نکات کباب تابه ای خوشمزه با سس گوجه + نسبت پیاز به گوشت

نکات کباب تابه ای خوشمزه با سس گوجه + نسبت پیاز به گوشت

نکات کباب تابه ای برای مهمان علت سفت شدن و جمع شدن کباب تابه ای + بهترین گوشت برای کباب تابه ای + …

نکات طلایی پخت برنج مجلسی + علت خشکی و شفته شدن برنج

نکات طلایی پخت برنج مجلسی + علت خشکی و شفته شدن برنج

بهترین روش پخت برنج نکات پخت برنج ایرانی رستورانی + چگونه برنج دون درست کنیم عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در …

با قارچ چی درست کنم + انواع غذا با قارچ و پیاز و پنیر پیتزا

با قارچ چی درست کنم + انواع غذا با قارچ و پیاز و پنیر پیتزا

غذا با قارچ خالی با قارچ چی درست کنم + انواع غذا با قارچ و سیب زمینی موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

نکات ژله بستنی

ژله بستنی لیوانی ساده طرز تهیه انواع ژله بستنی جدید طرز تهیه ژله مجلسی ژله بستنی لیوانی مجلسی زیباترین ژله بستنی طرز تهیه ژله بستنی رولی ساده ژله بستنی برای ۲۰ نفر ژله بستنی ساده تک رنگ فوت و فن ژله رولی چرا ژله رولی میشکند مقدار بستنی در ژله بستنی 

نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن ژله بستنی

مواد لازم برای ژله بستنی

ژله بستنی یکی از دسرهای خوشمزه و ساده است که به شکل های متفاوتی تهیه می شود. برای درست کردن این دسر جذاب به بستنی، ژله با طعم های مختلف، آب جوش و میوه های تازه نیاز دارید. ژله بستنی به شیوه های مختلفی درست می شود که از میان آن ها میتوان به ژله بستنی رولی، ژله بستنی قالبی و ژله بستنی لیوانی اشاره کرد.

مقدار بستنی در ژله بستنی

به ازای استفاده از ۲ بسته ژله باید ۱/۵ لیوان بستنی هم اضافه کنید. نوع بستنی به سلیقه شما بستگی دارد اما به طور کلی بهتر است برای این دسر خوشمزه از بستنی وانیلی استفاده کنید.

ژله بستنی لیوانی ساده

برای شروع یک و نیم لیوان بستنی وانیلی را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا گرم شده و آب شود. یک بسته ژله را با یک لیوان آب جوش ترکیب و بر روی بخار کتری مخلوط کنید تا ذرات ژله به طور کامل حل شود. بعد از خنک شدن ژله می توانید بستنی آب شده را اضافه کرده و مخلوط نمایید. مایه ژله بستنی را درون کاسه یا لیوان هایتان ریخته و رویش چند تکه میوه بگذارید. حالا ژله بستنی را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. بعد از این مرحله بسته دوم ژله را به همان ترتیب اول با آب جوش مخلوط کنید سپس یک لیوان آب سرد هم به آن اضافه نمایید. بعد از حدود یک ساعت ژله بستنی را خارج کرده و ژله جدید که خنک شده باشد را بر روی آن بریزید. دوباره لیوان ها را داخل یخچال قرار دهید و بعد از چند ساعت برای سرو خارج نمایید.

نکات مهم ژله بستنی

به خاطر داشته باشید که بستنی شما باید فرمی روان داشته باشد یعنی نه سفت و نه کاملا آب شده. اگر بستنی را دیر از یخچال خارج کنید و همدمای محیط نباشد، ژله بستنی شما یکدست نمی شود به شکلی که بستنی در بخش بالا و ژله در بخش پایین می بندد. سعی کنید پودر ژله را به روش بنماری و با بخار کتری حل کنید تا ژله تان شفاف تر و زیباتر شود.

علت شکستن ژله بستنی رولی

برای درست کردن ژله رولی باید از یک ظرف با سایز متناسب استفاده کنید تا قطر ژله تان خیلی کلفت یا خیلی نازک نشود. اگر قطر ژله رولی متوسط باشد دیگر نمی شکند و به راحتی رول می شود. علت دیگر این اتفاق نگهداری طولانی مدت ژله در یخچال است که موجب سفت شدن آن شده و در هنگام رول کردن، مشکل ایجاد می کند.

ژله بستنی رولی

۱ بسته ژله را درون ۱ لیوان آب جوش ریخته و خوب مخلوط کنید. ژله را بر روی بخار کتری قرار داده و اجازه دهید به روش بنماری حل شود. ژله را کنار بگذارید و اجازه دهید خنک شود. ۲/۳ پیمانه بستنی وانیلی از یخچال خارج کرده و در محیط بگذارید تا همدمای محیط شود. بعد از خنک شدن مایه ژله می توانید بستنی را به آن اضافه کنید. بهتر است ترکیب را زیاد هم نزنید و اجازه دهید بستنی خودش درون ژله آب شود. یک ظرف با اندازه ۲۰ در ۳۰ سانتی متر انتخاب کنید و سطح آن را با سلفون پوشش دهید. ژله بستنی را به آرامی روی ظرف مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه به ژله سر بزنید و سطح آن را با انگشت لمس کنید. ژله نباید خیلی درون یخچال بماند و زمانی که کاملا بسته شد باید از یخچال خارج شود. مدت زمان گرفتن ژله به سرمای یخچال شما بستگی دارد اما به طور کلی ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان برای بستن آن کافی ست.بعد از گرفتن ژله آن را از یخچال بیرون بیاورید و با کمک سلفون از ظرف خارج کنید. برش های ۲ سانتی زده و به شکل منظم رول ها را بپیچانید. حالا ژله های رول شده را به مدت ۱ تا ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا فرمشان را حفظ کنند.

ژله بستنی چقدر در یخچال بماند

اینکه ژله بستنی چقدر در یخچال بماند به نوع ژله بستنی شما بستگی دارد. برای مثال ژله بستنی رولی نباید خیلی در یخچال بماند زیرا سفت می شود و در هنگام رول کردن ترک برمیدارد اما اگر ژله بستنی شما قالبی ست مشکلی ندارد که چند ساعت درون یخچال بماند و اینکار موجب حفظ بافت آن می شود. همچنین اگر میخواهید ژله بستنی چند رنگ درست کنید نباید بین ریختن لایه های ژله فاصله زیادی بیاندازید زیرا دیگر به هم نمیچسبند و نتیجه کار خوب نمی شود اما در پایان که همه لایه ها را ریختید اجازه دهید چند ساعت داخل یخچال بماند تا لایه ها با یکدیگر یکدست شده و منسجم شوند.

علت بریدن بستنی در ژله

این مشکل فقط یک علت دارد. اضافه کردن بستنی به ژله ای که هنوز گرم است. به خاطر داشته باشید که ژله و بستنی باید همدمای محیط باشند تا نتیجه کارتان خراب نشود.

ژله بستنی لیوانی ساده طرز تهیه انواع ژله بستنی جدید طرز تهیه ژله مجلسی ژله بستنی لیوانی مجلسی زیباترین ژله بستنی طرز تهیه ژله بستنی رولی ساده ژله بستنی برای ۲۰ نفر ژله بستنی ساده تک رنگ فوت و فن ژله رولی چرا ژله رولی میشکند مقدار بستنی در ژله بستنی 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.