ۱۶۰ درجه به مدت ۱۸ تا ۲۲ دقیقه قرار دهید یا آن را درون دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزید. دستور عمل ها متفاوت است و انتخاب با شماست.

علت پف نکردن شیرینی نارگیلی

اگر پف شیرینی بعد از خروج از فر کمتر شد، این امر طبیعی ست و جای نگرانی نیست اما اگر شیرینی شما اصلا پف نکرده، حتما در روند آماده سازی یا پخت شیرینی دچار اشتباه شده اید. باز کردن سریع درب فر در هنگام پخت شیرینی یکی از مهم ترین دلایل پف نکردن شیرینی نارگیلی ست.

شیرینی نارگیلی با آرد

۱۲۵ گرم پودر نارگیل چرب را درون آسیاب بریزید تا ریزتر شده و شیرینی نرم تری داشته باشید. ۱۵۰ گرم روغن قنادی را با ۱۵۰ گرم پودر قند داخل کاسه ای ریخته و با دور سریع همزن برقی، به مدت ۶ تا ۸ دقیقه هم بزنید. پودر نارگیل آسیاب شده را به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید. ۲۵۰ گرم آرد قنادی را کم کم به مایه شیرینی اضافه کرده و مخلوط کنید. در مصرف آرد زیاده روی نکنید، در حدی که خمیر شیرینی جمع شود کافی ست. بعد از جمع شدن خمیر، آن را ۲ مرتبه چرخ کنید تا بافتی یکدست پیدا کند. به جای چرخ کردن می توانید خمیر شیرینی را داخل غذاساز ریخته و چند پالس مخلوط کنید. بعد از این مرحله خمیر را به قطر ۱ سانت باز کرده و با کاتر های زیبا برش بزنید. خمیر شیرینی را داخل فر ۱۷۰ درجه که از قبل گرم شده باشد قرار دهید. بعد از ۱۰ تا ۱۲ دقیقه شیرینی را از درون فر خارج کنید. اجازه دهید شیرینی خنک شود سپس آن را جدا کرده و درون ظرف دربسته قرار دهید.

دلیل سفت شدن شیرینی نارگیلی

استفاده از پودر نارگیل معمولی موجب خشکی و سفت شدن شیرینی شما می شود پس حتما از پودر نارگیل چرب و تازه استفاده نمایید تا یک شیرینی نارگیلی بازاری و ایده آل داشته باشید. درشت بودن پودر نارگیل هم موجب سفتی شیرینی می شود.

فوت کوزه گری شیرینی نارگیلی

در هنگام قیف زدن شیرینی مراقب ضخامت آن باشید. اگر شیرینی خیلی ضخیم باشد، اطراف آن می سوزد و میانش فرمی خام پیدا می کند. اگر شیرینی خیلی نازک باشد بعد از قرار گرفتن درون فر خشک شده و نرمی اش را از دست می دهد. اگر مایه شیرینی سفت شده بود و از قیف عبور نمیکرد باید مجددا به آن سفیده تخم مرغ اضافه کنید. جوهر لیمو جایگزین آب لیمو ترش در شیرینی نارگیلی ست. باید اجازه دهید شیرینی نارگیلی خنک شود سپس آن را از کاغذ روغنی جدا نمایید. بعد از پخت شیرینی و جدا کردن آن از کاغذ روغنی، شیرینی ها را درون ظرفی دربسته قرار دهید تا خشک نشوند.

شیرینی نارگیلی در توستر

برای پخت این شیرینی خوشمزه در توستر با سایت الانت همراه باشید. ۱۵ دقیقه ابتدایی پخت، المنت پایین را روشن کنید و در ۵ دقیقه آخر هر دو المنت بالا و پایین را به شکل همزمان روشن نمایید.

علت چسبیدن شیرینی نارگیلی به کاغذ

مرحله داغ زدن شیرینی مهم است و اگر این مرحله را به درستی انجام ندهید، شیرینی نارگیلی به کاغذ روغنی می چسبد و به سختی از آن جدا می شود. برای رفع این مشکل باید کاغذ روغنی را چرب نمایید. اگر بعد از پخت، شیرینی ها به کاغذ چسبیدند باید یک حوله یا دستمال را مرطوب کنید و به پشت کاغذ روغنی بکشید تا شیرینی ها از سمت دیگر جدا شوند.

کیک با رویه شیرینی نارگیلی

کیک با رویه شیرینی نارگیلی یکی از خوشمزه ترین کیک هایی ست که می توانید در خانه تهیه کنید. روش پخت این کیک به طوری ست که مواد کیک را آماده کرده و داخل قالب می ریزید. قالب کیک را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه داخل فر قرار می دهید. در این میان مایه نارگیلی را حاضر کرده سپس کیک را از فر خارج می کنید. مایه شیرینی نارگیلی را روی کیک ریخته و به طور مجدد آن را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید.

علت پهن شدن شیرینی نارگیلی

این مشکل یک دلیل مهم دارد، احتمالا شکر یا سفیده تخم مرغ بیشتر از اندازه مورد نیاز استفاده شده و مایه شیرینی نارگیلی شما شل شده است. اگر با این مشکل روبرو شدید کمی پودر نارگیل به مایه شیرینی اضافه کنید.

چگونه شیرینی نارگیلی خشک را نرم کنیم نی نی سایت طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن طرز تهیه شیرینی نارگیلی با آرد سفید شیرینی نارگیلی بازاری مواد لازم برای شیرینی نارگیلی دمای فر برای شیرینی نارگیلی دلیل سفت شدن شیرینی نارگیلی

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.