برنامه رژیم کانادایی اصلی برای لاغری + رژیم کانادایی سه روزه

برنامه رژیم کانادایی اصلی برای لاغری + رژیم کانادایی سه روزه

رژیم کانادایی برنامه رژیم کانادایی ۷ روزه برای لاغری + رژیم کانادایی سه روزه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

معجون و دمنوش برای لاغری در شب + چگونه در خواب لاغر شویم

معجون و دمنوش برای لاغری در شب + چگونه در خواب لاغر شویم

لاغری شکم در شب معجون و دمنوش برای لاغری در شب + چگونه در خواب لاغر شویم عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

لاغری سریع در ۳ روز برای چربی سوزی شکم و پهلو با رژیم ارتشی

لاغری سریع در ۳ روز برای چربی سوزی شکم و پهلو با رژیم ارتشی

لاغری سریع در ۳ روز لاغری سریع در ۳ روز برای چربی سوزی شکم و پهلو عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. …

لاغری در ماه رمضان

برنامه غذایی هفتگی ماه رمضان رژیم لاغری در ماه رمضان نی نی سایت لاغری در ماه رمضان با طب سنتی نی نی سایت دمنوش لاغری در ماه رمضان رژیم ماه رمضان رایگان رژیم ماه رمضان لیمومی قرص لاغری در ماه رمضان نی نی سایت رژیم شوک در ماه رمضان

بهترین روش و راهکار برای لاغری در ماه رمضان با طب سنتی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

اگر دوست دارید بعد از به پایان رسیدن ماه رمضان، کاهش وزن داشته باشید، در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد نمایید. اگر بعد از افطار در مصرف شیرینی و غذا زیاده روی می کنید، چند ساعت گرسنه ماندن نمیتواند به کاهش وزن شما کمکی کنید،

کالری شماری

برای کاهش وزن اصولی و درست باید در ابتدا کالری روزانه تان را کاهش دهید. از آنجایی که در ماه رمضان شما فقط چند ساعت فرصت دارید تا از مواد غذایی مختلف استفاده کنید، کالری شماری یکی از بهترین گزینه هاست. کالری شماری را می توانید با برنامه های مختلف یا به شکل دستی انجام دهید. در کالری شماری دستی، کافی ست تا کالری هر ماده غذایی که میل می کنید را از اینترنت پیدا کرده و روی کاغذ بنویسید. در انتها همه اعداد به دست آمده را با هم جمع کنید تا کالری مصرفی روزانه تان مشخص شود. به طور کلی خانم ها می توانند ۲۰۰۰ کالری در روز مصرف کنند این عدد برای آقایان ۲۵۰۰ کالری ست. حالا شما باید خودتان را محک بزنید و ببینید تا چه اندازه می توانید کالری روزانه تان را کاهش دهید. برنامه کالری شماری در ماه رمضان آسان تر است چون شما کالری ها را فقط در چند ساعت و فاصله بین افطار و سحر یادداشت می کنید.

اول بشقابت رو با سالاد پر کن

به دلیل گرسنگی در طول روز، شام را با ولع و اشتهای زیادی شروع می کنیم و حسابی غذا می خوریم. با خودمان فکر می کنیم، حالا که ناهار نخورده ایم مشکلی ندارد و شام را دو برابر می خوریم. با این روند غذا خوردن کاهش وزن که اصلا، برعکس اضافه وزن هم خواهید داشت. برنج یکی از پایه های ثابت در سفره های افطای ست و بسیار چاق کننده است، پس اگر می خواهید لاغر شوید باید مقدار آن را کاهش دهید. می توانید به جای برنج، مرغ یا خورشت بیشتری مصرف کنید. سایت الانت برای شما یک پیشنهاد دارد. راه حل ما این است که برنج را آخر همه درون بشقاب بکشید یعنی اول بشقاب خود را با مزه ها، سبزی و سالادی که سر سفره قرار دارد پر کنید. اگر خورشت، مرغ یا ماهی بر روی سفره قرار دارد تکه ای از آن ها هم درون بشقاب تان بگذارید، آنوقت شاهد این موضوع خواهید بود که برای برنج فقط یک یا دو کفگیر جا هست. به این شکل بخش زیادی از بشقاب تصرف می شود و جای زیادی برای کشیدن برنج و مصرف آن باقی نماند. زمانی که بشقاب خالی شود، معده شما پر شده و دیگر نمی توانید برنج بیشتری مصرف کنید.

