کاشت هسته خرمالو در گلدان با 2 روش + زمان کاشت خرمالو

کاشت هسته خرمالو در گلدان با 2 روش + زمان کاشت خرمالو

کاشت هسته خرمالو در خانه کاشت هسته خرمالو در گلدان و حیاط + هسته خرمالو را چطوری بکاریم موضوع یکی از مطالب سایت …

کاشت هسته خرما در گلدان + روش تشخیص نر و ماده هسته خرما

کاشت هسته خرما در گلدان + روش تشخیص نر و ماده هسته خرما

کاشت هسته خرما کاشت هسته خرما در گلدان + روش تشخیص نر و ماده هسته خرما عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. …

صفر تا صد نگهداری گل پتوس ساتین + قلمه زدن و مشکلات

صفر تا صد نگهداری گل پتوس ساتین + قلمه زدن و مشکلات

نگهداری پتوس ساتین صفر تا صد نگهداری گل پتوس ساتین + قلمه زدن و مشکلات عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در …

نگهداری گل سینگونیوم

نگهداری گل سینگونیوم سبز و صورتی در آب انواع گل سینگونیوم گل سینگونیوم رونده عکسهای گل سینگونیوم قرمز علت زرد شدن گل سینگونیوم نگهداری گل گوش خرگوشی گل خرگوشی آپارتمانی  قلمه زدن گل گوش خرگوشی علت زرد شدن برگ گل گوش خرگوشی

نگهداری انواع گل سینگونیوم سبز و صورتی در آب + علت زرد شدن عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره گل سینگونیوم صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره گل سینگونیوم

سینگونیوم متعلق به خانواده Araceae و کشور مکزیک است. یکی از بهترین و بی دردسر ترین گل های آپارتمانی با ساقه هایی انعطاف پذیر و کشیده. با بالا رفتن سن گیاه، برگ های قدیمی تر به سمت بیرون آویزان شده و فرم گیاه را خراب می کنند به همین دلیل نیازمند قیم است. برای قیم از چند سیخ چوبی استفاده کنید و آن ها را در نزدیکی شاخه های آویزان وارد خاک کنید تا شاخه های افتاده را جمع کرده و به آن ها فرم بدهند.

اسامی

این گیاه زیبا را با نام سینگونیوم و گوش خرگوشی که به دلیل فرم برگ هایش بر روی آن گذاشته شده می شناسند. در زبان فارسی اصیل هموگان نامیده شده و Syngonium vellozianum نام علمی آن است. نام این گیاه در زبان انگلیسی Goose foot plant یا پنجه غازی ست.

انواع گل سینگونیوم

سینگونیوم یا گوش خرگوشی انواع متنوعی دارد. از مشهور ترین گونه های این گیاه میتوان به سینگونیوم سنگ زمرد، سینگونیوم صورتی، سینگونیوم جولیا، سینگونیوم ماریا، سینگونیوم هالی، سینگونیوم پیکسی، سینگونیوم سه شاخه، سینگونیوم واریگاتوم، سینگونیوم سبز طلایی، سینگونیوم نقاشی پیکان، سینگونیوم پنج انگشتی و … اشاره کرد.

مشخصات گل سینگونیوم

رشد نسبتا پایینی دارد و برگ هایش بالا رونده هستند. در ۲ رنگ سبز و صورتی دیده می شود و برگ های پفکی زیبایی دارد. از مشخصات این گیاه میتوان به ساقه های باریک و بلند آن اشاره کرد. برگ ها پهن با فرمی نوک تیز در بخش بالایی ساقه مشاهده می شود. حجم بالای برگ ها که در کنار هم روییده و منظره ی زیبایی را به وجود آورده اند یکی دیگر از مشخصات سینگونیوم است. درزی که در انتهای برگ وجود دارد به گیاه کمک می کند تا در مناطق بومی خود در برابر باران های شدید محافظت شود.

علت محبوبیت

این گیاه یکی از محبوب ترین گل های آپارتمانی ست و به دلیل نگهداری آسان، برگ های انبوه، قیمت مناسب، رنگ زیبا و سازگاری با محیط های کم نور طرفداران زیادی دارد.

ریشه هوایی گل سینگونیوم

سینگونیوم مانند گل پتوس و فیلودندرون، دارای ریشه های هوایی ست. توصیه می شود برای این گیاه یک قیم خزه ای تهیه کنید تا ریشه ها درون خزه رفته و از آن تغذیه کنند، همچنین شاخه ها با قرار دادن قیم خوش فرم تر می ایستند و ظاهر بهتری پیدا می کنند به خصوص برای گلی که برگ هایش فرم افتاده و شلخته ای پیدا کرده.

