مطالب پر بازدید
مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه

مدل مانتو شومیزی مدل مانتو شومیزی اسپرت و دخترانه + مدل مانتو شومیزی راه راه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

انواع دسر با ژله و نشاسته

انواع دسر با ژله و بستنی دسر با ژله و بیسکویت انواع دسر با ژله و شیر دسر با ژله و بیسکویت پتی بور دسر با ژله و خامه دسر با شیر و نشاسته و ژله با پودر ژله چی درست کنم نی نی سایت

دسر با ژله و بیسکویت پتی بور + انواع دسر با ژله و بستنی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

دسر پاناکوتا ژله بستنی

مرحله اول

۵۰ گرم بستنی وانیلی را در دمای محیط قرار دهید تا کاملا آب شود. ۱ بسته ژله پرتقال را با ۱ لیوان و نیم آب جوش مخلوط کرده و بر روی حرارت کتری به روش بن ماری حل کنید. زمانی که ذرات پودر ژله حل شده و کاملا شفاف شد می توانید ظرف حاوی آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم

صبر کنید تا ژله از حرارت بیفتد و کاملا خنک شود سپس مایه ژله پرتقالی را با بستنی آب شده ترکیب و کاملا مخلوط کنید. یک قالب مناسب برای دسرتان انتخاب کنید، درون قالب را با مقدار ناچیزی روغن چرب کنید سپس ترکیب ژله بستنی را درونش بریزید.

مرحله سوم

قالب را برای نیم ساعت درون یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. این ۳۰ دقیقه فرصت مناسبی برای آماده کردن پاناکوتاست. ۲ پیمانه و نیم شیر را به همراه ۶ قاشق غذاخوری شکر درون قابلمه ای بریزید. قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا شکر کاملا حل شود.

مرحله چهارم

۲ قاشق غذاخوری ژلاتین را با ۱/۴ پیمانه آب جوش ترکیب کرده و بر روی حرارت غیر مستقیم کتری قرار دهید تا شفاف شود. بعد از حل شدن شکر درون شیر، قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید. ژلاتین بن ماری شده را در همین حین به شیر اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله پنجم

مایه پاناکوتا تقریبا حاضر شده فقط باید کمی صبر کنید تا از دما بیفتد و خنک شود. ۱۰۰ گرم خامه صبحانه را درون کاسه ای ریخته و با چنگال هم بزنید تا بافتش باز شود. خامه همزده شده را به مایه پاناکوتا بیافزایید و کاملا مخلوط کنید.

مرحله ششم

قالب را از یخچال خارج کرده و مایه پاناکوتا که حالا کاملا خنک شده است را روی ژله نیم بند شده بریزید. قالب را مجددا برای چند ساعت درون یخچال قرار دهید. بعد از سپری شدن حداقل ۲ تا ۳ ساعت می توانید دسر پاناکوتا ژله بستنی را سرو کنید.

دسر موزی

مرحله اول

۱ بسته ژله موز را با ۱ لیوان و نیم آب جوش ترکیب کرده و بر روی حرارت کتری به روش بن ماری حل کنید. یک قالب مناسب برای دسرتان انتخاب کرده و اطراف و کف قالب را با کمی روغن چرب کنید. ۱/۴ ژله را درون قالب ریخته و درون یخچال قرار دهید تا نیم بند شود.

مرحله دوم

بعد از بسته شدن ژله، قالب را از یخچال خارج کنید. مقداری موز را خرد کرده و بر روی ژله می چینیم سپس ۳/۴ باقی مانده ژله را درون قالب ریخته و مجددا آن را درون یخچال قرار دهید. با این کار ظاهر دسرتان زیباتر می شود و موز در بخش وسطی ژله باقی می ماند.

مرحله سوم

۳ لیوان شیر را به همراه ۲ قاشق غذاخوری ژلاتین، ۲ قاشق غذاخوری آرد سفید، ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و نصف لیوان شکر درون قابلمه ای ریخته و با همزن دستی هم بزنید تا همه مواد با یکدیگر مخلوط شوند.

مرحله چهارم

قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید و به شکل مداوم هم بزنید تا غلیظ شود. غلظت دسر باید کمی بیشتر از غلظت فرنی باشد. بعد از غلیظ شدن دسر، قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید از حرارت بیفتد.

مرحله پنجم

در این مرحله ۱ بسته بیسکوئیت پتی بور را خرد کرده و به همراه ۱۰۰ گرم خامه صبحانه و مقداری مغز گردو و پسته به دسر اضافه کنید. برای خوشمزه تر شدن دسر مقداری موز را هم خرد کرده سپس درون دسر بریزید.

مرحله ششم

قالب ژله را از یخچال بیرون بیاورید و دسر آماده شده را بر روی لایه ژله ای بریزید. با پشت قاشق روی دسر را صاف کرده و آن را برای حداقل ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد و منسجم شود. بعد از سپری شدن زمان معین شده قالب را برای چند ثانیه درون آب گرم قرار داده و دسر را خارج کنید.

دسر محلبی با ژله

مرحله اول

برای شروع ۴ لیوان با دهانه گشاد انتخاب کنید. لیوان ها را با مقدار بسیار کمی روغن چرب نمایید و در یخچال قرار دهید. ۱ بسته ژله را با ۱ لیوان آب جوش مخلوط کرده و به روش بن ماری بر روی کتری شفاف کنید.

مرحله دوم

ژله را به ۴ قسمت تقسیم کرده و درون لیوان ها بریزید. لیوان ها را درون یخچال قرار دهید تا ژله ببندد. ۳ لیوان شیر را به همراه ۶ قاشق غذاخوری شکر و ۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت درون قابلمه ای ریخته و کاملا با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

قابلمه را بر روی شعله ملایم گاز قرار داده و به شکل مرتب هم بزنید تا شیر غلیظ شده و فرمی شبیه به فرنی پیدا کند. بعد از غلیظ شدن محلبی ۱ قاشق غذاخوری گلاب و ۳ قاشق غذاخوری خامه صبحانه هم به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد از اضافه کردن گلاب و خامه، قابلمه را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید محلبی کاملا خنک شود سپس آن را روی ژله ریخته و برای چند ساعت مجددا درون یخچال قرار دهید. بعد از ۳ تا ۴ ساعت می توانید دسر محلبی و ژله را از یخچال خارج کرده و رویش را با توت فرنگی، موز برش خورده و پودر پسته تزیین نمایید.

انواع دسر با ژله و بستنی دسر با ژله و بیسکویت انواع دسر با ژله و شیر دسر با ژله و بیسکویت پتی بور دسر با ژله و خامه دسر با شیر و نشاسته و ژله با پودر ژله چی درست کنم نی نی سایت

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 25 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.