زولبیا بامیه ممنوع

اگر قصد کاهش وزن دارید، به هیچ عنوان سمت شیرینی هایی مثل زولبیا بامیه نروید. این شیرینی ها سرشار از شهد و مواد قندی هستند؛ همانطور که می دانید قند عامل اصلی چاقی ست پس باید تا جایی که می توانید اراده کرده و از مصرف این شیرینی خودداری کنید. هر دانه بامیه که در دهان می گذارید، حدود ۸۰ کالری دارد یعنی شما با مصرف ۵ بامیه کوچک، ۴۰۰ کالری وارد بدن خود می کنید. کالری هر دانه بامیه با کالری یک تخم مرغ آب پز برابری می کند. اگر خیلی هوس کرده اید فقط یک دانه مصرف کنید و سعی کنید با یادآوری کالری بالای این شیرینی، از مصرف بیش از اندازه آن خودداری نمایید. آینده در دستان شماست کافی ست کمی اراده خود را قوی تر کنید و به وسوسه ها نه بگویید.

مصرف میوه و سبزیجات

حتما در بین وعده افطار تا سحری از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید. این دسته از مواد غذایی کم کالری و سرشار از ویتامین و مواد معدنی مختلف هستند. با مصرف میوه و سبزیجات مختلف با یک تیر دو نشان خواهید زد، هم بدن خود را تقویت کرده و هم معده خود را با مواد سالم و کم کالری پر می کنید. اگر از میوه و سبزیجات حاوی فیبر استفاده کنید، این روش مزیت دیگری هم برای شما خواهد داشت زیرا فیبر از پرخوری جلوگیری کرده و موجب احساس سیری طولانی مدت می شود؛ همچنین به مشکلات گوارشی مثل یبوست کمک کرده و آن ها رفع می نماید. گلابی، سیب، پرتقال، انبه، هویج و … در دسته میوه ها و اسفناج، سبزی خوردن، کلم بروکلی، کرفس و … در دسته سبزیجات فیبر دار قرار دارند.

مصرف متعادل آب

آب یکی دیگر از موادی ست که باید در طول افطار تا سحر به شکل متعادل مصرف شود. مصرف متعادل آب برای بدن شما مفید است زیرا کمبود آب در طول روز را جبران می کند و از طرفی موجب احساس سیری می شود. زمانی که احساس سیری داشته باشید مواد غذایی کمتری مصرف می کنید در نتیجه کالری کمتری وارد بدن شما می شود و لاغری را تجربه می کنید. به جز آب می توانید از مایعات دیگری مثل شیر گرم، شربت خاکشیر، شربت آبلیمو، دمنوش های گیاهی و … هم استفاده کنید.

مصرف مغزها و آجیل

آجیل از کالری نسبتا بالایی برخوردار است و نباید در مصرف آن زیاده روی شود اما به دلیل وجود چربی سالم خواص فراوانی هم دارد. آجیل یکی از بهترین گزینه هایی ست که می توانید برای میان وعده ماه رمضان استفاده کنید زیرا موجب احساس سیری طولانی مدت شده و به شما کمک می کند در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم حواس تان به مقدار مصرفی آجیل باشد و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

برنامه غذایی هفتگی ماه رمضان رژیم لاغری در ماه رمضان نی نی سایت لاغری در ماه رمضان با طب سنتی نی نی سایت دمنوش لاغری در ماه رمضان رژیم ماه رمضان رایگان رژیم ماه رمضان لیمومی قرص لاغری در ماه رمضان نی نی سایت رژیم شوک در ماه رمضان

توجه :

مطالب بخش سلامت الانت از منابع مختلف تهیه شده و تنها جنبه آن اطلاع رسانی ست پس نباید به عنوان توصیه پزشکی برداشت شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.