هیومیک اسید

کود هیومیک اسید یکی از کودهایی ست که به رشد بیشتر سینگونیوم سبز و صورتی کمک کرده و رنگ برگ هایشان را زیباتر می کند. هیومیک اسید را هر ۳ ماه یک بار در بهار و تابستان استفاده کنید و شاهد نتیجه بی نطیرش باشید.

نگهداری گل سینگونیوم سبز و صورتی در آب انواع گل سینگونیوم گل سینگونیوم رونده عکسهای گل سینگونیوم قرمز علت زرد شدن گل سینگونیوم نگهداری گل گوش خرگوشی گل خرگوشی آپارتمانی  قلمه زدن گل گوش خرگوشی علت زرد شدن برگ گل گوش خرگوشی

بهترین پنجره

این گیاه در محیط روشن با نور غیرمستقیم بهترین رشد و عملکرد را از خود نشان می دهد به همین خاطر پنجره شمالی و راه پله روشن بهترین نقطه برای نگهداری از آن است.

نگهداری گل سینگونیوم در آب

سینگونیوم در زادگاه خود از تنه و شاخه های درختان به عنوان تکیه گاه استفاده کرده و روی آن ها رشد می کند. سینگونیوم یک گیاه هوازی ست و می تواند در آب به زندگی خود ادامه بدهد.

تمیز کردن برگ سینگونیوم

تمیز کردن برگ ها موجب افزایش شادابی و طراوت گیاه شده و به عمل فتوسنتز و تنفس بهتر آن کمک می کند. می توانید گیاه را غبارپاشی کنید یا با استفاده از یک دستمال نخی نمدار برگ هایش را تمیز کنید. استفاده از مواد براق کننده شیمیایی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

هرس گل سینگونیوم

گوش خرگوشی نیازمند هرس شدن است تا فرم توپی و پرپشت خود را حفظ کند به همین خاطر باید جوانه های انتهایی گیاه را قطع کنید. اگر دوست دارید فرم بوته ای گیاه به همان شکل باقی بماند ساقه های پیر را در تیر ماه و فصل تابستان حذف کنید.

گل سینگونیوم سمی یا غیرسمی ؟

سینگونیوم در دسته گیاهان سمی قرار دارد پس آن را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید تا مشکلی پیش نیاید.

عوض کردن گلدان

رشد ریشه ها متوسط و پایین است پس نیاز به تعویض سالانه گلدان ندارد. گلدان سینگونیوم را هر ۲ سال یک بار در فروردین ماه و فصل بهار عوض کنید. اگر ریشه ها از انتهای گلدان خارج نشده و نمی خواهید تعویض گلدان انجام بدهید مقداری از خاک رویی گلدان را با خاک جدید جایگزین کنید.

نگهداری گل سینگونیوم صورتی

نگهداری همه گونه ها به هم شباهت دارد. سینگونیوم صورتی عاشق هوای خنک و خاک اسیدی ست. نگهداری این گیاه در خاک اسیدی به حفظ رنگ صورتی برگ هایش کمک می کند. این گیاه را در راه پله و محیط روشن قرار دهید.

تکثیر گل سینگونیوم

سینگونیوم را می توانید با قلمه ساقه هم در خاک و هم در آب تکثیر کنید. برای شروع باید یک ساقه سالم و نسبتا بلند پیدا کنید. ساقه را درست از زیر بخش گره برش داده و جدا نمایید. ساقه جدا شده باید ۲ تا ۳ گره داشته باشد و برای ریشه دهی بهتر و سریعتر حاوی ریشه های هوازی باشد. همه برگ ها را به جز یکی یا دوتا جدا نمایید سپس آن را درون آب قرار دهید. ریشه ها بعد از حدود ۱ تا ۲ هفته نمایان شده و شما می توانید قلمه را با احتیاط در بستر خاک بکارید.

 

نگهداری گل سینگونیوم سبز و صورتی در آب انواع گل سینگونیوم گل سینگونیوم رونده عکسهای گل سینگونیوم قرمز علت زرد شدن گل سینگونیوم نگهداری گل گوش خرگوشی گل خرگوشی آپارتمانی  قلمه زدن گل گوش خرگوشی علت زرد شدن برگ گل گوش خرگوشی

نگهداری گل سینگونیوم

اگر خانه ای کم نور دارید، سینگونیوم را انتخاب کنید زیرا به نور کم مقاوم و سازگار است. با نگهداری چند سینگونیوم سبز و صورتی در گوشه خانه خود منظره ای بی نظیر و چشم نواز بسازید. این گیاه نگهداری ساده ای دارد که در ادامه می توانید مشاهده نمایید.

