تزیین و نکات شله زرد مجلسی + غلظت و زمان پخت شله زرد

تزیین و نکات شله زرد مجلسی + غلظت و زمان پخت شله زرد

نکات مهم تهیه شله زرد نکات و تزیین شله زرد مجلسی + غلظت و زمان پخت شله زرد عنوان یکی از مطالب سایت …

نکات باقالی پلو با ماهیچه + خوشمزه و خوش عطر شدن باقالی پلو

نکات باقالی پلو با ماهیچه + خوشمزه و خوش عطر شدن باقالی پلو

نکات باقالی پلو نکات باقالی پلو با ماهیچه + خوشمزه و خوش عطر شدن باقالی پلو موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله

نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله

نکات ژله بستنی نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

نکات شربت بار

اگر شربت بار سفت شد چه کنیم نی نی سایت شربت بار با گلوکز شربت بار خانم گلاور شربت بار برای کیک اسفنجی جایگزین گلوکز در شربت بار جایگزین شربت بار شربت بار برای کیک رفع شکرک زدن شربت بار شربت بار برای بامیه شربت زولبیا بدون گلوکز شربت بار از کجا بخریم شهد شربت با شکر

نکات شربت بار بدون گلوکز برای کیک و زولبیا بامیه + علت شکرک زدن موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن شربت بار

مواد لازم برای شربت بار

شربت بار یکی از شهدهایی ست که کاربرد های فراوانی دارد و برای حلوا، کیک، زولبیا بامیه و شیرینی های مختلف استفاده می شود. برای درست کردن شربت بار به شکر، آب، جوهر لیمو، گلاب و زعفران دم شده غلیظ نیاز دارید. اضافه کردن گلوکز اختیاری ست و در دستور اصلی این شربت قرار ندارد.

جایگزین شربت بار

اگر در دستور شیرینی یا کیک اشاره شده که باید آن را درون شربت بار قرار دهید، جایگزینی وجود ندارد اما اگر در دستور به این اشاره شده که باید روی شیرینی را با این شربت رومال کنید می توانید کمی عسل را با آب رقیق کرده و بر روی شیرینی هایتان بمالید.

شربت بار بدون گلوکز

مرحله اول

۱ پیمانه آب را درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت بالای گاز قرار دهید. بعد از به جوش آمدن آب، ۱/۴ قاشق چای خوری جوهر لیمو به آن اضافه کنید. اگر جوهر لیمو ندارید جایگزین آن یعنی آب لیمو را به کار ببرید. در ازای ۱/۴ قاشق چای خوری جوهر لیمو باید از ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش استفاده نمایید.

مرحله دوم

بعد از اضافه کردن جوهر لیمو، ۲ پیمانه شکر به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید شکر کاملا درون آب حل شود سپس بعد از به جوش آمدن شربت حرارت را کم کنید. بعد از شفاف شدن و به غل افتادن شربت، نوبت اضافه کردن گلاب است. برای این مقدار شربت به ۱/۴ پیمانه گلاب نیاز دارید.

مرحله سوم

۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده غلیظ به شربت اضافه کرده و صبر کنید تا شربت تان قوام پیدا کند. به خاطر داشته باشید که نباید در حین درست کردن شربت، حرارت را بالا ببرید. این شربت باید با حرارت ملایم شکل بگیرد و قوام پیدا کند.

مرحله چهارم

استفاده از گلوکز کاملا اختیاری ست اما اگر دوست دارید یک شربت بار بازاری و براق تر داشته باشید باید از این ماده استفاده کنید. برای این مقدار شربت بار به ۱ قاشق غذاخوری گلوکز نیاز دارید که باید در پایان پخت و بعد از برداشتن شربت از روی حرارت، به آن اضافه شود.

فوت کوزه گری شربت بار

یکی از نکات بسیار مهم در تهیه شربت بار، هم نزدن مواد بعد از جوشیدن شربت است. وقتی شربت اولین غل را می زند و شروع به غلیظ شدن می کند نباید آن را هم بزنید زیرا با این کار کریستال های شکر را به سمت یکدیگر سوق داده و موجب شکرک زدن شربت می شوید.

از کجا بفهمیم شربت بار قوام اومده

یکی نکات مهم درباره شربت بار، زمان قوام آمدن آن است. برای این منظور یک روش ساده وجود دارد. برای یادگیری این روش با الانت همراه باشید. زمانی که احساس کردید شربت تان قوام پیدا کرده، یک قاشق از آن را درون بشقابی ریخته و داخل یخچال بگذارید تا شربت سریع تر خنک شود. زمانی که شربت حرارت خود را از دست داد آن را میان ۲ انگشت خود گرفته و تست نمایید. اگر شربت فرمی کشدار دارد و چسبنده است قوام پیدا کرده اما اگر کشدار نیست و فرمی آبکی دارد باید همچنان بر روی حرارت گاز باقی بماند تا قوام پیدا کند.

غلظت شربت بار

غلظت شربت بار باید کمی روان تر از عسل باشد. اگر شربت باری که درست کرده اید خیلی رقیق باشد، شیرینی ها را خمیر کرده و نتیجه کارتان را خراب می کند.

چرا شربت بار شکرک میزنه

این مشکل دلایل متعددی دارد. مراحل تهیه شربت بار با شعله بالای گاز به خصوص بعد از حل شدن شکر یکی از اصلی ترین دلایل شکرک زدن این شربت است، حتما شربت بار را با حوصله و حرارت ملایم تهیه کنید تا این مشکل پیش نیاید. شعله گاز باید در مراحل اول و تا زمانی که شکر درون آب حل شود زیاد و پس از آن کم باشد. جالب است بدانید که تست قوام شربت با قاشق فلزی هم می تواند موجب شکرک زدن این شربت شود. استفاده از قاشق فلزی موجب تغییر دما در شربت شده و از این طریق به شکرک زدن آن می انجامد. هم زدن شربت بعد از شروع روند جوشیدن، استفاده نکردن از گلوکز و تهیه شربت بار در ظروف نازکی که حرارت را به سرعت انتقال میدهند از دلایل دیگر شکرک زدن آن به شمار میرود.

جایگزین گلاب در شربت بار

دانه های هل بهترین جایگزین گلاب برای شربت بار هستند. برای این منظور چند دانه هل را با دست فشار داده و ترک بیاندازید سپس درون شربت بار قرار دهید تا عطرشان آزاد شده و شربت شما را خوش عطر کنند.

چرا شربت بار سفت میشود

اگر شربت بار بیش از اندازه بر روی حرارت بماند، بسیار غلیظ و سفت می شود پس حواس تان به تایم قوام آمدن شربت باشد و اجازه ندهید بیش از اندازه بجوشد.

اگر شربت بار سفت شد چه کنیم نی نی سایت شربت بار با گلوکز شربت بار خانم گلاور شربت بار برای کیک اسفنجی جایگزین گلوکز در شربت بار جایگزین شربت بار شربت بار برای کیک رفع شکرک زدن شربت بار شربت بار برای بامیه شربت زولبیا بدون گلوکز شربت بار از کجا بخریم شهد شربت با شکر

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.