مطالب پر بازدید
مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه

جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه

جدیدترین مدل النگو طلا جدیدترین مدل النگو طلا با طرح های پهن و تک پوش زنانه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

چیدمان آشپزخانه مدرن عروس + چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی

چیدمان آشپزخانه مدرن عروس + چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی

چیدمان آشپزخانه چیدمان آشپزخانه مدرن عروس + چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده …

نکات رولت خامه ای

تزیین رولت خامه ای عکس رولت خامه ای ساده علت ترک خوردن رولت خامه ای رولت خامه ای برای ۱۰ نفر و ۲۰نفر رولت خامه ای لطیف با پیمانه تزیین رولت خامه ای با بریلو

رولت خامه ای با بیسکویت پتی بور و خرده کیک + مواد لازم و دمای فر برای رولت خامه ای  موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن رولت خامه ای

مواد لازم برای رولت خامه ای

رولت خامه ای یک نوع شیرینی خامه ای خوشمزه و پرطرفدار در سطح جهان است که علت این محبوبیت به بافت نرم و لطیف نانش بازمیگردد. برای درست کردن رولت خامه ای به آرد سفید، شکر، تخم مرغ، شیر، آب داغ، خامه قنادی، بکینگ پودر و وانیل نیاز دارید.

رولت خامه ای بدون فر

مرحله اول

۲ عدد تخم مرغ را به همراه ۵۰ گرم شکر و نوک قاشق چای خوری وانیل درون کاسه ای بریزید. همزن را روشن کرده و تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا سبک شده و حجمش ۲ برابر شود. ۵۰ گرم آرد را به همراه نصف قاشق چای خوری بکینگ پودر ۳ بار الک کرده سپس کم کم به تخم مرغ بیافزایید.

مرحله دوم

آرد و تخم مرغ را به شکل دورانی و خیلی آرام با لیسک هم بزنید. برای این روش به تابه دو طرفه نیاز دارید. تابه دو طرفه را با کمی روغن چرب نمایید. مایه رولت را درون تابه ریخته و بر روی حرارت بسیار کم گاز قرار دهید. بعد از حدود ۱۰ دقیقه، تابه را برگردانید و اجازه دهید سمت دیگر آن هم به مدت ۵ دقیقه پخته شود.

مرحله سوم

یک کاغذ روغنی را بر روی حوله ای قرار داده سپس نان رولت را از تابه خارج کرده و درون کاغذ روغنی رول کرده و بپیچید. نان رولت را کنار بگذارید تا خنک شود، در این تایم به سراغ خامه رفته و آن را آماده کنید. یک کاسه پلاستیکی را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند سپس آن را از فریزر خارج کرده و مقداری خامه قنادی درونش بریزید.

مرحله چهارم

خامه را با دور تند همزن بزنید تا کاملا فرم بگیرد و به مرحله stiff peaks یا قله برسد، به شکلی که کاملا سفت شده و با برعکس کردن کاسه، تکان نخورد. بعد از فرم گرفتن، نان رولت را باز کرده و رویش لایه نازکی از خامه بکشید. نان را مجددا رول کرده و برای چند ساعت درون یخچال قرار دهید.

علت ترک خوردن رولت خامه ای

یکی از مهم ترین مشکلات در حین درست کردن و پیچیدن رولت خامه ای، ترک برداشتن آن است. این اتفاق علت های مختلفی دارد که از میان آن ها میتوان به مدت زمان طولانی پخت، گرم بودن نان رولت در هنگام رول کردن، ضخیم بودن رولت و عجله در هنگام پیچیدن نان اشاره کرد.

دمای فر برای رولت خامه ای

دمای فر را باید طبق رسپی که با آن رولت درست کرده اید، تنظیم کنید. دمای فر به عواملی مثل زمان پخت و حجم نان رولت بستگی دارد. به طور کلی رولت را باید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه از قبل گرم شده قرار دهید.

رولت خامه ای یخچالی با خرده کیک

مرحله اول

۵۰۰ گرم کیک را با استفاده از گوشت کوب له کرده و کاملا پودر و یکدست کنید. یک لیوان و نیم شیر را آرام آرام به پودر کیک بیافزایید تا خودش را بگیرد و سفت شود. اگر احساس کردید کیک هنوز به شیر نیاز دارد، مقداری دیگر شیر اضافه کنید. دقت داشته باشید که کیک نباید فرم خمیری پیدا کند.