آبیاری مورد نیاز

این گیاه را با آب جوشیده سرد شده آبیاری کنید تا برگ هایش صدمه نبینند و لبه شان قهوه ای نشود. برای آبیاری سطح خاک گلدان را چک کنید و اگر چند سانت از سطح آن خشک شده بود آبیاری کنید، با این روش گیاه شما دچار پوسیدگی ریشه نمی شود و سالم می ماند. اگر مقدار آبیاری کم باشد و گیاه تشنه بماند برگ هایش افتاده و پژمرده می شود. با گرم شدن هوا آبیاری و رطوبت را افزایش دهید تا گیاه بتواند گرما را تحمل کند.

نور مورد نیاز

به مقاومتش نسبت به سایه و نور کم معروف است اما برای بهترین عملکرد نیاز به محیطی روشن دارد. می توانید گیاه را در کنار دیوار پنجره های پرنور نگهداری کنید تا از نور غیرمستقیم استفاده کند. در منطقه بومی خود بر روی تنه درختان زندگی می کند و از سایه شاخه های درختان در طول روز بهره مند است. این گیاه را به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا صدمات بدی خواهد دید. نگهداری از گیاه در محیط های تاریک موجب از بین رفتن شادابی و رنگ زیبای برگ می شود. پنجره شمالی تنها پنجره ای ست که می توانید سینگونیوم را پشت آن نگهداری کنید.

رطوبت مورد نیاز

نسبت به خشکی محیط حساس نیست و می تواند با رطوبت متوسط اتاق زندگی کند اما در محیط مرطوب رشد بهتری دارد زیرا بومی مناطق گرم و مرطوب است. شما می توانید با غبارپاشی کردن گیاه با یک اسپری کوچک که قطرات آب را مانند مه خارج کند به شادابی گیاه کمک کنید. زیاده روی در غبارپاشی و خیس کردن مداوم برگ ها موجب بیماری های قارچی می شود. روش دیگر درست کردن جزیره است. یک سینی انتخاب کرده و در کف آن سنگریزه بریزید. مقداری آب درون سینی ریخته و گلدان را بر روی سنگریزه ها قرار دهید به شکلی که کف گلدان با آب در تماس نباشد. با تبخیر آب داخل سینی محیط اطراف گیاه مرطوب می شود.

تغذیه مورد نیاز

سینگونیوم را در فصل بهار و تابستان با استفاده از کودهای مخصوص گل های آپارتمانی تغذیه و تقویت کنید. این گیاه نیاز چندانی به کوددهی ندارد پس ۱ بار در بهار و ۱ بار در تابستان برای تامین مواد مغذی آن کافی ست. در فصل پاییز و زمستان به هیچ عنوان کوددهی نکنید. کودهای ۲۰ ۲۰ ۲۰ و ۱۲ ۱۲ ۳۶ برای این گیاه مناسب هستند و می توانید از آن ها استفاده کنید. روش دیگر استفاده از یک خاک مغذی و کامل است تا گیاه بتواند عناصر لازم برای رشد خود را از طریق ریشه هایش دریافت کند.

دمای مورد نیاز

بهترین گستره دمایی برای نگهداری از سینگونیوم، ۱۶ تا ۲۰ درجه است. در فصل زمستان نمی تواند کمتر از ۱۵ درجه و در فصل تابستان نمی تواند بیشتر از ۲۱ درجه را تحمل کند. این گیاه هوای خنک را دوست دارد به خصوص گونه صورتی رنگ. از قرار دادن این گیاه در کنار بخاری و روبروی کولر خودداری کنید.

خاک مورد نیاز

سینگونیوم مثل گل سانسوریا به خاک اسیدی علاقه دارد. مقداری تفاله چای را جلوی نور خورشید خشک کنید تا آلودگی اش از بین برود سپس پودر کرده و به خاک گلدان سینگونیوم اضافه کنید تا خاصیت اسیدی پیدا کرده و رنگ برگ هایش زیباتر شود. برای خاک گلدان مقداری پیت ماس و کمپوست را با هم ترکیب و استفاده کنید. همچنین می توانید از ترکیب پرلیت، خاک باغچه، ماسه و پیت ماس به طور مساوی بهره ببرید. به هیچ عنوان از خاک های بی کیفیت و رسی استفاده نکنید زیرا ریشه ها را خفه کرده و می پوساند.

نگهداری گل سینگونیوم سبز و صورتی در آب انواع گل سینگونیوم گل سینگونیوم رونده عکسهای گل سینگونیوم قرمز علت زرد شدن گل سینگونیوم نگهداری گل گوش خرگوشی گل خرگوشی آپارتمانی  قلمه زدن گل گوش خرگوشی علت زرد شدن برگ گل گوش خرگوشی

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 30 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.