مطالب پر بازدید
مدل مو شینیون جدید 1403 با طرح های اروپایی و ایرانی

مدل مو شینیون جدید 1403 با طرح های اروپایی و ایرانی

مدل مو شینیون جدید مدل مو شینیون جدید ۱۴۰۳ با طرح های اروپایی و ایرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز

مدل مانتو عروسکی مدل مانتو عروسکی چین دار با طرح های جلوبسته و جلوباز موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

دویدن برای لاغری پاها

دویدن برای لاغری شکم نی نی سایت بهترین زمان دویدن برای لاغری برنامه دویدن برای لاغری دویدن برای لاغری ران دویدن در خانه برای لاغری لاغری با دویدن در یک ماه دویدن در شب برای لاغری دویدن برای لاغری پایین تنه

دویدن برای لاغری شکم و ران + لاغری با دویدن در یک ماه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره دویدن برای لاغری

دویدن یکی از ورزش های کالری سوز و در دسترس است که از محبوبیت بالایی در جهان برخوردار بوده و برای آب شدن چربی های شکمی مفید است. دویدن به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند و موجب احساس شادابی و رهایی در فرد دونده می شود. جالب است بدانید که دویدن انواع مختلفی دارد. از انواع دویدن میتوان به دویدن معمولی، دویدن‌ استقامتی، دویدن روی تپه، دویدن اینتروال، دویدن ریکاوری، دویدن تصاعدی و … اشاره کرد.

مزایا و مضرات دویدن برای لاغری

دویدن برای لاغری صحیح و افزایش سلامتی بدن مفید است، دویدن روی روحیه شما تاثیر می گذارد و مزایای زیادی برای بدن تان دارد. در ادامه می توانید اصول دویدن، وسایل مناسب برای انجام این ورزش و مزایای آن را مشاهده کنید.

اصول دویدن

دویدن را باید آرام آرام و اصولی شروع کنید. اگر اصلا اهل ورزش کردن نیستید، دویدن نقطه شروع نامناسبی برای شماست، به خصوص اگر وزن شما خیلی بالا باشد، این کار مضر هم خواهد بود. در ابتدا پیاده روی آهسته را انتخاب کنید. بعد از سپری شدن چند هفته سرعت پیاده روی تان را افزایش دهید. بعد از پیاده روی تند نوبت به دویدن آهسته میرسد. در نهایت می توانید دویدن با سرعت متوسط سپس دویدن با سرعت بالا را امتحان کنید. دویدن را بر روی سطح های بدون شیب  و کاملا هموار انجام دهید تا به زانوهایتان صدمه ای وارد نشود. بهتر است بین تایم دویدن تان زمان کوتاهی هم به استراحت اختصاص دهید. اگر در بخش کمر، زانو یا قلب دچار مشکل هستید، از دویدن خودداری کنید زیرا به شما آسیب خواهد زد.

وسایل مناسب برای دویدن

برای دویدن از یک کفش مناسب ورزشی استفاده کنید تا در هنگام دویدن کف پاهایتان در آسایش کامل قرار داشته و صدمه نبیند. برای دویدن یک لباس مناسب و راحت انتخاب کنید تا جلوی دست و پای شما را در هنگام دویدن نگیرد و هوا در آن گردش داشته باشد. دویدن یک ورزش سنگین است پس قبل از شروع، بدن خود را با انجام حرکات کششی آماده و گرم کنید. بعد از انجام این ورزش، مجددا حرکات کششی انجام دهید تا بدنتان سرد شده و دچار گرفتگی نشود.

کالری سوزی بالا

دویدن در دسته ورزش های هوازی قرار دارد و از کالری سوزی نسبتا بالایی برخوردار است به شکلی که شما می توانید با حدود نیم ساعت دویدن ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری بسوزانید، این در حالی ست که شما با نیم ساعت پیاده روی تند، تنها نیمی از این مقدار کالری را خواهید سوزاند.

ارتباط هورمون شادی با دویدن

اندورفین که با نام هورمون شادی هم شناخته می شود و مسکن‌ طبیعی بدن است، موجب تحریک احساسات مثبت و کاهش احساس درد و ناراحتی در شما می شود. شما می توانید با کمک به ترشح اندورفین به خوشنودی و خوشحال شدن خودتان کمک کنید. خبر خوب اینجاست که ورزش هایی مثل دویدن به ترشح اندورفین کمک می کنند و مقدار آن را در بدن افزایش می دهند، به همین خاطر است که بعد از دویدن، لذت عجیبی در بدن خود احساس می کنیم و خود را خوشحال تر و شاداب تر احساس می کنیم.

تنفس بهتر و عمیق تر

دویدن یک تمرین برای قلب شماست و موجب افزایش ضربان آن می شود. دویدن موجب تحریک سیستم تنفسی شما شده، در نتیجه نفس های شما سریع تر و عمیق تر می شوند. با تغییر در عملکرد تنفس، تغییراتی در بدن شما رخ میدهد که یکی از آن ها، اکسیژن‌ رسانی بهتر و سریعتر به رگ های خونی ست.

چربی سوزی در چند عضله

ورزش های بسیاری وجود دارند که تنها یک تا دو عضله شما را درگیر می کنند اما این موضوع در مورد دویدن صدق نمی کند. دویدن موجب شروع چرخه چربی سوزی در عضلات پاها، ران، باسن و شکم می شود. علاوه بر این در هنگام دویدن بازوها هم تکان خورده و عقب جلو میروند پس چربی های انباشته شده در این بخش هم آب می شوند.

کاهش استرس و دویدن

در بالا به افزایش هورمون شادی با کمک دویدن اشاره کردیم، اما مزایای دویدن به اینجا ختم نمی شود. دویدن موجب بالا رفتن و افزایش دمای بدن می شود، به همین خاطر اضطراب و استرس های روزانه شما را کاهش داده و موجب بهتر شدن کیفیت خواب و رفع بی خوابی خواهد شد.

کالری سوزی بیشتر

علاوه بر نکات اشاره شده در بالا، نکته قابل توجهی درباره دویدن وجود دارد که شما را به انجام این ورزش ترغیب خواهد کرد. طبق تحقیقات انجام شده شما حتی بعد از دویدن هم کالری سوزی خواهید داشت و این چرخه در بدن شما تا دقایقی متوقف نمی شود.

توجه :

مطالب بخش سلامت الانت از منابع اینترنتی معتبر تهیه شده و تنها جنبه آن اطلاع رسانی ست پس نباید به عنوان توصیه پزشکی تفسیر شود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.