مرحله دوم

۱۰۰ شکلات را درون ظرفی ریخته و بر روی حرارت غیر مستقیم کتری آب کنید. در پایان ۵۰ گرم کره هم به شکلات آب شده اضافه و مخلوط کنید. ترکیب شکلات و کره را به پودر کیک بیافزایید و مخلوط کنید. روی تخته آشپزخانه یا یک سطح صاف دو لایه سلفون بکشید سپس مایه کیک را روی آن بریزید.

مرحله سوم

مایه کیک را به شکل یکدست روی سلفون پخش کرده و با دست یکدست کنید. خامه قنادی فرم گرفته را به شکل یک لایه بر روی سطح کیک پخش کنید. کیک را با کمک سلفون آرام آرام رول کرده و بپیچید. رولت کیکی را برای ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید.

ضخامت رولت خامه ای

ضخامت رولت بسیار مهم است و شما نباید رولت را در هر قالبی درست کنید. نان رولت نباید خیلی نازک یا خیلی کلفت باشد. قالب مناسب رولت قالبی مستطیلی با ابعاد ۲۵ در ۳۵ یا ۳۰ در ۴۰ است. به خاطر داشته باشید که قالب رولت باید دیواره هایی ۲ سانتی متری داشته باشد.

رولت خامه ای با نون اماده

نان های آماده رولت یکی از محصولاتی ست که در لوازم قنادی های بزرگ به فروش میرسد و از کیفیت نسبتا بالایی برخوردار هستند. نحوه کار کردن با این نان ها بسیار ساده است. کافی ست تا مقداری خامه را فرم داده و بر روی نان بمالید. میتوانید بنا به سلیقه خود مقداری موز رنده شده یا سس شکلاتی و پودر پسته هم بر روی خامه بریزید سپس نان را رول کرده و درون یخچال بگذارید.

رولت خامه ای با بیسکویت پتی بور

مرحله اول

۱ پیمانه پودر نارگیل را به همراه ۲۰۰ گرم خامه صبحانه و ۲ قاشق غذاخوری پودر قند درون کاسه ای بریزید و با هم مخلوط کنید. ۴۰۰ گرم بیسکوییت پتی بور را درون غذاساز بریزید و کاملا پودر کنید سپس کنار بگذارید. ۱/۲ پیمانه شیر را با ۲۰۰ گرم خامه صبحانه و ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید.

مرحله دوم

ترکیب شیر و خامه را به شکل مرتب هم بزنید تا همه مواد در یکدیگر حل شوند سپس ۱۶۰ گرم شکلات سکه ای اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که حرارت گاز باید بسیار کم باشد تا ترکیب شیر و خامه به جوش نیفتد. بعد از آب شدن شکلات، قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.

مرحله سوم

ترکیب شیر و خامه را از قابلمه خارج کرده و در حالی که هنوز داغ است به بیسکوییت پتی بور پودر شده اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. مخلوط کردن را ابتدا با قاشق سپس با دست انجام دهید. ورز دادن خمیر شیرینی با دست باعث لطیف شدن بافت آن می شود. بعد از ورز دادن خمیر را جمع کرده و بافت آن را مشاهده کنید.

مرحله چهارم

روی خمیر نباید ترکی وجود داشته باشد. اگر روی خمیرتان ترک دارد، ۲ قاشق غذاخوری آب اضافه کرده و خمیر را مجددا با دست ورز بدهید. بعد از آماده شدن خمیر، روی یک تخته آشپزخانه یا سینی صاف را با پلاستیک فریزر بپوشانید. خمیر را روی آن قرار داده سپس دوباره رویش پلاستیک بگذارید به شکلی که خمیر بین ۲ لایه پلاستیکی قرار بگیرد.

مرحله پنجم

خمیر را با استفاده از وردنه به شکل یکدست باز کرده و پهن نمایید. قطر خمیر شیرینی باید حدودا ۷ میلی متر باشد. اطراف خمیر را صاف و مرتب کنید سپس پلاستیک رویی را بردارید. ترکیب خامه صبحانه و پودر نارگیلی که در ابتدا آماده کرده بودید را به آرامی بر روی خمیر بریزید سپس آن را با استفاده از پالت به شکل یکنواخت پخش کنید.

مرحله ششم

خمیر رولت را با کمک پلاستیک زیری رول کرده و بپیچید. در پایان رولت را با باقی مانده پلاستیک بپوشانید و اطرافش را محکم ببندید. رولت بیسکویتی را برای ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال بگذارید سپس خارج کرده و درون طرف مورد نظرتان قرار دهید.

تزیین رولت خامه ای عکس رولت خامه ای ساده علت ترک خوردن رولت خامه ای رولت خامه ای برای ۱۰ نفر و ۲۰نفر رولت خامه ای لطیف با پیمانه تزیین رولت خامه ای با بریلو

آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.